www.asu.pl :: Zobacz temat - Wymiana oleju -zagrozenie dla silnika.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana oleju -zagrozenie dla silnika.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Pon Cze 20, 2011 15:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

warsiawiak napisał:
dzieki (nie mam instrukcji obslugi Wink)...
nie wiem tylko jaki olej byl lany wczesniej - czy uzycie 5w20 nie bedzie zbyt "odwazne" w tym przypadku? jesli byl lany mineralny albo polsyntetyk (czego nie wiem)? podobno nie uzywa sie syntetykow po "gestszych" olejach? czy to mit?


Problem z olejem 5W20 jest taki, ze w normalnym obiegu w EU, tzn: stacje benz., sklepy motor., itp... praktycznie nie istnieje; pozatym, jezeli juz jest, to jest to 100% syntetyk (wiec ryzyko wyplukania jest realne)..

Odpowiedzi na swoje pytania znajdziesz w tym watku bo to bylo juz wielokrotnie mielone. Wybor co zalac, kiedy i na jak dlugo - nalezy tylko do ciebie.

...tez zakupilem podobne auto na rynku wtornym i zalewam asekuracyjnie 5W30 - tez 100% syntetyk (juz kilka zmian oleju mam za soba).
Na zime, zastanawiam nad przejsciem na 5W20 (mysle, ze cokolwiek zlego bylo lane do silnika przede mna - zostalo wyplukane).

Instrukcja sie przydaje - linki byly wielokrotnie podawane.
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
warsiawiak
*
*


Dołączył: Jun 18, 2011
Posty: 32
Skąd: Waaarszawaaaa

PostWysłany: Pon Cze 20, 2011 19:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na allegro sa 5w20 dostepne i mineralne i syntetyczne wiec zawsze moge sobie zrobic jakis zapas Wink nawet na korku mam napis"5w20" Wink tylko nie wiem jaka jest praktyczna roznica miedzy miner. a syntet. o tych parametrach

niestety w warszatatach slysze caly czas: "do tego auta leje sie polsyntetyk", ale prawde powiedziawszy po przeczytaniu pobieznie tego watku bardziej zaufalbym przedmowcom - przynajmniej argumentacja wyglada wiarygodnie Wink

aha... nie wiem czy wczesniej to pisalem - auto ma instalke gazowa - czy ma to wplyw na wybor oleju?
_________________
2006 T&C Touring 3,8 zagazowany...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Cze 20, 2011 21:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Roznica jest taka,ze syntetyk ma silne wlasciwosci pluczace,wiec jesli wczesniej przez duzy okres przebiegu byl uzywany mineralny to jego produkty uboczne w postaci nagarow osadzaja sie glownie w miejsach naturalnego zuzycia czesci.Uzycie syntetyku spowoduje wyplukanie tych nagarow i powstanie wiekszych luzow czesto objawiajacych sie stukaniem i glosniejsza praca silnika.
A co do specyfikacji to 5W/20 jest taka sama czy to dla mineralu czy syntetyku.
Jesli nie wiesz co zalewal poprzedni wlasciciel to bezpieczniej dla twojego silnika i kieszeni jest nalanie mineralnego o specyfikacji jaka zaleca producent auta.Czesta wymiana co 5-7 tys.km i nie bedziesz mial problemow.
Nie daj sobie wmawiac bajek typu "do tego auta leje sie polsyntetyk"itp.
DO TEGO AUTA NALEZY LAC OLEJ O SPECYFIKACJI 5W/20.
Ciekawe czy taki mechanik nalal by do swojego nowo kupionego z duzym przebiegiem auta syntetyk?
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Cze 20, 2011 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Roznica jest taka,ze syntetyk ma silne wlasciwosci pluczace,


jedi ale prosze cie nie szerz urban legend! wspolczesne mineralne maja takie same wl.pluczace jak syntetyki. to nie sa czasu olei typu selektor ktory zalepial wszystko!
w obecnym czasie jedyne zagrozenie przy wymianie oleju jest takie ze jak sie kupi totalnego hebla zalanego motodoktorem i po kupnie wymieni sie olej na "czysty" no to nam wypluka tu i owdzie i faktycznie moze byc kaszana...ale nie jest to spowodowane typem oleju, a faktycznym stanem silnika i oszustwem sprzedajacego!!!!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Cze 20, 2011 21:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ty to wiesz z teorii a ja z autopsji,moj poprzedni amerykaniec skonczyl na zlomowisku dzieki "oczytanym" madralom z zakladu automechaniki.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Cze 21, 2011 2:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

warsiawiak - koledzy wyzej wspaniale wyreczyli mnie w odpowiedzi na twe pytania.Dzieki.Jesli moge cos jeszcze dodac od siebie - takze odradzam Full Syntetyki i polecam uzywanie juz tylko i wylacznie olejow konwencjonalnych.Celowo nie pisze "mineralnych",gdyz te najnowsze oleje mineralne maja troche inny sklad i przewaznie sa premiowane dodatkami syntetycznymi . I w zasadzie nazywa sie je "konwencjonalnymi". Sa one calkowicie bezpieczne dla starszych silnikow. >< Od zalozenia tego watku minal rok,a przez ten rok wiele sie zmienilo w olejach.W zwiazku z wprowadzeniem przez GM normy DEXOS od roku 2011 wszystkie produkowane na rynek Usa oleje musza spelniac specyfikacje SN oraz musza byc w pelni kompatybilne do starych silnikow.Dlatego najnowsze syntetyki SN For Gasoline Engines zawieraja takie dodatki,aby jak najmniej zanieczyszczac spaliny , absolutnie nie zniszczyc starego typu uszczelek oraz aby ich wlasciwosci myjace nie byly tak agresywne jak starszych europejskich syntetykow.Na kazdym nowym oleju syntetycznym obowiazkowo juz umieszcza sie odpowiedni napis o jego kompatybilnosci. Idea Ale mimo to ,nie polecam juz w Twym aucie uzywac full syntetykow,za wyjatkiem oleju HighMileage - ktory jak jest nawet syntetyczny to ma specjalna formule dla silnikow starszych i zle eksploatowanych.Po prostu - duzy przebieg auta ,nieznana historia serwisu. Profilaktycznie na "mineralach"lub "polsyntetykach" jest bezpieczniej ,no i mniejszy koszt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
warsiawiak
*
*


