www.asu.pl :: Zobacz temat - wymiana kola pasowego w pts
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wymiana kola pasowego w pts

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sie 31, 2009 11:03    Temat postu: wymiana kola pasowego w pts Odpowiedz z cytatem

wymiana kola pasowego napedzajacego pasek(serpentyne) w pontiaku 3,8i klonach pozornie wydaje sie czynnoscia prosta. jednak tak nie jest:)
powodem do wymiany w/w kola najczesciej jest rozwulkaniowanie sie gumy w kole pasowym. kolo to jest-bardzo modne okreslenie) dwumasowe. znaczy to ,ze piasta i obracz nie maja ze soba bezposredniego polaczenia. dzieli je gumowy pierscien, ktorego zadaniem jest amortyzowanie nierownej pracy walu i odciazenie paska oraz napedzanych nim urzadzen. konstrukcja kola jest na tyle przemyslana ,ze po zniszczeniu amortyzujacej gumy mozemy jeszcze jakis czas jechac ,ale wydobywa sie z komory silnika dosc powazny stukot.
kiedy juz mamy nowe kolo mozemy przejsc do wymiany. ksiazki serwisowe podaja,ze nalezy zablokowac wal silnika przez zdjecie oslony plastikowej przy rozruszniku i przytrzymanie zebatki wienca kola zamachowego jakims duzym srubokretem. w moim przypadku nic to nie dalo.jedynym sensownym rozwiazaniem bylo uzycie klucza udarowego(pneumatycznego). uzyty klucz bedacy na wyposazeniu warsztatu samochodow osobowych niestety nie poradzil sobie z nakretka. dopiero wizyta w serwisie tirow i uzycie klucza odpowiedniej mocy przynioslo efekty.
do rzeczy:
-podniesc prawy przod na lewarku
-najlepiej podstawic cos solidnego i opuscic
-zdemontowac kolo prawy przod
-odkrecic plastikowe zaluzje(2 srubki)
-uzywajac w/w narzedzia odkrecic kolo pasowe kluczem 24(gwint w "normalna" strone)
-jesli chcemy tylko zdjac kolo i pozniej je zalozyc(np podczas wymiany czujnika polozenia walu) bedzie nam potrzebny sciagacz na 3 sruby-ogolnodostepny,np taki jak ten:

koszt ok 30 zl
-jesli jednak kolo jest zniszczone to uzywamy breszki,lomu i innych zlodziejskich przyrzadow opierajac sie o wspornik silnika i pokrecajc kolem podwazajac je po obwodzie(nie bedzie latwo)
-jesli kolo nam zejdzie to montaz w odwrotnej kolejnosci.
-istotne jest aby piaste kola wchodzaca w wal od strony silnika solidnie zlac czystym ,nowym olejem silnikowym gdyz wspolpracuje ona z uszczelniaczem walu!!!
pozdawiam!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Sie 31, 2009 13:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Potwierdzam! Jest specjalny narzedz do blokowania zebow kola zamachowego na silniku,ale on guzik daje.Niemal zawsze trzeba bylo uzyc klucza impaktowego.Ten przenosny,elektryczny na baterie nawet nie dawal rady.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Sro Paź 21, 2009 10:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarku ja zdejmowalem to kolo do wymiany czujnika polozenia walu i powiem Ci ze sciagalem to kolo sciagaczem z 2 ramieniami po przeciwnej stronie!Zeszlo bez problemu a kolo bylo jeszcze w ladnym stanie!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Paź 21, 2009 12:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no ja mialem niestety problem ze sciagnieciem kola(i to drastyczny) musialem uzyc lomu-takiego do otwierania skrzyn drewnianych- wczesniej jednak mocno kolo zdemolowalem. na szczescie bylo i tak do wymiany. opisz jak sciagnales przy pomocy tego sciagacza(gdzie zaczepiles) moze sie przydac na przyszlosc bo nie zawsze jest pod reka trojkatny lub odpowiednia breszka.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Sro Paź 21, 2009 17:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://moto.allegro.pl/item764894217_sciagacz_dwuramienny_4_100mm_do_lozysko.html

esdarku ja uzylem takowego sciagacza!
Z tego co pamietam to zdjalem kolo pozniej dobralem sie do tej plastikowej oslony!Po zdjeciu tego mialem juz dostep do kola!Jest tam na tyle miejsca ze mozna go tam spokojnie wlozyc i sciagnac to kolo!U mnie zeszlo bez problemu i nic sie nie uszkodzilo!
Mysle ze komus sie moze przyda ta wiedza Wink
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Paź 21, 2009 17:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

napewno sie przyda!
ja np. nie wiedzialem takiego sciagacza wczesniej Embarassed jakos mi sie kojarzylo ,ze musi miec sruby i to 3, a te z hakami myslalem,ze wystepuja tylko trojramienne.
jak widac najprostsze rowiazania sa najlepsze i jednoczesnie nie zawsze latwo na nie wpasc:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Sro Paź 21, 2009 19:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiesz co Darku ja na to wpadlem tylko dlatego ze nie mialem za bardzo innego wyjscia Wink
Akuratnie sasiad mial taki sciagacz wiec go wzialem i probowalem nim! Moge powiedziec ze w zupelnosci wystarczy do tego typu zabiegu Very Happy
Ja np nie wymienilem simeringu bo mi nie lal a nawet to nie mialem go dostepnego wiec odpuscilem i na razie nie leje choc wiec ze kiedys trza bedzie to zrobic!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group