www.asu.pl :: Zobacz temat - Szarpie skrzynia dodge gc 3,8 2001r
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szarpie skrzynia dodge gc 3,8 2001r

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
MajorRz
*
*


Dołączył: Dec 02, 2012
Posty: 21
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie Gru 02, 2012 14:03    Temat postu: Szarpie skrzynia dodge gc 3,8 2001r Odpowiedz z cytatem

Witam

Mój problem polega na tym, że skrzynia szarpie gdy dojeżdżam do skrzyżowania wciskam hamulec auto się zatrzymuje i po jakimś czasie gdy trzymam nogę na hamulcu zaczyna autem szarpać nie dzieje się tak zawsze czasami przejeżdżę cały dzień bez ani jednego szarpnięcia a nie raz to co światła to szarpie. Podczas jazdy skrzynia zmienia biegi płynne, wariuje mi też wskazówka od prędkościomierza jak stoję to podskakuje jak ruszam to podnosi się normalnie wymieniłem dwa czujniki wyjściowy i wejściowy i nic się nie zmieniło. Oczywiście olej zmieniany stan poziomu w normie. Co jeszcze mogę podmienić żeby sprawdzić czy to nie jest uszkodzenie mechaniczne?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Gru 02, 2012 18:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też Cię witamy !!! Nie koniecznie musi to być skrzynia. Jak silnik trzyma Ci obroty w momencie kiedy Ci szarpie. Czy wywala Ci jakieś błędy
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MajorRz
*
*


Dołączył: Dec 02, 2012
Posty: 21
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie Gru 02, 2012 18:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W momencie kiedy szarpie obroty skaczą między 800 a 1000 a błędy to P 168,4 i P 070,0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Gru 02, 2012 19:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

P0700,"System kontroli przełożenia /przenoszenia napędu/ - usterka
http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=71599
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MajorRz
*
*


Dołączył: Dec 02, 2012
Posty: 21
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie Gru 02, 2012 19:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oba błędy wiem co oznaczają, ale czy można podmienić coś w aucie dla sprawdzenia zanim skrzynie rozedrę i czy skaner powie czy to jest uszkodzenie mechaniczne czy elektryczne?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Gru 03, 2012 0:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

P0700 oznacza problem komputera skrzyni (TCM) . Jest to znak,ze moze powstala jakas usterka w obwodzie sterowania skrzynia. . .P1684 oznacza przerwe w doplywie pradu z baterii. Idea Jesli te dwa bledy powstaly jednoczesnie i samoczynnie (to znaczy bez odlaczania przez ciebie baterii) - to oznacza ze przyczyna jest zla bateria - nie trzyma wlasciwego napiecia podczas startu - lub jest gdzies zly styk na glownym zasilaniu .Albo zly stk na kostkach zasilajacych komputer TCM.Przerwy te musialy sie wielokrotnie powtarzac dlatego zostaly zdiagnozowane jako usterka. Komputer wtedy potrafi wariowac ,bo nie wie co sie dzieje i na wszelki wypadek wlacza awaryjny tryb pracy. Ale moze byc tez dodatkowo jakas konkretna usterka w elektryce samej skrzyni .Dopuki nie odczytasz szczegolowych bledow skrzyni profesjonalnym skanerem takim jak DRB III i nie skasujesz tych bledow z pamieci (tez tylko DRB III) to nigdy nie dowiesz sie co dalej.Jesli nie bedzie zadnych dodatkowych bledow,tylko P0700 , to po skasowaniu nalezy obserwowac czy wszystko dobrze pracuje .Jesli oba bledy (P1684 i P0700) beda sie jednoczesnie powtarzac,to trzeba szukac przyczyny w elektryce glownej - instalacja,kostki, zlaczki ,aku,skrzynki rozdzielcze itp. Ale jesli bedzie tylko blad P0700 - to moze oznaczac tez dodatkowo usterke komputera TCM (Transmission Control Module). >><< Arrow Pamietaj -po skasowaniu skanerem bledow nie odlaczaj baterii ,bo nigdy nie zdiagnozujesz prawidlowo tej usterki . Mysle ,ze usterke mechaniczna nalezy na razie wykluczyc.No i pamietaj o prawidlowym oleju - rok 2001 bedzie dobrze pracowal tylko na oleju o specyfikacji ATF+4 napisanej wielkimi literami z przodu na butelce (obojetnie jakiej firmy).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MajorRz
*
*


Dołączył: Dec 02, 2012
Posty: 21
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sro Gru 12, 2012 12:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W tym tygodniu została sprawdzona elektryka auta po odłączeniu alternatora przestała skakać wskazówka od prędkościomierza, oddałem go do regeneracji podobno szczotki były za krótkie, dzisiaj odbieram alternator.
On mógł mieć coś wspólnego z szarpaniem skrzyni?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Gru 12, 2012 12:32    Temat postu: Tak Odpowiedz z cytatem

Tak. Mógł indukować się prąd i zakłócać pracę czujnika (wiązka leci tuż obok czujnika.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MajorRz
*
*


Dołączył: Dec 02, 2012
Posty: 21
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw Gru 13, 2012 19:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Alternator został założony ale sytuacja się powtarza, dalej są skoki napięcia.
Jutro przyjedzie do mnie znajomy też 3,8 to podmienię od niego jak będzie wszystko dobrze to swój odwożę na reklamację.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Gru 13, 2012 20:17    Temat postu: skoki Odpowiedz z cytatem

Sprawdzili diody ?? Przy skokach napięcia przeważnie któraś dioda jest uszkodzona. Dobrze widać to na oscyloskopie jak są skoki napięcia. Możesz łatwo wykluczyć alternator. Obwiń wiązkę folią aluminiową która schodzi przy lewej podłużnicy obok czujnika prędkości (OSS). Możesz to zrobić bez kanału od strony lewego koła.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MajorRz
*
*


Dołączył: Dec 02, 2012
Posty: 21
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto Gru 18, 2012 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem został rozwiązany nowy alternator załatwił sprawę, skrzynia nie szarpie, wskazówka nie podskakuje.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group