www.asu.pl :: Zobacz temat - Stuki z silnika Voyager 3.8 - wymiana panewek
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stuki z silnika Voyager 3.8 - wymiana panewek
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 22:14    Temat postu: Stuki z silnika Voyager 3.8 - wymiana panewek Odpowiedz z cytatem

Pojawiły mi się stuki - kilkaset km po naprawie - uszczelnieniu tylnej pokrywy zaworów i wymianie oleju na Liqui Moly 5W40

Fotki spod pokrywy do oceny.

Stuki jak z sieczkarni Sad
musze się bać?





Dlaczego akurat teraz a nie po złożeniu autka 300km temu?
Po uszczelnieniu jeździło normalnie - ostatnio przyjechałem wieczorem - zgasiłem autko, a jak rano przyszedłem to odpaliłem i zaczęło stukać.

SAMO NIE PRZEJDZIE i to się tak nagle zaczyna??
Czy można uleczyć - albo spróbować bez ingerencji mechanika?

Czy możliwe że to olej jest do dupy ?
Zbiegło się trochę po wymianie oleju - 1000km po wymianie.

Wcześniej na Castrolu Magnatec nie było problemów.
Odgłosy dobiegają wyraźnie z tyłu. Przy dotknięciu miski olejowej stuki wyraźnie czuć, wzmagają się z obrotami - najbardziej słyszalne przy 2200obr/min.
Poniżej fotki z opakowań:



_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000


Ostatnio zmieniony przez kitt78 dnia Pon Sie 02, 2010 7:32, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 22:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przykro to mowic,ale lepkosc tego oleju jest nieodpowiednia do Twego silnika ( inna konstrukcja) .I do tego syntetyk!Zalej zwykly mineralny 5W30 np.PetroCanada,zrobiony specjalnie dla aut z rynku usa i zasilanych gazem. Wymieniaj co 3 tys.mil i bedziesz mial swiety spokoj .Bedziesz krecil kilometry i zapomnisz co to silnik. Sprawdzone przez kilka lat i kilkaset aut. Daj se spokoj z syntetykami od mercedesow,zostaw je dla sportowcow. http://www.variant.pl/petrocanada/FCK/pdf_static/supreme_motor_oil.pdf """"Abys dobrze zrozumial o co chodzi to otworz ten link.Znajdziesz tam tabele Specyfikacja Techniczna.Zobacz parametr cST@100st. - dla 5W30 jest 10.6 a dla 10W40 (5W40) jest juz 14.1 . A wiec uzywajac olej W40 zwiekszyles lepkosc na goraco o 50%! Zmienilo sie smarowanie!A na to jest baaardzo czula hydraulika zaworow.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 22:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a stuki które się pojawiły coś jak sieczkarnia? Czy może być winny olej - teraz Liqui Moly?
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 22:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy zlej lepkosci oleju zazwyczaj stuka rozrzad -naped i popychacze). Moze niechcacy zostawiles cos przez nieuwage w silniku podczas naprawy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 23:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Możliwe - to jest zawsze możliwe nie tylko u amatora jak ja ale i u mechaników.
Wyszło dopiero po 300km i kilku dniach?
Nie znam się dlatego pytam.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Lip 26, 2010 13:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiązałbym tego z uszczelnianiem pokrywy zaworów, ewentualnie tylko wtedy gdybyś zostawił coś w silniku Confused jak pisał Marek.
W teorii założyłbym, że po wyjęciu uszczelki i sklejeniu powierzchni silikonem zmniejszyła się odległość dźwigni zaworów do pokrywy, ale sądzę, że to wylazłoby od razu, zaraz po złożeniu, więc raczej to nie to.

Teraz czysta teoria dla naszych aut.

Kiedyś u kolegi w pojeździe "Lublin I" padł wtryskiwacz i tak waliło, że strach Confused
Mechanik warsztatowy nie wiedział co może stukać, to oddaliśmy auto do serwisu.
Tam wymienili wtryskiwacz i po problemie, ale nie wiem, czy w naszych autach, gdzie jest listwa wtryskiwaczy, zasada działania wtrysków jest taka sama Confused Embarassed
Może spróbuj dotknąć tylną listwę i ten stuk może tam wyczujesz.
Jeśli tak, to podmień tylną listwę z przednią /nie wiem czy to jest możliwe/ w ten sposób będziesz wiedział, czy to wtryski, czy też nie, samo dotknięcie nic nie kosztuje Cool
Może ta podpowiedź nie będzie strzałem w "10", ale zawsze warto, bo bez kosztowo, spróbować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Lip 26, 2010 13:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na Pb i LPG to samo więc wtryskiwacz odpada, nie wypadają zapłony - bo nie ma błędów.
Stuki po dokładniejszych oględzinach są bardziej odczuwalne z dołu - miska olejowa.
Czy możliwe aby to powiązać z niesprawnym do końca konwerterem ze skrzyni?
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Lip 26, 2010 18:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Był mechnior - i powiedział że tłok wali w głowicę Sad.
I że jakby zwalić miskę olejową to będzie widać czy można podratować panewkami - i szybko sprzedać?

