www.asu.pl :: Zobacz temat - Buczenie w skrzyni - pytanie do znawców ASB
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Buczenie w skrzyni - pytanie do znawców ASB

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Nie Sty 27, 2008 17:28    Temat postu: Buczenie w skrzyni - pytanie do znawców ASB Odpowiedz z cytatem

Ciągle nie daje mi spokoju buczenie które dochodzi od spodu auta gdzieś z okolic skrzyni. Po naprawie skrzyni nic się nie wyciszyło, po regeneracji wału nic się nie wyciszyło i ciągle buczy. Buczenie pojawia się przy ok. 1500-1700 obrotów i jest wyczuwalne nawet przez podłogę. Szczególnie czuć przy prędkości ok. 80km/h przy zapiętej czwórce. Jadać te 80 włączam 3 i nagle cisza, nawet jak blokada się załączy. Słychac również na pierwszym biegu w tym zakresie obrotów ale znacznie delikatniej. Podejrzewałem o to wał, bo po zdjęciu jest cisza. Jednak mija się to z prawdą, ponieważ przy prędkości 80km/h i włączeniu innego biegu, czyli zmianie obrotów silnika buczenie zanika, a przecież wał kręci się cały czas z tą samą prędkością.

I teraz rządek pytań.

Dlaczego buczenie jest slyszalne mocno na zapiętej 4 przy 80km/h, a cichnie przy 3, nawet z blokadą. - Tu zakładam, że przy 4 z blokadą jest największe obciążenie dla skrzyni i dyfru.
Dlaczego niesie się przy obr. 1500-1700 ale nie słychac tego na 2 i 3 biegu, a na 1 delikatnie.
Dlaczego po zdjęciu wału napędowego buczenia nie ma, chyba że jest ale go nie słychać od wew.
Co jest bezpośrednio związane z takimi przełożeniami - dyferencjał ? - przecież on też pracuje stale z taką samą prędkością jak wał i szybkosć auta.
Czy dyferencjał ma inny olej niż skrzynia?

I co Wy na to?
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Sty 27, 2008 17:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

opis usterki najbardziej pasuje do wadliwego łożyska w skrzyni, może jak odepniesz wał jest mniejsze obciązenie na łożysko i dlatego prawie go nie słychać, ja bym jeszcze raz dokładnie sprawdził łożyska w skrzyni, mimo że to kosztowna operacja.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Sty 28, 2008 10:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tomaj pociesze cię u mnie podobny objaw jak zapnie 4 to słychać buczenie myśle,że to spowodowane włączeniem blokady w skrzyni tylnego mostu.na śniegu zrobiłem kilka prób na śniegu ze zrywem i efekt taki,że przednie koła rolowaly a tylne nie ale po dodaniu mu większego momentu obrotowego tylny
napęd się włączał.może nasz kolega anthrax szpec od skrzyń to lepiej wyjaśni. Very Happy
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Sty 28, 2008 10:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tylko już badałem skąd to dochodzi i słychać od przodu auta, no chyba że tak dziwnie się niesie... Jeśłi by tak było to trzeba będzie wymienić olej w tylnym dyfrze i hydraulice.
Po załączeniu L biegi zapięte są na stałe i natychmiast załącza się tylny napęd i nie ma żadnego buczenia.
Ja już wymiękam... drażni mnie to, a z awd nie zamierzam rezygnować.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Sty 28, 2008 11:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A może przyczyną jest sam reduktor.
Robiłem gościowi AWD i okazało się że buczenie ustało po wymianie oleju w reduktorze - nie dość że miał mało - to jakiś palancik nalał tam Hipol. Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Sty 28, 2008 11:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Buczało u niego cały czas czy tylko przy jakiś prędkościach?
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Sty 28, 2008 19:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Ja narazie walczyłem z wyciem i ślizganiem w skrzyni .Po trzykrotnym rozbieraniu skrzyni winowajcą okazał się konwerter.Po regeneracji jest ok.
U mnie przy zapinaniu 4 biegu czuć w podłodze jakby dreszcze ale to trwa to tylko chwilke.Odgłosów buczenia jeszcze nie słysze .ale nic nie wiadomo,bo ciągle wychodzi coś nowego do naprawy (zapewnia stale zajęcie Laughing )
Przy okazji jaki olej do reduktora ? ,trochę mi się wylało przy okazji remontów.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Sty 28, 2008 20:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie no u mnie to cała skrzynia była robiona łacznie w wymienionym sprzęgłem więc wykluczam gruche.
Anthrax, mówisz że tylny napęd... zabieram się do wymiany olejów od początku ale bez efekty. Przeczytałem serwisówkę i jak byk piszą, żeby wymieniać sprzęgło czy coś tam regularnie co xxkkm. Więc może sie niesie przez wał na skrzynie. Kombinuje jak tu zrobić wyłącznik awd, jest zarządzane elektronicznie więc sie na pewno da.
Ktoś tu miał schematy elektryczne do voyka.... musze poszukać, może tam jest do awd.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Lut 20, 2008 16:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anthrax napisał:
A może przyczyną jest sam reduktor.
Robiłem gościowi AWD i okazało się że buczenie ustało po wymianie oleju w reduktorze - nie dość że miał mało - to jakiś palancik nalał tam Hipol. Wink


