www.asu.pl :: Zobacz temat - Wymiana elektrozaworu TCC w Pontiacu Trans sport 3.1
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana elektrozaworu TCC w Pontiacu Trans sport 3.1

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Czw Mar 01, 2007 12:16    Temat postu: Wymiana elektrozaworu TCC w Pontiacu Trans sport 3.1 Odpowiedz z cytatem

Część wypowiedzi zebrana z forum Pontiac-a może nie wszystko ale zawsze coś z tego mozna wyczytać usterka jest typowa, wymiana dosyć łatwa a nie wszyscy maja blisko do ASU :

Jak to działa:
cyborg napisał:
Banalny lockup dziala banalnie Smile
Silnik ze skrzynia jest polaczony przez rodzaj sprzegla hydrokinetycznego (chyba tak to sie zwie) w skrócie dziala to tak jak by tam byla pompa oleju i silnik hydrauliczny Smile silnik samochodu napedza pompe ktora napedza olej który napedza silnik hydrauliczny ktory kreci skrzynia (oczywiscie to tylko szkic pogladowy prosze nie zabijcie mnie smiechem odrazu) Niestey na hydraulice zawsze jest poslizg czyli strata energi. W zwiazku z tym wymyslono cos takiego jak lockup czyli banalny hamulec ktory spina razem silnik i skrzynie z pominieciem hydrauliki. w normalnych warunkach dzieje sie tylko przy spelnieniu okreslinych warunkow. Jesli lockup sie nie rozlaczy podczas hamowania silnik gasnie z tego samego powodu z ktorego w manualu zgasnie jak sie zatrzymamy bez sprzegla.
Jak mialem 3.1 to mialem problem z zaworem. pomoglo wyjecie go i rozruszanie, wymiana oleju itp.

.


Sprawdzenie czy uszkodzony jest elektrozawór :
tomek napisał:
Zeby sprawdzić elektrozawor wystarczy sprawdzic obroty silnika w czasie jazdy z 80km/h powinno byc 2000obr/min, jeśli nie zapina to obroty bedą wyższe (ok 2200-2300obr/min). Jesli masz wrazenie , ze nie rozlacza sie lock-up to mozna rozlaczyc niebieska wtyczke i jezdzic, jesli objawy ustana to znaczy, ze TCC jest do wymiany, oczywiscie po wypieciu tej wtyczki obroty przy 80km/h beda wieksze niz 2000obr/min.


Tu wiecej na ten temat: http://www.pontiac-polska.com/forum/viewtopic.php?t=1087 byla jeszcze jedna fajna dyskusja na ten temat ale nie moge jej teraz znalezc Confused




Wymiana:
Fotki robione telefonem dlatego takie marne za co przepraszam Wink

Elektrozawor znajduje sie pod boczna pokrywa, tuz przy przednim lewym kole. Najlepszy dostep do tej pokrywy jest po zdjeciu przedniego lewego kola i plastikowej oslonki z kratka wentylacyjna, u mnie byla przykrecona na 3 wkrety na klucz 10mm.
Pokrywa ,



przykrecona jest jedenastoma srubami 13mm. Do 3 gornych latwiej jest dostac sie od gory, po odkreceniu pokrywe mozna wyjac bokiem od strony blotnika , mozna tez do gory ale tam jest ciasno, wiazki prewodow i banka od filtra powietrza.
Warto miec przygotowany kawalek tektury (okoloA3, ja kupilem wielki arkusz za 4zl) na nowa uszczelke, stara byla jak z plastiku strasznie sie polamala, wycinanki wszyscy robilismy w przedszkolu wiec nie bede przypominal, ze do pracy trzeba tez miec olowek i nozyczki Wink .
Elektrozawor glowny winowajca na fotce jest stary, uzywany



znajduje sie w dolnej czesci odslonietej czesci skrzynki



to z lewej strony to wlacznik tego elektrozaworu, myśle ze przy okazji tez warto go dokladnie wykapac w benzynie ekstrakcyjnej, odkrecic go mozna kombinerkami lub czyms podobnym krecac calym wlacznikiem(uwaga na styki zeby nie pourywac). Sam elektrozawor przykrecony jest jedna srubka na gwiazdkowy kluczyk imbusowy T30 i wcisniety w otwor, stary elektrozawor tez mozna podobno uratowac myjac w benzynie ale w moim przypadku to nie pomoglo(szkoda czasu), wymienilem na nowy(195zl). Wtyczka elektryczna(czarna) na fotce gorny lewy rog



od strony wewnetrznej, troche zaslania ja jakas linka z dzwigienka, zabezpieczona jest zapadka od gory wiec aby ja wyciagnac trzeba wsadzic tam 2 lapki.
Potem trzeba wszystko zmontowac wcisnac w swoje miejsce i przykrecic elektrozaworek, zalozyc nowa- wczesniej natluszczona uszczelke, przykryc pokrywa , przykrecic 11 srub zalozyc oslone i kolo(to dosc wazne Wink ) i jechac na probe- mysle, ze 25km tak jak do sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni wystarczy.
Jeszcze jedno, przy odkrecaniu pokrywy wyleje sie ok szklanka moze 1,5 oleju ze skrzyni, warto wiec miec troche w zapasie lub przed rozpoczeciem pracy wszystko dokladnie wytrzec i olej zlapac do czegos czystego, a potem wlac go ponownie, najlepiej przez jakas gaze lub inny prosty filterek.
Sporo tego napisalem ale operacja jest naprawde banalna, calosc zajela mi cos ok 2 godzinki naprawde spokojnego (powolnego) grzebania, milej zabawy. Wink

Tu jest wiecej fotek ale wszystkie marne Wink http://www.jeep.jpg.pl/ i nie wszystkie na temat, kiedyś to zmienię Wink

Jeśli coś pominąłem to dopiszcie temat jest faktycznie często wałkowany na forum, a TCC to zwykła część eksploatacyjna którą trzeba wymieniac co jakiś czas, ja zmieniałem po 230tyś km
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Mar 03, 2007 22:38    Temat postu: przyda sie Odpowiedz z cytatem

To napewno sie przyda bo on dosc czesto siada...

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group