Czy kupic inny silnik i przełożyć - tylko za ile można dostać silnik?

co radzicie
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Lip 26, 2010 18:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mój silnik kupiłem za 1800 zł ale z modelu 2005 - do twojego rocznika będzie znacznie tańszy. Na pewno taniej wyjdzie kupić silnik - oczywiście taki z gwarancją - niż walić kasę w stary silnik nie mając pewności że za miesiąc nie padnie w nim coś innego.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Lip 26, 2010 19:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

może znacie źródło gdzie można kupić taki silnik z gwarancją - a jaką dostałeś gwarancję?
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Lip 26, 2010 19:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na 10 000 km - oczywiście musiałem mieć rachunek z montażu silnika od mechanika.
Silnik znalazłem na Allegro - niestety 100 km ode mnie - ale jak na razie chodzi dobrze 10 miesięcy.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lip 26, 2010 19:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kit nie rozstrzasaj zsiadlego mleka tylko wez kluczyk 10 i sciag miske to zobaczysz co sie stalo! nie znam konstrukcji Vojka ale moze tylko cos sie poluzowalo i sie tlucze? jesli by ci tlok dobijal o glowice to po pierwsze musialby juz nie miec panewek, po drugie popracowal by tak max kilka minut i by stanal na amen ;/
PS. w VW na smoku jest taka plastikowa pletwa tlumiaca ruch oleju w misce przy ruszaniu/hamowaniu - pletwa ta jest z plastiku i jak pekna zaczepy to tez sie tlucze jak młuckarnia a silnika wymieniac nie trza Wink
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Lip 26, 2010 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marcys ma rację - bez paniki wpierw sprawdzić na 100% co się dzieje, a dopiero potem decyzja czy naprawiać czy nie. Ja kupiłem silnik dopiero po tym jak mechanik zdjął głowicę i jak zobaczyłem totalną masakrę tak głowicy jak i tłoka - po przeliczeniu kosztów i czasu naprawy wyszło że kupno i montaż silnika to niecałe 50 % tego co bym miał wwalić w naprawę.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Lip 26, 2010 20:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
Kit nie rozstrzasaj zsiadlego mleka tylko wez kluczyk 10 i sciag miske to zobaczysz co sie stalo! nie znam konstrukcji Vojka ale moze tylko cos sie poluzowalo i sie tlucze? jesli by ci tlok dobijal o glowice to po pierwsze musialby juz nie miec panewek, po drugie popracowal by tak max kilka minut i by stanal na amen ;/
PS. w VW na smoku jest taka plastikowa pletwa tlumiaca ruch oleju w misce przy ruszaniu/hamowaniu - pletwa ta jest z plastiku i jak pekna zaczepy to tez sie tlucze jak młuckarnia a silnika wymieniac nie trza Wink


Spoko - pytam się bo mi juz rence opadowywuja - mimo iż lubię to autko - to ilośc kasy na utrzymanie w stanie do użycie jest przerażająca.
Jutro sprawdzę co piszczy w misce i i dam znać.

Podziękował
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Wto Lip 27, 2010 9:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja podzielam opinie MARKA! Wymien olej na inny i zobaczysz ze to sie uspokoi! Popychacze dostaly za rzadki olej i tyle a ze sa juz podpracowane to nie utrzymaja Ci dobrego cisnienia na takim oleju! To jest poki co najtanszy sposob na sprawdzenie a jak nie pomoze to szukaj dalej!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Lip 27, 2010 9:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A gdzie Ty znalazłeś mechanika z rentgenem ? Wink
Broń Boże, nie upieram się na wtryskach, ale one, te od PB pracują chyba niezależnie od tego czy jedziemy na PB czy na LPG Confused
Tylko czy na sucho mogą pracować, a może ich pracę rozłącza komp od LPG ?
To tak tylko głośno myślę i jeśli mylę się z pracą wtrysków, to oczywiście proszę o sprostowanie.

