www.asu.pl :: Zobacz temat - Klimatyzacja-jak najlepiej wyszukać nieszczelność?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klimatyzacja-jak najlepiej wyszukać nieszczelność?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Kwi 28, 2007 8:24    Temat postu: Klimatyzacja-jak najlepiej wyszukać nieszczelność? Odpowiedz z cytatem

Witam
Niestety okazuje się że w mojej instalacji A/C (Villager) jest nieszczelność. Wczoraj podjechałem do gazownika który zakładał instalacje na regulacje i przy okazji chciałem usprawnić A/C. Gość podpiął maszyne Boscha wyssał z instalacji 190 gram czynnika po czym maszyna zaczeła robić vacum i na tym się skonczyło. Diagnoza wyciek, pytam się gościa jak teraz zlokalizowac ten wyciek a on mi że trzeba zostawić samochód, musi ostygnąć, nabiją azotem i bedą szukać.
Pamiętam jak rok temu przestało mi działać A/C w GP i akuratnie przejezdzałem obok serwisu klimy zajechałem tam, goście zlokalizowali wyciek świecąc ultrafioletem okazało się że jest delikatny wyciek na chłodnicy, która wymieniłem na nową.

napewno niektórzy z Was przechodzili przez ten temat i niech się wypowiedzą jaki sposób zlokalizowania wycieku jest najszybszy i najdokładniejszy.
Cholera bez A/C nie da się jezdzić minivanem.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Kwi 28, 2007 10:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na azocie i po podlaczeniu manometrow na zasilaniu i powrocie to sie stwierdza nieszczelnosc a nie jej szuka.Do szukania sluzy srodek tzw.kontrast ktory wstrzykuje sie do ukladu,w miejscu nieszczelnosci i szczegolnie w ultrafiolecie swieci na zielono
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Kwi 28, 2007 10:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No też mi się tak zdawało, dlatego zaraz jadę do warsztatu gdzie rok temu nabijałem klime w GP po wymianie chłodnicy, mam nadzieje że to coś na wierzchu i będą w stanie zlokalizować wyciek. Confused
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ciech
*
*


Dołączył: Apr 17, 2005
Posty: 331
Skąd: Ciechocinek

PostWysłany: Sob Kwi 28, 2007 11:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja dwa lata temu zmienialem parownik ten pod deska mial wyciek kontrastem wyszlo a teraz mam na zagieciu rorki z tylu auta ktora wchodzi do tylnego parownika . zastanawiam sie jak to wyjac zeby zawiesc do zespawania i proby cisnieniowej.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 01r lpg , wersja europejska , startech
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 96r lpg , wersja eu , webasto - sprzedany 7.07.11r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sob Kwi 28, 2007 12:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...niepozwolcie sobie zaaplikowac calego kilograma czynnika z barwnikiem, wystarczy polowa wartosci a bedzie widac wyciek na fioletowo.

uratujecie troche kasy i wykazecie sie jakas wiadomoscia przed gosciem ktory juz bedzie zacieral rece ze zarobi Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Kwi 28, 2007 15:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie właśnie wróciłem z ASO i gość podpioł swoja maszyne nabił czynnika z barwnikiem, kazał zapalić samochód i włączyć A/C i odrazu poleciał chłodek. po 10 minutach zaczoł szukać lampą UV wycieku i pod maską go nie znalazł. Świecił też lampą w wywiewy na desce i też niczego nie zaobserwował. następnie usuną czynnik z układu po czym maszyna przeskoczyła na vacum po minucie wskażnik na jego maszynie wskazał wartość poniżej zera i stwierdził że on nie znajduje nieszczelności. I proponuje mi dwie możliwości nabić system czynnikiem z barwnikiem i pojezdzić kilka dni i wtedy sprawdzić czy gdzieś będzie widać wyciek lub nabić azotu i po kilku dniach sprawdzić czy go ubyło, ponieważ jutro jade w góry przystałem na pierwszą opcje i gość nabił 820gr czynnika i będe obserwował co się będzie działo. Gość powiedział mi że jeżeli czynnik ucieknie to ponownie dobije za free. Narazie skasował mnie 140zł.
Dodam że temperatura powietrza na wylocie w obiegu okrężnym spadła do 3.5 stopnia, a w obiegu otwartym 8 stopni.

