www.asu.pl :: Zobacz temat - Chrysler Grand Voyager 3.8 AWD - skrzynia, sprzęgło?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chrysler Grand Voyager 3.8 AWD - skrzynia, sprzęgło?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
ptaszor
*
*


Dołączył: Jan 16, 2009
Posty: 8

PostWysłany: Sro Gru 16, 2009 10:57    Temat postu: Chrysler Grand Voyager 3.8 AWD - skrzynia, sprzęgło? Odpowiedz z cytatem

Po włączeniu D lub jakiegokolwiek innego biegu nie jedzie.
Zdarzyło mi się to po zmianie biegu z R na D lub 3 oraz w czasie jazdy na D.
Problem nie jest permanentny, ale zdarzyło mi się to już 4 razy w ciągu kilku dni.
Dzisiaj po kilkukrotnej próbie zwiększenia obrotów, usłyszałem spod maski jakby lekkie puknięcie i załapał.

Czy ktoś ma pomysł, co może być żródłem problemu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Gru 16, 2009 19:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jaki masz olej w skrzyni i ile go jest Question Czy po zwiększaniu obrotów np do 1500 załapuje,czy dopiero wajchowanie dzwignią mu pomaga i jeszcze jaki rocznik
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ptaszor
*
*


Dołączył: Jan 16, 2009
Posty: 8

PostWysłany: Sro Gru 16, 2009 21:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Olej - nie wiem jaki.
Jeszcze nie wymieniałem.
Poziom - OK.
Nie zwróciłem uwagi, przy jakich obrotach dzisiaj załapał, ale odbyło się to bez użycia dźwigni zmiany biegów.
Rocznik 1997.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Gru 16, 2009 22:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To mi wygląda na niski stan oleju w skrzyni.
Sprawdź poziom na zapalonym silniku i po włączaj biegi po kolei i sprawdź ponownie.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Gru 17, 2009 0:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sato napisał:
To mi wygląda na niski stan oleju w skrzyni.
Sprawdź poziom na zapalonym silniku i po włączaj biegi po kolei i sprawdź ponownie.


i skrzynia rozgrzana
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Gru 17, 2009 0:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ptaszor napisał:
Olej - nie wiem jaki.
Jeszcze nie wymieniałem.
Poziom - OK.
Nie zwróciłem uwagi, przy jakich obrotach dzisiaj załapał, ale odbyło się to bez użycia dźwigni zmiany biegów.
Rocznik 1997.


Jeśli masz go od niedawna to warto zrzucić miske, sprawdzić co na magnesach, wymienić filtr i zalać mu świeży ATF+4
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ptaszor
*
*


Dołączył: Jan 16, 2009
Posty: 8

PostWysłany: Sob Sty 23, 2010 17:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za sugestie.
Wcześniej nie wiedziałem, że poziom oleju w skrzyni trzeba sprawdzać przy pełnym rozgrzaniu.
Poziom był za niski.
Prawdopodobną przyczyną ubytku była nieszczelność na przewodzie gumowym prowadzącym do chłodnicy oleju - sama skrzynia wycieków nie miała.
Wg mechanika przyczyną może być stwardnienie przewodów gumowych prowadzących do chłodnicy oleju.
W takim przypadku nawet najmocniejsze zaciśnięcie obejmek nie gwarantuje szczelności połączenia.
U mnie jedna z objemek była poluzowana, więc to mogł być powód wycieku.
Sprawdzę za jakiś czas.
Olej został wymieniony.
Powiniem być wymieniany co 48,000 km.

Koszty:
robocizna - 1.1 roboczogodziny x 166.00 + VAT = 222.77 PLN
olej MOPAR ATF +4 4.0 litry - 134.89 + VAT = 164.57 PLN
olej MOPAR ATF +4 0.5 litra - 28.59 + VAT = 34.88 PLN
filtr MOPAR - 28.55 + VAT = 34.83 PLN
silikon MOPAR - 23.07 + VAT = 28.15 PLN

W sumie 460.94 PLN (z VAT) po 5% upuście.

Trochę dużo za robociznę, ale mechanik sprawdził przy okazji parę innych rzeczy (wąż ciśnieniowy wspomagania układu kierowniczego - wyciek, pompę płynu chłodzącego - wyciek, poziom oleju w reduktorze, osłony wszystkich przegubów).

Problem, póki co, się nie powtórzył, więc mam nadzieję, że powodem problemów był jednak za niski poziom oleju w skrzyni.
Ilość opiłków na magnesie w skrzyni była wg mechanika standardowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group