Jeśli stuki są wyraźnie słyszalne z dołu, to wtryski odpadają i faktycznie jak wyżej piszą koledzy, zdemontuj miskę olejową silnika i sprawdź, bo może faktycznie poluzowała się panewka, a wtedy wiadomo co robić.
W każdym bądź razie ja już żadnych innych pomysłów w tym temacie nie mam, za mało doświadczenia, a wyssanych z palca bajek nie chcę opisywać.

"... ta zima w końcu musi minąć... i zazieleni się..."
WW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Wto Lip 27, 2010 9:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On jadac na LPG zawsze sa wylaczane wtryski PB a pracuje tylko pompa paliwa zeby schlodzic paliwem wtryskiwacze! Niektorzy wylaczaja pompe paliwa bo sie pala ale kazdy robi jak chce!Moja pracuje caly czas i nie mam z nia zadnych problemow!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Lip 27, 2010 9:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oswieccie mnie,jak tlok moze uderzac o glowice,jezeli sie cos z rozrzadem porobilo i jest on kolizyjny to uderzy w zawory ale gdzie w glowice,przeciez jego GMP konczy sie gdzies przed uszczelka glowicy.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lip 27, 2010 9:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze sie urwal? Rolling Eyes
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Wto Lip 27, 2010 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zdjąłem miskę olejową
poruszałem czym się dało - wszystko sztywne - brak ruchu/luzu.

i oto co ujrzałem:















_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000


Ostatnio zmieniony przez kitt78 dnia Wto Lip 27, 2010 21:21, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lip 27, 2010 20:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wal,korbowody i tloki i..?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lip 27, 2010 20:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no wlasnie - co tam widac?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Wto Lip 27, 2010 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no luzów nie zauważyłem - może ktoś podpowie co można jeszcze od spodu sprawdzić i jak?
Podotykałem poszarpałem i nic
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000


Ostatnio zmieniony przez kitt78 dnia Sro Lip 28, 2010 6:41, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lip 28, 2010 0:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Very Happy
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sro Lip 28, 2010 7:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy to coś pomoże w analizie problemu - ale jak się zastanowiłem jaki ostatnio dziwne znaki dawało auto - to baaaardzo rzadko przy przyspieszaniu taki stuk/huk jakby walił w kolektor ssący (choć to niemożliwe - sekwencja i dobrze ustawiona na Pb nie sprawdzałem)

i przy ruszaniu gwałtownym wciśnięciu gazu (niezależnie od LPG/Pb) auto się najpierw muliło stało przez 1 sekundę przy ~700RPM a potem dopiero się wkręcał i przyspieszał.
Ten efekt był zauważalny tylko jak obroty na D były niskie <700RPM jak były w granicach 900RPM - jak autko wolniutko się kulało - to nie było takiego zmulenia.

Efekt słabej/opóźnionej reakcji dość mocno dał się zauważyć przy ruszaniu spod świateł - gaz wciśnięty gwałtownie do około 20-30% i zamiast wskoczyć docelowo na 2000~2500RPM to czekałem ok ~1sek na jakichkolwiek ruch (aż strach było ruszyć na skrzyżowaniu bez świateł)
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sro Lip 28, 2010 7:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kitt78 napisał:
...podratować panewkami - i szybko sprzedać...


Jakież to polskie podejście Rolling Eyes
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sro Lip 28, 2010 9:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no może i podejście polskie, ale z drugiej strony przejechałem od zakupu 14kkm - i się rozleciało - zapewne nie z przypadku - dobrze wydaje mi się że grzebali przy aucie - bo uszczelka od miski była posmarowana czerwonym silikonem, od góry przy dolocie między głowicami też widać czerwony silikon (dopiero jak się ostro przeczyściłem za tylną głowicą to można tę czerwień zlokalizować.

Z drugiej strony - z jakiej paki mam komuś wyremontować auto (jeśli straciłem serce do niego) ?

Kto oprócz nas (i mnie też) pasjonatów ma takie podejście - zrobić dobrze auto - zgodnie z zasadami??

Oczywiście że jak mi się uda zreanimować autko i będzie się nadawało do jazdy - to sobie je zostawię - dużo włożyłem w nie serca i kasy na części (kurcze za dobry słuch mam).
Dlatego jeszcze chciałbym się dowiedzieć od Was jak sprawdzić autko aby nie kupować tego co nie jest potrzebne.

