www.asu.pl :: Zobacz temat - jazda po gorke - dziwna sprawa
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jazda po gorke - dziwna sprawa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Paź 22, 2009 9:47    Temat postu: jazda po gorke - dziwna sprawa Odpowiedz z cytatem

witam. mam taki maly problem z TS-em. na PB auto chodzi OK, na LPG tez chodzi OK, ale jadac na LPG "pod gore"(na wzniesieniu) czuc ze cos go dusi...wciskajac gaz na maxa (kick down) zaczyna przerywac jakby gaz sie skonczyl. co to moze byc? czyzby rurka w zbiorniku nie siegala poziomu gazu? butla toroidalna (malenka 44l). na PB ten problem nie wystepuje wiec sprawa dotyczy tylko instalacji LPG..ma ktos jakies pomysly?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Paź 22, 2009 10:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a moze to dotyczy obciazenia. zaciagnij nieco hamulec postojowy i sprawdz czy tak sie dzieje. ja tak mialem po zatankowaniu zlego gazu. po wymianie filterkow i zatankowaniu dobrego przeszlo.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Paź 22, 2009 11:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie..napewnie nie od obciazenia! niewazne czy jade sam czy zapakowany..na plaskim jest OK, pod gorke cos przerywa. gaz staram sie tankowac na 2 stacjach (markowych) wiec raczej slaba jakosc odpada, pozatym jakby gaz byl zly to i na plaskim przy kickdownie bylyby problemu a tu jest OK
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Paź 22, 2009 11:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

brudny filtr, mało wydajny reduktor a może reduktor źle założony?opcji jest dużo
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Czw Paź 22, 2009 17:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może też być woda lub olej w reduktorze - umów się na czyszczenie instalacji.
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Paź 22, 2009 19:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>woda lub olej w reduktorze

reduktor "swiezy" po regeneracji wiec wody i innych szlamow raczej brak, filtr nowy, reduktor raczej dobrze dobrany...
pozatym wszystkie te rzeczy maily by wplyw ogolnie na jazde a nie tylko "podcza wzniesienia"...dodam ze samochod dlawi sie tylko na poczatku, pokrztusi sie , pokrztusi i wraca do normy i juz ciagle jak glupi
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw Paź 22, 2009 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W poprzednim moim samochodzie (VOLVO 740) miałem problem ze skręcaniem w lewo Smile Za każdym razem, gdy w miarę szybko wchodziłem w zakręt silnik na gazie gasł Sad Okazało się, że przyczyną był sam reduktor, a w zasadzie membrana w reduktorze. Niby wszystko OK i cały czas jeździł, że aż miło, to w lewych zakrętach gasł. Po założeniu reduktora z tzw. bajpasem problem gaśnięcia ustąpił.
Podobno chodziło o to, że membrana w momencie skrętu w lewo przemieszczała się wewnątrz reduktora i zatykała przepływ gazu w środku, a bajpas powodował, że ciśnienie po obu stronach membrany było takie samo.

Może u Ciebie jest podobnie i w momencie gdy przód auta się uniesie membrana zatyka przepływ gazu ?

Skontaktuj się z Luky-m, a jeżeli nie masz czasu na wycieczki, to skoro mieszkasz w Jaworznie, to podjedź do Sosnowca na ul. Kukułek po godz. 14:00. Jest tam bardzo dobry i tani warsztat LPG. Na pewno pomogą !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Czw Paź 22, 2009 21:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

napisz jaka masz instalacje!!

jesli 1 generacji to brakuje ci gazu-odkrec srube do miksera

jesli 2 generacji to moze ci go zalewac, poniewaz silnik pokazuje uboga mieszanke i silniczek krokowy od gazu otwiera go za duzo.

najlepiej to sprawdzic podczas jazdy z programem gazowym

podobna sytuacja moze byc w 3 generacji

jesli to sekwencja to zasadnicze pytanie czy jest z map sensorem czy nie, jesli jest z mapsensorem to obserwuj czasowtryski benzynowe jadac na gazie i porownaj je do czasowtryskow benzynowych jadac na benzynie

jesli jest bez mapsensora to moze brakowac gazu lub reduktor sie wychladza

zreszta we wszystkich generacjach jesli reduktor sie wychladza (przy wiekszym obciazeniu gaz pochlania wiecej ciepla) to gaz nie rozpreza sie calkowicie i stad to szarpanie
zakladam ze swiece i kable juz wymieniles:)

jeli tak zacznie szarpac to zatrzymaj sie i sprawdz czy parownik jest cieply

i napisz dokladnie co tam masz:)
chyba ze cos przeoczylem
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Paź 23, 2009 7:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kurcze sory, nie napisalem dokladnie o co chodzi Smile
Pontiac TS 3,8, gaz sekwencja Prinsa (4 letnia) z wtryskami Keihin, parownik Prinsa po regeneracji,instalka ogolnie po przegladzie (ale przez poprzedniego wlasciciela...co prawda sa rachunki ale wiecie jak to jest, w kazdym razie na oko wyglada ze byla przegladana, filtr gazu nowy).

Po zakupie gaz zaczal lekko wariowac - okazalo sie ze bezpiecznik od zasilania byl zasniedzialy, po wyczyszczeniu jest OK, ale mam male podejrzenia co do calego przewodu + - moze tu jest pies pogrzebany..
ale napiszcie jeszcze gdzie zajrzec - po weekendzie bede mial chwile to zagladne tu i tam.
PS. gdzies wyczytalem ze moze byc woda w zbiorniku(ze skroplin) - mozliwe to jest by to byl powod?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon Paź 26, 2009 18:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też może być. Takie "płynne" zanieczyszczenia w zbiorniku, czy w innych elementach instalacji mogą się właśnie ojawiać tak nietypowo - przy zjazdach/podjazdach lub na zakrętach, natomiast przy jeździe "poziomej" będzie wszystko OK.
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Wto Paź 27, 2009 10:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:

Po zakupie gaz zaczal lekko wariowac - okazalo sie ze bezpiecznik od zasilania byl zasniedzialy, po wyczyszczeniu jest OK, ale mam male podejrzenia co do calego przewodu + - moze tu jest pies pogrzebany..
ale napiszcie jeszcze gdzie zajrzec - po weekendzie bede mial chwile to zagladne tu i tam.
PS. gdzies wyczytalem ze moze byc woda w zbiorniku(ze skroplin) - mozliwe to jest by to byl powod?


jesli bedzie brakowac napiecia to bedzie rozlaczal gaz lub przerzucal sie na benzynie

sprawdz czy masz tam map sensor
mozesz zrobic czyszczenie wtryskiwaczy poprzez wlanie jakiegos plynu do czyszczenia wtryskow (benzyna ekstrakcyjna lub produkt marki BERNER) do weza zasilajacego wtryskiwacze i sprobowac przepalic gaz wraz z tym srodkiem
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lis 14, 2009 22:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i sprawa sie chyba wyjasnila sama... mialem dzis dluzsza traske - 500km po naszej A4 i zauwazylem ze przerywa tylko na zalaczonym LockUpie, na samej 4-ce problemu nie ma...no ale podczas powrotu do domu lockUp sie wogole nie zalaczyl - ale drgawek tez nie bylo. czyzbym dobrze wnioskowal ze wina lezy po stronie tego slawnego zaworu TCC???
na czym polega jego "popsucie"? da sie go jakos pomierzyc/sprawdzic czy to aby napewno ON jest padniety, a nie jakis kabelek lub cos innego?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Nie Lis 15, 2009 13:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie bardzo widzę związek między lockup a przerywaniem i dławieniem się silnika...
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group