www.asu.pl :: Zobacz temat - GM 5l40e
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

GM 5l40e

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Pią Maj 18, 2012 19:09    Temat postu: GM 5l40e Odpowiedz z cytatem

Witam!
Mam problem dotyczący skrzyni GM 5l40e. Skrzynia znajduje się w samochodzie BMW 525d. Taka sama skrzynia była wkładana do opla omegi w dieslu oraz do pewnych modeli cadillac'a. Pewnego razu pojawił się w niej problem ponieważ przestałą ciągnąć. Miałem ją oddać już do remontu, ale dowiedziałem się, że były na rynku wadliwe filtry, które mogły powodować takie problemu. U mnie na szczęście się potwierdziło. Po usprawnieniu skrzyni chodziła jak przed awarią, tzn. czasami zdarza się szarpnięcie pomiędzy 1 a 2 oraz 4 a 5 i przy redukcji z 5 na 4 uślizg po czym czasami przejdzie w tryb awaryjny. Doradzono mi aby sprawdzić ciśnienie jakie jest w skrzyni. Znalazłem także serwisówkę skrzyni. To wycinek dotyczący pomiaru ciśnienia:
http://imageshack.us/f/16/skrzyniaa.png/
Pomiaru dokonywałem na podniesionym tyle, aby zobaczyć jak zmienia się ciśnienie w skrzyni. I tak:
Na wstecznym jak skrzynia była zimna miał 14 bar po rozgrzaniu prawie 16 bar. Tu nie ma żadnych zastrzeżeń, wg serwisówki jest to max co skrzynia osiąga.
Po samym odpaleniu było 3 bary.
Jazda do przodu bieg pierwszy 4 bary
bieg drugi 7 bar
bieg trzeci 5 bar
bieg czwarty 4-5 bar
bieg piąty 4-6 bar.
Na jeździe do przodu te ciśnienia są w dolnej granicy, więc się domyślam, że jest to sygnałem jakiejś niesprawności i myślę, że jest to jakiś elektrozawór. Czy ktoś może mnie naprowadzić który by to był, jak on się może nazywać? Oraz jak sprawdzać sprawność elektrozaworów?
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pią Maj 18, 2012 21:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale ciśnienie sprawdza się na obciążonej skrzyni nie z kołami w górze.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Pią Maj 18, 2012 21:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli przy stall teście?
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pią Maj 18, 2012 21:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jedziesz autem i na każdym biegu utrzymujesz te 1300 RPM ktoś siedzi obok i szczytuje manometr
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Sob Maj 19, 2012 5:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Będę musiał dłuższy przewód kupić, bo ten ma 30 cm. A powiedz mi dlaczego na wstecznym jednak ciśnienie pokazał wysokie?
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Pon Maj 21, 2012 21:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrobiłem pomiar ciśnienia podczas jazdy. Przy 1300 obr/min niewiele się zmienia, ale jak wciśnie się gaz do końca ciśnienie wzrasta do 12 barów. Jedyne co, to po rozgrzaniu przy redukcji z 5 na 4 dzieje się tak, że na 5 biegu ciśnienie wzrasta chwilowo do 12 bar, następuje zmiana na 4 bieg i w tym momencie ciśnienie spada do 4 bar i silnik zaczyna ciągnąć na 4 biegu, a dopiero po kilku sekundach wzrasta ciśnienie do 12 bar i czuć wtedy lekkie szarpnięcie. Dorzucam 3 filmy nagrane podczas pomiarów:
http://www.youtube.com/watch?v=xvHpLitQo7Q&feature=g-upl
http://www.youtube.com/watch?v=e43ALfWflVw&feature=g-upl
http://www.youtube.com/watch?v=v-Y8Lt5slhw&feature=g-upl.
Na początku jednego filmu trochę majtałem telefonem, ale potem jest już ok Smile
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Pon Maj 28, 2012 21:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Żeby nie pozostawiać tematu bez odpowiedzi, napiszę dla osób potrzebujących pomocy w podobnej usterce. Drgania nie są spowodowane winą skrzyni. Wymieniłem lewą poduszkę pod silnikiem i się uspokoiło. Mam w planach wymienić także prawą. Poduszki wzrokowo zamontowane nie ujawniały wady. Dopiero po wyjęciu widać było, że nie nadają się do dalszej eksploatacji. Co do ślizgania się przy redukcji po wymianie elektrozaworu zmiany 4/5 odczuciowo problem nie występuje. Zbadam jeszcze to manometrem jak tylko będzie okazja.
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group