Bo niby można kupić silnik i dać przełożyć - a co jeśli to nie to ?
jeśli to konwerter albo koło zamachowe pęknięte?
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sro Lip 28, 2010 10:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chodzi o to, że jeżeli wszyscy będą działać w systemie: "ukryć wadę i sprzedać" to w pewnym momencie każdy z nas trafi na takie trefne auto.

Jeżeli już sprzedać to z informacją, że coś się dzieje.

Ale może to tylko moja naiwność.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sro Lip 28, 2010 16:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zwykle jest tak :
tu tuleja na wahaczu wymieniona, klocki nówki

a w domyśle silnik klęka a sprzęgło siądzie za 1000km Twisted Evil

Taka jest rzeczywistość i prawo.

Kupujący oświadcza że stan techniczny auta jest mu znany.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lip 28, 2010 19:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Kupuj±cy o¶wiadcza ¿e stan techniczny auta jest mu znany.

to po kiego taki zapis umieszczacie w umowie? oczywiscie umowa ma byc mozliwie dokladna, tnz. w dokladny sposob opisywac towar, czyli MUSI byc :
- data, dane kupujacego, sprzedajacego, rok, model i cena...bez duperelek typu "kupujacy oswiadcza..."...a juz najbardziej mnie rozwalilo jak kiedys sprzedawalem moto i z kolesiem umowi spisywalismy od recznie(on pisal) i sam umiescil taki zapis! wiec go spytalem po co na wlasne zadanie sobie utrudnia..westchnal i kontynulowal.
inna sprawa jest fakt ze zapis ten nie przekresla odpowiedzialnosci sprzedajacego z tytulu wad ukrytych (ale nie wszystkie wady -nawet te ktore sie ujawnia zaraz po kupnie sa wadami ukrytymi i tym zapisem pozbawic sie mozemy sciezki obrony)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Lip 28, 2010 19:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie bądźmy realistami, Kit nastukał 14k km i kto mu teraz uzna jego roszczenia? Pójdzie do sądu? Więcej go to będzie kosztowało jak remont silnika.
Kit ja na Twoim miejscu znalazł bym mechanika kumatego w tych samochodach, niech zrzuci skrzynie i sprawdzi konwerter, wieniec. Jakby coś mieliło w silniku to być znalazł słady tego w oleju a tu widać że wszystko jest OK. Nie szukaj jeszcze silnika bo nie wiadomo czy to silnik a może taniej będzie go remontować.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sro Lip 28, 2010 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie - problem z kimś kto by postawił diagnozę, np bez rozbierania wszystkiego na części 1-sze - np wziernikiem przez otwory do świec czy coś nie tak w środku jest.

Ale to nie proste - rzadko kto ma takie coś - już sie dowiadywałem w Toruniu nędza - a remont zawsze jest droższy od wymiana silnika na inny.

Proszę o podpowiedzi na temat co i jak dalej diagnozować aby wykluczyć inne sprawy silnikowe (np zawory) jak już się dostanę do dekli zaworowych to co dalej można i trzeba zrobić aby to sprawdzić? Question

Poza tym samochód mam i trzeba go postawić na nogi, a dywagacje na tematy prawne mnie nie interesują - bo piwo już nawarzone jak wyżej napisałeś Lutek34.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Lip 29, 2010 11:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"...i przy ruszaniu gwałtownym wciśnięciu gazu (niezależnie od LPG/Pb) auto się najpierw muliło stało przez 1 sekundę przy ~700RPM a potem dopiero się wkręcał i przyspieszał.
Ten efekt był zauważalny tylko jak obroty na D były niskie <700RPM jak były w granicach 900RPM - jak autko wolniutko się kulało - to nie było takiego zmulenia".



U mnie występuje podobny objaw, ale tylko na LPG.
Byłem u gazownika, próbował coś robić, "rysował" nową mapę z PB i... problem pozostał Confused

Myślę, że to też nie będzie ta usterka, bo gdy mi zamuli przy gwałtownym wciśnięciu gazu, to nic nie stuka z wyjątkiem samego "zmulenia" przez ok sekundę, no może 0,5 sekundy..

