www.asu.pl :: Zobacz temat - Chevrolet Trans Sport 1997r - dane techniczne - felgi
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chevrolet Trans Sport 1997r - dane techniczne - felgi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Ronin78
*
*


Dołączył: Sep 08, 2014
Posty: 4

PostWysłany: Pon Wrz 08, 2014 11:16    Temat postu: Chevrolet Trans Sport 1997r - dane techniczne - felgi Odpowiedz z cytatem

Sprawa dotyczy felg do tego samochodu:


http://zapodaj.net/daa776eaaaa95.jpg.html


Kupiłem nowe zimówki i będą na tym komplecie co widać a na lato chcę kupić nowe opony letnie i nowe felgi.

Moje pytania są takie:
Czy jest sens wstawiać 17 cali (trwałość zawieszenia)?
Jaki jest rozstaw różne źródła podają 5x115 lub 5x114,3?
Czy wraz ze zwiększeniem szerokości felgi (standard chyba 6,0J) powinienem zmniejszać ET? Też nie wiem jakie jest standardowe ET, widziałem w ogłoszeniach i 37 i 40 i 57 i się trochę pogubiłem już.

Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedź
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
netbet
*
*


Dołączył: Mar 06, 2015
Posty: 11

PostWysłany: Pią Mar 06, 2015 9:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to ja wam wszytkim odpowiem...

5x115 dziuta 70,2
ale...

max co wchodzi do transa po '97 to:
225/65 R17

tak to wygląda na aucie:
sorry za syf - taka droga...


...niestety nie wiem jau wstawć zdjęcie Evil or Very Mad [/img][/url]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Mar 14, 2016 0:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ET dla 15tek, 16tek felg mógłbyś też podać?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Teemto
*
*


Dołączył: Aug 24, 2016
Posty: 22
Skąd: Moonus Mandel

PostWysłany: Pon Wrz 26, 2016 22:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ponieważ swego czasu też trochę szukałem właściwego rozmiaru kół i opon do Chevroleta Trans Sport to mogę się podzielić moimi ustaleniami:

1. W Europie Chevrolet Trans Sport (oraz bliźniaczy Opel Sintra) był fabrycznie wyposażany w felgi o następujących parametrach:
    średnica 15"
    rozstaw śrub 5x115
    szerokość 6"
    ET 52
    otwór centrujący 70,3

Na takie felgi były montowane opony 205/65/15.

2. W USA bliźniacze modele Chevrolet Venture/Poniac Montana wychodziły na podobnych felgach 15" ale za to opony były większe: 215/70/15 lub 215/75/15 czyli typowo po amerykańsku - mała felga duży balon.

Kiedy popatrzymy na europejskie wersje tego auta - widać że koła są nieco za małe w stosunku do wielkości nadkoli - wygląda to nieciekawie.
W amerykańskim oryginale jest znacznie lepiej. Dlatego dobierając koła do mojego Trans Sporta trzymałem się amerykańskiego rozmiaru koła i zastosowałem felgę 16", szerokość 6.5", 5x115, ET 46.

Porównajmy średnice :
1.Europa fabryczna 205/65/15 : 648mm
2.USA fabryczna 215/75/15 : 704mm (ponad 5 cm więcej)
3.Moja wersja 215/70/16 : 707mm (prawie tyle samo co USA)

Dlaczego taki rozmiar? Starałem się zachować wymiary możliwie bliskie oryginału a jednocześnie uzyskać atrakcyjny wygląd auta. Dzisiaj w nowych samochodach stosuje się znacznie większe koła niż kiedyś. Oczywiście do amerykańskiego klasyka nie założę felg 20" z oponami o profilu 30 bo wygląda to żałośnie:



Zastosowanie felgi o rozmiarze 16" zamiast 15" optycznie powiększa koło a jednocześnie opona 215/70 tylko nieznacznie przekracza rozmiar stosowany w Stanach jednocześnie zachowując charakter auta z miękkimi oponami o wysokim profilu.

