www.asu.pl :: Zobacz temat - POBLEM Z HAMULCAMI. POTRZEBNA POMOC
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

POBLEM Z HAMULCAMI. POTRZEBNA POMOC

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
czarny25
*
*


Dołączył: Dec 20, 2008
Posty: 26

PostWysłany: Czw Cze 04, 2009 21:33    Temat postu: POBLEM Z HAMULCAMI. POTRZEBNA POMOC Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich użytkowników.

Moje auto to chrysler neon 2.0 95'.
Ostatnio pojawił się w samochodzie problem z tylnymi hamulcami. Problem polega na tym że tylny lewy zacisk jakby nie odpuszczał i cały czas jest mocno zaciśnięty. Koło obraca się z wielkim trudem i bardzo mocno się nagrzewa.

Polecono mi wymienienie piasty (możliwe uszkodzenie łożyska i stąd rozgrzewanie się koła) oraz zacisku - w którym zresztą pękł tłoczek - wraz z nowym kompletem klocków. Tak też zrobiłem. Raz działało dobrze, a raz się nagrzewało(mechanik powiedział że klocki mogą się "docierać"). Prowadniczki w zacisku pracowały prawidłowo.
Ostatnio jadąc autem poczułem swąd spalenizny. Jak się okazało, koło rozgrzało się do tego stopnia, że kołpak zaczął się wyginać i pękać, a po zdjęciu felgi i zacisku moim oczom ukazały się praktycznie łyse klocki.
Dodam, że druga strona działa bez zarzutu.

Czy możliwe że uszkodzeniu uległa pompa hamulcowa albo pompa abs? Jeżeli uszkodzeniu uległaby pompa hamulcowa, to czy możliwe, że tylko jeden zacisk się blokuje? Z pompy hamulcowej odchodzą 2 przewody (na przód i tył jak mniemam), więc wydaje mi się, że to można wykluczyć. Czy prędzej padła pompa abs? Tu wychodzą 4 przewody, każdy odpowiedzialny za inne koło i wydaje mi się że "sekcja" odpowiedzialna za lewy tył nie działa poprawnie.

Może ktoś z forumowiczów spotkał się z takim problemem, albo ma pomysł jak temu zaradzić?
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Cze 04, 2009 21:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze przewod miekki sie zuzyl i pracuje jak zawor zwrotny. to sie czasto zdarza.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
czarny25
*
*


Dołączył: Dec 20, 2008
Posty: 26

PostWysłany: Czw Cze 04, 2009 22:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale jeżeli to w przewodzie leży problem, to czy normalnie powinien pompować płyn DO zacisku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Cze 05, 2009 8:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miekkie przewody kiedy sie koncza dzialaja jak zawory zwrotne(m innymi) czyli plyn wplywa ale nie wyplywa i kazde depniecie zwieksza cisnienie w tloczku ,a odpuszczenie pedalu tego cisnienia nie zmniejsza. taka mam koncepcje:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Cze 05, 2009 8:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Ale je¿eli to w przewodzie le¿y problem, to czy normalnie powinien >pompowaæ p³yn DO zacisku?

tak. plyn bedzie normalnie plynal do zacisku ale nie bedzie juz wracal. wymien gumowe przewody i powinno byc ok Smile
PS.pompa jak by padla to raczej nie mialbys hamulcow, a pompa abs odpowiedzialna jest za wypompowanie plynu z zacisku ale tylko w momencie zwiekszenia sie poslizgu - jesli wiec hamujesz spokojnie to pompa nie dziala - wiec tez raczej abs odpada.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
czarny25
*
*


Dołączył: Dec 20, 2008
Posty: 26

PostWysłany: Pią Cze 05, 2009 8:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki.
Zatem wezmę się za przewody i mam nadzieję że na tym wydatki się skończą.

Obecnie przewód jest zaślepiony (zapewne wielu by mnie skrytykowało za takie posunięcie, ale niestety auto jest mi bardzo potrzebne w codziennym życiu). I tutaj nasuwa się kolejne pytanie. Sprawdzając w bezpiecznym miejscu jak auto zachowuje się bez jednego tylnego hamulca, po kilku ostrzejszych hamowaniach zaświeca mi się kontrolka abs. Jeżeli tylne koło nie hamuje to automatycznie czujnik z tego koła nie powinien dawać żadnych impulsów do pompy, a tymczasem ma miejsce taka sytuacja j.w.
Nie pamiętam aby wcześniej coś takiego się działo.