Ale niestety w dalszym ciągu nie mogę trafić co może być przyczyną stukania u Ciebie Crying or Very sad
Jedynie wiemy ? że to jw. nie jest przyczyną.Chyba.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lip 29, 2010 12:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A potem sie dziwicie,ze wiekszosc problemow tutejszych forumowiczow bierze sie z instalacji gazowej(pomijajac instalki Luky'ego),przeciez jakby przeliczyc wywalona kase na zgaduj-zgadula to oplaca sie jezdzic na benzynie i miec spokoj Rolling Eyes .
Nasz kolega Benek nie zastanawial sie i zrobil kilkaset km do Luky'ego,nie zaluje.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Czw Lip 29, 2010 13:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeśli naprawa miałby być poprzez wymianę silnika, to czy jest znacząca różnica silnik 96-97 a 98-2000 w czujnikach złączach, kolektorze ssącym?
albo jeśli zamieniłbym na 3.3 to jakie różnice - oprócz kompa naturalnie?
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Czw Lip 29, 2010 13:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

np po 98 jest inny silnik krokowy od wolnych obrotów
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Czw Lip 29, 2010 14:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kolektor przy wymianie 3.8 na 3.8 mógłby zostać ten sam - kwesta złączki do krokówki?
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Czw Lip 29, 2010 22:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie rozumiem po co chcesz zmieniac silnik skoro nie znalazles przyczyny stukow! A moze jednak lepiej zaczac od prostej zmiany oleju na inny i zobaczyc czy cos sie zmieni a pozniej bawic sie w wymiane silnika!
Zrobisz jak zechcesz!
Ja wolalbym szukac tak dlugo az znajde przyczyne!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Czw Lip 29, 2010 22:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

też wolałbym znależć coś prostego - pytam się akonto - a może się przyda
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Czw Lip 29, 2010 22:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A Exclamation Teraz rozumiem Wink
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
rafal1435
*
*


Dołączył: Jun 18, 2010
Posty: 197
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Czw Lip 29, 2010 22:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czujnik walu korbowego moze byc inny, jesli kupisz silnik z czujnikiem to moze byc inna wtyczka, jest roznica miedzy "szarymi" wtyczkami a "czarnymi" z tego co sie zdarzylem zorientowac
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw Lip 29, 2010 23:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy przekładce silnika jest jedna zasada - wszystkie czujniki przełożyć ze starego silnika - jak wiecie przerabiałem, ten temat i zakładałem inny (nowszy) silnik - tak mi poradził gostek który przekłada silniki w amerykańcach i się sprawdziło - żadnych kłopotów z odczytami czy kompem - oczywiście w moim przypadku trzeba było jeszcze przełożyć koło pasowe i rozrząd.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lip 30, 2010 18:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

brewka83 napisał:
Nie rozumiem po co chcesz zmieniac silnik skoro nie znalazles przyczyny stukow! A moze jednak lepiej zaczac od prostej zmiany oleju na inny !


brewka jesli cos napierdziela zdrowo w silniku to wymiana oleju nic nie da a wygeneruje tylko dodatkowe koszty. Wszyscy rozprawiamy tu o dzwiekach ale przeciez nikt nie wie jak to naprawde "stuka" - a na odleglosc to takie wrozenie z fusow....
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pią Lip 30, 2010 19:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mogę nagrać jak komuś to pomoże.

ale poszukałem na szybciora w necie i coś takiego pojawia się znika

http://www.youtube.com/watch?v=uUKj4KDKV24

może to

http://www.youtube.com/watch?v=zKpdzx0JUy4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=MCgVRvDby0Y&feature=related

i trochę podobne do tego

http://www.youtube.com/watch?v=uxeoCrqtAwU&feature=related
a tu się okazało że to konwerter
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Lip 30, 2010 21:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak więc całkiem możliwe że to nie silnik, tak jak pisałem wcześniej znajdź kumatego mechanika albo działaj sam i wymontuj skrzynie. Zresztą sam kiedyś pisałeś że z konwerterem u ciebie coś nie za bardzo.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Nie Sie 01, 2010 16:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok to se pogadaliśmy.

Z nabytą wiedzą i przekonaniem że dam radę - wskoczyłem ponownie do kanału - poruszam wałem i pierwszy ruch i stuk, w drugą stronę - stuk.

Szukam i patrzę - przecieram oczy ze zdziwienia Shocked i panewka luźna.
Tak więc to panewka stuka, tylko jedna.

