www.asu.pl :: Zobacz temat - [Voyager 3.3 V6 ] Skrzynia Nie zmienia biegow podczas jazdy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Voyager 3.3 V6 ] Skrzynia Nie zmienia biegow podczas jazdy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
sfiq
*
*


Dołączył: Jan 07, 2013
Posty: 14
Skąd: Grand Voyager 3.3 96r Szczecin

PostWysłany: Sob Kwi 20, 2013 16:32    Temat postu: [Voyager 3.3 V6 ] Skrzynia Nie zmienia biegow podczas jazdy Odpowiedz z cytatem

Witam
Jak w temacie skrzynia nie przerzuca podczas jazdy na wyzszy bieg

Auto do Voyager 96 3.3 v6 ale skrzynia z 2001r
po kluczykowaniu mam kody

45

54

55

na szybkiego sprawdzilem ze kod 45 to :

45 Zwarcie lub przerwa w obwodzie elektromagnesu OD skrzynii automatycznej.

pytanko gdzie tego szukac ktora kostka ew gdzie ida kable

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez sfiq dnia Sob Kwi 20, 2013 19:57, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
piotr1979
*
*


Dołączył: Apr 01, 2010
Posty: 139
Skąd: GDAŃSK PONTIAC TRANS SPORT 3.1

PostWysłany: Sob Kwi 20, 2013 17:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale w czym taczce czy rowerze??
_________________
PONTIAC TRANS SPORT SE 3.1 91r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Daniel0
*
*


Dołączył: Jul 01, 2011
Posty: 48
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Sob Kwi 20, 2013 18:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapewne chodzi o elektrozawór.

Znajduje sie w srodku skrzyni na plycie sterujacej.

Czesci do skrzyn znajdziesz na www.midparts.com.pl i www.samko.pl
_________________
Jest: Ford Taurus Wagon

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Sob Kwi 20, 2013 19:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a skąd jesteś Kolego???
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sfiq
*
*


Dołączył: Jan 07, 2013
Posty: 14
Skąd: Grand Voyager 3.3 96r Szczecin

PostWysłany: Sob Kwi 20, 2013 19:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki za odpowiedzi

w Voyagerze 96 3.3 V6 (tak jak mam w profilu)

aha skrzynia jest zmienieniona na nowsza tj z 2001 roku i do dzis wszystko chodzilo pieknie

mam nadzieje ze nie trzeba zagladac do srodka obstawiam ze to cos z przewodami/wtyczkami bo skrzynka ma ledwie 90tys mil przebiegu

jakies pomysly? Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Sob Kwi 20, 2013 19:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to że nie zmienia biegów to oznacza tylko jedno TRYB AWARYJNY
a żeby dowiedzieć się co ja boli to potrzeby jest skaner
i tu ponawiam pytanie

SKĄD JESTEŚ????
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sob Kwi 20, 2013 20:02    Temat postu: Re: [Voyager 3.3 V6 ] Skrzynia Nie zmienia biegow podczas j Odpowiedz z cytatem

sfiq napisał:
Witam
Jak w temacie skrzynia nie przerzuca podczas jazdy na wyzszy bieg

Auto do Voyager 96 3.3 v6 ale skrzynia z 2001r
po kluczykowaniu mam kody

45

54

55

na szybkiego sprawdzilem ze kod 45 to :

45 Zwarcie lub przerwa w obwodzie elektromagnesu OD skrzynii automatycznej.

pytanko gdzie tego szukac ktora kostka ew gdzie ida kable

Pozdrawiam


Skąd jesteś ? Uzupełnij dane w proflu
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sfiq
*
*


Dołączył: Jan 07, 2013
Posty: 14
Skąd: Grand Voyager 3.3 96r Szczecin

PostWysłany: Sob Kwi 20, 2013 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

okolice szczecina dane juz uzupelnione

dodam jeszcze ze moge zmieniac biegi wajcha przy kierownicy i wskakuja normalnie tylko jadac na D nie przerzuca wraz ze wzrostem predkosci tylko rosna obroty i moge jechac jakies 70kmph max

mam jak cos swoja stara skrzynie ktora mi ciekla oraz jeszcze jedna z dodgea wiec moge przelozyc na probe nawet czujnik o ile sie da tylko ktory to jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Sob Kwi 20, 2013 20:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to jest właśnie tryb awaryjny

Napisz jeszcze dokładniej co wymieniałeś???

elektrozawory założyłeś stare??
komp skrzyni masz stary???

