www.asu.pl :: Zobacz temat - Skrzynia szarpie, licznik wariuje... T&C jajko 96r.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skrzynia szarpie, licznik wariuje... T&C jajko 96r.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
rafal1435
*
*


Dołączył: Jun 18, 2010
Posty: 197
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 18:58    Temat postu: Skrzynia szarpie, licznik wariuje... T&C jajko 96r. Odpowiedz z cytatem

Witam! Mam problem, po pierwsze mam problem ze skrzynia.
Strasznie szarpie a licznik wariuje... jezeli dodaje gazu licznik dobrze wskazuje predkosc, jezeli puszcze gaz to licznik skacze strasznie... Olej wlany jest jakis ELF G3 czy cos w tym stylu... wiem ze zly i zamierzam zmienic go tylko nie wiem co lepiej... czy Valvoline, Mopara a moze Castrola?
ATF+4 oczywiscie.
Ile wchodzi w skrzynie tego oleju? 9l slyszalem ze trzeba miec.
Czy warto kupic srodek ktory "regeneruje" skrzynie i zmniejsza szarpanie? Czy to w ogole ma sens?
Jeszcze jedno Smile jak jest zimny to czesto i gesto jest tak ze nie chce jechac ani do przodu ani do tylu, polozenie dzwigni w polozeniu P i poczekanie parunastu sekund pomaga...


Druga sprawa to czy ktos moze mi powiedziec dlaczego termometr nie wskazuje mi temperatury? Ciagle pokazuje 0*C


Ostatnio zmieniony przez rafal1435 dnia Wto Lut 07, 2012 19:36, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 19:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze wymien olej. Przy wymianie dynamicznej potrzeba 10L oleju. przy odkreceniu tylko miski od skrzyni to ok 4,5L oleju. Jak wymiana oleju nie pomoże to według mnie wlewanie uszlachetniaczy do oleju nic nie da na dłuższą mete.
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal1435
*
*


Dołączył: Jun 18, 2010
Posty: 197
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 19:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zereb napisał:
Po pierwsze wymien olej. Przy wymianie dynamicznej potrzeba 10L oleju. przy odkreceniu tylko miski od skrzyni to ok 4,5L oleju. Jak wymiana oleju nie pomoże to według mnie wlewanie uszlachetniaczy do oleju nic nie da na dłuższą mete.

Z tego co sie orientowalem to mechanik mi mowil ze mozliwe ze przez poduszki od silnika/skrzyni mi szarpie ta skrzynia bo cos tam juz kiedys widzial ze powoli padaja(??) jest to mozliwe? Czesto mi wchodzi na zimnym silniku przy tych mrozach tryb awaryjny...:/
Najwazniejsze pytanie jaki olej wziasc...
Cena za Valvoline ATF+4 - 20zł i sklaniam sie na niego poki co...
za niecale 12litrow dam 70$...
Castrol 6litrow - 40$
Mopar w Polsce 35zł/liter
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 20:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W takiej cenie Valvoline zwłaszcza ATF+4 to ja też poproszę. Podaj gdzież są takie możliwości.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 21:00    Temat postu: licznik Odpowiedz z cytatem

Co do prędkości i szarpania to sprawdź alternator . Miałem przypadek uszkodzonej jednej diody prostowniczej w alternatorze (na mierniku nie wychwycisz, potrzebny oscyloskop) i objaw był taki sam. Aby to sprawdzić odłącz kostkę od alternatora. Kiedyś aby to znaleźć spędziłem cały dzień nad samochodem Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
rafal1435
*
*


Dołączył: Jun 18, 2010
Posty: 197
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 21:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do Valvoline to olej z USA bede sprowadzal, jako ze sciagam rozne rzeczy z tamtad nie zrobi mi roznicy jak zaimportuje sobie 12 butelek gdzies upchne po paczkach roznych:) wyjdzie wtedy niewiele wiecej a i tak taniej niz w Polsce Smile
Moze przesadzilem z cena bo wyjdzie gdzies 23-24zl/liter ale to i tak mysle ze cena dobra...
Jak Ci sie tak bardzo nie spieszy to moge ci sprowadzic tez ten olej z tym ze to moze potrwac do dwoch miesiecy Smile bo nie sciagam tych paczek az tyle zeby pomiescic 24 butelki naraz Smile

