www.asu.pl :: Zobacz temat - pytanie o podstawy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pytanie o podstawy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto Gru 25, 2012 17:15    Temat postu: pytanie o podstawy Odpowiedz z cytatem

witam.PTS 3.8 r.prod 1992-to mój pierwszy automat w zyciu-i jestem całkiem zielony....zwroty w stylu overdrive .lockup...etc.kompletnie nic mi nie mówią.Jeżdżę głownie po mieście,a teraz PTS stoi i czeka na wiosnę-żeby doprowadzić go stanu pełnej uzywalności...czy ktoś mógłby opisać mi poszczególne funkcje skrzyni,i jak tym jeździć?co wolno a co nie?zauważyłem ze na [D] nie chamuje silnikiem auto-tylko się toczy.Czy to normalny objaw ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto Gru 25, 2012 17:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

aaa i jeszcze 1 pytanie,panowie.O kontrolę oleju w skrzyni.Bagnet ma kilka zagięć,kilka strzałek i jakby kilka punktów pomiarowych-o co tu chodzi??na zimno??na ciepło????czy jaka cholera?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Gru 25, 2012 18:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zasada jest prosta jak budowa cepa. Patrząc od drugiej strony na shifter masz 1 2 D OD N R. 1 to tylko pierwszy bieg i w tym położeniu skrzynia nie przełoży Ci na drugi. 2 - w tym położeniu masz dwa biegi czyli jedynkę i dwójkę na 3 skrzynia już nie wrzuci. Pozycja D jak poprzednio + bieg 3 nie pamiętam czy na 3 tez zapina się lock-up. OD jak poprzednio wszystkie 3 biegi + nadbieg + lock up na pewno. Lock up to nic innego jak sztywne połączenie skrzyni z silnikiem. W konwerterze jest coś najprościej ujmując jak zwykłe sprzęgło. Po jego załączeniu eliminowany jest tzw poślizg który występuje w sprzęgle hydrokinetycznym. Poziom oleju sprawdzamy na pracującym silniku. Oznaczenia na miarce są następujące Full HOT dla oleju w skrzyni rozgrzanej. Cold to poziom oleju dla skrzyni zimnej powiedzmy zaraz po odpaleniu np rano. Jak pisałem olej sprawdzasz na pracującym silniku bo na zgaszonym na bagnecie możesz mieć poziom sporo ponad stan to normalne.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Gru 25, 2012 20:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zwierzak napisał:
Pozycja D jak poprzednio + bieg 3 nie pamiętam czy na 3 tez zapina się lock-up. .
Powinien sie zapiac,ale po spelnieniu paru warunkow -m.innymi kiedy jest odpowiednia temperatura silnika i stala w miare stabilna predkosc w zakresie od ok.60 km/h w zwyz w zaleznosci od obciazenia pojazdu - podobnie jak przy OD. >><< Kazde - nawet lekkie - wcisniecie hamulca zawsze rozlacza lockup.Ponowne zalaczenie nastepuje dopiero po chwili od zdjecia nogi z hamulca ,oczywiscie jak jest odpowiednia predkosc. ><Jesli chodzi o hamowanie silnikiem,to zawsze jest ono wieksze na nizszym biegu.Dlatego na D bardziej to czujesz ,a ponadto na D skrzynia duzo pozniej rozlacza naped po zdjeciu nogi z gazu .Nie wystepuje tzw.efekt wolnego biegu. Praktycznie w warunkach polskich w miescie podczas zlej pogody (a zwlaszcza zima) kiedy prawie nigdy nie przekracza sie 65-70 km/h jazda na D jest duzo bezpieczniejsza.Rozlaczanie napedu nastepuje pozniej ,a wiec mniej uzywamy hamulca.No i unikamy niepotrzebnej bez przerwy zmiany biegow z 3 na 4 i odwrotnie.A spalanie wcale nie jest wieksze.Osobiscie sam stosuje D w trudnych warunkach miejskich w zla pogode.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Gru 25, 2012 23:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o zasadach na jakich TCC nie chciałem mu pisac żeby nie dostał krećka w głowie
