www.asu.pl :: Zobacz temat - Skrzynia 414 ?? nie reaguje
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skrzynia 414 ?? nie reaguje

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Seba00
*
*


Dołączył: Dec 03, 2008
Posty: 12

PostWysłany: Czw Gru 04, 2008 23:47    Temat postu: Skrzynia 414 ?? nie reaguje Odpowiedz z cytatem

Witam .Jestem nowy na forum wiec jesli cos nie tak pisze to przepraszam.
Po pierwsze nie znam sie na rodzajach skrzyn ale na mojej na korpusie jest napisane numer 414 dokladnie nie wiem jaka literka. Co to za skrzynia bo po tym symbolu nie moge nic znalesc????? a z tego co mowia o jest 413 tylko inna Smile
Druga sprawa. Ta skrzynia jest w Le Baronie 2.5. Wymienilem w niej olej z filtrem. Po przejechaniu 10 km po miescie nagle zaczelo sie dziwnie dziac. Zaczely sie przelaczac biegi same nie zaleznie od predkosci. Po chwili stojac na swiatlach po wrzuceniu z N na D nie bylo reakcji dopiero po dodaniu lekko gazu ruszylem ale biegi dalej same sie przelaczaly. Nagle uslyszalem jakies dziwne szumienie w stylu starego pasa rozrzadu. Zatrzymalem sie osluchalem i w momecie ponownego ruszenia czyli z N na D auto nic nie zareagowalo. Oczywiscie laweta i pod garaz. Olej nie smierdzi poziom ok.
Co panowie specjalisci moga o tym powiedziec???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Seba00
*
*


Dołączył: Dec 03, 2008
Posty: 12

PostWysłany: Czw Gru 04, 2008 23:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodam jeszcze ze w przewodach biegnacych od skrzyni do chlodnicy nie ma wogle oleju nawet po dodaniu gazu. Do samej skrzyni mechanik wlal ponad 3l oleju czy to nie za malo?? ale na bagnecie jest ok. Oczywiscie na R tez nic sie nie dzieje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Gru 05, 2008 8:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

za mało , dolej litra, a jak ty sprawdzasz ten poziom oleju ?
a po drugie to ile zleciało oleju 3 litry Question
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pią Gru 05, 2008 11:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

... i jaki olej wlales i po co na swiatlach wlaczasz N?
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Seba00
*
*


Dołączył: Dec 03, 2008
Posty: 12

PostWysłany: Pią Gru 05, 2008 11:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przed wymiana oleju tez cos takiego bylo dlatego mechanik polecil wymiane. Zalal olej Orlenowski Platinium ATF 4 dextron. Powiedzial ze on wszystkim ten leje do Voyagerow oraz 'cudze chwalicie swego nie znacie'
dobra lej pan powiedzialem.
Jesli chodzi o wlaczanie N to nie robie tego nigdy ale zdazylo sie ale raczej od tego skrzynia nie padla.
wylecialo dokladnie 3.2 litra a sprawdzam olej bagnetem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Seba00
*
*


Dołączył: Dec 03, 2008
Posty: 12

PostWysłany: Pią Gru 05, 2008 11:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pomylka to olej Platinum ATF III dexron z Orlenu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Gru 05, 2008 13:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego Orlen Platninium ATF III to dobry olej, zreszta w specyfikacji na butelce jest napisane, ze spelnia normy Chrysler. Ja tez go uzywalem i nie mialem zadnych problemow, a do tego jest stosunkowo nie drogi. Wydaje mi sie, ze 3 litry to troszke za malo. Olej sprawdzamy bagnetem, ale na uruchomionym, rozgrzanym silniku ze skrzynia w pozycji N !! Pamietaj, NA URUCHOMIONYM, ROZGRZANYM silniku.
Daj znac co i jak.

Ja obstawiam na za niski stan oleju, albo przypchany/zle zamontowany filtr oleju ASB.
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Gru 05, 2008 19:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a olej sprawdza się po przejechaniu ok 15 km i po przełączeniu po wszystkich biegach i wracasz na pozycję P wtedy ma być na HOT a jesli po uruchomieniu auta na zimnym oleju ma być na WARM


co do orlena to raczej do naszych chryslerowskich skrzynek nie bardzo , ja bym go nie lał

Platinum ATF III przeznaczony jest do stosowania w automatycznych przekładniach samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów, w których producent zaleca stosowanie oleju typu Dexron® III.


lej midland atf3 lub atf4 Mopar
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Seba00
*
*


Dołączył: Dec 03, 2008
Posty: 12

PostWysłany: Pią Gru 05, 2008 19:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uzupelnilem olej jest teraz wiecej niz 4 litry. Na pewno na tyle zeby skrzynia zareagowala. Ale nie reaguje. A w chlodnicy skrzyni dalej sucho.