Co do alternatora, to mialem z nim problem niedawno i byl robiony... pamietam ze juz kiedys tez mialem ten problem... ale przestalo sie to dziac niestety zas zaczelo
Z ta kostka jutro sproboje, oby to bylo to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 21:18    Temat postu: skrzynia voyager Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem na 100% będzie to. W tym momencie powstaje skok napięcia przez co czujniki indukcyjne szwankują. Zwiększając obroty zwiększasz częstotliwość aż czujnik przestaje reagować. Wiązka biegnie obok czujnika prędkości. Możesz też kawałkiem folii aluminiowej osłonić czujnik i też powinna prędkość spaść (to potwierdzi winę alternatora).
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
rafal1435
*
*


Dołączył: Jun 18, 2010
Posty: 197
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 21:19    Temat postu: Re: skrzynia voyager Odpowiedz z cytatem

asu napisał:
Moim zdaniem na 100% będzie to. W tym momencie powstaje skok napięcia przez co czujniki indukcyjne szwankują. Zwiększając obroty zwiększasz częstotliwość aż czujnik przestaje reagować. Wiązka biegnie obok czujnika prędkości. Możesz też kawałkiem folii aluminiowej osłonić czujnik i też powinna prędkość spaść (to potwierdzi winę alternatora).

no wlasnie tylko predkosc szwankuje wiec to pewnie to... Smile dzieki wielkie jutro dam znac czy to to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 21:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za dobre chęci. Dwa miechy to nie jest długi okres. Mam zamiar zrobić wymianę właśnie na przełomie marca/kwietnia. Chcę kupić jednak Valvoline MaxLife ATF (przelatane 237tyś). 34-35zł za 1L to jeszcze do przełknięcia. Myślę, że chętnych spoko znajdziesz.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal1435
*
*


Dołączył: Jun 18, 2010
Posty: 197
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 23:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sianiczek napisał:
Dzięki za dobre chęci. Dwa miechy to nie jest długi okres. Mam zamiar zrobić wymianę właśnie na przełomie marca/kwietnia. Chcę kupić jednak Valvoline MaxLife ATF (przelatane 237tyś). 34-35zł za 1L to jeszcze do przełknięcia. Myślę, że chętnych spoko znajdziesz.

A gdzie takowy idzie dostac w Polsce? Ja mam prawie 300k nalatane a pewnie cofany byl ze 100tys Smile wiece tez by sie przydalo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 23:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

aha żadnych uszlachetniaczy do automatów daj spokój nikt tego w USA nie robi i skrzynie walą po setki tysiące mil bez awari. Używaj tej skrzyni zgodnie z przeznaczeniem a będzie służyła.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Sro Lut 08, 2012 9:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Olej taki dostaniesz na Allegro:
http://allegro.pl/listing.php/search?string=valvoline+maxlife+atf&category=0&sg=0
To również warto przeczytać,a zwłaszcza wypowiedź naszego nadwornego alchemika od olei (wielki szacun) MarkaSeven http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9414&highlight=
W zeszłym roku na wiosnę zmieniłem na Ravenol atf+4. Olej spuszczony, wyssany ile się dało, filtr zmieniony - ale weszło dość mało bo 5,5l. Czyli reszta została bo jest poziom. Chcę teraz wiosną wymienić całość dlatego wymiana po 30tyś. Skrzynia po Ravenolu zachowuje się świetnie ale jak jeżdżę przy odciętym 4 biegu to przy hamowaniu potrafi szarpnąć i to pewnie przez ten stary pozostały olej.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal1435
*
*