Nie wiem jaka jest różnica w czujnikach między generacjami

na tym forum jest pewien jegomość co się zwie Merkava i do niego uderz obcykany jest w skrzyniach od Voyków
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sfiq
*
*


Dołączył: Jan 07, 2013
Posty: 14
Skąd: Grand Voyager 3.3 96r Szczecin

PostWysłany: Sob Kwi 20, 2013 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sibi77 napisał:
to jest właśnie tryb awaryjny

Napisz jeszcze dokładniej co wymieniałeś???

elektrozawory założyłeś stare??
komp skrzyni masz stary???

Nie wiem jaka jest różnica w czujnikach między generacjami

na tym forum jest pewien jegomość co się zwie Merkava i do niego uderz obcykany jest w skrzyniach od Voyków


wymienilem cala skrzynie tzn wyjalem stara i wlozylem nowa wiec komp zostal stary i wszystko dzialalo ( az do dzis Smile )

szczerze mowiac obstawiam jakis kabelek wtyczke lub cos w podobnie bo ostatnie pare dni Voyek byl zmuszony jezdzic po dziurach (az lozysko amora siadlo i trzeba bylo wymienic) dzisaj byl kolejny kurs i teraz ta skrzynia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Kwi 21, 2013 4:56    Temat postu: Re: [Voyager 3.3 V6 ] Skrzynia Nie zmienia biegow podczas j Odpowiedz z cytatem

sfiq napisał:


na szybkiego sprawdzilem ze kod 45 to :

45 Zwarcie lub przerwa w obwodzie elektromagnesu OD skrzynii automatycznej.

pytanko gdzie tego szukac ktora kostka ew gdzie ida kable

Pozdrawiam
Nie szukac zadnej kostki,bo szkoda czasu - tylko szukac profesjonalnego skanera z calkowitym oprogramowaniem.Najodpowiedniejszy to DRBIII. Arrow W Twoim modelu kod 45 oznacza tylko w skrocie ze TCM (komp.skrzyni) ma zapisany jakis blad wewnetrzny: np. ze jest jakis problem z pozycjonerem,albo problem z pomiarem temperatury oleju,albo problem z cisnieniem governora,albo jeszcze zupelnie co innego.>>< Dlatego nalezy zrobic precyzyjny odczyt kodow OBDII i dopiero wtedy bedzie wiadomo dokladnie co jest nie tak. . Moze byc taka sytuacja,ze w pamieci TCM sa niewymazane bledy ktore powstaly jeszcze na starej skrzyni.Zresetowac pamiec TCM mozna TYLKO profesjonalnym skanerem - inaczej sie nie da.A puki nie wymazesz bledow i nie usuniesz usterki skrzynia bedzie zalaczac tryb awaryjny. >>>> Wszdziles skrzynie nowszej generacji do auta ze starym komputerem .Skrzynie od 2001 roku wymagaja zupelnie innego sterowania - sa inne czestotliwosci probkowania .Dlatego jest inne gniazdo w nowej skrzyni,aby nikt nie myslal ze sa takie same.Byc moze to jest wlasnie zrodlem problemow. Idea Nalezy zaczac od odczytania wszystkich bledow. Nastepnie nalezy wymazac pamiec TCM i sprobowac jechac. - jesli skrzynia zacznie pracowac normalnie to nalezy jezdzic az znowu wejdzie w tryb awaryjny i wtedy dopiero zczytac bledy.Bedzie wiadomo ze sa to juz bledy nowe powstale w nowej skrzyni.I od razu bedzie wiadomo co jest przyczyna problemow. >>>a tak po cichu mysle,ze poprostu nowa skrzynia nie jest kompatybilna ze starym komputerem ktory ma nieco inaczej ustawiony program. Nalezalo by zrobic update twego kompa (TCM) wgrywajac software odpowiedni dla nowszej skrzyni ,bo od prawidlowego sterowania zalezy jej zywotnosc. A jak sie odbywa sterowanie skrzynia opisalem w prosty sposob tutaj -ostatni post: http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10002
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sfiq
*
*


Dołączył: Jan 07, 2013
Posty: 14
Skąd: Grand Voyager 3.3 96r Szczecin

PostWysłany: Nie Kwi 21, 2013 19:51    Temat postu: Re: [Voyager 3.3 V6 ] Skrzynia Nie zmienia biegow podczas j Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
sfiq napisał:


na szybkiego sprawdzilem ze kod 45 to :

