www.asu.pl :: Zobacz temat - zamek tylnej klapy do pontona i nie tylko
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zamek tylnej klapy do pontona i nie tylko

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Cze 16, 2007 9:19    Temat postu: zamek tylnej klapy do pontona i nie tylko Odpowiedz z cytatem

jesli masz pontona lub inne auto i meczy cie otwieranie klapy bagaznika klamka lub tez zostaje ci ona w reku co jakis czas tu znajdzisz rozwiazanie.

potrzebne materialy:
-bezpiecznik z oprawka
-silownik ok 4-6 kg(najlepiej z linka)
-przekaznik samochodowy z oprawa(typowy)
-przekaznik bistabilny (np. rsm850b )
-wylacznik typu dzwonkowego(styk nie zaskakujacy,dzialajacy tak jak w klaksonie )
-kilka metrow przewodu,konektorki(listwa elektryczna,konektorki samochodowe,szybkozlacza elektryczne lub lutownica)
-tasma izolacyjna

potrzebny sprzet:
-miernik(lub zarowka 12 v na przewodach jako probnik)
-srubokret krzyzak
-klucz torx lub imbus
-kombinerki
-ewentualnie lutownica

czas ok 2 godzin

w pontiacu zdejmujemy poszycie tylnej klapy oraz plastikowa obudowe szyby od srodka(bardzo proste). nastepnie usuwamy(lub nie) pozostalosci po zepsutym zamku. odlaczamy silowniczek ryglowania klapy i pozostawiamy go w pozycji otwartej(najlepiej jednak zdemontowac cale to badziewie i zaslepic otwor gustownie,w wersji europejsciej mozna wykorzystac to miejsce na 3 swiatlo stop) odnajdujemy(bez trydu) miejsce do ktorego mozna przylaczyc linke silownika. dla ulatwienia dodam,ze silownik jest zamontowany w otworze pomiedzy lewym glosnikiem , a mechanizmem zamka. nie trzeba niczego wiercic ,montuje sie na zacisk. 12v ciagniemy od zapalniczki w bagazniku , mase z masy silnika wycieraczki. w zamkach ,ktore sa po obydwu stronach klapy usuwamy po 1 duzej sprezynie(agrfce). podlaczamy uklad w/g zalaczonego schematu. przelacznik mozna umiescic w okolicy oswietlenia tablicy rejestracyjnej.moze to byc maly guziczek,jakis mikrostyk bo plynie przez niego malutki prad. dobrze jakby byl zabezpieczony przed wilgocia. kabelki do niego poprowadzic ta sama droga co te od oswietlenia tablicy. po podlaczeniu ukladu sprzwdzic dzialanie. prawidlowo zmontowany system dziala tak,ze po zamknieciu zamka centralnego samochodu przekaznik bistabilny otwiera obwod sterowania przekaznikiem co uniemozliwia przyciskowi zadzialnie ,a co zatym idzie otwarcie klapy. jesli jest odwrotnie to znaczy,ze trza zamienic miejscami polaczenie z oryginalna instalacja zamka centralnego. potem opaskami lub czymkolwiek innym montujemy calosc aby nie latala po klpie,zakladmy plastiki i cieszymy sie brakim klamki jak od zuka:)
pozdrawiam
darek
p.s. podziekowania dla luky'ego za koncept!!!


tutaj namiar na przekaznik bistabilny: mhttp://www.relpol.com.pl/data/products/pl_PL/242/RSM850B_pl.pdf



wszelkie prawa do systemu zastrzezone,kopiowanie tekstu lub rysunkow bez zgody autora zabronione
material do uzytku wlasnego, dla majsterkowiczy i hobbystow,nie do wykorzytania komercyjnego.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group