Acha i jeszcze jedno czuć wyrażnie spadek mocy z włączonym A/C w tym samochodzie a zwłaszcza jak się rozpędzam pomiędzy 2200 a 2600rpm gaz i beznyna. Wiem że sprężarka stawia opór ale żeby go normalnie było czuć? Nigdy wcześniej nie miałem takie odczucia a jezdziłem róznymi samochodami Boneville, Astro, Aerostar, GP, Jetta III. pamiętam ze jedynie w moim pierwszym samochodzie Nissan Sentra 1.6 było czuć włączona klime ale to była mała pojemność. Czy wy tez macie takie odczucia w swoich samochodach o pojemności 3.0l?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sob Kwi 28, 2007 19:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...ja nie czuje zadnego spadku mocy - pojemnosc 3100 PTS.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Kwi 28, 2007 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciekaw jestem o ile wzrośnie u mnie spalanie jeżdząc na A/C
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Kwi 29, 2007 10:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ASU zastanawia mnie że tak czuć ten spadek mocy, dodam że u mnie jest pojedyncza klima ale pewno sprężarka ta sama co przy podwójnej i potrafi tak obciążyć silnik 3.0. Ojciec ma Jette III z silnikiem 2.0l i tam praktycznie włączona klima jest niewyczuwalna, czyżby Nissan robił takie moco żerne sprężarki?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Kwi 29, 2007 10:14    Temat postu: klima i wyciek Odpowiedz z cytatem

Sparwdzanie szczelnosci np. poprzez VACUM czyli zrobienia podcisnienia w ukladnie i spradzaniu czy nie jest uklad rozszczelniony nie zawsze jest skuteczne. Np. nieszczelnosc jest na przewodzie gumowym. Wytworzone w ukladzie podcisnienie zassa przewod i maszyna pokaze ze jest wszystko OK Confused . Dlatego jesli vacum nic nie pokaze to nalezy nabic maszyne z barwnikiem i sprawdzac lampa UV. Najlepiej nabic calosc bo czy nabijemy 0,8KG czy 0,5kg to dla kosztow jest to bez znaczenia 0,3 gazu kosztuje 10zł. Pozniej sprawdza sie lampa UV ktora tez nie zawsze poaze nam przyczyne, bo jak sprawdzic czy nie jest uszkodzony parownikktory jest w nagrzewnicy za deska. Wtedy najlepszym urzadzeniem jest maszyna ktora "wyczuwa gaz nosem". To juz powinno wykryc nieszczelnosc na 100%.

Spalanie na A/C oze wzrosnac do 2 litrow w miescie.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Kwi 29, 2007 10:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli dobrze mi gość zasugerował żeby nabić 820gram czynnika z barwnikiem i pojeżdzić chwile to jeśli będzie wyciek to się pokaże. Ona ma tylko ta lampe UV, powiedział mi że jeśli będzie wyciek na parowniku po po paru dniach zrobi się żółtawy osad na szybie i wylotach nawiewów.
Dodam że do mojej instalacji według naklejki na klapie powinno się nabić 2lb czynnika czyli jakieś 950gram ale to chyba już bez znaczenia
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Pon Kwi 30, 2007 11:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No dobrze wszyscy mówią o wzroście zużycia paliwa na włączonej klimie a ja nie zauważyłem wyraźnego wzrostu spalania. Może za mało jeżdżę na klimie. A i wyraźnego spadku mocy na silniku nie wyczuwam.
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Kwi 30, 2007 18:10    Temat postu: spalanie Odpowiedz z cytatem

Spalanie wzrasta od 1 do 2 litrow na 100km. Ale przy tej pojemnosci nie odczujeszspadku mocy. takze spalanie 1 litr w jedna czy w druga strone ciezko zauwazyc. Jak bys mial Peugota206 1.1 z klima to bys czul roznice Very Happy (mialem okazje jechac takim Very Happy ).

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Maj 03, 2007 21:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie własnie wróciłem z długiego weekendu i w sumie A/C było niepotrzebne bo było dośc zimno ale okazuje się że chyba jest jednak nieszczelnośc bo dziś wracając włączyłem klime i się okazuje że sprzężarka pracuje z przerwami tzn. 3 sekundy pracuje 3 sekundy nie pracuje i tak w kółko. Zobserwowałem to wczoraj ale myślałem że jest to spowodowane tym że jest dość zimno i że może jakiś czujnik ją wyłącza ale dziś było już cieplej i stojąc w korku w samochodzie zrobiło się dość duszno i było to samo.
Mam pytanie do Was skoro na naklejce pod maską piszę że do klimy w moim samochodzie nabija się 2lb(950gr) czynnika a gość nabił 820gr to jakie może być minimum czynnika żeby robiły się takie rzeczy jak opisałem wyżej lub żeby wogóle nie włączyła się sprężarka?