Nie bez znaczenia jest fakt, że w Europie trudno jest kupić oponę 16 - 17 cali do aut osobowych o profilu wyższym niż 60 - 65. Te które są dostępne przeznaczone są albo do samochodów dostawczych (czyli wzmocnione, duża nośność, trwałe - ale twarde...) albo do terenówek i SUV-ów (czyli bieżniki terenowe lub udające terenowe śnieżno/błotne). Typowo szosowych opon osobowych w rozmiarze 215/70/16 jest jak na lekarstwo a 215/75 zupełnie brak.

Dlatego ostatecznie w Chevrolecie wylądowały Micheliny Latitude Tour HP 215/70/16, które co prawda formalnie też mają oznaczenie M+S ale spośród tych osiągalnych na rynku są najcichsze i najbardziej elastyczne.

A autko z tymi kołami wygląda tak:



Przy tym rozmiarze kół wnęki nadkoli są ładnie wypełnione a jednocześnie nic nie obciera a auto zachowało swój - lekko już retro - charakter. Również licznik zaczął wskazywać dokładną prędkość - na fabrycznych europejskich kołach pokazywał za dużo (jak wiele innych aut zresztą...).
_________________
CHEVROLET TRANS SPORT 3.4


Ostatnio zmieniony przez Teemto dnia Pon Cze 29, 2020 8:59, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Paź 10, 2016 23:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fajnie rzeczywiście te koła wpasowałeś.
Ja mam wcześniejszą generację Trans Sporta, ale fakt, że w mojej euro wersji od początku obserwowałem spore przekłamanie prędkościomierza. Trochę się poprawiło po zmianie opon na rozmiar fabryczny (ale właśnie ten europejski). Myślałem, że wtedy będę miał już względnie mały błąd wskazań, ale pomimo poprawy to nadal jest z reguły ok. 10 km/h różnicy.
Wychodzi więc na to, że Amerykanie mieli gdzieś prędkościomierz i licznik wstawiając na Europę mniejsze opony i liczniki dają te same co do siebie, co najwyżej zmieniając blaty z cyferkami...
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Sro Paź 12, 2016 16:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podaj jakie oponki teraz dałeś ,ja mam felgi 15 i musze zmienic oponki zimowki
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sro Paź 12, 2016 18:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W zeszlym roku musialem kupic zarowno zimowki, jak i letnie, bo to co przejalem po poprzednim wlascicielu nie nadawalo sie d9 niczego i jeszcze mialo totalnie z d*py rozmiary.
Po poszukiwaniach jakichs sensownych opon niedostawczych akurat stanelo na Hankooku. Zarowno w kwestii zimowek, jak i letnich. Zwlaszcza, ze byly spore promocje na nie.
Jak chodzi o zimowki to kupilem Hankook W442 Winter i*cept RS 205/70 R15 96 T
Letnie mam w tym samym rozmiarze i nosnosci.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sro Paź 12, 2016 18:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale patrzac nadal na spore przeklamania predkosciomierza, to nastepne nie wiem czy nie bede szukal 215/70. Acz podejrzewam, ze moze byc jeszczetrudniej takie sensowne znalezc.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Teemto
*
*


Dołączył: Aug 24, 2016
Posty: 22
Skąd: Moonus Mandel

PostWysłany: Czw Paź 13, 2016 20:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do swojego auta mam opony zimowe 205/65/15 na fabrycznych felgach. Na takich kołach go kupiłem. Z tym rozmiarem prędkościomierz przekłamywał o jakieś 7-8% (pokazywał za dużo).

Nie wiem do końca, czy będę je w ogóle zakładał ponieważ w zasadzie nie planuję jeździć nim w zimie, a na pewno nie przy śnieżno/błotno/solnej aurze.
_________________
CHEVROLET TRANS SPORT 3.4
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group