www.asu.pl :: Zobacz temat - Regeneracja wału-przegubów Voyager - gdzie?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regeneracja wału-przegubów Voyager - gdzie?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Lip 18, 2007 23:57    Temat postu: Regeneracja wału-przegubów Voyager - gdzie? Odpowiedz z cytatem

Mój zdezelowany już przeze mnie wał wymaga natychmiastowej reanimacji. Kto zna dobry warsztat gdzie można takie cudeńko amerykańskiej motoryzacji zregenerować ??
Całkowicie zniszczyłem przegub po kilku kkm, po tym jak rozpadła się guma... ech.. a myślałem że to nieco trwalsze jest.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 19:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A tak konkretnie to napęd na 4 koła. I który przegub walnął?
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 23:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten od strony tylnego mostu. Dzisiaj go zdemontowałem, narazie będę bez tylnego napędu jeździć. Z tego co widze jest to nienaprawialne więc zostanie oddanie wału do regeneracji w jakimś warsztacie specjalistycznym.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Lip 23, 2007 20:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj zabrałem wał na pake i podjechałem do warsztatu DERA w Poznaniu na ul. Cieplicką. Zajmują się wyłącznie wałami. Co się dowiedziałem - nie ma wymiennych przegubów, nie można ich w Polsce naprawić, za to z powodzeniem można zakupić inny wał o identycznych parametrach za 1400 netto. Jak dla mnie i starego autka to już nieco za dużo. Wersja druga - przerobienie wału. Przeróbka polega na wywaleniu zużytego przegubu i wsadzeniu w to miejsce krzyżaka, całość to 500zł netto. Jeśli pierwszy pływający przegub jest cały i nie ma luzów, nie hałasuje to warto zainwestować i coś zrobić z tylnym. Poniżej zdjęcia wału, może przydadzą się na przyszłość komuś... Smile
Narazie szukam jakiś zestawów naprawczych lub używanego wału, jeśli nic nie znajde dam do przeróbki. Oczywiście o ile nic się nie stanie ze sprzęgłem, bo nie wiem jaki może mieć wpływ na nie jazda bez wału.
Przy okazji mam porównanie jazdy z przednim napędem i awd. Na krzyżówce doznałem oświecenia że auto nie przyspiesza tak jak powinno, a pisk opon to właśnie ja sam produkuje. Na zakrętach znacznie gorzej się jedzie, ale mam wrażenie że całe auto zrobiło się nieco wygodniejsze. W ogóle to cisza jest niesamowita, piekna sprawa... Very Happy

Teraz foto.
Wał Made in France - rozwiązanie podobne do stosowanych w Renalut czy Peugeot. Producent - firma GKN.



po lewej przegub pływający przykręcany od strony dyferencjału ASB; po prawej przegub dochodzący do tylnego napędu




producent i nr wału po którym można go odszukać w katalogu




tylny przegub, flansza z centrowaniem (wygodnie się de/montuje)




przegub pływający od strony ASB




dalsza część tylnego napędu




tutaj przychodzi przegub pływający


De/montaż wału jest banalnie prosty:
potrzebny jest tylko jeden klucz 10
- odkręcić 6 śrub z przedniej flanszy
- odkręcić 6 śrub z tylnej flanszy
- mocno chwycić wał (waży ponad 10kg) i wcisnąć go w kierunku silnika
- wysunąć z tylnego centrowania i potem z przedniego.

Przy odkręcaniu trzeba zapewnić możliwość obrotu wału - przesunięcie auta o kilkanaście cm, ponieważ z przudo jest trochę mało miejsca przez katalizator.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 9:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiejsze boje:

GKN Driveline Polska w Oleśnicy
zajmują się produkcją przegubów i półosi
Nie można u nich nic zakupić ani nic zregenerować. Produkcja i sprzedaż wyłącznie dla producentów samochodów.


Crystan. Autoryzowany serwis GKN Driveline - Toruń
robią wały dla sprzętu cięższego wyłącznie wały kardana
mogą sprowadzić z Wiednia nowy wał

EURO DRIVESHAFTS Sp. z o.o. Oddział w Polsce - Łomianki
mają przeguby do wielu marek nawet Jeepa czyli już Chrysler ale nie można znaleźć nic po numerze wału, trzeba zdemontować przegub, wszystko wymierzyć i policzyć. Średnia cena przegubu 300-500zł.
Trochę mało kontaktowa obsługa, najlepiej dostarczyć wał do warsztatu i oni mają się skontaktować - to propozycja EURO DRIVESHAFTS.

