www.asu.pl :: Zobacz temat - Chłodzenie dodge grand caravan 3.8 2000r
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chłodzenie dodge grand caravan 3.8 2000r

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
marusia
*
*


Dołączył: Aug 28, 2010
Posty: 13
Skąd: Z pod Koszalina

PostWysłany: Czw Lip 26, 2012 20:27    Temat postu: Chłodzenie dodge grand caravan 3.8 2000r Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich użytkowników amerykanów . Mam pytanie do was , a mianowicie w mojej bryczce pojawił się dziwny problem z płynem chłodniczym , po odpaleniu silnika i rozgrzaniu go chłodzenie jest okej , natomiast jak zgaszę silnik to zaczyna mi bulgotać płyn tak jak by się gotował w zbiorniczku wyrównawczm a nawet wysadza mi go przez przelew . zastanawiam się czy czasami płyn nie stracił swoich właściwości , jak ja go kupiłem trzy lata temu to nie wymieniałem płynu chłodniczego . ciekawe co to może być . jeśli chodzi o silnik nawet jak jest zimny to odpala bez problemu i pracuje równo . Może termostat jest uszkodzony. Nie chcę szukać metodą błędów bo to jest kosztowne może ktoś się już spotkał z czymś takim Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw Lip 26, 2012 23:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no mam to samo, też się raz wystraszyłem w upał , po przebadaniu tematu stwierdzam że winowajcą jest płyn, dobry płyn musi mieć wysoką tem. wrzenia polecam amerykański Prestone do 129, a nie jak nasz borygo 107 .
Nasze smoki lubią się wygrzewać, zwłaszcza latem
prócz silnika, oddająca ciepło klima i skrzynia biegów rozgrzewają chłodnice do czerwoności Twisted Evil
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mihauek1
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 922
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pią Lip 27, 2012 10:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak nie wymieniłeś po zakupie od 3 lat to zrób to jak najszybciej Exclamation nigdy nie wiesz co lal poprzedni właściciel, ja zmieniam zawsze po zakupie na prestona i nigdy nie miałem problemów
_________________
Aktualnie: Jeep Patriot, były: Voyager, 300M, Neon i inne Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Lip 27, 2012 12:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Twój układ wymaga konkretnej diagnozy i wcale nie jest to takie łatwe jak się wydaje bo przerabiałem ten temat dogłębnie.

Poważna usterka może dotyczyć uszkodzonej uszczelki głowicy i to jest ta najdroższa opcja.

Następnie czy korek z chłodnicy ma odpowiedni parametr upuszczania ciśnienia z chłodnicy gdzieś 1,2bara.tj.odpowietrzenia.

Termostat może otwiera się w nieodpowiednim czasie.

Może być gdzieś przewód nieszczelny ,a gdy stygnie zaciąga powietrze co powoduje zaburzenia w układzie chłodzenia.

O mały włos napisałbym doktorat aby wykryć usterkę.

W tych samochodach układ chłodzenia jest do dupy.
Można zarżnąć silnik i nie zorientujesz się ,że układ nie ma płynu.

Niedawno strzelił mi przewód z układu termostat chłodnica dosłownie pod domem i całe szczęście bo gdyby to było w trasie silnik byłby ugotowany żywcem i wracałbym na lawecie.

Czeka cię wiele niespodzianek.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Lip 27, 2012 18:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ply napisał:
no mam to samo, też się raz wystraszyłem w upał , po przebadaniu tematu stwierdzam że winowajcą jest płyn, dobry płyn musi mieć wysoką tem. wrzenia polecam amerykański Prestone do 129, a nie jak nasz borygo 107 .


Też miałem podobnie gdy wlałem Borygo (za mała temperatura wrzenia)a wentylatory załanczają się przy 105 C i jak sie zgasi silnik przed samym włączeniem wentylatorów to jest taki efekt jak opisuje < marusia> .Ja wymieniłem na Dynager i jest też ok Wink

Najtańszym rozwiązaniem dla <marusi>będzie chyba wymiana płynu na odpowiedni (napewno nie zaszkodzi ,a na 90% pomoże)
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marusia
*
*


Dołączył: Aug 28, 2010
Posty: 13
Skąd: Z pod Koszalina

PostWysłany: Nie Sie 12, 2012 19:31    Temat postu: marusia Odpowiedz z cytatem

Ha słuchajcie po waszych waszych doradztwach oświeciło mnie że parę dni wcześniej zaglądałem do chłodnicy i nie dokręciłem porządnie korka moja gafa . Ale przy okazji wymieniłem płyn wszystko jest ok . pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group