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Sro Gru 26, 2012 23:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to proszę również o tym TCC....w każdym razie dzięki panowie.
Zrozumiałem że ponad 4 biegiem jest lock -up,czyli to sztywne połaczenie.Czyli to jakby 5 bieg?czy tak?czasami jadąc 90-do 120 km/h,w zależnosci od obciążenia silnik chodzi na jakichs 2300-2500 obr./min.a czasem wsksakuje na wyższy bieg/czy to ten czały lock-up?/-i obroty spadają przy 90 km/h do 1400-1500...czasem wymuszam tą zmianę lekko popuszczając gaz.czasem jak jest lekko pod gorke ,wystaczy 1% albo wiatr boczny lub od czoła,ewentualnie auto bardziej załadowane,zmiana ,nawet wymuszona na ten nadbieg lock -up następuje przy wyższych predkosciach obrotowych-w zależnosci od obciążenia------czy dobrze pojąłem zasadę działania LOCK UP-a...czy doszedłem do błędnych wniosków.oczywiscie skrzynię mam 4 biegową,i mówię o jeździe na [D]czyli overdrivie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Sro Gru 26, 2012 23:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poczytałem troche w necie i chyba moje powyższe zrozumienie pojęcia luck up-a jest całkowicie błędne.teraz z kolei lock up rozumiem jako dodatkowe sprzęgło cierne które zespala niejako silnik z przekładnią i się nie ślizga .czyli jeżdżąc stosunkowo delikatnie lock up załącza się na każdym biegu....a jak depne do podłogi to redukcja i lock up przy takich ostrych startach nie załacza się.proszę wytłumaczcie mi to dokładnie,bo już się pogubiłem.dzięki Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Sro Gru 26, 2012 23:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powszechnie jako sprzęgło występuje jakiś rodzaj przekładni hydrokinetycznej, ew. wzbogaconej o dodatkowe funkcje (np.lock-up). Podstawowym rodzajem sprzęgła jest trójelementowy zamiennik momentu obrotowego (converter). Zaletami sprzęgnięcia hydraulicznego jest zapewnienie płynności dostosowania obciążenia do mocy i momentu silnika i dodatkowa amortyzacja "uderzeń" w układzie napędowym.Istotna jest też względna łatwość sterowania sprzęgnięciem (za pomocą sterowania ciśnieniem). Wadą jest strata mocy w układzie hydraulicznym generująca znaczne ilości ciepła. W celu poprawienia powyższych wad, w pojazdach osobowych wprowadzono w latach 80 układy dodatkowego sprzęgła mechanicznego (lock-up), które przy stabilnej jeździe (mały moment, brak zmian obrotów) i szeregu innych warunków, spinają silnik czysto mechanicznie ze skrzynią co znacznie poprawia ekonomię układu.
towe elementy wałka atakującego.
Wygrzebałem powyższy cytat w necie-teraz kapuję już o co biega:]
dzieki panowie,zmusiliście mnie do główkowania.pozdrawiam.można temat zamknąć
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw Gru 27, 2012 8:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po co się tym główkujesz. Jeśli działa i widać że działa po za tym poprawnie to nie ma sensu się nad tym zastanawiać. Zmieniaj regularnie filtr i olej, nie butuj tej skrzyni a będzie służyła.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
pawelxp
*
*


Dołączył: Dec 01, 2012
Posty: 418
Skąd: Opole

PostWysłany: Pią Gru 28, 2012 9:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po prostu lubię wiedzieć jak co działa:]]poza tym jak znam zasadę działania jakiegoś urządzenia-wiem jak z niego korzystać i ocenić czy wszystko jest sprawne....a tak jakbym był zielony nie potrafiłbym ocenić sprawności urządzenia,przez co np.korzystając z niego w stanie niepełnej sprawnosci,mógłbym doprowadzić do jego uszkodzenia.Co zawsze kosztuje,i na ogół zdarza się w najmniej odpowiednim momencie Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group