www.asu.pl :: Zobacz temat - Problem ASB / elektryka ?? Intrepid 2004 2.7
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem ASB / elektryka ?? Intrepid 2004 2.7

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
intrepid04
*
*


Dołączył: Oct 29, 2008
Posty: 8

PostWysłany: Sro Paź 29, 2008 18:17    Temat postu: Problem ASB / elektryka ?? Intrepid 2004 2.7 Odpowiedz z cytatem

Prośbę swoja kieruje do osób, które mogłyby pomóc w dokładniejszym zdiagnozowaniu przyczyny "wchodzenia" ASB w tryb awaryjny (i zapala sie kontrolka check engine). Kilka informacji na początek: (olej wymieniany regularnie Mopar, przebieg 54000 mil, skrzynia używana bez przeciążeń!)Pojawiający się błąd na wyświetlaczu to P0700 czyli "system kontroli przełożenia/przenoszenia napędu/-usterka". Stało się to podczas dość wolnej jazdy i dodge mógł jechać tylko na II biegu. Po zresetowaniu za pomocą komputera (u mechanika) usterka ustała na około 1km i ponownie tryb awaryjny. Po moim resecie czyli odłączeniu akumulatora i odłaczenia/przyłaczenia wszystkich połączeń elektr. ze skrzynią i wiązek z komputerem Intrepid powrócił do pełnej sprawności z bdb. zmianą wszystkich biegów (bardzo płynnie i prawidłowo). Po trzech dniach objaw awaryjnego trybu powrócił (ponownie na zegarze P0700 pali się nadal check engine) i powtórzyłem operację resetu i połączeń i jak na razie kilkanaście godzin jest OK. Z tego co wyczytałem w internecie możliwa jest przyczyna w solenoid-zie (jakieś gumki). Zakładam, iż cewki są sprawne (??) bo po resecie skrzynia pracuje wzorowo. Może ktoś z was jest w stanie potwierdzic moja diagnozę ? Niestety mechanicy kasują za podłączenie komputera i oczywiście podają w/g mnie nie prawdziwe teorie (np. poważna awaria skrzyni, duże koszty itp.) 29-10-2008 ->Kolejne włączenie się trybu awaryjnego, jazda na II biegu ALE !! po wyłączeniu stacyjki i włączeniu silnika ponownie skrzynia pracuje w miarę ok. (biegi zmieniają się jakby trochę ociężale, pali się check engine) . Znajomy z podobnymi objawami miał uszkodzony czujnik obrotów na skrzyni ??? Teraz już zgłupiałem Sad Kolejny zakład i chcieliby rozbierać wszystko po kolei.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Sro Paź 29, 2008 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety to może byc trudne w ustaleniu. Nie jestem w dziedzinie ASB wytrawnym znawcą ale zanosi sie na to , że jak pozbędę się swego problemu to bedę wytrawnym znawcą skrzyni - zwłaszcza A 604 .

Czy zdradzisz z jakich stron polski jesteś ??
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
intrepid04
*
*


Dołączył: Oct 29, 2008
Posty: 8

PostWysłany: Sro Paź 29, 2008 21:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lublin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Sro Paź 29, 2008 22:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jakie to jest auto tak konkretnie ?
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
intrepid04
*
*


Dołączył: Oct 29, 2008
Posty: 8

PostWysłany: Sro Paź 29, 2008 22:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodge Intrepid 2,7 SE 2004 Z tego co się orientuje to silniki (nie w szystkie 2,7) i skrzynie są takie same jak w 300M i chyba LHS. Jest to trzeci mój amerykan (poprzednie to Vany). To co mogę to robię sam. Kilka lat miałem warsztat ale to dawne dzieje i dlatego większość napraw wymian jestem zrobić we własnym zakresie. Natomiat ta usterka przekracza moją wiedzę. Szukam wsparcia znawców tematu ponieważ nie bardzo mam ochotę na płacenie kolejnemu warsztatowi 100 /150 zł za samo podłączenie komputera bez postawienia diagnozy chociażby określającej np. że może być to to i to... a koszt taki czy inny.. Nie chodzi mi o to żeby samemu naprawić ale o żetelne i uczciwe podejście do sprawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Sro Paź 29, 2008 22:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I własnie z tym jest problem. Ja proponował bym się skontaktować z Tomkiem - jego gg. 6793769. Mieszka w Katowicach i dla wielu osób pomógł. Jak będziesz lub masz zamiar być w katowicach lub okolicach to zachęcam na umowienie się z nim. Powinien ci pomóc.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
intrepid04
*
*


Dołączył: Oct 29, 2008
Posty: 8

PostWysłany: Sro Paź 29, 2008 22:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuje za podanie GG do Tomka. Dzisiaj jest raczej już późno i spróbuje jutro podyskutować na GG.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Sro Paź 29, 2008 22:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prosze bardzo i zycze powodzenia
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Paź 30, 2008 3:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czytałem kiedyś posty na elektrodzie z podobnymi objawami nie pamiętam modelu ale był to chrysler i okazało się,że na płycie sterownika skrzyni były zimne luty.Pod wpływem temperatury skrzynia pracowała jak chciała.
oski rozłącz i spryskaj płynem do kontaktowym.