W każdym razie mam nadzieję, że w poniedziałek będę miał już przewód i wtedy się wszystko wyjaśni.
Dziękuję za rady...oby trafne Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Cze 05, 2009 10:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Sprawdzaj±c w bezpiecznym miejscu jak auto zachowuje siê bez jednego >tylnego hamulca, po kilku ostrzejszych hamowaniach za¶wieca mi siê kontrolka abs.

no moze sie tak dziac! w starszych konstrukcjach bywaly korektory sily hamowania, w nowszych jest EBD czyli elektronika dba o to by nie blokowalo tylnych kol. jesli u ciebie sterownik nei dostaje informacji zwrotnej od zacisku to moze wariowac i zaswieca sie wtedy kontrolka.

Najpierw wymien przewody i doprowadz uklad do sprawnosci hydraulicznej a potem martw sie absem i innymi cudami na kiju Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sob Cze 06, 2009 12:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak właśnie działa ABS widać że jest sprawny.
Podczas hamowanie tylne koła nie toczą się teraz idealnie równo po jezdni, bo jedno jest hamowane a drugie wcale i nawet te bardzo minimalne różnice wyłapują czujniki.
Nic tylko się cieszyć Very Happy
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
czarny25
*
*


Dołączył: Dec 20, 2008
Posty: 26

PostWysłany: Sob Cze 06, 2009 23:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki...trochę mnie to uspokoiło Smile

Dzisiaj zauważyłem kolejną ciekawą rzecz. Jeżeli prędkość zbliża się do licznikowej 100 to pojawia się kontrolka abs i hamowanie nie jest już niestety takie komfortowe Wink. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym załączeniu abs działa, ale tylko do tej określonej prędkości.

W poniedziałek chyba już będę miał przewód i mam nadzieję, że wszelkie "dolegliwości" ustaną Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Nie Cze 07, 2009 8:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A wszystkie opony masz w tym samym rozmiarze?
Kiedy kontrolka ABS się zapala przy pewnej prędkości zwykle czujnik przestaje widzieć koło sygnałowe (tzn. nie może odczytać prędkości) z powodu np. zabrudzenia lub opony są w różnych rozmiarach i ABS widzi różnicę prędkości na osiach.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
czarny25
*
*


Dołączył: Dec 20, 2008
Posty: 26

PostWysłany: Nie Cze 07, 2009 11:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystkie opony są tego samego rozmiaru. Opony założyłem kilka miesięcy temu, a ich rozmiar zgodny jest z fabrycznym.

Ten problem pojawił się dopiero po zaślepieniu jednego przewodu. Do tej pory wszystko działało bez zarzutu, tj prędkość pojazdu nie miała wpływu na wyłączanie się systemu abs.
Możliwe żeby to było jakiegoś rodzaju zabezpieczenie, aby kierowcy nie kusiło rozpędzać się zbyt mocno z jednym niesprawnym hamulcem?
Jest to o tyle dziwne, że nie wyłącza się on losowo, tylko musi być odpowiednia prędkość.

O tyle dobrze, że raczej rzadko jadę powyżej tej prędkości, ale skoro mam ekspres czy autostradę to czemu z tego przywileju nie korzystać Wink(rzecz jasna ze sprawnym autem, a mam nadzieję, że po wymianie przewodu takim się stanie Smile)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
czarny25
*
*


Dołączył: Dec 20, 2008
Posty: 26

PostWysłany: Sro Lip 29, 2009 22:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powracam do tematu...
Wymieniłem zacisk wraz z przewodem, a następnie odpowietrzyłem układ. Mimo wykonania powyższych zabiegów praca hamulca nie poprawiła się zbytnio.
Hamulec trochę mniej się blokuje, ale dalej trze i nagrzewa się. ABS dalej się wyłącza, tyle tylko, że teraz mogę pojechać jakieś 5/10 km/h więcej. Dodatkowo ABS włącza się podczas ostatniej fazy hamowania nawet na bardzo przyczepnej nawierzchni np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania (bynajmniej nie na tarce), a wcześniej działało normalnie.

Stawiam jednak na pompę ABS'u.
Z pompy hamulcowej wychodzą 2 przewody do pompy ABS'u(jeden odpowiedzialny za przód, drugi za tył). Dopiero pompa ABS rozdziela się na dodatkowe 4 przewody, z których każdy odpowiada za konkretne koło.
Zapewne sekcja odpowiedzialna z prawy tył nie działa poprawnie. Może coś się zapchało i płyn nie wraca z powrotem jak należy?

Jeżeli ktoś z forumowiczów ma jakieś inne pomysły to byłbym wdzięczny za podzielenie się nimi Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group