Mam nadzieje że jak jutro podjade do tego gościa to będzie w stanie zlokalizować tą nieszczelnoiść a może powinien odessać czynnik i sprawdzic ile zostało w układzie?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Maj 04, 2007 9:35    Temat postu: cisnienie Odpowiedz z cytatem

Mysle, ze srednio okolo polowy cisnienia. Normalnie w ukladnie przy wylaczonej klimie jest okolo 6-7 barow na LO i HI przy temp. okolo 20 stopni. Mysle ze przy 2-3 barach juz by sie nie wlaczyla ale to zalezy od auta (nigdy dokladnie tego nie sprawdzalem Confused ).

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Maj 04, 2007 9:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ale jak myślisz to wyłączanie i włączanie jest spowodowane niskim ciśnieniem?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Maj 04, 2007 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie dziś byłem ponownie w warsztacie gdzie nabijali mi klime i gośc po podpięciu aparatury stwierdził że na wyłaczonej klimie ciśnienie to 4.5bara a na włączonej 10-12, poświecił lampą i nie stwierdził żadnego wycieku. Na to częste wyłączanie stwierdził że czujnik temperatury wyłącza co jakiś czas sprężarke żeby nie doprowadzić do zamarznięcia przewodów i parownika. Faktycznie dziś jak jeżdziłem to sprężarka już tak często nie wyłączała się. Sprawdził też temperaturę wywiewanego powietrza i spadło ono do 4.5stopnia.
I co mam o tym myśleć?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Maj 06, 2007 22:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam po dlugim weekendzie Smile

wiesz... na porzadenego goscia trfiles, podalbys namiary i po sprawie Smile

ja tylko trzymam kciuki zebys mial okazje przetestowac niedlugo dzialanie w upałach Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Maj 07, 2007 8:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dubelt napisał:


wiesz... na porzadenego goscia trfiles, podalbys namiary i po sprawie Smile



Dubelt piszesz to z ironią czy poważnie tak myślisz?

Gość pracuje w ASO Skorpion w Krośnie i nazywa się Zając
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Maj 07, 2007 21:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie dziś odpaliłem GP bo musiałem wyjecjać z garażu żeby w Villagerze wymienic olej w skrzyni i dla ciekawości przystawiłem pokojowy termometr do wywiewu po włączeniu A/C i temperatura spadła do 0. W Villagerze według tego termometru temperatura spada do 2stopni. Jednak GM jak zrobi klime to można zamarznąć, tak mi się zdawało że w GP powietrze jest zimniejsze jak w Vilagerze.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Maj 24, 2007 22:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co prawda A/C jeszcze działa OK ale chyba znalazłem miejsce wycieku na łączeniu gumowego węża z metalową rurką. To miejsce zaznaczone na zdjęciu jest całe w zółtawym oleju, myśle że to jest olej jaki dodaje się do systemu A/C. Jak myślicie muszę już szukać nowego przewodu czy może jest jakiś sposób uszczelnienia go?

_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Maj 25, 2007 6:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W takim razie czeka cie wymiana calego weza,chyba ze sa jakies firmy,ktore dorabiaja cos takiego
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Maj 25, 2007 7:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najgorsze jest to że to jest w sumie dwa węże i wyglądaja tak


i nie jest to takie tanie Crying or Very sad
Te węże łączą sprężarkę z akumulatorem i chłodnicą klimy.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Maj 25, 2007 14:02    Temat postu: weze cisnieniowe Odpowiedz z cytatem

Jedziesz do firmy gdzie panowie robia przewody cisnieniowe do hydrauliki itp. Tam mowisz ze ma byc waz do A/C i oni taki robia. Wstawiaja nowy i zaciskaja go w stare rurki. Ewentualnie niektore serwisy A/C maja takie maszynki do zaciskania....

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Maj 26, 2007 6:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tylko się tak zastanawiam czy jednak nie pewniej bedzie kupic nowy ten wąż bo u mnie ta gruszka na tym wężu wygląda na dośc skorodowaną a tutaj udało mi się znaleść ten wąż za $100 a regeneracja takiego węża razem z montażem to napewno powyżej 200zł
http://www.partsamerica.com/productdetail.aspx?MfrCode=VST&MfrPartNumber=630053&PartType=448&PTSet=A
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sob Maj 26, 2007 11:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

