www.asu.pl :: Zobacz temat - problem ze skrzynią axod
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

problem ze skrzynią axod

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Czw Sty 19, 2012 9:56    Temat postu: problem ze skrzynią axod Odpowiedz z cytatem

Witam!
W moim freestarze mam problem ze skrzynią axode. Miesiąc temu padły przewody wysokiego napięcia i auto czekało aż przyjdą. Po założeniu odpalił dobrze, ale pojawił się problem ze skrzynią biegów. Po przejechaniu 50 metrów zaczyna mrugać kontrolka ze skrzyni biegów. Po podpięciu komputera wyświetlają się błędy informujące o braku sygnału z czujnika prędkości, błąd o ograniczeniu prędkości, braku informacji o prędkości. Oto te kody:
p1270 engine rpm or vehicle speed limiter reached
p0717 turbine/input shaft speed sensor a circuit no signal
p1502 vehicel speed sensor intermittent
u1039 scp (j1850) invalid or missing data for vehicel speed
u1059 Transmission Position Data Invalid
Jest jeszcze parę, ale program ich nie zna i muszę poszukać ich wyjaśnienia.
Jak by mi mógł ktoś powiedzieć gdzie znajdę w tej skrzyni ten czujnik to byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam.
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Sty 19, 2012 10:41    Temat postu: kody Odpowiedz z cytatem

Teraz najlepiej byłoby skasować wszystkie błędy i sprawdzić który/Które pojawią się jako pierwsze. Jak na mój gust problem będzie dotyczył czujnika obrotów wejściowych lub czujnika prędkości... Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Czw Sty 19, 2012 12:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za szybką odpowiedź.
Po skasowaniu błędów pojawiły się te:
p0717 turbine/input shaft speed sensor a circuit no signal
p1502 vehicel speed sensor intermittent
u1039 scp (j1850) invalid or missing data for vehicel speed
Zrobiłem także podgląd odczytów z czujników i tak:
Po uruchomieniu silnika jest ok, przełączam wajchę na jakikolwiek inny bieg niż P i odczyty prędkości pokazują od 120 km/h do 207 km/h. Przy czym na N obroty rosną od razu na 2000 obr/min. Jak ruszę samochodem to na jednym z odczytów zaczyna pokazywać prędkość pojazdu a na innych skacze od właściwej do tej z postoju. Nie da się samochodem jechać gdyż po dodaniu gazy gaśnie. Związane jest to pewnie z błędnym odczytem prędkości i silnik daje inną dawkę paliwa ze względu na teoretyczne obciążenie silnika. Może to też być problem z przetartym przewodem od czujnika na skrzyni? I gdzie te czujniki są umiejscowione?
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Sty 19, 2012 12:52    Temat postu: freestar Odpowiedz z cytatem