Wiesz ile wchodzi oleju do "sprzęgła" awd?
Ile wchodzi oleju do tynego dyferencjału?
Czy przedni dyfer ma oddzielny, który się wymienia czy jak?
Nie rozumiem tego auta... Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Lut 20, 2008 19:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo proste rozwiązanie - na dłuższej półosi (prawej) masz reduktor a z tyłu masz - most. Masz klasyczną skrzynie A604 z dołożonym jedynie reduktorem przenoszącym napęd za pośrednictwem wału na tylny most.
Dyferencjał (jak go nazwałeś przedni) znajduje się we właściwej skrzyni i tam jest smarowany.
Oleje wymieniasz w moście i reduktorze.
Przyznam że nie pamiętam dokładnych ilości z pamięci - redukto rchyba około 1,5 litra.
Masztam śruby kontrolne stanowiące zarazem miejsce wlewu oleju, oraz oczywiście korki spustowe
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Lut 20, 2008 20:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Juz doszedłem do ładu.

Wersja AWD ma dołaczany dyferencjał do skrzyni, podobny dyferencjał znajduje się z tył przy sprzęgle AWD.

Do dyferencjału przedniego wchodzi 1,15 litra oleju przekładniowego 85W-90 API GL-5, a do tylnego 0,7 litra.
Sprzęgło zalane jest olejem Mopar ATF typ 7176 (ATF+2) w ilości 0,575 litra.
Do PTU olej leje się przez boczny otwór aż zacznie się wylewać, czyli do lini otworu.
Olej do drive line module leje się tak samo przez otwór boczny aż do lini otworu.
Wszystkie oleje wymienia się co 46000km.
Sprzęgło z AWD co 67000km.

Objasnienia:
dyferencjał - PTU Power Transfer Unit
sprzęgło awd - Overruning clutch - całość nazywa się - drive line module

Potem to poskładam czytelniej i umieszczę w dziale sam naprawiam Smile

To obstawiam, że u mnie buczy przedni dyfer, pewnie nikt olejunie wymieniał i albo go nie ma, albo przypomina kaszane... lub jakieś kółko pada.

Anthrax, przez to że napisaleś że gość mial hipola w środku wyszukałem jaki ma być, sam pewnie bym taki wlał Smile
Dzisiaj sprawdziłem na orlenie. Hipol nie spełnia wymagań i kosztuje 11,60, ale mają idealnego Mobila za 25zł. Za tyle samo jest też ATF mobil. To mnie czeka wymina 3 litrów za 75zł, lepiej dobrze niż bele jak.


