www.asu.pl :: Zobacz temat - Znowu problemy z uruchoieniem !!!
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Znowu problemy z uruchoieniem !!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Mar 13, 2010 16:04    Temat postu: Znowu problemy z uruchoieniem !!! Odpowiedz z cytatem

Znowu mam problemy z uruchomieniem mojej maszyny. Straaasznie ciężko ją uruchomić, a po odpaleniu jak działa ssanie silnik chodzi nierówno, potem gdy obroty spadną wszystko w zasadzie jest OK ale jak dam gazu i od razu go zdejmę to obroty spadają zbyt nisko i szarpnie silnikiem. Mam wrażenie że na LPG tego problemu nie ma.
Czyżby poleciał któryś z wtryskiwaczy benzynowych .... ???

ODB zgłasza błąd P0135 "Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 czujnik1) - usterka" - czy to może mieć wpływ na problemy z odpalaniem ?
i gdzie tego ustrojstwa szukać to wymienię ale nawet nie wiem jak to wygląda.

Pozdrowionka
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Mar 13, 2010 18:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

podgrzewacz lambdy jest w srodu sony wiec nie masz czego szukac Smile sprawdz czy do lambdy dochodzi napiecie- moze masz gdzies przerwe na zasilaniu? (grzalka jest przewaznie zasilana 2 ma przewodami tego samego koloru - w visionie to albo biale albo szare-niepamietam)
pozatym sama sonda jak najbardziej ma wplyw na prace silnika - to jeden zglownych elementow ktory steruje ECU.
sam podgrzewacz sondy jest po to by sonda wczesniej osiagnela temperature pracy(ok.300st)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Mar 13, 2010 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak ale czy jeśli sonda będzie uszkodzona to nie powinna czasem zgłaszać błędu ?
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Mar 13, 2010 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no jesli bedzie uszkodzona calkowicie to bedzie zglaszal blad..ale jesli np napiecie na sondzie przy skladzie stechio mieszanki zamiast 0,45V bedzie 0,55V to komp to odczyta jako uboga mieszanke i zwiekszy czas wtrysku- pojawia sie problemy z praca silnika ale komp na sondzie osiagnie zadane 0,45V i bedzie "myslal" ze jest OK i checka nie wywali
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Mar 13, 2010 22:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale na programie diagnostycznym od LPG odczyt sondy jest OK (chyba) bo jakby był zły o powinien być wyświetlany na czerwono. Tak w zasadzie to jaki powinien być prawidłowy odczyt sondy ?
Co do zwiększenia czasu wtrysków to chyba masz rację bo mam wrażenie że na zimnym silniku go zalewa bo śmierdzi z wydechu nie przepalonym paliwem.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Mar 14, 2010 15:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja o tym, że sonda jest padnięta, a pracowała na za niskim napięciu, dowiedziałem się u gazownika.
Podłączył skaner i pokazało w jakim napięciu pracuje sonda, dodatkowo pokazało chyba błąd "54", ale pewności nie mam, czy to ten numer błędu.
Kidy miałem padniętą sondę to silnik nierówno pracował, a ASB poszarpywała.
Natomiast nie miałem żadnego problemu z jego uruchomieniem.
Skaner powinien pokazać w jakim zakresie prądu, pracuje sonda.
Nic więcej w Twoim temacie nie potrafię pomóc.
Gdybyś musiał kupić sondę, to nie kupuj w ASU, bo moja i nie tylko moja, padła dość szybko po montażu.
Swoją kupiłem w necie, NTK/NGK-uniwersalną z polecenia kolegów z naszego forum.
Gdybyś potrzebował namiary, to postaram się je dla Ciebie odnaleźć.
Powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Mar 14, 2010 19:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On podaj jakis kontakt do tych sond...zawsze sie moze przydac Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Mar 14, 2010 23:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jaki jest poprawny zakres odczytu pracy sondy ?

ON - dawaj namiarek na sondy bonie ma na co czekać - autko muszę mieć sprawne cały czas.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Mar 15, 2010 8:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale ale! cyberda wiedz jeszcze to ze jak jest silnik zimny to nie bierze pod uwage sygnalu z lambdy! do pelni szczescia sprawdz jeszcze czujnik temperatury, cisnienie paliwa na listwie no i czy wtryski nie leja!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Mar 15, 2010 9:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na pewno sonda do odpalania ci nie potrzebna nawet jak by była padnięta to do wolnych obrotów nic nie ma.

