www.asu.pl :: Zobacz temat - Dodge Caravan 3.3 1996r. padl PCM
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dodge Caravan 3.3 1996r. padl PCM

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Sob Kwi 09, 2011 16:36    Temat postu: Dodge Caravan 3.3 1996r. padl PCM Odpowiedz z cytatem

Witam,
Wczoraj zgasl mi samochód, po chwili krecenia odpalil, ale czulem ze nie pali rowno. Przestal palic na 3 i 6 cylinder- kompletny brak iskry.
Wszystkie przewody sprawdzone od kompa do cewki , wyglada ze wszystko ok- przejscia sa.
Cewka podmieniona byla, na inna - pewna sprawna
Podmienilem komp PCM od chryslera , zagadal na wszystkich cylindrach od razu bylo czuc ze rowno chodzi, ale po chwili zgasl.
Wiec wniosek - uszkodzony komp.
Zaczolem szukac PCM od mojego rocznika.
Znalazlem kompa 100km odemnie i pojechalem po niego. Komp byl z auta z tego samego rocznika, ten sam kolor auta nawet paski naklejone wkolo samochodu tez byly takie same, wizuanie brat blizniak Moje auto nie ma immo, z tego co mowil sprzedajacy jego tez ponoc nie ma ale nie byl pewny, mowi ze kluczyk byl czarny.

Dane z mojej naklejki na kompie PCM:
p/n P04727176
s/n TEH349535047
nastepnie male 0472 i wytluszczone wieksza trzcionka 7176 a pod tym numerem godzina

Kupiony komp PCM
p/n P04727176
s/n TEH025652377
nastepnie male 0472 i wytluszczone wieksza trzcionka 7176 a pod tym numerem godzina

Po zalozeniu kupionego PCM silnik kreci zapala i gasnie Sad
Moze ktos wie jak obejsc lub podac sygnal ze immo jest zalczone na PCM, jezeli jednak tamten samochod / komp mial immo? Lub wie co zrobic zeby ten nowy komp zaczal gadac, jezeli to nie wina immo lub i jego brak, cos czytalem o numerach VIN ze niby sa zapisywane w PCM , troche duzo tego kambinowania a to VIN to niweczy moj plan jak na razie. Jakiego pomyslsy panowe, lub moze ktos ma schemat plytki PCM?

Moj PCM, byl rozbierany przez " poprzedniego wlasciela" zelatyna byla usunieta na czesci plytki- teraz to wyszlo.Sa tam trzy tranzystory Motorolii 2N 4221 odpowiadajace za sygnal zaplonu, ten co odpowiada za 3 i 6 nie daje znaku, ten co odpowiadal za 1/4 tez juz nie daje, Tata cos poruszal nim pomierzyl i juz nie gada( w poprzednich postach mialem problem z wypadaniem zaplonu na 4 cylindrze)a wiec po wlozeniu mojego PCM samochod chodzi na 2 cylindrach 2 i 5.

WIEC PROSBA do tych co wiedza cos w temacie o to info na temat dla czego kupiony PCM nie chce gadac z reszta - pali i gasnie, lub cos na temat wymiany tranzystorow na starym PCM

Pozdrawiam
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Kwi 09, 2011 18:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najwazniejszy numer na PCM jest zgodny. 04727176 jest to PCM od Caravan/Voyager/T&C Limited ,96r , 3.3L , nastawiony na Federalna Norme Emisyjna ,instalowany tylko w autach z pompa wykrywajaca nieszczelnosci w ukladzie EVAP ( przecieki oparow paliwa).Teoretycznie powinien pasowac bez problemow.Ale poniewaz w tych autach jest bardzo rozbudowana komunikacja miedzy modulami , nalezy obowiazkowo przeskanowac ten PCM .Moze istniec jakis zapis w pamieci z usterki lub z ustawien poprzedniego samochodu,ktory powoduje zaklocenia.Aby ten zapis odczytac i wykasowac nalezy uzyc Profesjonalnego Skanera Diagnostycznego - najlepiej DRB. Poniewaz uczono mnie,ze w takich przypadkach konieczna jest tylko dobra diagnostyka - nie znam innych sposobow ani "patentow" aby ci pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Sob Kwi 09, 2011 21:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To moze wiesz jaki zamiennik mozna zastosować zamiast tranzystora Motorli 2N 4221 , wyczytalem na innym forum ze to zonaczenie moze byc bledne( taki psikus producenta) a zamiennik tego oznaczenia nie spelnia parametrow chociarz w przyblizeniu oryginalow. Lub masz lub ktos ma moze schemat samego PCM, tam powinno byc napisane czarne na bialym co to za tranzystor.
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Kwi 09, 2011 21:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