Dołączył: Jun 18, 2011
Posty: 32
Skąd: Waaarszawaaaa

PostWysłany: Wto Cze 21, 2011 5:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niskie uklony dla Was za cenne informacje tematu olejow...
czy warto zatem zainwestowac w cos takiego:
http://allegro.pl/olej-silnikowy-5w20-5w-20-motorcraft-oryginal-i1637561426.html (to niby polsyntetyk no i tanszy znacznie) czy moze:
http://allegro.pl/olej-mopar-5w20-5w-20-oryginal-5ltr-jeep-chrysler-i1644292068.html (mineralny)


aha jesli moge - zapytam jeszcze o filtr, bo markseven sugerowal highmileage ale takowych raczej w PL nie dostane... a zatem jaki filtr z polskiego rynku nadawalby sie najbardziej i co na zastepstwo?
_________________
2006 T&C Touring 3,8 zagazowany...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Cze 21, 2011 14:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sa ok,ale sprobuj wybrac tanszy - petrocanada supreme powinienes dostac za ok.100 - 120 zl. Tu jest link i dane dystrybutora : http://www.variant.pl/petrocanada/FCK/pdf_static/SUPREME.pdf Strona Dystrybutora: http://www.variant.pl/petrocanada/921,Oleje_osobowowe.html .A za zaoszczedzone pieniadze zrobisz czestsza zmiane - to najlepsza inwestycja!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
warsiawiak
*
*


Dołączył: Jun 18, 2011
Posty: 32
Skąd: Waaarszawaaaa

PostWysłany: Wto Cze 21, 2011 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki. nawet w Warszawie jest 2-ch dystrybutorow, przynajmniej na stronie tak deklaruja
ponawiam jeszcze pytanie o filtr
_________________
2006 T&C Touring 3,8 zagazowany...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Cze 22, 2011 1:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie kupuj zadnego chlamu.Kup Fram PH16,tylko i wylacznie amerykanski - taki z czarnym zakonczeniem,jak na zdjeciu.Nie daj sie namowic na caly czerwony - bo jest duzo gorszy (nie jest przeznaczony na rynek usa).Oryginalnego Mopar tez nie polecam,jest to standard i dobry on jest tylko do aut w miare nowych. Nie kupuj tez filtrow innych malo znanych przypadkowych firm,nawet amerykanskich - jest to tanizna za ktora w Polsce zaplacisz tyle samo co za dobry produkt. http://www.skapiec.pl/site/cat/4072/comp/2099924 Idea Lepiej jest miec tanszy olej a za to lepszy filter.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Cze 22, 2011 22:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Ty to wiesz z teorii a ja z autopsji,moj poprzedni amerykaniec skonczyl na zlomowisku dzieki "oczytanym" madralom z zakladu automechaniki.


jedi nie goraczkuj sie Smile nie znam tego z teorii tylko jak najbardziej z praktyki! nie znam historii twojego auta i nie wiem co mu sie stalo...ale wiem ze odkad najtansze dostepne oleje maja klase SJ to nagar w silnikach praktycznie nie wystepuje - a przynajmniej nie w ilosciach jak np. w polowie lat 90 gdzie klawiatury byly cale zapierdzielone czarnym goofnem....
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Lip 19, 2011 15:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy ktos ma dojscie do oleju Castrol High Mileage 10W30,w Polsce chyba nie osiagalny,jest tylko 15W40 i 10W40?
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Lip 19, 2011 16:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V znowuż zaczynasz Laughing Laughing
gdzieś było napisane że na rynek europejski
5W30 lub 10W30 na rynku europejskim można stosować 10W40,
ostatnio rozmawiałem z jednym panem co jeździ chryslerem Voyagerem, pytam go, na jakim oleju jeździ pana auto,a on mi że na 15w40 to amerykańskie auto i jest przystosowane do oleju mineralnego, nic się złego z silnikiem nie dzieje a w tym czasie zrobiłem już 2 naprawy skrzyni, i komu tu wierzyć ??
jak ja jeździłem na lotosie 10W40 to silnik chodził cichuteńko, jak za namowa przeszedłem na liquli moly 5W30 to silnik zaczął lekko klepać na tylnej głowicy i w dodatku bierze trochę oleju mało ale bierze, właśnie przechodzę na olej liquli moly 5W40, a jak to nie da zadowalających efektów to na 10W40
rozmawiałem również z kolegą co jeździł na liquli moly 5W30 i autko mu również brało olej, po przejściu na ten nowy GM 5w30 silnik przestał brać olej ??

ps. 25-07-2011
wymieniłem na ten olej 5W40, klepanie zaraz po wymianie oleju na tylnej głowicy jakby minimalnie ucichło ale nadal jeszcze poklepywało, ale po jakiś 4 dniach od wymiany oleju klepanie ustało całkowicie z czego jestem bardzo zadowolony Very Happy
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r


Ostatnio zmieniony przez waldek44 dnia Pon Lip 25, 2011 13:06, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lip 19, 2011 18:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tam oba swoje exploatauje glownie na 10w40 i nic nie stuka, nie puka, kanalow olejowych nie zapycha- po co wiec kombinowac??
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ciech
*
*


Dołączył: Apr 17, 2005
Posty: 331
Skąd: Ciechocinek

PostWysłany: Nie Sie 14, 2011 0:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hejka
jak wiecie moj czerwony voyek mial przebieg ponad 450000 km jak go sprzedawalem . kupilem go z 182000 km i podobno byl zalewany 10w40 wiec taki stosowalem. Odpoczatku do konca poslugi bral miedzywymianami 0.7 litra oleju . Nic niepokojacego niebylo.
teraz mam mentlik co mam zalac w nowym , a niestety niewiem co w nim siedzi.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 01r lpg , wersja europejska , startech
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 96r lpg , wersja eu , webasto - sprzedany 7.07.11r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
miksik
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 13

PostWysłany: Pon Paź 17, 2011 12:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.