To już ostatni warsztat do którego dzwoniłem bo szlag mnie trafia:

Z.U.M.P. Regeneracja Wałów Napędowych - Polaczyk Wojciech
26-052 Sitkówka-Nowiny Zgórsko 112A k/Kielc tel./fax (041) 346 51 37 kom. +48 604 507 626
odezwał się właściciel i powiedział że zrobi mi to po bożemu za 400-500zł. Na stronie ma logo GKN i niby się tym zajmuje. W każdym razie rozmawiało się z nim dziwnie i bardzo nie rzeczowo, jednek czym dłużej tym więcej i lepiej. Cóż nic nie szkodzi mu wysłać wał choćby do sprawdzenia, jak koszt wysyłki nie będzie astronomiczny.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty


Ostatnio zmieniony przez Tomaj dnia Wto Lip 24, 2007 10:59, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 9:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a szukales tu www.rockauto.com ?
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 10:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szukałem w USA:

www.rockauto.com
http://www.autopartswarehouse.com/
http://www.partsamerica.com/ReplacementParts.aspx

Z tych trzech źródeł kolega mógłby mi bez przeszkód zakupić i przysłać. Niestety nie mają. Dzisiaj będzie w serwisie chryslera to sie dowie więcej czy w usa występują jakieś części zamienne lub całe wały.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 10:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

może to zabrzmi dziwnie ale podobne rozwiązanie stosuje BMW w modelach po 2000 roku (seria 5) z automatem,tylko u nich wał składa się z dwóch części podtrzymanych na środku do nadwozia, ale popatrz bo może najtaniej wyjdzie dopasowanie wału z innego auta (oczywiście nie obejdziesię bez małych przeróbek) szczególnie że akurat wały w Mercach i BMW są wyjątkowo dopracowane (praktycznie bezawaryjne) Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 10:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anthrax napisał:
może to zabrzmi dziwnie ale podobne rozwiązanie stosuje BMW ...


Już mnie nic nie zadziwi:) Widziałem w warsztacie Dera wał od mesia ok. 200KM. Był to wał kardana czyli krzyżaki, znacznie prostszy i tańszy. Jak tak dalej pójdzie to zdecyduje się na przeróbkę na krzyżaka.
Masz racje że od innego auta może pasować, ale cena nowego jest zaporowa - 1400 netto jest już zdecydowanie za dużo za kawał rury i dwa przeguby.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 10:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wykonaj dokładne pomiary długości, rozstawu otworów
mój sąsiad pracuje w BMW (jest szefem serwisu) może dopasuje coś po wymiarach no i oczywiście do mocy silnika i wagi auta.
A co do cen to ostatnio kupowałem wał do BMW 725 TDS - za urzywkę (oczywiście stan ideał) kompletną zapłaciłem 180 zł - to chyba nie dużo.
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Lip 26, 2007 11:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anthrax napisał:
wykonaj dokładne pomiary długości, rozstawu otworów
mój sąsiad pracuje w BMW (jest szefem serwisu) może dopasuje coś po wymiarach no i oczywiście do mocy silnika i wagi auta.
A co do cen to ostatnio kupowałem wał do BMW 725 TDS - za urzywkę (oczywiście stan ideał) kompletną zapłaciłem 180 zł - to chyba nie dużo.


Tak sobie przeliczyłem i np. używany wał 300zł, jakaś modernizacja plus wyważanie, malowanie etc. 300zł to daje 600zł. Więc w sumie nie opłaca się kombinować, lepiej go odesłać do naprawy za te 500zł i mam oryginał. Dziwie się że nie zrobili krzyżaka tylko przeguby... cóż, zawsze mam jakieś specyficzne auto Very Happy

Dzięki Anthrax za chęci, narazie powstrzymam się od takiego rozwiązania. Dzisiaj kolega mi odpowie co z wałem w USA i jak nic z tego to wysyłam do zrobienia po "bożemu" Very Happy
Fajnie że na tym forum można zawsze liczyć na pomoc Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
regaciarz
*
*