heh .. no to ja biorę UV i szukam u siebie .. gość mi nabił w środę ~300gram czynnika .. po czym stwierdził ze mam elektrykę zrąbaną i ze sprezara nie załącza sie na stale .. Razz ja oczywiscie nie dalem za wygrana, zmostkowalem "a/c cycling switch", odpowiedzialny za załączenie sprezarki przy odpowiedniej ilości czynnika .. no i dzialala glancy.
pojechałem następnego dnia, gość dobił mi jeszcze 700gram.. stwierdzajac ze więcej sprezarka w samochodzie nie chce wziasc... i sprezara sama sie już załączała .. niestety zabawę miałem na jeden dzień .. dziś to samo co wcześniej .. załącza sie i za chwile rozłącza .. Sad musi mi gdzieś ociekać Sad

tak przy okazji skasował 80 +120zl Neutral
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Maj 26, 2007 21:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

300 gram to troche za mało, powinienes mieć na klapie naklejke ile czynnika powinno być w układzie.
U mnie co jakis czas sprężarka się wyłącza ale według serwisówki tak mam być o ile cykle nie są za częste. Oczywiście częstość wyłączenia sprężarki zależy od temperatury powietrza otoczenia
To są wykresy długości pracy sprężarki w Villagerze/Quest

_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sob Maj 26, 2007 23:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A) zalacza mi sie na 2 sekundy
B) nie chlodzi.

no 300g + ~600 wiec kolo 1kg bylo .. Neutral wtedy mrozilo ze az milo..

a/c cycling switch to czujnik poziomu skompresowanego czynnika. skoro jest go malo to nie zalaczana jest sprezarka. tak przynajmniej to rozumiem. do okreslenia wysokiego cisnienia sluzy a/c pressure switch..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Maj 27, 2007 7:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a Vacum miałes robione?
świecenie lampą UV nic nie pokazało?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Maj 27, 2007 10:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

vacum mialem.. gosc mowil ze jest szczelny.
UV nie mialem. podjade w poniedzialek .. ale cos srednio to widze bo u nas ulewy byly na maxa .. i z chlodnicy na pewno sie wymylo ...

btw,
jak tobie napelniali uklad czynnikiem to chodzil ci silnik z zalaczona klima, tj czy sprezarka w samochodzie nabijala czy zewnetrzna?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Maj 27, 2007 10:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co pamiętam to gość robił Vacum na wyłaczonym silniku, nastęnie chyba coś wtłoczył i kazał włączyc silnik i A/C. Wpierw wtłoczył 500gr czynnika i spręzarka się wyłaczała. Teraz nie pamiętam czy jak dodawał do 820gr czynnika to kazał wyłaczyć silnik czy na pracującym.
Jutro będe chciał do niego podjechać żeby sprawdził ten wyciek to jak nie zapomnę to sie go spytam.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Wto Maj 29, 2007 23:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no ja w sumie juz dzis Smile jade do swojego zeby sprawdzil gdzie mi ucieka ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 20:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Byłem dziś w warsztacie gdzie wcześniej nabijali mi klime bo się okazało że oni zakuwają przewody gumowe.

Przed zdemontowaniem przewodu odessali z systemu 910gram czynnika a wcześniej zostało nabite 820gram Confused
Z tego wynikało że czynnik raczej nie uciekał tylko ten wyciek oleju mnie troche niepokoił.

Zdemontowali przewód, wymienili 30cm przewodu gumowego, dwa zakucia, zrobili vacum do -0.6bar po 12min nie spadało juz niżej, załadowali czynnika 910gram według ich maszyny i odpał. Wszytsko działa, wysokie ciśnienie skacze pomiędzy 12-16bar niskie 1.5-2bar.

Gość który robił zakucia wydaje się bardzo rzetelny ale te zakucia nie wyglądają jak fabryczne, tzn na wężu zaciśnięcie wygląda OK ale na początku gdzie zakucie powinno zachaczać za garbe na rurce to ich zakucie zaczyna się przed ta garbą.
Mam nadzieje że to zakucia wytrzymają kilka lat.

Za całą ta operacje skasowali mnie 100zł Crying or Very sad
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 17:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzis zrobiłem zdjęcia tego "regenerowanego" węża



i co o ty sądzicie?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 20:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szczerze mowiac zakucia wygladaja lepiej niz fabryczne u mnie
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Cze 03, 2007 0:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no mnie to czeka.. niestety mam walnieta chlodnice .. raczej idzie do wymiany Neutral nastepne 300zl w plecy ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Cze 03, 2007 20:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wracając do Twojego poprzedniego pytania to gość nabijał czynnik na wyłączonym silniku.