Chyba jako jedyny na tym forum pozwoliłem sobie nieco lżej podejść do tematu oleju i silników made in USA - i przeprowadzić "mały" test.

Kupiłem Voyagera 98 - z... Makaronii.
Blachy ideał - silnik... powiedzmy, że nie istniał.
Po pęknięciu głowicy ktoś dolewał wodę, ale raczej studzienną ok. 3mm kamienia w wewnętrznych kanałach silnika Wink
Dodatkowo, żeby było ciekawiej, nastąpiło przegrzanie głowic i całkowite zatkanie kanałów smarujących"glutem olejowym".
Efekt - wykłuwanie majzlem skamieniałego oleju !!!
To nie wszystko Wink
Pomysłowy Italiano jeździł dalej bez smarowania - efekt - koniki przecięły wałek rozrządu pod skosem na średnicy 2/3 - normalnie odjazd.
Co ciekawe auto musiało dalej się przemieszczać !
Mając wcześniej już vojtka 3.8 postanowiłem sprawdzić legendarną wytrzymałość technologii made in USA. Mając w zapasie drugi silnik po remoncie - poszedłem na maxa jak prawdziwy pogromca mitów.

Kupiłem pierwsze lepsze głowice na allegro (miały już luzy na prowadnicach i bóg wie co widziały w swoim życiu) i założyłem je przy luzie na zamku pierścieni ponad. 0,4 mm. Mała inwestycja w dwie uszczelki pod głowicą.
Zalałem to wszystko najtańszym olejem dostępnym na takszteli - CC do ciężarówek - (cena ok. 32 zł /5l).
Oczywiście zagazowałem gada Smile
Aby nie być katem - dałem mu szansę i dolałem jedna porcję ceramizera. A.... niech stracę Wink

Jutro wymieniem silnik bo zapowiadają mi się dalekie trasy - jego stan :
- auto zapalane tylko na gazie,
- auto jeździ,
- bierze ok 0,3l oleju na 1000km (pierścienie+luzy na prowadnicach), ale dymu nie widać !
- słychać jeden z zaworów inne też lekko na ciepłym silniku,
- wypada jeden z cylindrów (przebija izolacja kabli kupionych niecałe 4 miechy temu)
- przy sprawdzeniu na wakuometrze nic się jeszcze nie dzieje niepokojącego.
- spalanie oczywiście wzrosło do 20l gazu na 100km

I teraz pytanie - ile zrobiłem kilosów od tego czasu na tandetnym oleju do ciężarówek - CC "no name" ???
Bez wymiany oleju i filtra (i tak dawno pewnie się zatkał)
Tylko dolewki (aż jestem ciekawy warstwy osadu w misce).

Niech będzie to pytanie retoryczne Wink - 112, 689 km !!!

PS. Do nowego silnika pójdzie pewnie półsyntetyk 10w-30 lub może zaryzykuję GM 5w-30 Dexos II.

Pozdrawiam !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Pon Paź 17, 2011 13:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...i to jest wlasnie legendarna wytrzymalosc technologii made in USA Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Paź 18, 2011 11:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tu nie chodzi o legendarna wytrzymalosc sama w sobie ale o ogolny sposob uzytkowania. u nas w kraju z 80% nowonabytych samochodow to uzywki, z czego 99.9 ma niejasna przeszlosc w stylu przebieg/przeglady...i tak rodza sie rozne mity...pozatym ktos kto jezdzi 2km dziennie bedzie bardziej narzekal na silnik niz ktos kto robi 200km/dzienne - z tego wzgledu ze silnik najbardziej zuzywa sie podczas rozruchu, a nie podczas stabilnej jazdy.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
miksik
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 13

PostWysłany: Sro Paź 19, 2011 10:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z przedmówcą ...ale... Wink
Przeszłość jest raczej wiadoma:
przebieg x 2= faktyczny przebieg.

Napisałem tego posta w kontekście dywagacji olejowych w tym temacie.

Oczywiście miałem ten komfort, że w zasadzie poza swoją pracą i nieistotną kwotą pieniędzy udowodniłem sobie - to ...................co udowodniłem Wink

Bo przecież nie narażę się na herezje i nie będę pisał - ludzie lejcie do silnika byle co. Ale jeśli ktoś ma silnik którego przebiegu nie zna i do tego na gazie, to tak czy siak powinien przygotować się na remont, bo dopiero od tego momentu ma sens prowadzenie zawiłych dysput o przesunięciu charakterystyki lepkości oleju (w górę czy też w dół).

Pozdrawiam !!!

Ps. Po raz drugi zgadzam się z "przedpiszcą" - w sterownikach powinien być dostępny parametr "cykle rozruchowe" - to dałoby dużo w kontekście szybkiej informacji o zużyciu silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
miksik
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 13

PostWysłany: Pią Paź 21, 2011 10:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.

Po przeczytaniu całego tematu zainteresowała mnie sprawa filtrów Long-Life jakie są dostępne w USA .

Standardowo w naszych warunkach niekumaty sprzedawca zapodaje
filtr wyłącznie występujący w katalogu czyli dla Vojtka 3,3 będzie to
np. OP628 Filtrona.

Przeczuwając temat opisywany na tym forum, ja zawsze prosiłem nie o filtr do chryslera - ale o OP520 - identyczna budowa ale ciut większy wkład filtracyjny. Ale tylko ciut...

Byłem w sklepie, ale jak sprzedawca zaczął odprawiać na demną egzorcyzmy odpuściłem. Dziś zadzwoniłem do producenta (koszt połączenia taki sam jak do sklepu) i jakiemuś bardziej kumatemu
gościowi wyjaśniłem, że potrzebuję Long-Life made in Poland Wink
Ma mieć identyczną budowę,ten sam materiał filtracyjny, ale ma mieć zwiększoną powierzchnię filtracyjną.

