www.asu.pl :: Zobacz temat - jak prawidłowo odpowietrzyć układ hamulcowy z systemem ABS
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jak prawidłowo odpowietrzyć układ hamulcowy z systemem ABS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pon Sty 03, 2011 10:38    Temat postu: jak prawidłowo odpowietrzyć układ hamulcowy z systemem ABS Odpowiedz z cytatem

sprawa dotyczy auta kolegi

PONTIAC TS z 93 roku ( czyli z systemem ABS - DELCO-VI )

- po uszkodzeniu gumowego wężyka płyn opuścił układ hamulcowy
( fachowcy ...wymienili mu wężyk, uzupełnili płyn i ...odpowietrzyli )

- jak to zwykle bywa - fachowcy nie poradzili sobie z odpowietrzeniem układu i zaproponowali wymianę w/g mnie sprawnej pompy hamulcowej na nową .

- efektem naprawy jest zapowietrzony układ hamulcowy
(pedał hamulca pierw jest miękki i wpada w podłogę - potem twardnieje )
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Pon Sty 03, 2011 16:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

robisz to tak jak w kazdm innym aucie skoro ci twoi fachowcy nie wiedza jak to sie robi to POGRATULOWAC
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Sty 03, 2011 20:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maverick odpowietrzcie to grawitacyjnie!
zalaczcie stacyjke, uzupelnijcie plyn na maxa, odkrec jeden z odpowietrznikow i poczekaj (bez pompowania!) az przeplynie plyn od zbiorniczka do zacisku/cylinderka (czyli jakies 100-200ml),kontrolujcie stan plynu by nie braklo. operacje przeprowadzcie identycznie z kazdym kolem i po sprawie.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
resk
*
*


Dołączył: Oct 08, 2004
Posty: 16

PostWysłany: Pon Sty 03, 2011 22:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i zaczynaj od najdalszego koła - tylne prawe
_________________
Chrysler Pacifica 3,5
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Sty 04, 2011 3:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

resk napisał:
i zaczynaj od najdalszego koła - tylne prawe
Osobiscie radze zrobic dokladnie w/g fabrycznej ksiazki servisowej, ktora mowi zupelnie inaczej.Cytuje : Bleeding Sequence : A.- Left Front , B.- Right Front , C.- Left Rear , D.- Right Rear . Dane te sa jednakowe dla recznego i cisnieniowego odpowietrzania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Wto Sty 04, 2011 19:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrob tak jak pisze Mark z tym ze jeden niech siedzi w aucie i jak on nacisnie hamulec to drugi niech wtedy odkreci odpowietrznik i jak juz wcisnie do konca to zakrecic odpow. i tak z kazdym kolem az skoncza leciec babelki powietrza. Mysle ze powinno pomoc! Ja tak robie i poki co za kazdym razem pomaga!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 07, 2011 3:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wracajac do odpowietrzania.Nigdy sie nie zastanawialem nad kolejnoscia ,ktore kolo.Jak trzeba bylo odpowietrzac,to wpisywalem typ auta do 'pompy odpowietrzajacej " (takie urzadzenie diagnostyczne) i tam na ekraniku wyswietlalo mi kolejnosc kol,ilosc i typ plynu.Typowe rutynowe dzialanie,podczas ktorego bardziej skupialem sie nad stanem technicznym hamulcow niz nad tym aby zapamietac jaka jest kolejnosc w jakim aucie.Ale teraz,gdy czasami zagladam do rozmaitych serwisowek dla potrzeb forum - zauwazylem ze dla roznych marek aut sa rozne kolejnosci odpowietrzania.Zapewne to wynika z budowy pompy ABS. I tak zauwazylem,ze dla wiekszosci aut GM jest kolejnosc 1.LF , 2.RF , 3.LR , 4.RR. Natomiast dla niektorych Fordow jest inaczej(tak jak kiedys uczyli w Polsce) : 1.RR , 2.LR , 3.RF , 4.LF . Z kolei w Chryslerach minivanach (vojkach) podaja jeszcze inaczej : 1.LR ,2.RF , 3.RR , 4.LF. Dlatego uwazam,ze warto miec serwisowke dla konkretnego modelu (rocznika) auta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Wto Sty 11, 2011 11:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mark, piszesz ze uzywales ''pompy odpowietrzajacej''. Do czego to urzadzenie sie podlacza w aucie? Czy jest to vacum do wysysania plynu z cylinderkow? Czy elektronicznie steruje praca pompy ABSu w trakcie odpowietrzania? Czy faktem jest specjalny tryb ukladu ABSu w ktory nalezy wejsc w trakcie odpowietrzania by pracujac pompa wypchnela pecherzyki powietrza z wewnetrznych zakamarkow ? (sorki za brak PL znakow)
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Sty 12, 2011 4:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli bym chcial wyczerpujaco odpowiedziec na pytanie takie jak Tytul tego watku,to mozna by napisac ksiazke.Tyle tego jest,rozne procedury dla roznych aut.Ale ogolna zasada jest podobna dla wszystkich aut - wypompowac powietrze z systemu.Powiem krotko :Urzadzenie ktorym pracowalem,to niewielki stojacy na kolkach diagnoskop.Bylo tam wszystko co potrzebne do obslugi biezacej auta.A wiec komputer-skaner, pompa prozniowa ze wskaznikami,testery baterii,rozrusznika i alternatora, i wiele wiele innych przydatnych funkcji pomiarowych.Byla tez pompa do odpowietrzania hamulcow.Na zbiorniczek plynu w miejsce korka zaklada sie specjalny adapter (w zaleznosci od auta) ktory jest podlaczony wezykiem do urzadzenia.Podaje sie w ten sposob plyn hamulcowy pod stalym cisnieniem ok.25psi do zbiorniczka, odkreca sie po kolei odpowietrzniki i robi plukanie ukladu az bedzie lecial czysty plyn i bez powietrza.(do przezroczystej butelki oczywiscie).Auta starsze ( przed 1995 rokiem) nie maja wymagan co do procedury.Wystarczy przekrecic kluczyk ( wlaczyc zaplon ) w czasie odpowietrzania - ale tez niekoniecznie we wszystkich.Ale niektore auta nowsze po 95 roku oraz niektore rozbudowane modele wczesniejsze ( zwlaszcza z ukladem kontr.trakcji) wyposazone sa w uklad automatycznego odpowietrzania systemu ABS,ktory uruchamia sie z diagnoskopu - wchodzi w menu ABS i wybiera funkcje AutoBleedProcedure.Wowczas pompa ABS pracuje tak,aby umozliwic calkowite usuniecie z niej powietrza podczas odpowietrzania.Z tej funkcji korzysta sie tez wtedy,gdy wymienia sie caly unit ABS-u.Dodam,ze popularnych Vojkach z ABSem (przewaznie typu Teves 20 System) ) tez jest specjalna procedura odpowietrzania , wymagajaca uzycia diagnoskopu ,obejmujaca oddzielnie czesc ukladu z pompa ABs a oddzielnie czesc normalna ukladu.No ,ale ta procedure stosuje sie raczej tylko wtedy,gdy uklad jest zapowietrzony totalnie - np.podczas wymiany ABS-u.Normalnie powinno wystarczyc zwykle odpowietrzanie .><< Najwazniejsze jest to , ze przed odpowietrzaniem ukladu z ABS nalezy usunac z pamieci wszystkie kody bledow ABS-u (jesli wystapily). Czsami byl blad chwilowy , sam sie naprawil - lampka zgasla a w pamieci zostalo.Trzeba koniecznie wtedy wymazac pamiec skanerem obslugujacym tez kody ABS. Wniosek - warto zaopatrzyc sie w dobrze oprogramowany skaner ( albo laptop) oraz serwisowke ,aby moc sprawdzic jakie sa procedury i mozliwosci odpowietrzania dla konkretnego auta.Niektore auta z deska Digital maja uklad wyswietlacza samodiagnozy ABS-u i do nich nie trzeba skanera - ale aby to uruchomic potrzebna jest fabryczna serwisowka.>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><Jesli Pontiac TS o ktorym pisze Maverick ma rzeczywiscie system ABS Delco VI - to tez jest specjalna procedura z uzyciem diagnoskopu (scan tool) w celu odpowiedniego ustawienia trzech silniczkow.. Ponadto dla niektorych modeli z DelcoVI byla tez czasami inna kolejnosc - najpierw 2 punkty modulatora, nastepnie miejsca gdzie odchodza rurki , potem :RR ,LR , RF , LF - dlatego najlepiej ustalic dokladnie rocznik z VINu i zobaczyc w konkretnej serwisowce .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pią Sty 14, 2011 2:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki, sporo sie dowiedzialem Smile Pozdrawiam !!!!
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
resk
*
*