Po wymianie oleju w przednim i tylnym odczułem mały komfort aukustyczny. Zniknęło buczenio-bzyczenie-piszczenie w tylnym dyfrze.
Nadal coś buczy i powoduje delikatne drgania. Jeszcze nie zmieniłem oleju w sprzęgle.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Mar 28, 2008 0:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moich zmagań ciąg dalszy. Jak już wszyscy wiedzą, założyłem nowe opony, które zlikwidowały wiekszość drgań i wyciszyły auto. Przy 50 drgania zostały i lekkie buczenie w okolicach 100. Spodziewałem się że to wał, bo wiem że jest źle wyważony. Dzisiaj zmobilizowałem się i wykręciłem wał. Pierwsza przejażdżka i.. o rany jaki ten samochód cichy... zaczęły mnie teraz denerwować inne rzeczy, świst powietrza z tył, odgłos skrzyni albo przdniego dyfru... Very Happy
Z calego buczenia o które mi chodzi zostało baaardzo deeelikkattne słyszalne dopiero po załaczeniu blokady 4 i przy predkości 80. Jest to tak ciche jakby przenosiło sie po jakiejś gumie i bardziej przypomina drżenie silnika przy określonej prędkości obrotowej.
Teraz to już całkowicie wymiękam. Naprawde jak sie wkurze to cały ten skomplikowany awd wywale i wymienie belke na zwykła ze stabilizatorami. Przyszlo mi do głowy, że może podczas obciążenia, przenoszony moment/moc na tył przez wał, powoduje mocniejsze przesunięcie silnika i zaczyna on o coś uderzać. Może wywalona tylna poduszka silnika...
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 10:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ile wody musiało w Warcie upłynąć zanim doszedłem do tego co mi buczy:D
Po wymianie wału na nówkę, wyeliminowałem drgania ze starego po regeneracji. Po wygłuszeniu auta - drogi tłumika i części tylnej, oraz wymianie wydechu na fumfel nówke idealny, już wiem.
Małe buczenie ale już niebzyt męczące, bo nie dochodzi tak mocno do środka idzie od awd - kłania się wymiana oleju której nie zrobiłem.
Większe buczenie z delikatnym drganiem przy załączaniu nadbiegu idzie od uderzającego przedniecgo dyfra o osłonę. Usłyszałem to po wymiane tłumika, jak dzwoni na zew. i po podłożeniu kawałka gumy chwilowo zminimalizowałem.
To już nawet nie muszę myśleć co jest przyczyną, bo to oczywiste - poducha silnika, ta nad dyferencjałem.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 11:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj napisał:
Ile wody musiało w Warcie upłynąć zanim doszedłem do tego co mi buczy:D
Po wymianie wału na nówkę, wyeliminowałem drgania ze starego po regeneracji. Po wygłuszeniu auta - drogi tłumika i części tylnej, oraz wymianie wydechu na fumfel nówke idealny, już wiem.
Małe buczenie ale już niebzyt męczące, bo nie dochodzi tak mocno do środka idzie od awd - kłania się wymiana oleju której nie zrobiłem.
Większe buczenie z delikatnym drganiem przy załączaniu nadbiegu idzie od uderzającego przedniecgo dyfra o osłonę. Usłyszałem to po wymiane tłumika, jak dzwoni na zew. i po podłożeniu kawałka gumy chwilowo zminimalizowałem.
To już nawet nie muszę myśleć co jest przyczyną, bo to oczywiste - poducha silnika, ta nad dyferencjałem.

Tomaj, znawcą nie jestem, ale może coś pomogę.
Od czasu kiedy u mnie wymieniono olej w ASB, też mam takie dziwne drgania przy przełączaniu z 3 na 4 bieg, jakbym jechał po tarce.
Okazało się, że wlano mi niewłaściwy olej do ASB.
Po kontakcie z Antraxem zapodał Wink jaki olej mam wlać do ASB
Zalano mi Mopar ATF4, a powinni wlać Midlanda ATF M3 Plus.
Dzisiaj zamówiłem olej i filtr w ASU i zaraz po dostawie wlewam nowy olej do ASB.
Mój problem opisywałem w dziale "skrzynia" pt.dziwnie działa ASB

Plymouth G.Voyager 3,3 1996r zagazowany.Skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 14:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestey każdy przypadek jest inny, a tak zobacz jakby się łatwo naprawiało auta Very Happy Pewnie jeszcze w wakacje dobiorę się do tej poduchy, ale narazie autko musi się odwdzięczyć za ostatnią naprawę Very Happy
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Lip 22, 2008 21:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zalano mi Mopar ATF4, a powinni wlać Midlanda ATF M3 Plus.

powiem ze to nie ma znaczenia , lałem ten olej atf4 do skrzynek 3 i 4 biegowych.... i nic sie nie dzieje ....
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Lip 23, 2008 11:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:
Cytat:
Zalano mi Mopar ATF4, a powinni wlać Midlanda ATF M3 Plus.

powiem ze to nie ma znaczenia , lałem ten olej atf4 do skrzynek 3 i 4 biegowych.... i nic sie nie dzieje ....

Tak tylko podpowiadam.Szukam tylko rozwiązań.Wszyscy ze mną i ja ze wszystkimi Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Cze 29, 2009 6:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jaka jest poduszka z tyłu ( przednią już zamówiłem z POZGUM).

I jak się do niej dobrać? Jest tam osłona termiczna.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group