Wybór padł na filtr OP526/6 (do VW).
Jest o 5cm (1/3) wyższy od OP628. Reszta identyczna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Paź 23, 2011 19:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli ci tylko wejdzie to zakladaj.
firma WEBER (znana m.in z produkcji gaznikow i calej innej masy motoarmatury) wypuscila jakies 4-5 lat temu na rynek (wraz z firma Tutella) serie filtrow ~uniwersalnych - w sumie jest ich chyba 8 czy 9 modeli i pasuja do chyba 99,9% samochodow. tak ze chyba nie do konca trzeba sie trzymac tego co sztywno siedzi w katalogu
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Thomas69
*
*


Dołączył: Feb 01, 2010
Posty: 3

PostWysłany: Wto Lis 22, 2011 20:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co do olei, to w USA nie ma syntetyków oprócz ATF reszta to minerały, syntetyk to nic innego jak sama chemia (wystarczy zmielony kawałek zakrętki i już jest syntetyczny), olej 5W20 stosowany jest w silnikach HEMI, ponieważ przy innym oleju nie aktywuje się system MDS, ale nie tylko w silnikach HEMI, na Allegro można kupić niedrogo oleje MOPAR 5W30, 5W20, 10W30 itp są to oryginalne oleje Chryslera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Lis 22, 2011 23:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Thomas69 napisał:
co do olei, to w USA nie ma syntetyków oprócz ATF reszta to minerały,


o tak? czyli to jest minerał?

_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Pon Lis 28, 2011 16:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pytanie do Marka za 100pkt. Olej Petro-Canada Supreme 10w-30 występuje opakowaniu czerwonym oraz czarnym. Czy kolor ma znaczenie czy nie?
Pomijam kwestię opisu danego oleju (u jednych jest to półsyntetyk, a u innych minerał). Proszę o jakąś podpowiedź w tej sprawie.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Pon Lis 28, 2011 19:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Petro Canada w czarnym opakowaniu jest nowszym produktem i spelnia juz norme API SN http://allegro.pl/najwyzsza-jakosc-api-sn-supreme-10w-30-10w30-4l-i1826898698.html Ta w czerwonym jeszcze API SM http://allegro.pl/10w30-10w-30-supreme-petro-canada-dodge-jeep-gm-i1958316147.html , ale ktorego nie zalejesz to Twoj samochod nie odczuje zadnej roznicy, bo oba typy to super oleje. Co do opisow mineral/polsyntetyk, to wiedz,ze oba sa olejami mineralnymi i sprzedajacy piszac polsyntetyk, wygaduja bzdury.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Pon Lis 28, 2011 22:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki nivek o takie wyjaśnienie mi chodziło a to,że piszą bzdury to ja wiedziałem już wcześniej. Z drugiej strony to ciekawe do czego posuwają się sprzedawcy, żeby co opchnąć. Wiadomo, że "minerał" w obecnych czasach i przy przewadze europejskich pojazdów brzmi źle. Piszą więc "półsyntetyk". Marna praktyka.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mcoufi
*
*


Dołączył: Dec 09, 2011
Posty: 5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią Gru 09, 2011 21:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich, mam pewien problem ... przesiedlając się z usa przywiozłem ze sobą 2 autka:

1. '09 dodge journey SE 55k mil - olej 5W20 - w stanach zawsze lali mineral, tu po pierwszej wymianie na mopara 5W30 chyba wracam do 5W20 tak jak prosi producent. Mopar jest ogólnie dostępny (cholernie drogi ...) więc tu nie ma większego problemu. Dobrze robie ?

Problem natomiast mam z drugim autkiem
2. '07 chevy cobalt LT 44k mil - olej 5W30 - w stanach lali mineral - a tu szukam oleju zaglądam do książki o co woła i czytam, że musi być:
SAE 5W30 i API certified (starburst symbol) i GM6094M (spełniać wymogi).

Niestety nigdzie nie znalazłem oleju, który spełnia 3 warunek ... znalazłem liste oleji, które są GM6094M certified i żadne z nich nie są u nas dostępne ... Byłem w chevy/opel/dodge powiedzieli że mogą wlać 5W30 ale nie ręczą na własną odpowiedzialność ... Ma ktoś z was auto wołające o taką normę ??

z góry dzięki i pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Gru 10, 2011 9:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

silnik to nie skrzynia. mysle,ze jak wlejesz dobry olej 5w30(np petrocanada) to ci sie silnik nie zatrze. z tego co wiem sa auta z jakimis wynalazkami typu turbo i inne wtryskiwacze magiczne(vw) ktore wymagaja oleju nie tylko spelniajacego normy le[pkosciowe i jakosciowe ale tez norme producenta silnika. mam nadzieje,ze w stanach tak nie oglupli:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Gru 10, 2011 17:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz nowej generacji auta - wiec uzywaj tylko odpowiednich zalecanych przez producenta plynow,szczegolnie do skrzyni. Zrezygnuj z europejskich wynalazkow ,nie sluchaj podpowiedzi typu: bedzie pasowal,nic sie nie stanie itp.Przestrzegaj specyfikacji lepkosci oraz terminowej wymiany w/g zalecen producenta dla ciezkich warunkow pracy (bo tylko takie sa w Polsce). - A bedziesz dlugo cieszyl sie bezawaryjna praca. Idea W przeciwnym razie podzielisz los wiekszosci polskich uzytkownikow. Arrow W polsce jest juz dostepny najnowszy olej PetroCanada - konwencjonalny,premiowany spelniajacy potrzebne dla Twych aut normy i certyfikowany do silnikow benzynowych. http://lubricants.petro-canada.ca/resource/download.aspx?type=TechData&iproduct=1027&language=en >><< Jak dobrze przeszukasz forum,znajdziesz link do dystrybutora w Polsce. I niekoniecznie musisz uzywac drogiego Mopara . W ofercie PetroCanada znajdziesz tez olej do skrzyni twego Chryslera : http://lubricants.petro-canada.ca/en/products/621.aspx
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Gru 10, 2011 19:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak widac ani nie problem znalezc ani cena nie straszy
Smile
http://allegro.pl/olej-silnikowy-petro-canada-5w-30-supreme-4-litr-i1983943648.html
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Gru 10, 2011 19:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok,ale do 09 dodge z tak malym przebiegiem polecam jednak bardziej ten nowy Supreme SN ,w czarnej butelce - ma specyfikacje Chryslera - jest juz tez dostepny w Polsce u dystrybutora. Idea Oczywiscie jak wlejesz ten starszy SM to nic sie nie stanie,bo w 2009 nie bylo jeszcze nowej normy.Ale lepiej szukac nowszego bo i tak cena pewnie ta sama. http://www.variant.pl/petrocanada/FCK/pdf_static/SUPREME.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mcoufi
*
*