Dołączył: Apr 26, 2007
Posty: 57
Skąd: Sokółka

PostWysłany: Czw Lip 26, 2007 17:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tez mam to "szczęście" z przegubem, z tym, że u mnie pada ten od strony skrzyni. Z tego, co widzę po zdjęciach to nie masz całej osłony na przednim. Nie dość, że przegób pada to jeszcze coś zaczeło grzechotać najprawdopodobniej w wale, na dodatek przy ok. 130 samochód zaczyna się dosłownie trząść( jak kupiłem nie było tego) i podejrzenie padło właśnie na wał, ponieważ problemy zaczeły się po wymianie gumy i ponownym jego założeniu. Co do jazdy z odczepionym wałem to też tego próbowałem Wink
Jakby cena w USa była przystepna to sciągnąłbyś 2 wały?? Razz
_________________
Chrysler grand voyager 3.8 automat AWD bez gazu, 1996rok- osobówka. Podróbka wersji amerykańskiej Wink mede in Austria :]
Fiat Ducato 2.0jtd krĂłtki i niski 2003rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Lip 26, 2007 22:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie guma sie rozsypała na tylnym, przedni z kompensacją jest ponoć jeszcze droższy... to masz pecha większego. Jeżdżę bez wału ale mam już dość buksujących kół na bele piachu czy kamyszkach obtłukujących progi.
Co do usa to trza poczekać, bo ynteligencją tam nie grzeszą. Podejrzewam, że dzisiaj na ranem mi coś kumpel napisze to i tu wysmyram wszystko Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Lip 26, 2007 22:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj napisał:
U mnie guma sie rozsypała na tylnym, przedni z kompensacją jest ponoć jeszcze droższy... to masz pecha większego. Jeżdżę bez wału ale mam już dość buksujących kół na bele piachu czy kamyszkach obtłukujących progi.
Na przednim jest cała osłona, tak ona wygląda w oryginale.
Co do usa to trza poczekać, bo ynteligencją tam nie grzeszą. Podejrzewam, że dzisiaj na ranem mi coś kumpel napisze to i tu wysmyram wszystko Smile

_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
regaciarz
*
*


Dołączył: Apr 26, 2007
Posty: 57
Skąd: Sokółka

PostWysłany: Pią Lip 27, 2007 9:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

załóż koniecznie osłone na przedni przegób Wink na tylnym ładnie widać, że guma pękła Razz , ale z przodu powinna zakrywać tą dziurę( tylko nie zakładaj jej od golfa, tak jak w jurowcach mi załozyli) Wink nawet nie zdążyłem do domu dojechać( 30 km) i znowu przerwało tą gumę Laughing kup oryginał
_________________
Chrysler grand voyager 3.8 automat AWD bez gazu, 1996rok- osobówka. Podróbka wersji amerykańskiej Wink mede in Austria :]
Fiat Ducato 2.0jtd krĂłtki i niski 2003rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Lip 27, 2007 9:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

regaciarz napisał:
załóż koniecznie osłone na przedni przegób Wink na tylnym ładnie widać, że guma pękła Razz , ale z przodu powinna zakrywać tą dziurę( tylko nie zakładaj jej od golfa, tak jak w jurowcach mi załozyli) Wink nawet nie zdążyłem do domu dojechać( 30 km) i znowu przerwało tą gumę Laughing kup oryginał


Na przednim przegubie jest guma oryginalna i tak ona ma wyglądać, jest cała. Przegub z kompensacją pracuje na długości i nie można tam założyć innej gumy. Nawet jeśli się da, można zmienić wyważenie całego wału i zacznie drżeć, nawet całe auto.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
regaciarz
*
*


Dołączył: Apr 26, 2007
Posty: 57
Skąd: Sokółka

PostWysłany: Pią Lip 27, 2007 12:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak kupiłem mojego to miałem założoną osłonę zakrywającą tą dziurę, ale guma była ona rozerwana
_________________
Chrysler grand voyager 3.8 automat AWD bez gazu, 1996rok- osobówka. Podróbka wersji amerykańskiej Wink mede in Austria :]
Fiat Ducato 2.0jtd krĂłtki i niski 2003rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Lip 27, 2007 15:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

regaciarz napisał:
jak kupiłem mojego to miałem założoną osłonę zakrywającą tą dziurę, ale guma była ona rozerwana


Jaką dziurę? Może mówimy o czymś innym? Chyba że miałeś oryginalną gumę, tą która wchodzi do wnętrza przegubu, gdzieś rozerwaną.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
regaciarz
*
*


Dołączył: Apr 26, 2007
Posty: 57
Skąd: Sokółka

PostWysłany: Pią Lip 27, 2007 20:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chodzi mi dokładnie o tą przestrzeń obok gumy od strony skrzyni, jak kupiłem mojego voyagera to guma ją zakrywała
_________________
Chrysler grand voyager 3.8 automat AWD bez gazu, 1996rok- osobówka. Podróbka wersji amerykańskiej Wink mede in Austria :]
Fiat Ducato 2.0jtd krĂłtki i niski 2003rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
regaciarz
*
*


Dołączył: Apr 26, 2007
Posty: 57
Skąd: Sokółka

PostWysłany: Sob Lip 28, 2007 17:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wyjąłem dzisiaj wał i zrobiłem kilka fotek:

całość:


tylny przegób:


naklejka:


przedni przegób:


Na tych rolkach mam luz:


taką samą gumę na przegubie przednim miałem jak kupiłem voyka, ale była rozerwana i smar widoczny na rolkach wyciekał
_________________
Chrysler grand voyager 3.8 automat AWD bez gazu, 1996rok- osobówka. Podróbka wersji amerykańskiej Wink mede in Austria :]
Fiat Ducato 2.0jtd krĂłtki i niski 2003rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Lip 28, 2007 19:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To poprzedni właściciel grzebał już w tym przegubie. Nie stosuje się takich gum, a już tym bardziej opaski skręcanej bo na 100% zmieni się wyważenie i będzie drżeć. W ogóle to przedni przegub jest identyczny do przegubów jakie stosuje się w renault 19 i megane i innych są bardzo trwałe, wręcz niezniszczalne, pod warunkiem normalnej eksploatacji i nieuszkodzonej gumy.
Wydaje mi się, że masz dłuższy wał, numer części jest bynajmniej inny.
Ja jeżdże bez wału, nie chce żeby zużyły się inne podzespoły od drgań i większego obciążenia, a już na pewno nie chce przegrzanego, pękniętego wału wewnątrz auta z dziurą w podłodze Smile
Narazie czekam aż kolega sie odezwie, bo mam z nim kontakty tylko przez skypa.
Jak nic nie wyjdzie to do regeneracji.
Firma, która chce się podjąć regeneracji mojego potrafi zrobić przedni i tylny. Na początku rozmowy właściciel pomylił się i myślał, że chce robić przedniego i nie widział kłopotu. Mają w końcu logo GKN na stronie... chyba wiedzą co robią.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
regaciarz
*
*


Dołączył: Apr 26, 2007
Posty: 57
Skąd: Sokółka

PostWysłany: Sob Lip 28, 2007 19:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tą gumę sam zakładałem i użyłem takich opasek, jakie miałem, u mnie wał od dzisiaj jeździ w bagażniku Razz osłona jest od fiata uno Laughing

Oprócz tej osłony zewnętrznej masz jakąś wewnętrzną??
_________________
Chrysler grand voyager 3.8 automat AWD bez gazu, 1996rok- osobówka. Podróbka wersji amerykańskiej Wink mede in Austria :]
Fiat Ducato 2.0jtd krĂłtki i niski 2003rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Lip 28, 2007 22:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To co widzisz na foto. Ta mała guma rozciąga się i kurczy a wchodzi do wewnętrznej części korpusu przegubu i jakby na samej krawędzi się trzyma. Jest całkowicie szczelna i można przegub rozciągać i ściskać - zawsze wraca do srodkowego położenia.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
regaciarz
*
*


Dołączył: Apr 26, 2007
Posty: 57
Skąd: Sokółka

PostWysłany: Pon Lip 30, 2007 20:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

najprawdopodobniej bedę miał wał Very Happy dzwoniłem dzisiaj do znajomego mojego znajomego i powiedział, ze ma napewno, ale nie wie czy znajdzie. Jest ktoś chętny na mój wał ?? Wink
_________________
Chrysler grand voyager 3.8 automat AWD bez gazu, 1996rok- osobówka. Podróbka wersji amerykańskiej Wink mede in Austria :]
Fiat Ducato 2.0jtd krĂłtki i niski 2003rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Sie 03, 2007 1:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na dzień dzisiejszy wiem tyle: kolega pojechał kilka dni temu do serwisu z moimi zleceniami: wał i silniczki sładania lusterek.
Serwis:
wał - oni nie wiedzą i muszą poszukać w całych stanach
sliniczki - a to była bardzo krótka seria i muszą poszukać w całych stanach

Gorzej niż u nas Very Happy


Właśnie dostałem od kolegi informacje.
Amerykańce odkryli że to sie nie nazywa T&C tylko Voyager Very Happy
ceny u dilera:
wał - 880 dolców
lusterko 278 dolców (nie ma części tylko całe)
Załamka, drogo w cholere. Rozesłał mi jeszcze zapytania do szrotów. Jak nic nie wyjdzie w poniedziałek wysyłam ostatecznie, bo już przeżyłem szok cenowy Very Happy
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
regaciarz
*
*


Dołączył: Apr 26, 2007
Posty: 57
Skąd: Sokółka

PostWysłany: Pią Sie 03, 2007 10:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak chcesz to u mnie jest tylni przegób dobry, dzwoniłem do tego znajomego znajomego i nie znalazł narazie, ale juz sobie przypomniał jak to auto wyglądało i ma jeszcze raz poszukać( jeśli znajdzie to będę miał wał za tyle, co kosztowałaby regeneracja Wink )
_________________
Chrysler grand voyager 3.8 automat AWD bez gazu, 1996rok- osobówka. Podróbka wersji amerykańskiej Wink mede in Austria :]
Fiat Ducato 2.0jtd krĂłtki i niski 2003rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Sie 10, 2007 15:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

regaciarz napisał:
jak chcesz to u mnie jest tylni przegób dobry, dzwoniłem do tego znajomego znajomego i nie znalazł narazie, ale juz sobie przypomniał jak to auto wyglądało i ma jeszcze raz poszukać( jeśli znajdzie to będę miał wał za tyle, co kosztowałaby regeneracja Wink )