45 Zwarcie lub przerwa w obwodzie elektromagnesu OD skrzynii automatycznej.

pytanko gdzie tego szukac ktora kostka ew gdzie ida kable

Pozdrawiam
Nie szukac zadnej kostki,bo szkoda czasu - tylko szukac profesjonalnego skanera z calkowitym oprogramowaniem.Najodpowiedniejszy to DRBIII. Arrow W Twoim modelu kod 45 oznacza tylko w skrocie ze TCM (komp.skrzyni) ma zapisany jakis blad wewnetrzny: np. ze jest jakis problem z pozycjonerem,albo problem z pomiarem temperatury oleju,albo problem z cisnieniem governora,albo jeszcze zupelnie co innego.>>< Dlatego nalezy zrobic precyzyjny odczyt kodow OBDII i dopiero wtedy bedzie wiadomo dokladnie co jest nie tak. . Moze byc taka sytuacja,ze w pamieci TCM sa niewymazane bledy ktore powstaly jeszcze na starej skrzyni.Zresetowac pamiec TCM mozna TYLKO profesjonalnym skanerem - inaczej sie nie da.A puki nie wymazesz bledow i nie usuniesz usterki skrzynia bedzie zalaczac tryb awaryjny. >>>> Wszdziles skrzynie nowszej generacji do auta ze starym komputerem .Skrzynie od 2001 roku wymagaja zupelnie innego sterowania - sa inne czestotliwosci probkowania .Dlatego jest inne gniazdo w nowej skrzyni,aby nikt nie myslal ze sa takie same.Byc moze to jest wlasnie zrodlem problemow. Idea Nalezy zaczac od odczytania wszystkich bledow. Nastepnie nalezy wymazac pamiec TCM i sprobowac jechac. - jesli skrzynia zacznie pracowac normalnie to nalezy jezdzic az znowu wejdzie w tryb awaryjny i wtedy dopiero zczytac bledy.Bedzie wiadomo ze sa to juz bledy nowe powstale w nowej skrzyni.I od razu bedzie wiadomo co jest przyczyna problemow. >>>a tak po cichu mysle,ze poprostu nowa skrzynia nie jest kompatybilna ze starym komputerem ktory ma nieco inaczej ustawiony program. Nalezalo by zrobic update twego kompa (TCM) wgrywajac software odpowiedni dla nowszej skrzyni ,bo od prawidlowego sterowania zalezy jej zywotnosc. A jak sie odbywa sterowanie skrzynia opisalem w prosty sposob tutaj -ostatni post: http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10002


na amerykanskim forum pisali ze mozna normalnie robic takie swapy a te kostki maja plaskie piny bo byl problem z masa i chrysler to pozniej poprawil (+ chyba jeszcze taki ze te skrzynie sie ponoc nie sypia tak jak te starsze)

na tym zestawie auto smiga od lutego i jakies 2 tys km juz na pewno zrobil bo byla wycieczka i 0 problemow

ostatnio pare kursow po kiepskiej drodze i nagle zonk dlatego obstawiam jakies poluzowanie

dodam jeszcze ze skrznia dostala nowe uszczelniacze polosi konwertera nowy filtr uszczelke miski i w calosci zalana Motulem Multi ATF wiec wszystko jak nalezy