Dodam ze auto stalo rok czasu pod chmurka. Wczesniej koles jezdzil z rozwalona chlodnica bez termostatu. Zrobilem nim ok 50 km jeszcze na tym starym oleju w skrzyni.Chodzila idalnie az do mom. kiedy zaczelo sie to co opisalem na poczatku. Potem wymiana na nowy 10 km i umarla itd..

Chlopaki nie ma problemu wymienic olej na nowy taki jak mowicie, ale czy to ma sens??

Jesli nie olej to co innego mogloby sie stac??
zawieszone zaworki ?? czy brak cisnienia ?? wybaczcie jak gadam bzdury Smile Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Gru 05, 2008 20:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Uzupelnilem olej jest teraz wiecej niz 4 litry. Na pewno na tyle zeby >skrzynia zareagowala. Ale nie reaguje. A w chlodnicy skrzyni dalej sucho.

ale skoro nadal olej nie dochodzi do chlonicy to albo jest go zbyt malo, albo pompe szlak trafil, albo cos jest mocno zatkane...najpier musisz to sprawdzic.
co do oleju dextronIII i ATF3 to ja mam pytanie..czym te ona oleje sie roznia? powaznie pytam bo kiedys znalazlem w sieciolej chyba Valvoline na ktorego specyfikacji bylo jak byk napisane ze spelnia klasyfikacje dextron III, Voitha, chryslera itp..czyzby wiec dextronIII byl tym samym czym atf3 - bo na to mi wychodzi..
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Gru 07, 2008 14:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozni sie czyms, a napewno nazwa Smile Dziwi mnie tylko jeden fakt, ze ATF III mozna stosowac tam, gdzie Dexron III a odwrotnie nie Confused
Na oleju Platninium ATF III jak wol na odwrocie butelki jest napisane, ze spelnia normy Chrysler !! Wiec, skoro je spelnia, to spelnia i mozna lac. Ja mam go w skrzyni, przejechalem na nim juz ok. 30kkm, wiec gdyby mialo sie cos stac, to chyba juz by sie stalo, nie ??
Generalnie z tymi olejami do ASB, to tak jak z olejami do silnika Smile Kiedys byla o tym dyskusja. Wiadomo, ze Dex. II wlac nie wolno i to jest oczywiste, ale wydaje mi sie, ze jak zalejesz dobry Dexron III to nic sie nie stanie, tym bardziej, ze jeden z najwiekszych w mazowieckim, najbardziej znanych i szanowanych serwisow ASB, firma SAMKO, z ktora nawet ASU wspolpracuje i dobrze sie o nich wypowiada, leje do Chryslerow Dexrona III a na skrzynie daje swoja gwarancje, wiec chyba cos w tym jest Smile
A co do braku oleju s chlodnicy, ja bym sprawdzil filtr i smoka, moze sie czyms zapchal, albo jest zle zalozony i nie moze zassac.
Mozesz tez zrobic prosty test, przegazuj samochod, do ok. 4,5 rpm. i nastepnie w momecie calkowitego puszczenia pedalu gazu, wrzuc D, trzymajac noge na hamulcu. Tylko pamietaj, obroty maja juz w tym momecie spdac, pedal gazu w swobodnym polozeniu !!! Jesli wbije bieg, znaczy, ze cos z cisnieniem oleju nie tak, albo jest go za malo, albo cos zapchane !! Jesli nie, to albo wogole olej nie dochodzi do skrzyni, albo konwerter padl, albo........... tutaj mnostwo mozliwosci Smile
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie Gru 07, 2008 18:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co do tego niech wypowie się Anthrax , bo wiem ze wiele razy pomaga wymiana oleju na odpowiedni Wink
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Gru 07, 2008 18:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

torped napisał:
Rozni sie czyms, a napewno nazwa Smile Dziwi mnie tylko jeden fakt, ze ATF III mozna stosowac tam, gdzie Dexron III a odwrotnie nie Confused
Na oleju Platninium ATF III jak wol na odwrocie butelki jest napisane, ze spelnia normy Chrysler !! Wiec, skoro je spelnia, to spelnia i mozna lac. Ja mam go w skrzyni, przejechalem na nim juz ok. 30kkm, wiec gdyby mialo sie cos stac, to chyba juz by sie stalo, nie ??
Generalnie z tymi olejami do ASB, to tak jak z olejami do silnika Smile Kiedys byla o tym dyskusja. Wiadomo, ze Dex. II wlac nie wolno i to jest oczywiste,


no wlasnie troche poszperalem w necie i do podobnego wniosku doszedlem: ze ATFIII mozna stosowac tam gdzie dextrona a odwronie nie;/ i badz tu czlowieku madry ;/ osobiscie gdybym mial dostep do atf3 tak dobry jak do dextrona3 to bym sie nawet nie zastanawial, ale przyznam ze dostac atf3 od reki jest dosc trudno/klopotliwie a juz napewno nie lezy spokojnie w sklepie na regale..stad moje pytanie, czy to faktycznie sie czyms rozni czy to tylko marketing?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Seba00
*
*


Dołączył: Dec 03, 2008
Posty: 12

PostWysłany: Pon Gru 08, 2008 0:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pomysl z obrotami kolegi niestety nie wypalil bo nic sie nie dzieje.

