www.asu.pl :: Zobacz temat - olej do ASB '03 Nissan 350Z
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

olej do ASB '03 Nissan 350Z

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Mar 19, 2012 22:31    Temat postu: olej do ASB '03 Nissan 350Z Odpowiedz z cytatem

Mój bratanek chce w swoim Nissanie wymienić olej w ASB, w manualu napisane jest żeby użyć Nissan matic fluid J, teraz szukając na szybko znajduje że oleje Valvoline mają taką specyfikacje z tym że na allegro większość to VALVOLINE MAXLIFE SYNTHETIC BLEND MULTIPURPOSE ATF
oraz jest Valvoline MaxLife Dex/Merc

Oba te oleje mają bardzo podobną szeroką specyfikacje i jest w niej zawarta specyfikacja Nissana Matic D, J, K.
Teraz pytanie czy te oleje są takie same tylko róznie nazwane na rynki EU/US? Który zastosować?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Mar 20, 2012 1:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo dobrze znam ten olej z rynku usa i wiem,ze bez problemow uzywaja go w Nissanie 350Z i wielu,wielu innych autach o wiekszym przebiegu.Sam go uzywam w Fordach..Jedna z zalet tego oleju jest wspaniala regeneracja gumowych uszczelniaczy.U nas oznaczony on jest specjalnie jako Dex/Merc - dlatego,ze charakterystyka jego jest najbardziej odpowiednia dla Forda i GM. Dla innych aut jest tak jakby "przy okazji" .Do Chryslerow nie polecaja go wcale - uwazaja ze ATF+4 jest bardziej odpowiedni. Oto karta produktu : http://www.valvoline.com/pdf/maxlife_atf.pdf . Natomiast nie mam doswiadczenia z odpowiednikiem EU.Z ciekawosci odszukalem karte oleju EU : http://www.valvolineeurope.com/english/products Trzeba wejsc glebiej - wybrac Transmission& Gear Oils,potem Aut.Trans.Oils,nastepnie MaxLife Atf.Na dole bedzie link do karty produktu - PI-Sheed. .Wynika z niej,ze jest to w zasadzie to samo,z tym tylko ze produkt na usa jest duzo lepszy zima - 8400 cP ,natomiast olej EU - az 12000 cP przy -40st.Mowiac prosto - olej amerykanski bedzie duzo bardziej precyzyjny i plynny w minusowej temperaturze. Przeanalizuj obie karty. Idea Wybor nalezy do Ciebie w zaleznosci od dostepnosci i zaufania do zawartosci butelek Laughing Arrow Prosze pamietac,ze oleje universalne nie maja zadnej konkretnej scislej specyfikacji.Dlatego ze ich formula (sklad chemiczny-modyfikatory tarcia) jest wielkim kompromisem dla wielu skrzyn .Jest jedynie napis w stylu "mozna odpowiednio uzyc" albo " odpowiada poziomowi jak: " albo "nadaje sie do: " . Sa to slogany za ktore nikt odpowiedzialnosci nie ponosi,bo tak naprawde tylko oleje o scislej specyfikacji gwarantuja w 100% poprawna prace danej skrzyni.Wszystko zalezy od kondycji skrzyni no i od szczescia. Arrow NIE nalezy stosowac tego oleju w Chryslerach po 1999 roku!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dudette
*
*


Dołączył: Jul 05, 2010
Posty: 170
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Mar 20, 2012 7:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
Podłączę się pod temat, czy taki olej pasował by do Pts-a 3,8 92 r.?

http://allegro.pl/olej-przekladniowy-mobil-1-atf-320-1-litr-krakow-i2205186036.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Mar 20, 2012 9:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dudette napisał:
Witam,
Podłączę się pod temat, czy taki olej pasował by do Pts-a 3,8 92 r.?

http://allegro.pl/olej-przekladniowy-mobil-1-atf-320-1-litr-krakow-i2205186036.html


Tak. Ten olej będzie dobry. Spełnia normy DXIII.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Mar 21, 2012 22:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to mam jeszcze trzy pytania w imieniu mojego bratanka:
W manualu podają tylko procedurę wymiany dynamicznej oleju bez filtra. Czy jak wymienimy filtr i zlejemy tylko to co ścieknie po odkręceniu miski będzie wystarczające dla tej skrzyni?? Oczywiście jeśli olej nie będzie spalony.
Drugie pytanie tyczy się wymiany oleju w tylnym moście, manual podaje żeby zalać olej 80w-90, koledzy bratanka namawiają go na super drogi olej Red Line 75w-90 i moje pytanie czy to ma sens, czy nie wystarczy zalać markowy olej o podanej specyfikacji z manuala?
Trzecie pytanie najprawdopodobniej będziemy dokładać dodatkową chłodnice oleju ASB i jak rozwiązać sposób monitorowania temperatury oleju tak żeby podczas jazdy widział na zegarze jaka jest temperatura oleju w skrzyni?

Bardzo będę wdzięczny za wszelkie info.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Czw Mar 22, 2012 6:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja bym zalal taki jaki ma byc a nie taki jaki mi koledzy podpowiadaja.

Czy bratanek jezdzi najakies wyscigi albo jezdzi po torze?
Jesli nie to niebardzo rozumiem po co mu dodatkowa chlodnica...
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Mar 22, 2012 7:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

katuje tą Zetke na torze.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Czw Mar 22, 2012 7:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to dodatkowy zegar.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Mar 23, 2012 2:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:
katuje tą Zetke na torze.
W takim razie uwazam,ze wazniejszy jest olej w skrzyni.Jesli juz chce rzucic sie na RedLine,to niech zrezygnuje z Valvoline i wezmie do skrzyni D4 . A do mostu tez moze isc za rada kolegow,jesli go na to stac. Exclamation >< Idea Oleje RedLine sa zaprojektowane glownie dla jazdy bardziej wyczynowej ( performance).Posiadaja szereg rozmaitych dodatkow dzialajacych dopiero w ekstremalnych warunkach pracy.I wlasnie wtedy zapewniaja lepsza ochrone. Arrow Co do wymiany w skrzyni - uwazam,ze powinien teraz wymienic dynamicznie caly olej,dlatego ze nie wiadomo co i jak bylo wczesniej.No i koniecznie tez filter.A dopiero nastepne wymiany moze robic czesciowe ,to co zleci z miski.Zreszta nie pamietam czy w tym aucie nie zalecaja tylko wymiany dynamicznej ,bo normalna moze byc niewystarczajaca - przeczytaj dokladnie manual.Nie mam doswiadczenia z tymi autami,a 2003 rok to byly jeszcze na gwarancji jak ja pracowalem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Mar 25, 2012 21:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mark jak bratanek zdecyduje się na ATF Red Line to będę musiał go zamawiać w USA bo w PL to powariowali z cenami a co za tym idzie wymiana odwlecze się o 6 tygodni, no ale jakoś może jego skrzynia to przeżyje.
A jaki inny brand ATFu byś jeszcze polecał do tej skrzyni?

Co do wymiany oleju w skrzyni to manual podaje procedurę wymiany tylko dynamicznej bez wymiany filtra co mnie trochę dziwi. Ogólnie filtry oleju są dostępne tylko w USA i już mu je zamówiłem.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group