kabel OBD mam pytanie jaki jest program do Chryslera ?
awaryjnie odepne aku i jutro sprawdze znow kody
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Kwi 21, 2013 20:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze - wcale nie jest wszystko ok jak myslisz. Olej Motul Multi ATF nie spelnia tak naprawde w 100% normy ATF+4 i w zasadzie nalezy go unikac ,szczegolnie w nowszych chryslerach. Te skrzynie sa bardzo wymagajace. Po drugie - to ze masz kabelek to nic nie znaczy Musisz miec PROFESJONALNY skaner taki jak DRB III ,a nie jakis tam za 500 czy 1000 zlotych! Po trzecie - nigdy nie odlaczaj aku bez potrzeby - to nic nie daje ani niczego nie resetuje - ale wprowadza zamieszanie w danych z nauki jazdy .Po prostu PCM oraz TCM musza od nowa ustawiac dane ze sposobu twej jazdy co opoznia stabilizacje poprawnego sterowania.A bledy jak byly tak sa niewymazane dalej.Zapamietaj raz na zawsze - TYLKO profesjonalny (dilerski) skaner moze wymazac bledy z pamieci TCM.I nie kombinuj ,bo wiecznie pojawiac sie beda nowe problemy. a olej dla twej nowej skrzyni MUSI miec specyfikacje ATF+4 i koniec i kropka!!A ten motul jej nie ma.>>. Czy juz rozumiesz o co chodzi? --- a amerykanskim forum sie nie sugeruj,bo tamtez sa amatorzy ktorzy roznie kombinuja i dziela sie potem swymi doswiadczeniami nie zawsze majac fachowa wiedze jak to naprawde powinno wygladac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Nie Kwi 21, 2013 21:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobra Mark wszystko co piszesz to jest prawda. Pamiętać należy jednak co kolega sfiq napisał a mianowicie, że sprawa się rypła jak polatał po dziurach. O ile w bebechach skrzyni nic się nie pourywało (co raczej mało możliwe) to wielce jest prawdopodobne zruszenie jakiejś złączki lub innej pierdoły przy skrzyni lub może BCM, albo nawet jakie przekaźniki się zruszyły lub masa. Są to rzeczy najprostsze i najszybsze do sprawdzenia nawet we własnym zakresie. Jak to nie pomoże to jak najbardziej skaner wskazany.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Kwi 21, 2013 22:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz racje,ale aby dokladnie wiedziec jakie szwankuja zwiazane ze sterowaniem skrzyni przekazniki czy elektrozawory,czy tez sensory lub ich obwody - to niestety ale potrzeba przeskanowac TCM za pomoca DRB III minimum,bo inaczej trzeba szukac na macanego .Poza tym jesli nawet znajdzie cos to i tak nie wykasuje nalezycie pamieci i po jakims czasie pojawi sie znowu tryb awaryjny . A do dokladnego odczytu ewentualnych bledow Body Control Module BCM i ich wymazania tez potrzeba dobrego skanera. <<>> A co do uzywania odpowiedniego oleju i ewentualnego przeprogramowania TCMu - to prywatna sprawa uzytkownika.Nadmieniam tylko ze nie zrobienie tego skroci zycie skrzyni i moze byc w przyszlosci zrodlem wielu problemow.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie Kwi 21, 2013 23:07    Temat postu: Re: [Voyager 3.3 V6 ] Skrzynia Nie zmienia biegow podczas j Odpowiedz z cytatem

sfiq napisał:
po kluczykowaniu mam kody
45
54
na szybkiego sprawdzilem ze kod 45 to :
45 Zwarcie lub przerwa w obwodzie elektromagnesu OD skrzynii automatycznej.

po pierwsze: kluczykowanie NIE pokazuje szczegółowo błędów skrzyni.
Jedyny błąd skrzyni jaki pokazuje to błąd ogólny skrzyni biegów.
jak napisał Marek seven- potrzebny jest skaner aby odczytać błędy.
Kabelek OBD nic Ci nie da - nie ma takiego oprogramowania na komputer (przynajmniej ja nie znalazłem) które łączyłoby się ze skrzyniami i pokazywało szczegółowo kody.
Daniel0 napisał:
Zapewne chodzi o elektrozawór.
Znajduje sie w srodku skrzyni na plycie sterujacej.

Nie, znajdują się na wierzchu skrzyni w przystawce
Posprawdzaj sobie wszystkie wtyczki w skrzyni i przekaźniki w skrzynce czy mają styk.
Czasami zdaża się że przekaźnik nie ruszany po prostu śniedzieje i nie ma styku.
Zabezpieczenia przy wtyczkach skrzyni są całe czy połamane?
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sfiq
*
*


Dołączył: Jan 07, 2013
Posty: 14
Skąd: Grand Voyager 3.3 96r Szczecin

PostWysłany: Wto Kwi 23, 2013 2:02    Temat postu: Re: [Voyager 3.3 V6 ] Skrzynia Nie zmienia biegow podczas j Odpowiedz z cytatem

merkava napisał:

Posprawdzaj sobie wszystkie wtyczki w skrzyni i przekaźniki w skrzynce czy mają styk.
Czasami zdaża się że przekaźnik nie ruszany po prostu śniedzieje i nie ma styku.
Zabezpieczenia przy wtyczkach skrzyni są całe czy połamane?


o tototo !

dzis spryskalem jakims Sonax connectem wtyczki i skrzynke z przekaznikami pod maska po prawej

test drive 4km prostej ii nadal lipa grrrrrr Evil or Very Mad

no to nawrot i juz lekka zalamka az tu nagle skrzynia zaczela zmieniac biegi !

zatem przeczyszczenie stykow pomoglo Very Happy ufff

dzieki wszystkim za pomoc na pewno temat sie przyda komus w przyszlosci
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Wto Kwi 23, 2013 17:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I o to w życiu chodzi. Jakbyś oddał do mechanika to kosztowałoby Cię pewnie z 1500zł. Możesz iść i z czystym sumieniem się nawalić za część zaoszczędzonych pieniędzy Laughing
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group