2N4221 to wzmacniacz - przelacznik ogolnego przeznaczenia. http://www.datasheetarchive.com/2N4221-datasheet.html W niebieskich polach masz dane tego tranzystora w PDF od roznych producentow. Schematow PCM ani doswiadczenia w naprawie nie mam,bo sie tym nigdy nie zajmowalem. Idea uszkodzic taki tranzystor bardzo latwo przez ladunek elektrostatyczny .Do wszystkich prac przy PCM czlowiek musi byc podlaczonym do "uziemienia".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Sob Kwi 30, 2011 15:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PCM oryginalny naprawiony. Przegranie pamieci z mojego PCM do kupionego troche pomogło, auto odpalalo chodzilo dluzej niz 3 sekundy ale ciezko chodzilo, nie reagowalo zbyt dobrze na gaz a nastepnie gasło. Zdecydowałem sie na przłozenie tranzystora z zakuopionego PCM oraz układ scalonego, to pomogło auto smiga:) naprawa przerwanej sciezki grubosci 3 włosów:) uszkodzonej przy czyszczeniu z żelu naprawiło nastapna pare cylindrów, tak że auto smiga na wszystkich garach:D
Układ scalony 1078 jezeli ktos nie ma dostepu do drugiego PCM kosztuje okolo 30 zł przez internet jest dostepny. Gorzej jest natomiast z tranzysorem Motorola 2N4221 jest ciezko dostepny z taka obudowa, ale jakis elektronik z dostep do katalogów by cos moze dobrał zamiast jego. Poza tym jak by ktos dalej mial problem ze znalezieniem tranzyorów to rzekomo ( wiem od czlowieka co juz przerbiał ten temat i na innym forum, zostawil swoj numer tel do informacji) pasuja tranzysotory z komputera z Peguota 206 1.4i firmy Magneti Marelli, ale wiem tez ze takie same silniki i komputery były tez w Citroenach ZX 1.4i ( mialem takiego, i to sa te same silniki , prawie takie same auta tylko w innej budzie) a te komputery z Citroena ZX 1.4i kosztuje o 50-70% mniej.
Nie polecam zakupu samych komputerów PCM Caravan/Voyager( wyciagnietych juz z auta bez sprawdzenia kompa) przegranie pamieci z wlasnego kompa pomaga i jezeli zakupiony PCM jest wporzadku to auto powinno gadac, w innym przypadku polecam zakupy calych zestawów jezeli ktos ma immo w kluczyku( ja takiego nie mam) czyli antena, kluczyk, komp silnika i body komputer, a jak ktos ma kluczyk bez immo, to przynajmniej body komputer i komputer silnika( one maja komuniekicje miedzy immo miedzysoba, nawet jak ty nie masz anteny/petli ani kluczyka z immo)
Pozdrawiam
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ostag
*
*


Dołączył: May 05, 2012
Posty: 4

PostWysłany: Sob Maj 05, 2012 13:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poproszę o wskazówki: Czy galaretkę trzeba zdjąć z całej płyty i ją zdemontować, czy tylko miejscowo? Czy inne p/n podejdą na dawcę, np. P04748212AF? Pozdrawiam Grzegorz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Sob Maj 05, 2012 14:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Galaretke wystarczy usunac miescowo przy tranzystorach jezeli je sie chce zmieniac. Mysle ze tranzystory w kazdym PCM beda takie same i nie bedzie miedzy nimi roznicy.Co do numerow kompow to nie wiem jakie moga odpowiadac. Podaj rocznik auta jaki masz. Wejscia do PCM sa szare czy czarne?
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ostag
*
*


