www.asu.pl :: Zobacz temat - olej w skrzyni
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

olej w skrzyni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
regaciarz
*
*


Dołączył: Apr 26, 2007
Posty: 57
Skąd: Sokółka

PostWysłany: Pon Maj 21, 2007 20:19    Temat postu: olej w skrzyni Odpowiedz z cytatem

Okazało się jednak, ze cieknie z miski olejowej skrzyni i mam teraz takie pytanie:
Jaki olej najlepiej wlać do skrzyni a jakiego absolutnie nie wlewać i czy można mieszać różne rodzaje
I ile tak orientacyjnie powinna kosztować wymiana uszczelki misy skrzyni( łącznie z częściami)
_________________
Chrysler grand voyager 3.8 automat AWD bez gazu, 1996rok- osobówka. Podróbka wersji amerykańskiej Wink mede in Austria :]
Fiat Ducato 2.0jtd krĂłtki i niski 2003rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Maj 21, 2007 20:26    Temat postu: olej Odpowiedz z cytatem

Mozesz zalac :

MOPAR ATF+4 lub ATF +3 (olej o takiej specyfikacji Chryslera).
Koniecznie filtr (razem z nim będzie uszczelka).
Koszt wymiany uszczelki = koszt wymiany oleju (50-130zł /sama robocizna/ - zalezy od firmy)
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich


Ostatnio zmieniony przez asu dnia Pon Maj 21, 2007 20:27, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Pon Maj 21, 2007 20:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uszczelkę samą raczej nie kupisz. Tylko w zestawie z filtrem. Zajrzyj do sklepu ASU. Jak dobrze pamiętam to 45zł.
A całkowita wymiana oleju w skrzyni wraz z filtrem i uszczelką w granizach 300 zł.
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
regaciarz
*
*


Dołączył: Apr 26, 2007
Posty: 57
Skąd: Sokółka

PostWysłany: Pon Maj 21, 2007 20:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w sklepie asu najprawdopodobniej zaopatrywać sie nie będę bo tam gdzie chce wstawich voyka jest odrazu sklep. Może ktoś z tu obecnych pracuje w Jurowcach/k. Białegostoku, w warsztacie amerykańców??

edit:
który olej jest lepszy, ten co ASU podaje czy dextron III ??
_________________
Chrysler grand voyager 3.8 automat AWD bez gazu, 1996rok- osobówka. Podróbka wersji amerykańskiej Wink mede in Austria :]
Fiat Ducato 2.0jtd krĂłtki i niski 2003rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Maj 21, 2007 21:24    Temat postu: DEXRON III Odpowiedz z cytatem

DEXRON III to praktycznie to samo co ATF+3 (to sa specyfikacje jakie ma olej). Na oleju moze pisac DEXRON III ale wazne aby mial specyfikajce oleju Chryslera ATF+3 7176.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
regaciarz
*
*


Dołączył: Apr 26, 2007
Posty: 57
Skąd: Sokółka

PostWysłany: Wto Maj 22, 2007 19:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem umówiony w sobote na 8 w jurowcach, za 250zł zrobia to w godzinę, imo to uczciwa cena Wink
_________________
Chrysler grand voyager 3.8 automat AWD bez gazu, 1996rok- osobówka. Podróbka wersji amerykańskiej Wink mede in Austria :]
Fiat Ducato 2.0jtd krĂłtki i niski 2003rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Wto Maj 22, 2007 20:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli sama wymiana oleju z filtrem to dłużej nie trwa. Przypilnuj tylko aby wyczyścili miskę olejową skrzyni do sucha.
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bartek850
*
*


Dołączył: Nov 13, 2012
Posty: 5

PostWysłany: Pon Lis 19, 2012 10:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, podepnę się pod temat. Otóż ostatnio musiałem dolać trochę oleju do skrzyni. W sklepie z olejami gość doradził mi zakup mobil elfmatic g3 ponieważ jest on zgodny ze specyfikacją gm dexron III, a to to samo co atf+3. Posłuchałem go i dolałem tego oleju. Teraz czytałem dużo o tym na forum i zdania są podzielone na temat czy to rzeczywiście to samo. Powiedzcie mi czy dolałem dobrego oleju a jeżeli nie, to co radzicie w takiej sytuacji. Samochód to dodge caravan 3.0 96 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Lis 19, 2012 14:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dexron III to zupelnie inna specyfikacja niz ATF+3 ,ktory jest specjalnie formulowany pod wzgledem charakterystyki do skrzyn chryslera.Obecnie obydwa oleje sa wycofane ,bo na ich miejsce zrobiono nowe,doskonalsze technologicznie - do GM Dexron VI a do chrysler ATF+4 . Idea Poniewaz twoja skrzynia jest starszej konstrukcji i mniej wymagajaca niz te po 99 roku - taka dolewka dexronu III niewiele wplynie na prace i praktycznie powinna byc nieodczuwalna. Po prostu przy kolejnej wymianie wywal to wszystko i daj juz nowoczesny olej ATF+4 ktory poprawi prace skrzyni szczegolnie na zime.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bartek850
*
*


