www.asu.pl :: Zobacz temat - Demontaż ASB Windstar
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Demontaż ASB Windstar

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
dave07
*
*


Dołączył: Oct 12, 2006
Posty: 9

PostWysłany: Pią Sie 29, 2008 16:39    Temat postu: Demontaż ASB Windstar Odpowiedz z cytatem

Witam- może się komuś przyda ???
Opis demontażu skrzyni w Windstarze.
Opisałem to bo może ktoś szukać opisu bardziej szczegółowego tak jak ja, a znalazłem tylko skrótowe opisy a nie chciałem narobić sobie więcej roboty niż potrzeba.
Trzeba sobie na to przeznaczyć sporo czasu bo jest sporo pracy, mnie to zeszło ok. 10 godz. A trochę skrzyń wyjąłem z samochodów, jeśli je można porównywać z ASB.
- podnosimy samochód i stawiamy na bardzo stabilnych podstawkach
- zdejmujemy koła
- zdejmujemy maskę przednią,
- demontujemy akumulator, podstawę pod akumulator, filtr powietrza,
- wypinamy kostki elektryczne od skrzyni a także od silnika, przewody od alternatora też trzeba wypiąć { najlepiej wypiąć wszystkie bo jest pewność że nic nie urwiemy wyciągając ASB z samochodu}
- demontujemy rozrusznik,
- osłonę konwertera
- odkręcamy śruby mocujące ASB z silnikiem zostawiając 2 {popuszczone}, które najlepiej jest późnij odkręcić. Jedna śruba jest dobrze ukryta. Odkręciłem ją nasadką z przedłużeniem chyba lepiej niż 1m i w dodatku potrzebny jest b.mocny przegub do tej nasadki.
- odkręcamy 4 śruby mocujące konwerter, ponieważ ASB wyciągamy razem z nim,
- wypinamy wybierak pozycjonera { ja odkręciłem nakrętkę mocującą dźwignię i zdjąłem z dźwignią, wypiąłem jedynie pancerz linki. Można zdemontować razem z całym uchwytem ale mnie tak poszło}
- odkręcamy linkę szybkościomierz {ja to zrobiłem odkręcając od dołu kluczem 24 plastikową nakrętkę od przedłużenia co idzie dalej do skrzyni. Trzeba również dobrze poszukać kostki elektrycznej co jest przy samym wejściu do skrzyni, jest mało widoczna}
- odkręcamy kolumnę kierownicy od sań
- demontujemy półosie,
- odkręcamy poduszki silnika
- podwieszamy silnik lub podnośnikiem podnosimy lekko w górę { ja podwiesiłem i silnik i skrzynię bo lepiej jest i bezpieczniej, tym bardziej że silnik będzie w ten sposób wisiał do momentu włożenia już wyremontowanej skrzyni
- podwieszamy skrzynię,
- demontujemy mocowanie ASB przy lewym kole,
- podnosimy silnik na tyle by móc zdemontować sanie
Ja sań nie demontowałem tylko opuściłem i następnie przekręciłem je stojąc przodem w kanale do samochodu w kierunku odwrotnym niż chodzą wskazówki zegara. Z tego względu nie domontowałem sań całkowicie, bo trzeba by cały wydech zdemontować a jest z nim trochę roboty, a śruby u mnie mogłem tylko odciąć.
Do wyjęcia musi być 2 ludzi
Teraz silnik opuszczamy w dół ile się da razem ze skrzynią , jeśli uznamy że nam wysunie się z połączenia z silnikiem {potrzeba ok. 10-15 cm, } odkręcamy pozostawione dwie śruby. Jeden niech przytrzyma skrzynię by się gwałtownie nie wysunęła. Później z kanału w dwójkę odsuwamy skrzynię od silnika. Ja ją miałem też podwieszoną więc po wysunięciu powoli opuszczałem w dół. I to by było chyba raczej wszystko. Ja po wyjęciu skrzyni założyłem zakryłem część kanału pod silnikiem i odłożyłem jeszcze podnośnik.
Bardzo pomocny w szczegółach był kolega Antrax do którego dzwoniłem jak coś nie wiedziałem. Skrzynię mi właśnie on wyremontował i działa bez zarzutu, a co najważniejsze zrobił to b.szybko{ w środę przywiozłem, a w sobotę wieczorem już jeździłem- w tym samym tygodniu} i kasę duuuuużo mniejszą niż we Wrocławiu.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sikor
*
*


Dołączył: Dec 10, 2007
Posty: 239
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Pią Sie 29, 2008 19:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gratuluję! Jaki koszt remontu?
_________________
sikor
Ford Windstar 3,0 '96
sekwencyjny
To był naprawdę świetny wóz, ale go sprzedałem... Sad
Ford Maverick 2,7 tdi long
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dave07
*
*


Dołączył: Oct 12, 2006
Posty: 9

PostWysłany: Sob Sie 30, 2008 15:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1500zł z olejem, z tym że skrzynie nie była dojechana więc jest to koszt standardowego remontu ASB {tarczki ,przekładki,uszczelnienia,filtr oleju}
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zbir46
*
*


Dołączył: Nov 06, 2005
Posty: 253
Skąd: PIASTÓW/ k WARSZAWY

PostWysłany: Nie Sie 31, 2008 18:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jake miałes obiawy ,,choroby ,, ASB
_________________
WINDSTAR 3.8 /97..ZAGAZOWANY
t.jackowski3@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dave07
*
*


Dołączył: Oct 12, 2006
Posty: 9

PostWysłany: Nie Sie 31, 2008 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trochę zaczynał późno zabierać 3-ci bieg, i 4 razy zdarzyło się jej "wachlować" pomiędzy 2-gim i 3-cim biegiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group