Hmmm... myślałem o tym ale musiałbyś mieć nowy wał żeby się pozbyć starego i jak widzisz, nie jest łatwe zdobycie używanego.
Dzisiaj wysłałem wał do regeneracji, do tego zakładu o którym pisałem wyżej http://www.polaczyk.com.pl/.
We wtroek powinni się do mnie odezwać.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
regaciarz
*
*


Dołączył: Apr 26, 2007
Posty: 57
Skąd: Sokółka

PostWysłany: Nie Sie 12, 2007 19:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i nie mam drugiego wału Mad chyba i mi została juz tylko regeneracja Mad
_________________
Chrysler grand voyager 3.8 automat AWD bez gazu, 1996rok- osobówka. Podróbka wersji amerykańskiej Wink mede in Austria :]
Fiat Ducato 2.0jtd krĂłtki i niski 2003rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Sie 14, 2007 14:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czarodziej jestem. Wysłany w piątek wał, dotarł do Polaczyka w poniedziełek. Razem z listem przewozowym dałem swoje dane i adres majlowy. Dzisiaj odbieram poczte, a tam majl od Polaczyka. Wał zrobiony za 550zł, zakładać i jeździć. Dzisiaj wysyła więc w czwartek go mam i na pewno wieczorem przykręce. Oczywiście wrażenia i foto po naprawie będą tutaj.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
regaciarz
*
*


Dołączył: Apr 26, 2007
Posty: 57
Skąd: Sokółka

PostWysłany: Wto Sie 21, 2007 20:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i jak wał?? naprawiony?? Ja swój zawiozłem do zascianek koło Białegostoku, jutro/pojutrze ma dzwonić za ile podejmie się regeneracji Wink
_________________
Chrysler grand voyager 3.8 automat AWD bez gazu, 1996rok- osobówka. Podróbka wersji amerykańskiej Wink mede in Austria :]
Fiat Ducato 2.0jtd krĂłtki i niski 2003rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Sie 21, 2007 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dostałem wał w poniedziałek i łącznie całość wyniosła 660zł. Nie wiem jak wygląd po zrobieniu bo gość wysłał w zrobionym przeze mnie kartonie, w którym jest pełno styropianów, a raczej kulek styropianowych Smile Otworzę go przed montażem jutro. Jak narazie nie miałem czasu na założenie.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Sie 22, 2007 12:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zabrałem się dzisiaj do montażu. Otwieram paczkę i wyciągam odmalowany wał, już bez naklejki producenta (jak dobrze że mam foto) za to z naklejką warsztatu który naprawiał.
Patrze a na końcu zamiast przegubu kulowego dydna się krzyżak. Z tego co widzę odcięty został przegub, wspawany duży krzyżak i dospawana do niego nowa flansza. Jak to zobaczyłem to prawie się załamałem, bo takie rozwiązanie proponował mi zakład Dera w Poznaniu, za podobne pieniądze.
Zakładam wał i nagle mnie oświeciło, wał się skrócił o 15mm, naszczęście kompensacja na przednim jest na tyle duża że wpasował się. Sam montaż jest jednak mniej wygodny, bo wał wypada i trzeba go trzymać. Przykręciłem wszystko i czas na test i wrażenia z jazdy.
Po ruszeniu nie słyszałem specyficznego buuuu i nie czułem wyraźnie pod nogami przy 1500obr., podczas przyspieszania czuć pod nogami lekkie drżenie jakbym pod nogą miał wibrujący telefon. Przy żadnej prędkości, podczas spokojnej jazdy nie odczuwałem mocnych wibracji i buczenia. Czas na test z pedałem w podłodze i gałą na 3. Od początku żadnego buczenia i drżenia tak do 140 przy których jakby coś drżało. Przy 150 zaczęło nieco mocniej drżeć i wzrastało do 160, szczyt już mocnych wibracji przypadł na 165. Powyżej 170 zaczęły zanikać, a przy 180 było idealnie.
Mam porównanie bo tydzień temu depnąłem do 185 i nie było żadnych wibracji, oczyście bez wału.
Wibracje niosą się z tył auta, podejrzewam, że od krzyżaka.
Hałas wytwarzany przez wał w porównaniu do jazdy bez wału - miałem bezpośrednie porównanie bez i z - jest wyczuwalny i wszyskie hałasy niosą się z tył.

Moge postawić sobie dwa pytania:
1. czy warto regenerować wał poprzez wymiane na krzyżaka
2. czy polecam warsztat Polaczyka

1. Warto bo nowy wał kosztuje 1400 zł netto a modyfikacja 500-600zł netto. Cena więc przemawia na korzyść naprawy ale wyłącznie jeśli będzie ona dobrze wykonana i przedni przegub jest sprawny.