Dołączył: Dec 09, 2011
Posty: 5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie Gru 11, 2011 10:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wielkie dzięki, czytałem sporo o tych kanadyjskich olejach i wygląda na to, że się na nie przerzucę, gdyż widzę, że spełniają normy GM. Rozumiem, że jak do dodge wleje ich 5W20 to będzie to olej porównywalny z moparem?

Zastanawia mnie jedno dlaczego większość sprzedawców wystawia te oleje w kategorii syntetycznych ... przecież to są oleje konwencjonalne ... petrol-canada ma też swoją linie syntetyków - Petro-Canada Synthetic

Dla wszyskich, którzy potrzebują GM6094M:
[url]pangea.stanford.edu/~schmitt/car/gm_approved_engine_oils.pdf[/url]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Gru 11, 2011 12:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dlaczego sprzedaja jako syntetyki?
to proste: w polsce przyjelo sie ze syntetyk to dobry olej,polsyntetyk to sredni ,a mineral to smola do duzego fiata. jak rozmawiam z ludzmi spoza branzy samochodowej i pytam o to jaki leja olej to slysze ze syntetyk, polsyntetyk lub mineral ,a jak pytam o lepkosc albo jakosc to robia zdziwione miny i duze oczy:)
reasumujac jak w tym pieknym kraju chcesz sprzedac dobry olej to musisz napisac ze jest syntetyczny Very Happy
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Gru 11, 2011 16:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ja mam jeszcze cały czas jakieś obiekcje jaki olej wlać do mojego chryslera, każdy mi doradza że leć tylko syntetyk 5W30 , a w instrukcji auta zalecają olej SAE 15W40(czyli mineralny)dopuszczają 10W40czyli półsyntetyk
ale na zimę już 5W30syntetyk Shocked,
http://imageshack.us/photo/my-images/600/olejchrysler.jpg/
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Gru 11, 2011 17:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lej 5W30, najlepiej konwencjonalny,nie syntetyk.A ta instrukcje to wyrzuc do smieci! Ktos nie mial pojecia i pisal bzdury! Olej 15W40 nie spelnia normy MS-6395 tylko MS-10902. Cos sie temu autorowi popieprzylo. http://starparts.chrysler.com/starlibrary/marketing/chemicals/chemicals.pdf Idea Kochani - nie poprawiajcie ameryki tylko uczcie sie jej!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Gru 11, 2011 17:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mcoufi napisał:
Rozumiem, że jak do dodge wleje ich 5W20 to będzie to olej porównywalny z moparem?

Oczywiscie,bo Chrysler dal im aprobate na uzywanie napisu ze spelnia normy MS-6395 .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gruchol
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 41

PostWysłany: Pon Gru 26, 2011 19:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja wrócę jeszcze do RP, bo przeczytaniu tego posta to można tylko wywnioskować, że ten olej ledwo co nadaj się do kosiarki, a wcale tak nie jest.
Widziałem test na własne oczy, sam wybierałem wałki(nie było nic ustawione żeby był inny wałek dla RP) i pod tym względem nasze europejskie oleje mu nie dorównują.. Oleje typu orlen, mobil(z Niemiec),shell, orginalny olej toyoty, castrol edge nie doszły do 5 ciężarku. Na 5 ciężarku zatarł się quaker state, elf, midland. Jedyny olej który wytrzymał test to castrol 0w30 o wydłużonych przebiegach no i RP, ale po wyciągnięciu miseczki z olejem wytrzymał tylko RP.

Mam jeszcze te wałki jak by był ktoś zainteresowany to mogę zrobić zdjęcia lub może obejżeć osobiście w Żorach.

Nie ukrywam używam tego oleju w swoich samochodach. Spostrzeżenia takie że chrysler pacifica i pt cruiser o połowe mniejsze zużycie oleju i silnik jak by troche ciszej (wcześniej jeździły na quaker state), mitsubishi galtant v6 całkiem przestał brać olej. Różnica w spalaniu tak mała że trudno stwierdzić czy to wina oleju czy paliwa. Przyrost mocy trudno określić czy faktycznie czy to tylko nastawienie psychiczne;)

Mowa oczywiści o zwykłym RP nie xrp czy hsp.