Dołączył: Jun 18, 2010
Posty: 197
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sro Lut 08, 2012 11:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak patrze i zastanawiam sie czy ten Valvoline Maxlife ATF jest aby na pewno dobry do naszej skrzyni? Patrze na to jakie oleje mozna nim zastapic i jest ich strasznie duzo...
jest np. dexron III ktory w liscie zamiennikow jest tez na tym co mam wlany czyli ELF G3... czy w takim razie olej ktory mam wlany jest rownierz dobrym olejem a szarpanie skrzyni jest spowodowane mechanicznym uszkodzeniem?
Moze ktos ostatecznie doradzi jaki olej wziasc?
Valvoline VV346 ATF +4 70$
Pennzoil/Quaker State Penzqt Atf4 40$
Royal Purple 12320 Max ATF High Performance Multi-Spec 160$(czemu taki drogi?)
Valvoline MaxLife ATF - 73$
Castrol ATF+4 - 85$

Co prawda wiem ze niby dobry jest MaxLife jednak nie ma specyfikacji chryslera a wolal bym wynalazkow unikac...[/b]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adam-katowice
*
*


Dołączył: Jan 09, 2011
Posty: 22

PostWysłany: Sro Lut 08, 2012 13:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla zapewnienia najlepszej pracy ASB zalecany jest płyn MOPAR ATF4+
_________________
VOYAGER BLACK LINE 3,3 2000 r<br> + lpg sekwencja brc http://www.motonews.pl/chrysler/news-89-voyager-limitowana-seria-blackline.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal1435
*
*


Dołączył: Jun 18, 2010
Posty: 197
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sro Lut 08, 2012 14:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

adam-katowice napisał:
Dla zapewnienia najlepszej pracy ASB zalecany jest płyn MOPAR ATF4+

Zalecany przez producenta a mnie ciekawi opinia uzytkownikow ktorzy testowali/znaja sie na specyfikacji
Widze masz nicku Katowice, moze wiesz gdzie jest jakis serwis ASB zeby szlo zaprogramowac skrzynie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adam-katowice
*
*


Dołączył: Jan 09, 2011
Posty: 22

PostWysłany: Sro Lut 08, 2012 14:41    Temat postu: asb Odpowiedz z cytatem

Ja znam tylko serwis w olkuszu tam robiłem remont skrzyni,słyszałem jeszcze o Mysłowicach.
_________________
VOYAGER BLACK LINE 3,3 2000 r<br> + lpg sekwencja brc http://www.motonews.pl/chrysler/news-89-voyager-limitowana-seria-blackline.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Sro Lut 08, 2012 15:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czesć jak widać na obrazku jestem z Mysłowic -- słyszałem o nim same dobre opinie oto on:

ASB Palka
ul. Rzemieślnicza 14 • 41- 400 Mysłowice

Dzwoń do nas:
502 172 307 • 501 809 680 • 888 379 304
tel/fax 032 299 11 37

asbpalka@neostrada.pl
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal1435
*
*


Dołączył: Jun 18, 2010
Posty: 197
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sro Lut 08, 2012 17:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

często do mysłowic jezdze do kuriera to jak zalatwie olej to tam przedzwonie, a mam pytanko... co sie stanie jak przeleje olej? tzn wleje go za duzo do skrzyni? Jest gdzies otwor gdzie ucieknie nadmiar?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Lut 08, 2012 17:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może nie tyle co ucieknie ale każda miska jest odpowietrzona tj na górze skrzyni jest odpowietrznik. Kwestia przelania tzn ile bo po za tym nic złego jej się nie stanie. Ciśnienie hydrauliki i tak pracuje w zamkniętych kanał płyty sterującej. Filtr też nie jest najniżej chodź i tak zawsze cały skąpany w oleju. W sumie na seminarium nie było kwestii szkodliwości przelania. Natomiast sprawdzanie oleju odbywa się na pracującym silniku i nagrzanym oleju ponieważ jest zupełnie inna charakterystyka ciśnieniowa asb. W sumie żeby uzupełnić to sprawdza się jeszcze na zapiętych biegach. Ktoś siedzi w kabinie albo na zaciągniętym SPRAWNYM !!! hamulcu ręcznym. Pamiętam że na Park nawet jak było full hot to po zapięciu biegu potrafiło 3-4 milimetry na bagnecie mniej pokazać ale to jest w normie.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
rafal1435
*
*