2. Mam mieszane odczucia. Z właścicielem trudno się dogadać, nie wiedziałem że będzie przerabiać wał, gdybym wiedział, zrezygnowałbym z naprawy u niego. Wizualnie wał jest ok, niepokojące i silne drżenia przy 160-170km/h i dziwny hałas - delikatny terkot - słyszalny z tył pojazdu podczas całej prędkości, sugeruje że naprawa nie jest do końca idealna.
Nie polecam ale i nie odradzam bo nie wiem jak inne warsztaty wykonują takie naprawy. Na plus to w mierę "słowna" cena i czas realizacji 8 dni z wysyłkami.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Sie 23, 2007 10:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Muszę wnieść małe poprawki.
Terkor się wyciszył za to jak zwykle pojawiło się buczenie ale przy 1600-1700obr. Stawiam, że to przedni dyfer albo przegub. Nie jest jednak uciążliwy i da się z nim żyć. Drżenie wału albo raczej auta przy dużych prędkościach pozostało.

Utwardzenie auta to jednak nie tylko moje odczucia. Faktycznie po założeniu wału auto jest jak ping pong. Domyśam się, że to wina wirującego wału i jeszcze większej kupy żelastwa, pompy etc. Do tego tylne koła które pchają auto wyrzucają je z dziur. Różnica kolosalna, znowu czuje się jak w ciężarówce Smile

Zmiana akustyki po przejechaniu 30km nie zmienia mojego zdania o zakładzie i "regeneracji". Każdy robi na swoje ryzyko.

Poniżej fotki zrobionego wału z moim opisikiem.



Jak widać całość jest ładnie wykonana, patrząc na całokształt Smile


Przegub z kompensacją został również pomalowany łącznie z gumą. Może się czepiam ale na pewno nie przyczyni się to do trwałości gumy. Nie lubię takich rozwiązań i traktuje je jako prymitywne. Na kapslu przegubu pojawiły się trzy wypukłości od rolek przegubu. Przed założeniem wału musiałem je młotkiem sklepać bo wał nie wchodził - trochę cienko na foto wyszło, bo w rzeczywistości były spore.


Tutaj widać już dzieło Polańczyka, wszystk dobrze wykonane. Czy poprawnie wycentrowane i wyważone to nie wiem. Fajny pomysł z naklejką. Brak informacji co ile km smarować krzyżaka lub jaka jest jego trwałość.


Nowa, widać że toczona na szybko, flansza, która idelanie pasowała.