Ostatnio miałem problem z czekami 51,21 po skasowaniu wyświetlały ponownie.Próbowałem mierzyć napięcie na sondzie ale od strony komputera i wskazywało ,że sonda stoi na 0,49V.
Kupiłem sondę nową z allegro ale tę ,która jest za katalizatorem



Oczywiście wtyczka się różni od przedniej nawet pomimo,że na zdjęciu wygląda tak samo.

oryginalna jest ta http://www.allegro.pl/item897129688_chrysler_voyager_2_4_sonda_lambda_ntk_4686222.html

Po wymianie czeki nie świecą.zrobiłem ponowny pomiar napięcia i soda stoi na 0,46V.Ale w to mi się nie chce wierzyć bo zaraz by wyskoczyły błędy.Zobaczymy pojeździmy.

Może któryś próbował mierzyć napięcie sondy przy komputerze.wtyczka pierwsza od góry pin sygnałowy 30 a masowy 27.Wkładając igły do pinów mamy bezproblemowe dojście do kontaktu.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Mar 15, 2010 10:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sondę kupiłem tu:

:022/8647065 lub 602117885

Zadzwoniłem na komórkę, dopytałem o szczegóły sondy, później sms-em wysłałem moje namiary i po dwóch dniach miałem sondę u siebie.
Działa do dziś.
Tu masz potwierdzenie, że nasi koledzy z ASU tez tam kupili tę sondę.
Nadmienię, że za taką samą sondę w Słupsku zawołali ode mnie ok 250zł, nie pamiętam dokładnie z uwagi na upływ czasu.
Na sondę dają 12 m-cy gwarancji, ale tam jest napisane, że gwarancja nie obejmuje aut zasilanych LPG...

http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7858&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Zakres w jakim powinna pracować sonda znajdziesz tu, w odpowiedzi kolegi Lift-a.

http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7628

Powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Mar 15, 2010 20:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrobiłem dzisiaj regulację/kalibrację gazu i autko zaczęło lepiej pracować i odpalać (oczywiście błąd podgrzewania nie zniknął) ale pojawił się malutki problem z obrotami, jak dam gazu id razu zdejmę nogę z pedału to na chwilę obroty schodzą za nisko i szarpnie silnikiem - bardzo niemiła sprawa w ruchu miejskim. Zastanawiam się czy do tego wszystkiego czasami nie pada mi krokowiec od wolnych obrotów. Na szczęście dysponuję drugim silnikiem na części to przełożę cały kolektor razem z przepustnicą i zobaczę co się będzie działo.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Mar 21, 2010 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i doszedłem do przyczyny problemów z odpalaniem.
Okazało się że przyczyną był, jak zwykle nasz szanowny polski ... mechanik-partacz.
Nie wiadomo dlaczego jak zakładali mi nowy silnik (we wrześniu) to do nowego silnika założyli stary kolektor dolotowy wraz z przepustnicą i silnikiem krokowym, pewnie dlatego że powiedziałem iż trzeba przełożyć czujniki ze starego silnika, oczywiście mówiłem o czujnikach typu czujnik położenia wału ale mechanik stwierdził że jak czujniki to wszystkie a jako że należał do gatunku leniwców to widocznie łatwiej mu było przełożyć cały kolektor wraz z mod. przepustnicy. Oczywiście w starym silniku poleciało gniazdo zaworu więc wywalał olej który przedostał się do środka kolektora i go totalnie zasyfił oczywiście razem z przelotem do czujnika krokowego, a na przepustnicy był półcentymetrowy szlam z oleju więc jak mogło wszystko działać OK. Założyłem kolektor z nowego silnika (czyli tak jak powinno być od początku) wcześniej jeszcze wszystko tak dla spokoju przeczyściłem (choć było czyste ale jak już miałem w rękach to warto) i ... nie to auto. Silnik odpala na puk, spalanie w dół no i oczywiście wolne obroty idealne.
I znowu musiałem poprawiać po mechanikach którym zapłaciłem za naprawę...
Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Rolling Eyes
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group