Problem może być przez : wadliwy czujnik, instalacje, uszkodzoną skrzynie.
Czujnik obrotów wej (Turbine Speed sensor) Jest na dwa przewody ciemno-zielono biały i szaro czerwony. Będzie gdzieś na początku skrzyni (od strony silnika. Czujnik obr. wyj. (Output speed sensor) ma dwa przewody ciemno-niebieko żółty i szaro czerwony (będzie gdzieś na wyjściu skrzyni. Po kolorach odnajdziesz.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Czw Sty 19, 2012 12:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to już wiemy czego szukać. Bałem się ze będzie gdzieś w środku w skrzyni. Dziękuję za wskazówki, a efektami podzielę się później.
Pozdrawiam.
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Czw Sty 19, 2012 18:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odnalazłem ten drugi, rozpiąłem i nic wielkiego się nie stało, ale, że nie było czasu szukać dalej to postanowiłem poskładać wszystko i sprawdzić jakie błędy pokaże komputer. Wyświetlił błąd czujnika położenia wałka rozrządu. W trakcie jazdy już się nie zaświeca kontrolka od skrzyni i obroty nie wzrastają na N, ale ciągle szarpie silnikiem jak chce się rozpędzić. Zgłupiałem.
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 20, 2012 2:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szarpie z powodu wypadania zaplonu przez usterke w obwodzie czujnika walka - CamSensor. Odczytaj dokladnie jaki to kod bledu - jest ich kilka do tej usterki. Idea Moze tylko wtyczka czujnika jest zasyfiona?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Sty 20, 2012 12:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobry spray do konserwacji stykow elektrycznych i przeglad wszystkich wtyczek.Skoro po wyciagnieciu i ponownym wsadzeniu wtyczki z czujnika skrzyni stracily ci sie jej bledy to podbnie moze byc z czujnikiem walka.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Sob Sty 21, 2012 6:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiecie jest to wysoce możliwe, bo auto 3 tygodnie stało i nie jeździło. Tylko, że ojciec stwierdził, że nie chce się sam bawić i oddał do mechanika :/. Szybko się poddał. A mechanik to inny kryminał. Na początek zadał pytanie co z olejem, to mu odpowiedziałem, że nie dawno wymieniony, a on się zapytał po co? To mu mówię, że jak każdy płyn jest okresowo wymieniany. Przyniósł mi tarczki z mercedesa i pokazał zużycie na nich (generalnie brak powiązań z tematem). To się go pytam czy twierdzi, że wymianą oleju zaszkodziliśmy skrzyni i odpowiedział, że tak. Ale na pytanie w jaki sposób to znów zaczął mi wpajać, że najpierw trzeba naprawić skrzynię bo wymiana oleju nic nie daje. Facet zepsuł mi mój światopogląd, ale ojciec i tak oddał do niego samochód. Jak odbierzemy to powiem co było. A i jego mechanik na dzień dobry stwierdził, że to pozycjoner.
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Sty 21, 2012 16:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zażądaj wymienionych części.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Nie Sty 22, 2012 8:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Będzie trzeba Smile
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Czw Sty 26, 2012 19:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Samochód odebrany od mechanika. Mechanik podmienił pozycjoner po czym stwierdził, że to nie on jest winny i nic więcej nie może zrobić bo mu wiedzy brakuje. Przyjechałem samochodem na warsztat, wyciągnęliśmy komputer z silnika i okazało się, że wtyczka jest w środku mokra i niektóre wtyki zaśniedziały już. Poczyszczone, zalane środkiem do styków i działa, ale jeszcze coś niewielkiego dolega bo silnik szarpie. Może wystarczy skasować powstałe błędy, ale to może w weekend. Dziękuję JEDI_V, miałeś rację to wilgoć Smile
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 27, 2012 1:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Koniecznie. Ale nie przez odpinanie aku - bo to nic nie daje - tylko skanerem.Jesli nikt nie ma po reka NGS-a ,to chociaz zwyklym byle jakim OBD II. Idea Poczekasz wtedy az wyskoczy blad "od szarpania" . Moze to byc obwod CAM sensora o ktorym wspominales wczesniej,ktory kontroluje moment wtrysku . Jesli jest usterka w tym obwodzie to sa przerwy w dostawie paliwa i mowiac potocznie - przerywaja cylindry.Inaczej mowiac wypadajace zaplony mieszanki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Pią Sty 27, 2012 21:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam możliwość podpięcia laptopa, więc w ten sposób będę diagnozować. A co do wilgoci, to wtyczka myślałem, że przy komputerze powinna być hermetyczna, a tu Ford się nie postarał. Pomimo, że wszystko znajduje się pod podszybiem to jednak wilgoć się tam zebrała.
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Sob Sty 28, 2012 19:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Teraz ten temat powinien raczej się znaleźć w dziale silnik, ale do rzeczy Smile. Podpiąłem dziś po scanXL samochód i nie wykazało błędów dotyczących sterowania silnikiem. Na benzynie silnik po wciśnięciu delikatnie i płynnie pedału gazy przyspiesza nawet dobrze, ale jak wciśnie się głębiej to się dławi. Na gazie nawet strzela w wydech. Świece i przewody są nowe, ale zastanawiam się nad cewką zapłonową. Słyszałem kiedyś, że jeżdżąc z niesprawnymi przewodami lub świecami można zaszkodzić cewce. Chciałem właśnie to zweryfikować czy to prawda. Jeżeli tak, to w jaki sposób można sprawdzić cewkę. Poza tym co jeszcze mogło paść. Podpinając kompa nie wiem za bardzo jakie parametry powinienem obserwować i na co zwrócić uwagę?
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Sty 29, 2012 0:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem


_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Nie Sty 29, 2012 8:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo dziękuję na pewno się przyda Smile
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Pon Sty 30, 2012 18:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdziłem cewkę wg tego co wrzucił sato. To na dwóch parach było początkowo podobnie ok 9,5k ohm, a na jednej 8,3k ohm. Zacząłem rozgrzewać to te dwie pierwsze uzyskały wartość ok 11,5k ohm, a ta druga 9,9k ohm. W uzwojeniu pierwotnym wartości jakie wyszły były ok 1,3 ohma dla tych samych 2 cewek, a dla tej ostatniej 0,8. Nie wiem czy to ważne, ale izolacja od spodu cewki w miejscu tej z najmniejszymi wartościami jest pęknięta. Czy ma to wpływ na jej działanie? Mam możliwość podmiany cewki od windstara 3.0 95, ale nie wiem czy będzie pasować.
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Sty 30, 2012 19:32    Temat postu: cewki Odpowiedz z cytatem

Freestar i Windstar 95-00 mają inne cewki. Pęknięta cewka oznacza, że coś się tam działo... Confused
Do freestar pasują też cewki od :
FORD FREESTAR 07-04 / FORD RANGER 07-01 / FORD WINDSTAR 03-01 / MAZDA MPV 01 / MAZDA PICKUP 07-01 / MERCURY COUGAR 02-01 / MERCURY MONTEREY 07-04 / MERCURY SABLE 05-01 / FORD MUSTANG 04-00 / FORD TAURUS 07-01 / FORD LIGHT TRUCK E SERIES FULLSIZE VAN 03

Widzę, że są one dostępne bez problemu w Polsce więc znaczy to, że jest to chodliwa część

Oznaczenie cewki wg Standard FD498
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Sty 30, 2012 21:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na przewodach wysokiego napięcia też masz podaną rezystancję pod każdą świecę.

Jeśli masz osłonki metalowe na fajkach to je ściągnij bo mogą robić przebicie i będą duże straty.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Pon Sty 30, 2012 22:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Akurat nie ma osłonek metalowych, a z tą rezystancją na przewodach muszę zobaczyć Wink. Prawdopodobnie pokuszę się o zakup nowej cewki. Koszty nie są zbyt wygórowane, ale i tak najpierw posprawdzam co mogę i dam znać. Smile
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 22:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kupiłem cewkę, założyłem i samochód śmiga Wink. Dziękuję panowie za pomoc.
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group