Dołączył: Nov 13, 2012
Posty: 5

PostWysłany: Pon Lis 19, 2012 16:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to mnie wkręcił...
Dzięki kolego za informację, niedługo zrobię wymianę i wleje atf+4.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Pon Lis 19, 2012 21:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O ja to już nauczyłem się, że zanim podejmę jakiekolwiek działania wymiany czegokolwiek w moim jajku to najpierw się na ten temat naczytam. Mechanicy i sprzedawcy charakteryzują się dwoma super cechami: albo się nie znają, albo sprzedają co mają pod ręką byle wypchnąć.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Wto Lis 20, 2012 18:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven, pytanko mam przy okazji o Crown Vic. Do skrzyni Mercon V a co do ukł wspomagania kierownicy? Zalałem też Merconem V bo piszą że ten olej zastępuje Mercona we wszystkich zastosowaniach, dużo jednak osób zauważyłem do ukł. wspomagania woli lać zwykły ATF
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Lis 21, 2012 3:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pod koniec lat 90 kiedy to Ford wprowadzil nowy olej Mercon V do transmisji nikt nie zastanawial sie nad wspomaganiem (PowerSteering) ,bo to dobrze dzialalo i nie wymagalo ulepszen.Dlatego w oryginalnych manualach i servisowkach zalecano w dalszym ciagu stosowanie zwyklego Merconu poniewaz nikt nie zrobil jeszcze wtedy kosztownych badan czy zastosowanie Merconu V bedzie bezpieczne dla wszystkich ukladow PS .W polowie lat 2000 w miare wycofywania starszych specyfikacji olejow ,takich jak Mercon czy Dexron zaszla koniecznosc sprawdzenia pracy PS na nowym zamienniku - Merconie V .Badania przeszly pomyslnie ,stwierdzono nawet poprawe pracy w zimie. Wiadomosc dla servisow w jakich modelach jest mozliwosci uzywania nowego oleju opublikowano w Biuletynie dopiero w 2007 roku. . http://www.stangnet.com/images/stories/docs/s197_TSBs/07-01-07.pdf Jak widzicie dotyczy to tylko aut od 1996 roku , a wiec z okresu jednego dziesieciolecia..Nie wiem dlaczego - czy starsze systemy sa inne,np.maja inne uszczelki - czy tez szkoda bylo pieniedzy na badania tak dalece starych aut. Idea A wiec dla bezpieczenstwa do starszych modeli sprzed 96 roku lepiej lac zwykly Mercon czy Dexron,ktory jest juz zadko spotykany. Arrow Prosze pamietac,ze do Fordow gdzie instrukcja podaje do wspomagania Mercon ,nie wolno nigdy wlewac zadnych innych przezroczystych (zoltych) plynow PSF ,takich jak dla chryslera czy GM-a.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Sro Lis 21, 2012 11:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Smile Mogę więc spać spokojnie Smile
wspomaganie chodzi lepiej, ale trudno powiedzieć czy to od oleju skoro zmieniłem przekładnię na nową Smile
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
dbialek
*
*


Dołączył: Jul 19, 2011
Posty: 138
Skąd: WROCLAW

PostWysłany: Sro Lis 21, 2012 22:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven - podłączę się pod zapytanie o płyn wspomagania kierownicy. Ubyło mi w zbiorniczku płynu i dolałem ...HIPOL ATF II D Smile Mój Dodge Durango 4,7 l. rocznik 2003 znosi to dzielnie i nic nie zgrzyta... Ale Rafał z ASU mówi, że winienem lać ATF+4 a gdzieś w necie wyczytałem jeszcze cuś innego. I jak tu żyć Panie Premierze ?!
_________________
Dodge Durango 2003; MAGNUM; V8; 4,7 l. ciągam nim domki handlowe z www.ekojarmarki.pl ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Lis 22, 2012 14:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak tu zyc? Po prostu nie przejmowac sie tym zbytnio,Panie Mecenasie! Laughing Rafal ma racje.Powinno sie uzywac PSFluid MS9602 albo ATF+4 ktory tez spelnia wymogi 9602 i jest czesto stosowany nawet fabrycznie. Idea Roznica miedzy DexronII i ATF+4 jest taka,ze DexronII jest plynem zupelnie starej generacji i jest duuuzo bardziej szorstki w przenoszeniu momentu.ATF+4 jest plynem najbardziej sliskim jakie sa na rynku - specjalnie sformulowany do Chryslerow.Gdybys wymienil calkowicie na Dexron lub nawet na nowszy np. ATF+3 ,system pracowalby agresywniej i popadalby w wibracje.Jesli dolewka byla niewielka,mozesz nawet tego specjalnie nie odczuc. Arrow A wiec nic nie plukac,tylko przy nastepnej dolewce uzyc wlasciwego plynu. No i poszukaj dobrego StopLeaka ,czasem pomaga - bo te wycieki to prawdopodobnie na metalowym zlaczu gumowego przewodu. Idea Do zapamietania: Przy plynach ATF nie patrzymy na parametry smarne,ktore we wszystkich sa prawie jednakowe. Ale istotna jest specyfikacja - ktora okresla charakterystyke przenoszenia sily .Specyfikacja to nic innego jak potocznie nazwa oleju: np.Dexron,ATF+4 czy Mercon lub np. Mercon LV.Kazdy z tych plynow ma inny sklad i inaczej pracuje w ukladach hydraulicznych mimo ze wygladaja ,smierdza i smaruja tak samo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group