Dołączył: Oct 08, 2004
Posty: 16

PostWysłany: Nie Sty 16, 2011 23:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"...ze dla wiekszosci aut GM jest kolejnosc 1.LF , 2.RF , 3.LR , 4.RR. Nato...."

może to bez znaczenia, ale w Haynes Repair Manual w rozdziale 9 - brake system bleeding - autor pisze: "Beginning at the right rear wheel" czyli wg książki powinniśmy zacząć od prawego tylnego koła.

zdrówka
_________________
Chrysler Pacifica 3,5
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Sty 17, 2011 0:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie mozna wyrywac zdan z kontekstu,bo watek straci sens.Wyrwales moje zdanie z kontekstu - zamiast przeczytac calosc dokladnie.Przeczytaj tez ostatnie zdanie.. A co do Twego cytatu z Haynes to tez wyrwales je z kontekstu.Nawet nie napisales jakiego auta i jakiego systemu ABS ma dotyczyc.I kto powinien zaczac? ( ten co ma Pacyfike czy ten co ma PTS , czy ci co maja ogolnie GM-y?)Trzeba zawsze starac sie czytac cala ksiazke.Haynes wydaje jedna ksiazke dla wielu modeli i wielu rocznikow aut jednej rodziny.Ale kazdy z nich ma prawo byc wyposazony w inny system ABS np. w zaleznosci od wersji lub rocznika (nie zawsze,ale sie zdarza).Dlatego Haynes podajac ogolnie rutynowa procedure podaje tez wczesniej info ze dla ukladow np. X i odpowietrzania z uzyciem scan tool nalezy wziac dokladna procedure z serwisowki dla konkretnego modelu.Zdarza sie tak,ze te same systemy ABS w roznych rocznikach mialy podana inna kolejnosc odpowietrzania ze wzgledu na to czy jest Uklad Kontroli Trakcji,czy nie, i o tym tez Haynes uprzedza.Rutynowa kolejnoscia i bez uzycia diagnoskopow tez jakos tam sie tego powietrza pozbedziemy-tyle ze o wiele trudniej i nie zawsze do konca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Sro Kwi 08, 2015 22:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MAm przed soba profesjonalna servisowke do pontiaca 1993 i tam pisze ze odpowietrza sie w kolejnosci
1- kolo tylne prawe
2- kolo przednie lewe
3-kolo tylne lewe
4-kolo przednia prawe

to skad Markseven wziął te dane
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group