Ja wymiane chłodnicy klimy przerabiałem rok temu w GP i jest to dość częsta usterka w systemach A/C w samochodach
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Cze 03, 2007 22:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no dobra .. ale jak ja mam rozkuć rurki ? jak to odlaczyc zeby wyciagnac.. manuala na sucho przerobilem Razz

a najwazniejsze pytanie.. jaka ta chlodnice kupic .. z jakimi rurkami, tak zeby mi ktos to zakul dobrze ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Cze 04, 2007 8:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Połączenie chłodnicy z wężami napewno mają gdzieś złączki, nie są zakuwane. Albo sa to połączenia skręcane lub na takie spinki. zobacz to zdjęcie to jest system z Villagera te dwie strzałki zaraz przy chłodnicy to są miejsca połączenia rurek od chłodnicy z wężami

Z tego co widzę tutaj http://tiny.pl/d41d to u ciebie są połaczenia takie same jak u mnie w Villagerze czyli na te spinki. Żeby je rozłączyć będziesz potrzebował taki plastikowy pierścień z wystającym rantem który się wsuwa pod tą obrączke na rurce i się wtedy rozsuwa węże. bardzo szybki sposób ale potrzebujesz ten pierścień żeby rozłączyć te połaczenia. Ci co serwisują A/C mają te pierścienie i możesz do niech podjechać żeby ci oddesali wszystko z układu i rozpieli węże.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pon Cze 04, 2007 10:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to jestem w domu Smile teraz tylko poszukac jeszcze lepszej ceny na chlodniczke Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Cze 04, 2007 10:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na allegro to widze tylko uzywke za 320zł http://moto.allegro.pl/item200285616_ford_windstar_chlodnica_klimy.html

Na ebay to widze że to jest najtansza oferta na nową http://tiny.pl/ft87
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Wrz 02, 2007 15:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak narazie klima po zakuciu wężą działa ale nurtuje mnie kilka rzeczy związanych z systemem A/C w Mercurym
Wczoraj jak byłem pod samochodem zauważyłem że ten sam wąż na drugim zakuciu (oryginalne) jest mokry od oleju i czy czasem nie jest za dużo oleju w tym układzie. Sprężarka dość mocno obciąża silnik kiedy włączona jest klima i tak się zastanawiam czy ona czasem nie męczy się nadwyżką oleju?

Druga sprawa to w dni kiedy temperatura otoczenia jest poniżej 30stopni i jadę dłużej z włączoną klimą to po około 20minutach obserwuje że z nawiewów coraz słabiej jest wydmuchiwane powietrze, kiedy wyłacze klime to po chwili powietrze zaczyna coraz mocniej dmuchać i wraca do normalności, czyli na zdrowy rozum obladza sie parownik który blokuje przepływ powietrza. Co może być przyczyna że on się obladza? Dodam że poprzez to że sprzężarka obciąża silnik to w czasie jażdy czuję że sprężarka wyłącza się co kilkadziesiąt sekund na kilka sekund

Co otym myślicie?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
toluenik
*
*


Dołączył: Nov 25, 2006
Posty: 80
Skąd: Poniec

PostWysłany: Czw Sty 31, 2008 5:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam;
Włączę się do tematu i zapytam wszystkich,którzy borykali się,lub może nadal mają problemiki z klimatyzacją,jaka prawidłowa powinna byc temperatura przy wylocie z kanałów nadmuchowych zchłodzonego powietrza-? Wg. mnie nie ma zbyt wielkiego wpływu typ,marka wozu,ale podam swój,jest to Plymouth Voyager z silnikiem 3.0l. z roku 91'.
Klima "pojedyńcza",zwykła,nie jakiś "Klimatronic".Proszę Was Koledzy o podanie tej temperatury przy prawidłowej pracy układu chłodzenia w w/w. typie auta i w odpowiednim zakresie temperatur otoczenia.Dzięki za pomoc ,pozdrawiam i czekam na Wasze odpowiedzi.Miłego Dnia---Darek N.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Aro
*
*


Dołączył: Mar 16, 2008
Posty: 97
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Pią Kwi 11, 2008 0:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

eeeee
cos to wam dziwnie klime sprawdzają. Mi np w poprzednim aucie kazali pojezdzić z czynnikiem UV [ nic nie wylewali od kopa ].

i wszystko zlokalizowali. A jeśłi chodzi o firmy to polecam Frosti w krakowie. Gwarancja jest na gaz jesli bedzie nieszczelnosc to dopelniaja na wlasny koszt, ale usterke trzeba naprawic. Zaoszczedziłem sporo pieniędzy na tych dopełnieniach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group