www.asu.pl :: Zobacz temat - Uszczelka pod głowicami w Taurus 1996 kombi
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Uszczelka pod głowicami w Taurus 1996 kombi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
pc
*
*


Dołączył: Jul 08, 2006
Posty: 115
Skąd: Ford Taurus '96 Wagon GL 3.0l. U

PostWysłany: Pon Sty 16, 2012 16:50    Temat postu: Uszczelka pod głowicami w Taurus 1996 kombi Odpowiedz z cytatem

Witam, potrzebuję porady. Ostatnio padł mój silnik 3,0 w Taurusie z 1996 roku. Poszły obie uszczelki pod głowicami. Jedna już od jakiegoś czasu była walnięta a druga dołączyła ostatnio. I teraz pytanie, jakiej firmy zakupić elementy naprawcze. Jest ich kilka w intrenecie czy na allegro, lecz nie wiem ile są warte i czy nie wydam bez sensu pieniędzy. Chcę przy okazji naprawy wymienić wszystkie uszczelniacze góry silnika oraz wymienić pompę wody. I tu również pytanie, jaka firma jest najlepsza a przy tym za rozsądne pieniądze. Druga sprawa to chcę całość czynności związanych z wymianą przeprowadzić sam. Może jakieś porady osób, które to przeszły(przeprowadziły) i wiedzą, jakich błędów nie popełnić. Z góry dziękuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Sty 16, 2012 19:43    Temat postu: remont glowic Odpowiedz z cytatem

Przy remoncie głowic w tym silniku filozofii nie ma. Pamiętaj tylko aby głowice dać do planowania i trzeba sprawdzić gniazda zaworowe (i je zrobić). Co do cen cen i firm to nie ma większego znaczenia jakiej marki (byle nie była to chińszczyzna). Ja najbardziej polecam uszczelki firmy FEL-PRO (u mnie w Corvette też dawałem uszczelki tej firmy) , ale inne firmy też mają niezłe uszczelki. Pompa wody obojętne. Przeważnie im droższa tym lepsza. Nie kupuj najtańszej (weź jakąś srednią półkę). Z remontem nie będziesz miał problemu i nie potrzba do niego rzadnych specjalnych narzędzi.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
pc
*
*


Dołączył: Jul 08, 2006
Posty: 115
Skąd: Ford Taurus '96 Wagon GL 3.0l. U

PostWysłany: Pon Sty 16, 2012 21:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za krótką i rzeczową odpowiedź. Ale mam jeszcze jedno pytanie, czy do wymiany uszczelki w drugiej głowicy muszę wyjmować silnik czy da się to zrobić bez?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon Sty 16, 2012 22:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

da się bez wyjmowania silnika. Ja moim fordzie miałem jeszcze zeżarty tłok od płynu chłodniczego , nie wyglądało to dobrze,
Generalnie wymiana uszczelek to nie problem ale jak już to robisz to jest kilka operacji o których trzeba pamietać, np wsadzenie w te same miejsce tych samych popychaczy zaworów potem napełnienie hydro popychaczy świeżym olejem itp
mam książkę jeszcze do Taurusa jakbyś coś chciał to wal
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Sty 17, 2012 7:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja będę zamawiał uszczelki pod głowice w tym zakładzie a wykorzystuje papier z reinz.

Dwie uszczelki 200zł trzeba tylko wysłać stare na miarę.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Wto Sty 17, 2012 17:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bierz uszczelki pod glowice metalowe(firma apex robi bardzo dobre). wtedy jak Ci sie nawet auto przegrzeje to uszczelki nie puszcza. Termostat czujnik temperatury i korek sie tez wymienia i je nalezy kupic najlepszej firmy jakiej sie da ja polecam motorcraft. Nie jest drogi a dobry. Za dwie metalowe firmy tuningowe je sprzedaja zpalacic 300zl a spokoj masz na 6 lat min. To dobry patent do slinkow 3.0 i 3.8 ktore sie potrafia mocno grzac. papierowe uszczelki pod glowice nie sa wiele warte. Ja mam teraz taurusa SHO dwa mustangi GT mercurego grand marquisa i crown victorie oraz focusa zx4 do wszystkich juz kupilem metalowe uszczelki na zapas i czekam jak ford sie posypie to wymienie na metalowe. Poszuklabym takze przyczyny przegrzania sie silnika tzn chlodnica termostat czujnik temperatury zanieczyszczony uklad chlodzenia?
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Sty 17, 2012 21:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przecież wszystkie uszczelki są metalowe tj.wkłady mają metalowe.

Dzwoń do tego gościa on wszystko ci wyjaśni.
http://www.autouszczelki.dei.pl/

lektura dla ciebie

http://www.auto-swiat.pl/1-dorabianie-uszczelek-glowic-i-kolektorow-pokazujemy-jak-dorabia-sie-czesci-do-nietypowaych-aut
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sro Sty 18, 2012 22:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie można zapominać o innych uszczelkach, uszczelniaczach itd przy wymianie, najlepiej kup set, na ebay można kupić zestaw za 64 $

[url]http://www.ebay.com/itm/Ford-Taurus-Windstar-3-0L-V6-Engine-Head-Gasket-Kit-Set-/130616401712?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AFord|Model%3ATaurus&vxp=mtr&hash=item1e69581f30[/url]
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pc
*
*


Dołączył: Jul 08, 2006
Posty: 115
Skąd: Ford Taurus '96 Wagon GL 3.0l. U

PostWysłany: Nie Sty 22, 2012 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jak wygląda sprawa odkręcania śrub w głowicy? Przy dokręcaniu wiem ze są zasady związane z kolejnością i momentami. Za info o jednym i drugim procesie z góry dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Sty 22, 2012 23:40    Temat postu: odkręcanie głowicy Odpowiedz z cytatem

Odkręcasz jak chcesz. Kolejność jest bez znaczenia.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Sty 23, 2012 9:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://pl.wikipedia.org/wiki/G%C5%82owica_silnika

http://www.sciaga.pl/tekst/35443-36-kadluby_i_glowice
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pc
*
*


Dołączył: Jul 08, 2006
Posty: 115
Skąd: Ford Taurus '96 Wagon GL 3.0l. U

PostWysłany: Sob Cze 16, 2012 21:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK. Wreszcie wszystko zrobione z przygotowaniami do założenia głowic(poczyszczone i po wymieniane, co trzeba), ale potrzebuje odpowiedzi na pytanie, jakim momentem dokręcić głowicę. Znalazłem w knidze od Taurusa II generacji ze dokręcać w dwóch etapach najpierw 59 N-m i 95 N-m w drugim etapie. Czy tak sie ma sprawa i do mojego silnika(myślę ze to takie same silniki).
I druga sprawa czy była jakaś zmiana w standardowym silniku Vulcan 3,0 l 12V OHV pod względem rodzaju uszczelki miski olejowej? Bo jest duza roznica w cenie, a mysle ze jest to taka sama uszczelka i tu i tu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group