Śmiesznie to teraz wygląda 50% wał kardana i 50% wał homokinetyczny, ale jakoś egzamin zdaje Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 16:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po paru miesiącach używania tego źle napawionego wału szlag mnie trafił. Zdemontowałem go i odwiozłem do Poznania do zakładu Dera. Niestety nie mają tam przyłączy żeby ten wal sprawdzić, zastawia mnie jak wcześniej chcieli mi go naprawić. Ponoć sprawdzili w innych zaprzyjaźnionych zakładach i nikt nie może go sprawdzić. Całkowicie wykluczam wysłanie ponownie do tego który go naprawiał, bo poniosę koszta wysyłki a szansa na poprawne wykonanie jest znikoma, jesli nie zrobił tego po naprawie.
To tylko Polska nic więcej...
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 16:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jezeli potrzebujesz dobrego fachowca ktory ci doradzi i cos wymysli to polecam Piotra Nagorskiego. Autoryzowany serwis Fiata w Wirach pod Poznaniem (ASO Nagorscy). Pomimo ze to serwis fiatowy to Piotr zna sie na rzeczy i zaden serwis z szyldem "american" nie zrobil mi lepiej auta. Nie jest tani dlatego od razu gadaj o koszty zanim zlecisz jakies roboty. facet natomiast nie winduje kosztow jak juz sie umowicie co do ceny jak inni to robia. Jedyny z nim problem to terminy. To duzy serwis. Acha to jest serwis fiata ale na podworku jezeli bedziesz w najblizszym czasie stoi blekitny charger nie wiem dokladnie ktory ale kolo pocz. lat 70-tych. Duzo ludzi robi u nich amerykany. Chargerowi robia remon silnika V8 5,8l.
Powolaj sie na Radka Kucharczyka...
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 18:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Od remontów silnika to mam szwagra, który robi świetnie. naprawy, regeneracje czy produkcja wałów napędowych to już inna bajka i tu żaden nawet super mechanik nic nie poradzi jak nie ma sprzętu. Ja nei potrzebuje mechanika, egzorcysty czy innego maga tylko speca od wałów. Jednym z lepszych warsztatów w Poznaniu jest Dera.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 18:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Slucha ja tobie chcialem doradzic. Nikt nie mowi ze mechanik ci zrobi przeguby czy waly ale moze znac rynek fachowcow sporo lepiej niz ty. Jezeli jednak uwazasz ze wiesz wszystko najlepie to wlasciwie mogles sobie darowac opisywanie swojego problemu na forum. Grzebiesz w tym temacie od lipca 2007 i nadal uwazasz ze nie potrzebujesz sie zwracac do magow i egzorcystow do moze po prostu zwroc sie do kogos kto sie w temacie orientuje lepiej...
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 18:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli uważasz że w temacie wałów lepiej orientuje się mechanik fiata, niż same warsztaty w tym sie specjalizujące... to ja dziękuje za takie podejście.
Opisuje temat dla pokoleń bo już wiele razy rozmawiałem z róznymi bywalcami tego forum na gg i jest to bardzo częsty problem. Przeczytaj od początku to poznasz zawiłosć problemu.
Naprawy wału chciały podjąć się tylko dwa zakłady na kilkadziesiąt w calej Polsce. Nie ma do nich części i nie ma samych wałów, nawet w usa jest trudno dostępny. Walcz od lipca bo nie ma gdzie porządnie tego zrobić.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 18:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Polecilem ci dobrego fachowca. Nie chesz skorzystac bo ci sie szyld nie podoba - twoj problem. Nie rozumiem tylko dlaczego odpisujesz mi jakbym chcial tobie zaszkodzic albo moj post tobie przeszkadzal. Ty myslisz ze ja kogos reklamuje czy co? Widze ze masz problem. Jestes z wielkopolski to polecam tobie fachowca u ktorego na 100% znajdziesz pomoc czy to z zarowkami czy to z walami. Nie to nie. Mi laski zadnej nie robisz. To ja poswiecam swoj czas i dziele sie moimi informacjami bo chce tobie pomoc. Ale widze ze prawie roczna proba naprawiania walu wg. twojego pomyslu cie jeszcze nie zrazila wiec rzycze powodzenie. Gdybys jednak jednak kiedykolwiek jechal do mechanika ktorego tobie polecalem to sie na mnie nie powoluj bo podejrzewam ze zrobisz mi wstyd swoim zarozumialym podejsciem.
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 19:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mi Twój post nie przeszkadza ale nie rozumiem Twojego podejścia.
Jak ktoś sie pyta o stomatologa to polecasz mu znanego anestezjologa bo może zna stomatologów i też jest lekarzem? Nie tędy droga. Przecież nikt Ciebie nie zmuszał do odpisywania. Jak chcesz mi pomóc to podaj mi namiary na fachowy zakład, który się w tym specjalizuje i ma umiejętności, części i sprzęt do naprawy.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jasne...Moze jeszcze zadzwonic i umowic cie na wizyte....Very Happy
Gdybym mial taki problem jak ty to walilbym do kazdego kto moze w jakikolwiek sposob pomoc, podpowiedziec zeby wykorzystac kazda mozliwa do uzyskania sensowna wskazowke...
Wniosek jaki mi sie na suwa po tej bezsensownej dyskusji z toba to taki ze najwidoczniej lubisz rozwiazywac problemy, ja z kolei lubie je miec JUZ rozwiazane...
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale Ty mi nie dałeś żadnej sensownej wskazówki więc w ogóle nie rozumiem jak chcialeś mi pomóc. Podałeś namiary na pana henia w jakimś warsztatcie, ktory być może podałby mi namiary na kilka poznańskich czy innych warsztatów zajmujących sie wałami, u których już byłem, dzwoniłem albo pisałem.
Poznań przerobiłem cały, jak i sporą ilość zakładów w kraju, do tego kontaktowałem się z producentami wałów i przegubów na pierwszy montaż do aut, oczywiście nie pominąłem serwisów i szrotów w usa.
A jeśli bawi Cie pomoc w postaci polecenia specjalistycznego warsztatu, bo np. z niego korzystasz, a zamiast tego wolisz polecić zajmujący się czymś innym...
Nie wali się do pierwszej lepszej osoby która może pomóc tylko do specjalisty, który pomoże.
Ja lubie wchodzić drzwiami, nie oknem.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 20:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spoko Tomaj...Mi sie po prostu wydaje ze albo zle przeczytales to co napisalem albo masz dzis zle nastawienie...Nie polecalbym przy twoim problemie warsztatu pana Henia dlatego moj powyzszy wnisek. to tyle. Twoje auto ,twoj problem.Powodzenia!!!
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 21:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