Ale jeszcze jak skrzynia dzialala wlasnie tak bylo ze w momecie zwiekszenia obrotow ponad 3000 bieg wskakiwal.

piszcie swoje przemyslenia ja we wtorek rozkrecam miske od skrzyni i zaczne cos sprawdzac.
Opisze pierwsze wrazenia Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Gru 08, 2008 8:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz u siebie skrzynie trzy biegową, mozesz mieć mnóstwo usterek - linka kick-down, taśmy hamulcowe lub też zatarty governor - możesz wszystko to posprawdzać bez wyciągania skrzyni od spodu i zdejmując płyte zaworową Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Gru 08, 2008 9:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do oleju, sam jestem wtym wszystkim zielony - rozmawiałem z chemikiem pracującym w rafinerii i on stwierdził że różnica polega na "gęstości własnej oleju" i temperaturze wrzenia - ale coś bliżej to chyba jakiś naukowiec by powiedział Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Gru 08, 2008 19:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anthrax napisał:
Co do oleju, sam jestem wtym wszystkim zielony - rozmawiałem z chemikiem pracującym w rafinerii i on stwierdził że różnica polega na "gęstości własnej oleju" i temperaturze wrzenia - ale coś bliżej to chyba jakiś naukowiec by powiedział Wink


gestosc raczej nie - no chyba ze jakies promilowe roznice(na granicy bledu) - jakis czas temu znalazlem na necie amerykanska stronke na ktorej byly podstawowe dane dot. olejow dextron,mercon i atf. dokladnie nei pamietam co tam bylo ale napewno byly wlasnosci fizykochemiczne i napewno nie roznily sie one diametralnie(mowie o dex3 i atf3), no i byla tez krotka historia tych olejow i pamietam ze dextrona wprowadzil GM, mercona Ford, w atf chrysler..i pozniej kazda firma ulapszala swoj olej o kolejne klasy, ale co dziwne dzialo sie to prawie zawsze rownoczesnie, rownoczesnie wszedl dextron 2 i atf2, potem dextron 3 i atf3, teraz mamy dextron 4 i atf 4..osobiscie mi tu smierdzi marketingiem i niczym wiecej!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Seba00
*
*


Dołączył: Dec 03, 2008
Posty: 12

PostWysłany: Wto Gru 09, 2008 6:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie moze za nim zaczne rozbierac powiedzcie na co moge sie natknac ?? i co sprawdzac po kolei zeby wykluczacz poszczegolne czesci????
Relacja bedzie na biezaco:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Seba00
*
*


Dołączył: Dec 03, 2008
Posty: 12

PostWysłany: Sro Gru 10, 2008 23:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sciagnolem miske skrzyni. Sciagnolem filtr . Ogladam dotykam .

Az w koncu nie mozliwe w jednym z otworow znalazlem zwiniata a wlasciwie juz lekko zmielona SZMATE wielkosci 20x20 cm.
Jak to zobaczylem to myslalem ze umre.
Tak kur....... mechanik wymienial olej. Wyjolem ta szmate zakrecilem miske nalalem oleju ale dalej nie ma reakcji. Mysle ze te kawalki szmaty przedostaly sie gdzies dalej i nadal blokuja bo jej samej tez lekko nie moglem wyciagnac .
Zrobilem fotki zadzwonilem do pana mechanika a ten oczywiscie ze to nie moaliwe i takie tam. Pojechalismy z kolega pokazalem fotki a pan wymiekl i mowi A JA SZUKALEM TEJ SZMATKI Smile i znow myslalem ze padne. Chlop sie przyznal do bledu co jest w dzisiejszych czasach nie mozliwe.

Ale wracajac do tematu .
Czy przez taki przytkanie szmata jakiegos otworu mogly powstac powazne uszkodzenia????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Gru 11, 2008 1:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To zalezy co rozumiesz przez powazne. W skrzyni jest mnostwo malutkich, cienkich kanalikow. Kawalki tej szmaty mogly tam powpadac i je pozatykac. Od razu mowilem, ze objaw masz taki, jakby cos zatkane bylo. Skoro olej nie dochodzi do chlodnicy, cos sie na bank zapchalo. Teraz nalezaloby rozebrac skrzynie, zlokalizowac zator, usunac, zlozyc i wszystko powinno byc dobrze. Tylko jak mechanik bedzie Ci skrzynie rozbieral, to patrz mu na rece, zeby znowu czegos w srodku nie zostawil.
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Seba00
*
*


Dołączył: Dec 03, 2008
Posty: 12

PostWysłany: Czw Gru 11, 2008 14:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzis sam rozbieram skrznie do mechanika 'OD AMERYKANOW' Smile juz nie oddam.

Masz racje co do tego 'powaznego' ale martwie sie tym bo znalazlem przy magnesie troszke opilkow.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group