Według tej strony na 5w20 5w30 i 10w30 ma aprobatę chryslera, forda i GM
http://royalpurple.com/faqs-motor-oil.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Gru 27, 2011 7:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo dobrze sie stalo,ze poruszyles ten temat - chyba intuicyjnie- bo mialem o tym pisac. Dlatego ze zauwazylem w sklepie nowe butelki z olejem RP i nawet zrobilem zdjecie telefonem..Tak sie zlozylo ze olej RP o ktorym dyskutowalismy wiosna (i ktory Ty uzywasz w Polsce ) a olej RP API- Licensed ze strony ktora podales - to dwa rozne,nieporownywalne produkty!Takze wiosenna ocena olejow RP jest obecnie nieaktualna,przynajmniej w USA.Dlaczego? Wyjasnie to od poczatku.: Otoz jak pisalem wczesniej ,w usa od poczatku 2011 roku wprowadzono nowe,rygorystyczne normy na oleje.Mowiac prosto wymaga sie od oleju zwiekszonej ochrony silnika,czystszych spalin spalanego oleju , oszczednosci paliwa oraz calkowitego bezpieczenstwa uzywania w starych silnikach.Jest to normaAPI SN oraz ILSAC GF-5 i Dexos 1 .Najlepsze produkty spelniaja wszystkie trzy normy jednoczesnie.Firmy olejowe przygotowywaly sie do tego 2 lata i juz w I kwartale 2011 praktycznie wszedzie w sprzedazy byly tylko nowe oleje poza malymi wyjatkami.Natomiast mala firma RP w dalszym ciagu produkowala nieco przestarzaly technologicznie olej SL nie uzyskujac na niego certyfikatow producentow aut.Dlatego , ze byl to olej raczej "specjalistyczny",z pakietem oddzialujacych na powierzchnie metali dodatkow polepszajacych smarnosc .I wlasnie zawartosc tych dodatkow nie pozwalala spelnic norm producentow.RP zorientowal sie ze nie wyzyje tylko z klientow - hobbystow i niestety musial wprowadzic do oferty "normalny" olej,bez tych szalonych dodatkow, spelniajacy wszystkie obecne wymagania.Lepiej pozno,niz wcale- i dlatego z polrocznym opoznieniem wprowadzono nowy,certyfikowany olej RP zwany API-Licensed spelniajacy wymagania dla nowych aut na rynku usa - SN , GF-5 oraz Dexos1. Zmienione zostaly tez opisy na stronie internetowej firmy RP. .,. Butelka z "nowym" olejem wyglada tak: A tak wyglada butelka ze starszym,niecertyfikowanym olejem :

Uploaded with ImageShack.us Zauwazcie roznice - nowy olej ma znak certyfikacji i nie ma napisu o zadnych dodatkach. Stary olej nie ma znaku certyfikacji no i ma napis ze zawiera Synerlec. >< A wiec olej RP API-Licensed jest zupelnie nowym produktem,wprowadzonym na rynek usa niedawno.Spelnia wszystkie normy i nie zawiera zadnych "dziwnych dodatkow".Natomiast pozostale oleje RP ,takie jak HPS czy XPR sa olejami dla hobbystow,posiadaja rozne dodatki i nie maja certyfikatow producentow. Dodatkowo na tych olejach musi byc obowiazkowo umieszczony napisy ze: "...zalecane sa do aut po gwarancji dla podwyzszenia osiagow i wiekszego zabezpieczenia" oraz ze: " dla aut na gwarancji zaleca sie zwykly olej API-Licensed" . >><< Na nowej stronie RP mozna poczytac wszystkie informacje ,ktore podalem. Ciekawostka jest takze nowy mineralny olej RP Break-in z duza zawartoscia fosforu i cynku dla poprawy pracy rozrzadu i dobrego uszczelnienia silnika.

Arrow Wnioski : Nowy RP API-Licensed jest takim samym bardzo dobrym olejem jak inne oleje SN Dexos1 znanych firm. Natomiast specjalistyczne oleje RP,z dodatkami nie sa zalecane absolutnie do nowych i w pelni sprawnych aut.Dlatego ze te cudowne dodatki nic nie pomagaja w nowym aucie a ich obecnosc wplywa w jakims tam stopniu niekorzystnie na silnik skoro nie sa dopuszczane przez producentow w okresie gwarancji. Natomiast dla aut na wyscigi oraz starych i nieco wyeksploatowanych istotnie nieco poprawiaja sie osiagi po zastosowaniu tych olejow - ale jak to wplywa na silnik ,to nie wiadomo.Zreszta wtedy i tak nikogo to nie obchodzi.. Czy warto zaplacic duzo za te oleje ? - na to pytanie niech kazdy odpowie sobie sam Laughing >><<< A co do tej maszynki z walkami do demonstracji olejow - znam temat,zapomnij o tym! Tzw.bujanie slepych. Nigdy w zadnym silniku nie uzywa sie takich materialow i w takich warunkach.No pomysl logicznie - gdyby bylo inaczej to silnik musialby jezdzic tylko na RP ! ,a przeciez wlejesz obojetnie jaki najtanszy nawet olej i nie zatrzesz silnika przez tysiace km!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gruchol
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 41

PostWysłany: Czw Gru 29, 2011 20:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiadomo, że silnik nie pracuje w takich warunkach jak jest pokazane w reklamie, ale RP pokazuje że przy użyciu ich oleju jest mniejsze tarcie więc uogólniając zwiększy żywot silnika i osprzętu w nim, a ja nie chce silnika na tysiące kilometrów tylko na 100 tys km.

Jeśli chodzi dokładnie o mój przypadek to i tak mi opłaca się kupować RP do Pacificy bo wychodzi mnie to taniej niż jak musiałem kupować i dolewać olej co 1000km.

U nas w europie to jeszcze jest inna kwestia, że mobil w USA a mobil tutaj to dwa różne oleje. Widziałem ostatnio VW 2.0 tdi na pompowtryskach który był orginalnie zalewany olejem w niemczech i po 220 tys km nie dość, że pompowtryski do zmiany to jeszcze klawisze były tak wytarte od strony wtrysku że trzeba było nowe.. Kolejny przykład, kolega który handluje olejami opowiadał mi jak to w zeszłym roku się cieszyli w górach że kupili do ratraków bardzo tanio mobila tylko, że w połowie sezonu każdy remont robił. Potem się okazało, że to było jakiś mobil z Ukrainy(jeśli dobrze pamiętam).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Pią Gru 30, 2011 15:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kolego widze,ze reklama ma na Ciebie wiekszy wplyw niz na innych na tym forum. RP to nic szczegolnego jezeli chodzi o wlasciwosci. Dowodem na to jest chociazby fakt, ze Quaker State oglosil kilka miesiecy temu w USA konkurs na to kto stanie z nim do walki o to, ktory produkt danego producenta oleju ma najlepsze wlasciwosci i co za tym idzie najbardziej redukuje zuzycie silnika. RP odmowil, mobil i castrol takze nie staneli do walki. zglosil sie tylko Valvoline, ale niestety poniosl porazke. Zmierzam do tego, ze taki test to jest dopiero jakis dowod na wyzszosc jednego oleju nad drugim a nie jakies maszynki,ktore nie maja nic wspolnego z zachowaniem sie oleju w ciezkich warunkach jakie panuja w silniku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gruchol
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 41