panowie wyluzujcie!!!
jeden ma problem od dluzszego czasu,drugi nie doczytal,ze problem jest trudno rozwiazywalny i chcial pomoc jak moze. nikt tu nie ponosi winy!podajcie se lapki i szukamy walownikow dalej.
tomaj nie mozesz miec pretensji do czlowieka ktory chce pomoc!!! nie mozna wymagac od kazdego wiedzy technicznej na wysokim poziomie. jesli tam mu naprawili skutecznie auto to ma podstawy do polecania,nie musi znac zakresu ich kompetencji ,a kazdy kontakt moze sie przydac. moze pan heniek zna najlepszego 'walowca' w polsce?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 21:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiecie co...Ktos bezmyslnie rzuca haslo pan Heniek i kazdy je stosuje bez zastanowienia. Czy mozecie mi wskazac w ktorym miejscu ja pisalem "pan Heniek" czy tez zasugerowalem ze to jakis podrzedny warsztat gdzie pracuje magik i cudotworca?
Oddaje auto do ASO Nagorscy zawsze jak mam powazny problem, to samo moja mama robi z Sablem i to samo robil poprzedni wlasciciel Sable a teraz Durango...To jest duzy serwis z kilkoma budynkami, z wlasna lakiernia, stacja diagnostyczna i cholera wie czym jeszcze...Takze jak juz koniecznie nie chcesz Tomaj korzystac z mojej pomocy bo jest wg ciebie bezsensowna to nie ale nie nazywajcie warsztatu ktory wam polecam "panem Heniem" bo obrazacie zarowno mnie jak i owy serwis...
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 22:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sorry za henia. szacunek dla warsztatu fiata ,ktory potrafi sobie poradzic z powazniejszymi autami! stereotypy nie sa dobrym rozwiazaniem. ja wiem,ze chciales dobrze. tomaj jest zalamany i sfrustrowny . to go wprawdzie nie tlumaczy ale mysle,ze jest na tyle kumaty,ze wyjdzie z tematu z twarza.
dla ludzi z wielkopolski to powzne info,ze serwis fiata robi(umie i sie nie brzydzi) powazniejsze samochody.
RadAg -dzieki za namiary i info.mamy dziel w ktorym wpisujemy zaufane serwisy. mozsz tam umiescie w/w warsztat.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 22:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie masz sie co obrażać. Określenie pana henia użyłem żeby zobrazować metodę proponowanej przez Ciebie naprawy. Zaproponowałeś mi serwis i to innej firmy, która i tak, jeśli podjęłaby się naprawy, przekazałaby wał firmie specjalistycznej. A jak już wiesz poświęciłem sporo czasu żeby sprawdzić dużą ilość tych spec. warsztatów z marnym skutkiem. Dlatego metoda poszukiwania przez aso fiata wydaje się już kolejną stratą czasu.
Do serwisu fiata nic nie mam. Znam serwis peugeota który robi amerykańce Smile Jednak do każdego problemu wybieram odpowiedni warsztat - asb specj. od asb, wał spec. od wałów, silnik - spec. od silników....
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Cze 16, 2008 23:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i temat rozwiązany. Szukanie warsztatu który potrafi wyważyć ten wał to czysta strata czasu.
Mam ju ż nowy więc z "drżącym" nie będę się już męczył.

Jak ktoś będzie miał podobne problemy to w ich rozwiązaniu polecam zakład DERA z Poznania, adres jest wyżej.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sargus
*
*


Dołączył: Aug 18, 2007
Posty: 12
Skąd: władysławowo

PostWysłany: Sob Cze 21, 2008 21:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam mam pytanie czy ma ktoś może tylną piaste do wersji 4x4 nie mogę nigdzie znaleźć używkę ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ptaszor
*
*


Dołączył: Jan 16, 2009
Posty: 8

PostWysłany: Sob Lut 07, 2009 0:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj napisał:
No i temat rozwiązany. Szukanie warsztatu który potrafi wyważyć ten wał to czysta strata czasu.
Mam ju ż nowy więc z "drżącym" nie będę się już męczył.

Jak ktoś będzie miał podobne problemy to w ich rozwiązaniu polecam zakład DERA z Poznania, adres jest wyżej.


Co rozumiesz przez "nowy"?
Wcześniej napisałeś - "Dzisiaj zabrałem wał na pake i podjechałem do warsztatu DERA w Poznaniu na ul. Cieplicką. Zajmują się wyłącznie wałami. Co się dowiedziałem - nie ma wymiennych przegubów, nie można ich w Polsce naprawić, za to z powodzeniem można zakupić inny wał o identycznych parametrach za 1400 netto.".
Znalazłeś oryginał, czy też ten "o identycznych parametrach"?
Jeśli ten drugi, z jakiego pojazdu pochodzi i ile Cię ta przygoda kosztowała?
Mam na myśli kasę, a nie nerwy zszargane przez wcześniejszą naprawę. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group