Pokusiłbym się o wymianę tylko panewek (komplet oczywiście)
Pytania:

- czy da radę bez demontażu silnika
- czy potrzebny klucz dynamometryczny
- jakie są szanse że sinik przeżyje operację dłużej niż 10km?
- jak sprawdzić czy nie są potrzebne nadwymiar?
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000


Ostatnio zmieniony przez kitt78 dnia Nie Sie 01, 2010 17:14, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Sie 01, 2010 16:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiem ci tak :
teoretycznie panewki nie powinny miec bezposredniego kontaktu z walem(czopem) bo sa oddzielone filmem olejowym, ale praktycznie sa momenty w ktorych pracuja na "polsucho" i wtedy sie zuzywaja..niewazne..do wymiany panewek nie jest konieczny demontaz silnika o ile zuzyly sie same panewki , czyli czopy walu masz gladkie, bez zatarc!
- odkrec stope jednego korbowodu
- drewnianym stylem mlotka (najlepiej 1kg) popukaj dosc energicznie ale z czuciem w korbowod celem jego wepchniecia w glab cylindra, ale nie za gleboko, tak zebys zdolal wybic panewke
- plaski szeroki srubokret oprzyj o brzeg panewki (po przeciwnej stronie zamka- czyli tego wypustu podtrzymujace panewke!) i uderz mlotkiem
- wysunie ci sie ladnie panewka
- zamontuj nowa panewke, uwazajac na zamek zeby dobrze siadl!
- POSMARUJ SWIEZYM OLEJEM powierzchnie panewki!!!!!!
- to samo zrob ze stopa korbowodu!
Przy montazu zwroc uwage na to by kazda stopa byla dokrecona to tego samego korbowodu z ktorego zostala odkrecona i w dobra strone!!!!! to bardzo wazne! dlatego przed demontazem najlepiej poznaczyc korby z stopami np. punktakiem lub numeratorami!
- kluczem dynamometrycznym powinienes dokrecic stopy z odpowiednim momentem! mozna to zrobic na "czuja" ale nie polecam!
- jak juz poskladasz wszystko to zrob kluczem kilka obrotow walem zeby sie upewnic ze wszystko chodzi bez jakis zaciec i blokad! zeby sobie ulatwic wykrec swiece - ne bedzeisz czul kompresji!

Zalej silnik olejem i odpal...
Przy tych czynnosciach z panewkami niezbedna jest wrecz chirurgiczna czystosc!!!!!

Przy wymianie panewek glownych procedura ta sama z tym ze nie zawsze jest mozliwosc ich wymiany bez demontazu walu!
aha i zwroc jeszcze uwage na odpowiednia grupe selekcyjna i wymiary panewek! zeby nie byly zbyt ciasne/luzne! i powinno BANGLAĆ na dlugie tysiace km:-)

Po uruchomieniu silnika zmierz cisnienie oleju! powinno sie wahac w granicach podanych przez producenta! zbyt niskie to przewaznie zbyt luzne panweki(zuzyte), zbyt wysokie to uszkodzony zawor na pompie oleju - po jakims czasie doprowadzi to to "wyplukania" wasrtwy bajnitu(czyli tej warstwy "slizgowej" wspolpracujacej) z panewki i zatarciu!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Nie Sie 01, 2010 17:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok dzięki za szybką podpowiedź.

Jak sprawdzić czy to czasem nie jest 1 czy 2 wymiar?

Czy ktoś zna dokładny moment siły dokręcania?
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sie 01, 2010 17:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:


Po uruchomieniu silnika zmierz cisnienie oleju! powinno sie wahac w granicach podanych przez producenta! zbyt niskie to przewaznie zbyt luzne panweki(zuzyte), zbyt wysokie to uszkodzony zawor na pompie oleju - po jakims czasie doprowadzi to to "wyplukania" wasrtwy bajnitu(czyli tej warstwy "slizgowej" wspolpracujacej) z panewki i zatarciu!
Wlasnie dlatego w silnikach amerykanskich nie powinno sie uzywac oleju ... W40,bo powstaje za duze cisnienia.Tak juz te silniki sa zaprojektowane.Wlasciwa lepkosc zima-lato to 5W30 albo 10W30 .A w silnikach o duzym i niewiadomym przebiegu sprawdzaja sie tylko oleje mineralne z czesta wymiana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sie 01, 2010 17:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kitt78 napisał:


Czy ktoś zna dokładny moment siły dokręcania?
Dla panewek korbowych moment 40Ft-lbs ( 54Nm) plus 1/4 obrotu nakretki.""""Dla glownych 30Ft-lbs (41Nm) plus 1/4 obrotu. Wymiar czopa walu (dla korbowodu) 1 wymiar 58.005 mm , dopuszczalny nie mniej niz 57.979 mm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group