PostWysłany: Pią Gru 30, 2011 23:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W dzisiejszych czasach to bardziej sprowadza się do tego kto ma jakie zaufanie do danego producenta. Każdy producent w swoich reklamach, specyfikacjach, testach udowadnia że jego olej najlepszy (nawet nasz lotos Wink )

Oczywiście duży wpływ ma też to co ludzie piszą na forum, mogę się założyć o flaszkę, że jak by MarkSeven teraz zaczął zachwalać jaki to RP nie jest super to napewno znalazło by się kilka osób które by zrezygnowało ze swojego "Mobila", dołożyło pare zł i wlało RP. (Mam nadzieje Mark, że się nie obrazisz, ale chodzi mi tylko o czysty przykład.)

Jeździłem wcześniej na Quaker State, ale mi bardziej odpowiada RP ze względu że silnik nie bierze oleju no i wydaje się być cichszy, może ciut mocniejszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Sty 03, 2012 5:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
dlaczego sprzedaja jako syntetyki?
to proste: w polsce przyjelo sie ze syntetyk to dobry olej,polsyntetyk to sredni ,a mineral to smola do duzego fiata.
reasumujac jak w tym pieknym kraju chcesz sprzedac dobry olej to musisz napisac ze jest syntetyczny Very Happy
Czasami zdarzaja sie jednak wyjatki - np.zwykla pomylka przy opisie powstala najprawdopodobniej przez nieuwage albo z rozpedu.Pech chcial, ze zdarzylo sie to znanej Wam wszystkim , renomowanej firmie uslugowo-handlowej ASU . Na stronie ASU-sklep internetowy w opisie oleju silnikowego Motorcraft (nawiasem mowiac,bardzo dobrego) pomylkowo napisano "w pelni syntetyczny". http://sklep.asu.pl/product_info.php?products_id=481882 A obrazek pokazuje butelke z napisem "Synthetic Blend" ,co oznacza olej tylko czesciowo syntetyczny - mieszany (blendowany) - czyli mowiac "po polsku" polsyntetyczny. Arrow Oleje calkowicie syntetyczne tej firmy oznaczone sa zawsze napisem " Full Synthetic" i wygladaja tak:

Uploaded with ImageShack.us Nie zmienia to jednak faktu,ze Synthetic Blend to bardzo dobry olej uzywany powszechnie w servisach Forda.Bardzo bezpieczny dla starszych silnikow. Jest to olej fabrycznie zalewany do wiekszosci Fordow,z wyjatkiem niektorych aut sportowych ,gdzie wymagany jest syntetyk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Sty 03, 2012 5:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gruchol napisał:


Oczywiście duży wpływ ma też to co ludzie piszą na forum.
Absolutnie sie nie obrazam,wprost przeciwnie...Ale do rzeczy. Idea Kiedys ktos z kolegow ladnie powiedzial : Mechanika to rzecz scisla.I to prawda.Wszystko musi opierac sie na faktach a nie na przypuszczeniach.I dlatego nigdy nie bede wychwalal czegos co nie odzwierciedla w faktyczny sposob swojej wartosci.Tak wlasnie jest w wypadku olejow.Dla mnie fakty to opisy w kartach technicznych potwierdzone norma albo certyfikatem.Wspolczesne oleje wiekszosci renomowanych firm znakomicie zabezpieczaja silnik,zwiekszaja moc,redukuja tarcie,etc.etc posiadajac przy tym certyfikaty spelnienia wszystkich norm emisyjnych i producenta.Zawieraja wszystkie mozliwe niezbedne dodatki - pracuja nad tym sztaby naukowcow w najnowoczesniejszych wyspecjalizowanych laboratoriach.Powstaly tez przeciez specjalne oleje HighMileage dla silnikow z przebiegiem.Dlaczego wiec mam wierzyc,ze mala firemka RP robi produkt lepszy dodajac dodatki ktore nie pozwalaja spelnic norm?Bo kosztuje on ponad polowe wiecej?>><Poza tym wiekszosc firm na swiecie marzy o tym ,aby sie dostac na chlonny bez granic rynek Usa.Rynek,na ktorym sprzedaje sie wiecej towarow niz w calej UE.Dostac sie tutaj - to nie potrzeba sprzedawac juz nigdzie wiecej!A ta mala firemka RP - gdzie w stanach sa takie mozliwosci- probuje sprzedawac swoje "super produkty" w takiej np. malutkiej biednej Polsce,i do tego jeszcze przez prymitywnych kontrahentow Question Exclamation Dlatego nie wierze w cuda.Uwazam ten olej co najwyzej za rownorzedny z innymi .Ale tez nie widze przeciwwskazan do stosowania w wybieganych silnikach - jesli przynosi dorazna poprawe.>< Osobiscie sie na niego nie skusze - pozostane przy spokojnych olejach HighMileage.Uzywam Castrol GTX HM 10W30 - dlatego,ze ma troche zwiekszona lepkosc w stosunku do podobnych olejow innych firm.Znakomite dzialanie, dwa moje auta ponad 200 tys km przebiegu i zadnych wyciekow.Pod samochodem ani kropli!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Sty 18, 2012 5:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wracajac jeszcze do tematu :Cudowny Olej i Maszynka Testowa. Otoz na stronie Mobila ktos zadal pytanie :dlaczego Mobil1 wypada w "tych" testach duzo gorzej od RP? http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Car_Care/AskMobil/Oil_Film_Strength.aspx A oto tlumaczenie odpowiedzi Mobila : " Istnieja pewne oleje na rynku w ktorych uzywa sie dodatkow EP - zwiekszajacych odpornosc oleju na sciskanie (extreme pressure).Dodatki te sa przeznaczone dla olejow przekladniowych i nie sa zwykle uzywane w olejach silnikowych z wielu powodow,a najwazniejszy powod to przyspieszona korozja silnika (tzw.korozja po jakims czasie).Maszynki uzywane do demonstracji nastawione sa na prace oleju w warunkach przemyslowych ,jak przekladnie itp.gdzie najwazniejsze jest wysokie cisnienie oleju i ono jest wazna cecha dzialania.Ma to niewiele wspolnego z nowoczesnymi silnikami i z tego powodu wiodace na rynku oleje (silnikowe oczywiscie) zle wypadaja w testach na przemyslowe zastosowania" . >>< Z tego wniosek ze istotnie,jak dolejemy troche oleju przekladniowego do silnika ,to nastapi wyciszenie pracy i poprawa szczelnosci (kompresji).I wtedy rzeczywiscie bedzie bral mniej oleju i mniej spalal paliwa. Laughing Niestety,wiodace kompanie olejowe stosuja inne dodatki przeciwzuzyciowe , ochronne i poprawiajace kompresje.Na pewno najlepsze jakie sa obecnie dostepne .Bezpieczne dla silnika i katalizatora.. Arrow Wlasnie w zwiazku z ta ochrona srodowiska i nowymi olejami klasy SN - rozpetala sie burza !Dlaczego? Bo usunieto z nich (zredukowano do minimum ) dodatki Cynku i Fosforu ZDDP chroniace powierzchnie metalowe .Najbardziej zaniepokojeni sa posiadacze Classic i Muscle Cars .Ostatnio sledze ten temat i jak bede mial wiecej czasu ,to napisze o co chodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kuman
*
*