Myślę ,że zanim zaczniesz rozbierać skrzynie przeglądnij całą elektronikę a potem sprawy techniczne.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Czw Paź 30, 2008 7:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To bardzo mądra myśl.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw Paź 30, 2008 9:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Za skarby nie otwieraj sterownika skrzyni bo sobie narobisz niewąskich problemów, sterownik zalany jest specjalną masą przeciw wilgoci - no chyba że lubisz ryzyko i poszukiwanie sterownika Wink
Problemem u Ciebie może być płyta sterownicza, elektrozawory lub czujniki wejścia i wyjścia - wszystko do sprawdzenia bez demontażu samej skrzyni
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Paź 30, 2008 10:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przeglądnij całą zawartość być może tutaj rozwiążesz problem.

http://www.motoforum.pl/Forum/phpbb/viewtopic.php?t=3301&postdays=0&postorder=asc&start=135

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=3296744#3296744

http://automat.pl/archiwum/archiwum_48.htm
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
intrepid04
*
*


Dołączył: Oct 29, 2008
Posty: 8

PostWysłany: Nie Lis 09, 2008 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam !
Ponieważ podpowiedź w sprawie mojego Intrepida 2,7 wydaje mi się dość trafna prosiłbym o podpowiedź jak sprawdzić sensory wejścia i wyjścia bez rozbierania skrzyni. Wszystkie złączki elektryczne prowadzące do skrzyni (i nie tylko) przeczyściłem "kontaktem", wykręciłem czujniki wejścia i wyjścia - oczyściłem oraz czujnik wału i po przejechaniu kilku km znowu check engine, tryb awaryjny i II bieg. Po wyłączeniu i włączeniu silnika kontrolka check engine nie gaśnie ale biegi chodzą ok., aż silnik osiągnie temp. włączenia się wentylatorów. Samochód potrafi jeździć np. przez godzinę lub dłużej z włączoną kontrolką check engine a skrzynia pracuje wzorowo. Zdarzyło się również trzy razy że zgasła kontrolka check engine , skrzynia chodziła ok. i po godzinie, dwóch wróciła w tryb awaryjny i znowu check engine. Podobnie jest rano do momentu pełnego zagrzania skrzynia chodzi bdb. Może któryś z czujników się uszkodził - i się rozłącza (przerwa w uzwojeniu przy temp.?? Taki przypadek miał kiedyś kolega i wymienił czujnik ale ze względu na czas jaki upłyną nie pamięta szczegółów). Kiedyś odpalałem kilka razy inne auto za pomocą przewodów i zrobiłem krótkie zwarcie (błąd w podłączeniu kabli ). Po tym fakcie nic specjalnego się nie stało i było wszystko ok (było to około miesiąca przed wystąpieniem usterki). W mojej skrzyni sterownik chyba jest we wnętrzu skrzyni o ile sterownik to zespół solenoid ?? ->(http://www.sonnax.com/announcements/92836-02.pdf)
Pozdrawiam i z góry dziękuje za ewentualną odpowiedź
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
skuter
*
*


Dołączył: Jun 04, 2008
Posty: 14

PostWysłany: Pon Sty 19, 2009 18:56    Temat postu: intrepid Odpowiedz z cytatem

Jeszcze nie udało mi się rozwiązać problemu. Wymieniłem czujniki wejścia i wyjścia - miało pomóc ale nie pomogło. W ASO i inni mechanicy twierdza, że do wymiany jest sprzęgło hydrokinetyczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mrseven
*
*


Dołączył: Feb 24, 2008
Posty: 65
Skąd: KonstantynĂłw Ĺ�Ăłdzki

PostWysłany: Wto Sty 20, 2009 22:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam kolego.
P0700 wskazuje na usterkę elektryczną.Sprawdż dokładnie wiązkę szczególnie w miejscu przejścia pod nadkole przy skrzynce bezpieczników,ewentualnie te przewody od czujników,które wymieniłeś
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
skuter
*
*


Dołączył: Jun 04, 2008
Posty: 14

PostWysłany: Czw Sty 22, 2009 8:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
W moim intrepidzie 2001 2.7, 50 000 mil, są błedy P0700 i P0740 świeci się kontrolka check engine. Skrzynia zmienia biegi bez żadnych zgrzytów i hałasów, szarpnięć. W ASO po djagnostyce, nie wiem czy sprawdzali wszystkie połączenia elektryczne itp., czy tylko podłaczyli do komputera -stwierdzili że należy wymienić sprzęgło. Wymieniłem czyjniki wejścia i wyjścia - nie pomogło. Może ktoś się orientuje co można sprawdzić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group