Dołączył: May 05, 2012
Posty: 4

PostWysłany: Sob Maj 05, 2012 14:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W oryginalnym kompie są czarne, w tym co chce kupić też. Auto w/g dowodu to składak teoretycznie '97 - przeszło przez parę rąk i niestety elektryków też. Objaw jest taki że nie pali, podaje sterowanie wtrysków - równo i ładnie, a cewkami steruje bardzo dziwnie, raz tylko jedną, czasem dwoma. Bywa że na stałe na cewki puszcza 3V, czasem 6 V, a czasem nic. Ale sterowanie wtryskami jest zawsze. Dlatego padło podejrzenie na sterownik. Czy to są te tranzystory SMD zaraz przy złączu, czy na radiatorze? I tak przy okazji - ze schematu wynika że wentylatory chłodnicy są sterowane przez przekaźnik - jedno wyjście ze sterownika opisane jako Radiator Fan Relay. Czy to jest sterowanie tylko ON/OFF, czy PWM? Pozdrawiam Grzegorz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Sob Maj 05, 2012 16:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Auto nie pali wogole? wiesz, jak by chociarz jeden z tranzystorow byl uszkodzony to w wtedy by jedna para cylindrow nie palila, ale silnik by chodzil na 4 cylindrach, mi w pewnym momencie chodzil na dwoch cylindrach kiedy podczas czyszczenia z galarety zostala przerwana sciezaka.Silnik odpalal, meczyl sie ale chodzil i nawet jechal samochod. Skoro u siebie masz czarne kosci w PCM i w tym co chcesz kupic tez czarne , to sproboj przelozyc same PCMy powinno dzialac bez zadnego kombinowania z immo , a ze rocznik jest z przedzialu 96 pwnie to jest szansa ze nie masz wogole immo, petli ani kluczyka z immo, moze byc komunikacja immo miedzy PCM a BCM ale nie koniecznie, wtedy najwzyej jak odpalasz to auto chodzi 3 sekundy i gasnie jezeli wystepuje gdzies blokada immo ale chodzic powinno rowno przez ten czas. Mam pytanie czy sprawdzales cam shaft sensor i crank shaft sensor, bo jezeli choc jeden bedzie uszkodzony to wtedy komp ma bledne odczyty i miesza sie z tym co gdzie jak i kiedy. I to moze byc przyczyna z wogole nie odpala, bo watpie zeby wszystkie 3 tranzysory nagle sie uszkodzily.
Co do przekaznika wentylatorw, to mysle ze on jest tylko on/off ale glowy nie dam sobie urwac, jak cos Ci sie dzieje z przkeznikiem to go wymien na inny z innego miejsca, moze byc od swiatel albo cos takiego.Nie mam akurat schematow zeby cos wiecej powiedziec i nie ma mnie w domu. Na temat kompa spojz tutaj, sa zdjecia kompa mojego rozberanego i innych kompoe, zdjecia tranzystorow.

http://www.asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10522&highlight=demer

Ale i tak najpierw bym sprawdzil czy te czujniki masz wporzadku, bo dzisi mnie to ze nie chce wogle odpalic zadna z par cylindrow.
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ostag
*
*


Dołączył: May 05, 2012
Posty: 4

PostWysłany: Sob Maj 05, 2012 16:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Próbuje palić, ale mu nie wychodzi. Jeśli by był uszkodzony któryś z czujników wału lub wałka to nie powinien (tak uważam) sterować wtrysków.
Patrząc oscyloskopem to z tych czujników impulsy są. A jeden z kanałów cewki (pin 3 kompa) ma przywarcie do masy - tego jestem pewien. Kupię sterownik i pod koniec tygodnia będę wiedział na czym stoję. Dzięki za dotychczasową pomoc. Pozdrawiam Grzegorz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ostag
*
*


Dołączył: May 05, 2012
Posty: 4

PostWysłany: Wto Maj 22, 2012 21:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam. Problem rozwiązany - uszkodzony sterownik. Mogę podpowiedzieć że nie trzeba szukać o takich samych numerach. Ważny jest kolor gniazd. Jak jest immo to trzeba przerzucić uszkodzone elementy lub eeprom. W moim przypadku po przerzuceniu eepromu wszystko jest ok. Pozdrawiam i życzę sukcesów w naprawach. Pozdrawiam Grzegorz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group