Dołączył: Jan 04, 2012
Posty: 58
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Sro Sty 25, 2012 14:11    Temat postu: Re: zmiana oleju z 10w40 na 5w30 Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
pisze o pierwszych doswiadczeniach po zmianie oleju z 10w40 na 5w30:
-brak stukow rozrzadu po odpaleniu
-cichsza praca silnika(myslalem,ze bedzie odwrotnie)
-latwiejsze odpalanie z rana(mam aku na wymarciu)
-wolniejsze nagrzewanie sie silnika(pozniej zalacza sie gaz.wnosze,ze olej szybciej krazy chlodzac lepiej silnik)


Witam, to moj pierwszy post na tym forum.

Cytuje esdarka bo chcialbym sie dowiedziec czy nadal zalewa silnik olejem 5w30? Wszystko gra?

W moim PTS 3.1 '94 mam od wielu lat 10w40. Dopiero niedawno zaczalem sie interesowac czy to wlasciwy olej - no i trafilem na ten watek.
Oczywiscie juz wiem, ze to niewlasciwy olej, zdobylem instrukcje do auta i wyraznie o tym pisza.
Powinien byc 5W30 (jezdze po Szwecji wiec bywa chlodniej).

Z tego dlugiego watku zrozumialem, ze generalnie kazdy wlasciciel starego amerykana powinien lac to co zaleca fabryka, niezaleznie od tego co lal poprzednik.
Wazne, zeby byl to mineral a najlepiej HighMileage.
Dobrze to rozumiem?

Moj mechanik odradza mi zmiane na 5W30 argumentujac to tym, ze przeciez przez tyle lat jezdzilem na 10W40 i nie bylo zadnych klopotow, zadnych wyciekow, spalanie jak z broszury reklamowej, silnik cichy.

Dlatego sie jeszcze upewniam u Was...

Mysle o przejsciu na te oleje:

http://amerykany.pl/view/2414 PetroCanada
lub:
http://amerykany.pl/view/13935 Mopar

Nie wiem jestem pewien czy jest sens kupowac Mopara, MarkSeven pisze czesto o PetroCanada jako o dobrym oleju.

Co sadzicie?
_________________
Byl: Pontiac Trans Sport 3.1 '94 Canada (2004-2013)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Sty 25, 2012 15:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dalej leje 5w30 i chcialbym zeby wszystko w moim zyciu tak dobrze dzialalo jak silnik w pts Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Sro Sty 25, 2012 18:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Petro-Canada jest świetna. Zalewam od 2 lat 10w\30 i jest cichutko. Poprzednik lał 15w\40 to stukały zawory najgłośniej z tyłu. Żadnych wycieków. Polecam.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Sty 25, 2012 18:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie miale nigdy problemow z odpaleniem ale w zime jak postal to trza bylo z sekunde przytrzymac kluczyk. teraz na petrocanadzie tylko zaskoczy bendix i juz chodzi silnik. no i na zimno bylo slychac szklanki przez kilka sekund a teraz nawet przy mrozie jest cicho. polecam!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mihauek1
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 922
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Sty 25, 2012 21:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

panowie, pacjent jak w podpisie obecnie zalany (przez poprzedniego właściciela) Shellem 15w40, zrobione jakieś 4 tysiące na nim. Pytanie co dalej zmieniać na 10w30 (mopar lub petro canada) czy zostać na europejskim minerale?? Co prawda 10w30 to też minerał ale znacznie rzadszy i mam trochę obaw...
_________________
Aktualnie: Jeep Patriot, były: Voyager, 300M, Neon i inne Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Sro Lut 01, 2012 12:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lac to co nakazuje producent i nie patrzec co bylo lane wczesniej, byleby nie przechodzic z menerala na syntetyk.
to ze ktos chodzil do tej pory w zamalych lub za duzych butach przez wiele lat,nie oznacza,ze jak teraz zalozy odpowiedni rozmiar to dalej bedzie mu niewygodnie a wrecz przeciwnie-w koncu poczuje komfort odpowiedniego rozmiaru.
co do petro canada-sam na nim jezdze i po przejsciu z full syntetyka quaker state 10w30 po przebiegu 100tys km na mineralny petro canada 10w30 nie zauwazylem zadej roznicy w kulturze pracy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 6 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group