Dołączył: Jun 18, 2010
Posty: 197
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sro Lut 08, 2012 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zwierzak napisał:
Może nie tyle co ucieknie ale każda miska jest odpowietrzona tj na górze skrzyni jest odpowietrznik. Kwestia przelania tzn ile bo po za tym nic złego jej się nie stanie. Ciśnienie hydrauliki i tak pracuje w zamkniętych kanał płyty sterującej. Filtr też nie jest najniżej chodź i tak zawsze cały skąpany w oleju. W sumie na seminarium nie było kwestii szkodliwości przelania. Natomiast sprawdzanie oleju odbywa się na pracującym silniku i nagrzanym oleju ponieważ jest zupełnie inna charakterystyka ciśnieniowa asb. W sumie żeby uzupełnić to sprawdza się jeszcze na zapiętych biegach. Ktoś siedzi w kabinie albo na zaciągniętym SPRAWNYM !!! hamulcu ręcznym. Pamiętam że na Park nawet jak było full hot to po zapięciu biegu potrafiło 3-4 milimetry na bagnecie mniej pokazać ale to jest w normie.

Mam wrazenie ze jest mało a bagnet jest cały zamoczony :/
Moze test trzeba zrobic po rozgrzaniu silnika ale na postoju, zeby nie chlapalo tym olejem tam po bagnecie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Lut 08, 2012 21:38    Temat postu: Prędkościomierz Odpowiedz z cytatem

I jak Question Udało się z tym prędkościomierzem bo umieram z ciekawości Question Very Happy
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Lut 08, 2012 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie będzie chlapało po bagnecie. Zawsze sprawdzaj na rozgrzanym silniku i skrzyni.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
rafal1435
*
*


Dołączył: Jun 18, 2010
Posty: 197
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sro Lut 08, 2012 21:43    Temat postu: Re: Prędkościomierz Odpowiedz z cytatem

asu napisał:
I jak Question Udało się z tym prędkościomierzem bo umieram z ciekawości Question Very Happy

Dzisiaj nie skakal wiec nie mialem jak tego sprawdzic :/
W sumie jak na zlosc bo od miesiaca skakal a dzisiaj nie:|
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Lut 08, 2012 21:45    Temat postu: Re: Prędkościomierz Odpowiedz z cytatem

rafal1435 napisał:
asu napisał:
I jak Question Udało się z tym prędkościomierzem bo umieram z ciekawości Question Very Happy

Dzisiaj nie skakal wiec nie mialem jak tego sprawdzic :/
W sumie jak na zlosc bo od miesiaca skakal a dzisiaj nie:|


Złośliwość rzeczy martwych... Very Happy
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Czw Lut 09, 2012 11:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Olej sprawdzaj zawsze po przejechaniu ok.20km. wtedy jest odpowiednio rozgrzany.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Otamix
*
*


Dołączył: Jul 09, 2011
Posty: 23

PostWysłany: Czw Lut 09, 2012 11:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hehe a mi się wydaję że masz przerwę na czujniku prędkościomierza...wtedy jak prędkość spada do zera silnik nie przyspiesza zapłonu komputer myśli że nie potrzeba takiej bogatej mieszanki i dlatego moc spada i szarpie.Ja tak miałem sprawdź wtyk przy półosi przy skrzyni może tam się coś dzieje-powodzenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal1435
*
*


Dołączył: Jun 18, 2010
Posty: 197
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Czw Lut 09, 2012 12:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Otamix napisał:
hehe a mi się wydaję że masz przerwę na czujniku prędkościomierza...wtedy jak prędkość spada do zera silnik nie przyspiesza zapłonu komputer myśli że nie potrzeba takiej bogatej mieszanki i dlatego moc spada i szarpie.Ja tak miałem sprawdź wtyk przy półosi przy skrzyni może tam się coś dzieje-powodzenia

Nie nie to jest strzelanie biegami a nie szarpanie przy przyspieszaniu... zaraz ide przejechac sie czy dalej dzieje sie to z licznikiem Smile

Edit://
Niestety/stety licznik chodzi dobrze od kad napisalem na forum Neutral
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group