www.asu.pl :: Zobacz temat - Problem z obrotami -> wydech?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z obrotami -> wydech?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
cinek20002
*
*


Dołączył: Aug 27, 2013
Posty: 14
Skąd: Wielkopolskie -> PCT -> Krzyż WLKP.

PostWysłany: Czw Gru 05, 2013 21:58    Temat postu: Problem z obrotami -> wydech? Odpowiedz z cytatem

Witam!

Od problemu do problemu, dzisiaj udało się rozwiązać jeden problem podświetlenia przycisków na konsoli środkowej a tu kolejny ciężki orzech do zgryzienia. Od wtorku mój voyek zaczął świrować. Przy obrotach powyżej 2,5 tyś zaczyna się dławić, silnik wyje i nic nie przyspiesza, obroty rosną a samochód nie przyspiesza. Jedyna metoda osiągania prędkości to BARDZO powolne i delikatne dodawanie gazu. Nie ma mowy o wyprzedzaniu jakiego kolwiek samochodu (ostatnio zbłaźniłem się próbując wyprzedzić Seicento z 5 kobietami na pokładzie -> poległem a one miały ubaw Smile). Proszę pomóżcie bo nie mam już pomysłu Sad komputer nic nie wykazał, zamontowana jest instalacja gazowa ale objawy są bez względu na to jakie paliwo jest dostarczane więc to też odpada, odpada zapłon i powietrze ponieważ na tzw. luzie reaguje żwawo na gaz jednak jak się go chwilkę przytrzyma to też się zaczyna krztusić.

Gdzieś na forum trafiłem opinię, że może to być spowodowane zapchanym katalizatorem. Spotkał się ktoś z takim problemem by mógł mi coś poradzić? Szukałem bez rezultatu katalizatora ale niestety nigdzie nie idzie go dostać (na oryginał nawet nie patrzę ze względu na cenę Smile). Jedyną opcję widzę w uniwersalnych modelach jednak nie znam się na tym zupełnie, może mógł by mi ktoś coś poradzić, na co zwrócić uwagę, jaka firma, jaka średnica rur itp.?

Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Gru 06, 2013 5:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak obroty rosną a auto nie przyśpiesza to raczej skrzynia biegów się ślizga, te auta maja także takie zabezpieczenie że jak na luzie wciśniesz gaz to silnik przy 4000-4500 obrotów zaczyna się dusić,no ale ty piszesz że już przy 2500 zaczyna się dusić i co dziwne na luzie, a jak ze świecami i przewodami wysokiego napięcia ,wymieniałeś??
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cinek20002
*
*


Dołączył: Aug 27, 2013
Posty: 14
Skąd: Wielkopolskie -> PCT -> Krzyż WLKP.

PostWysłany: Pią Gru 06, 2013 7:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie to nie sprzęgło bo jak samochód jest rozgrzany, zatrzymam się powiecmy na 30 min. i ruszę znowu to przez 2-3 min. jest ok. po za tym przy ruszaniu też by się ślizgało.

Co do obrotów na luzie to skrzynia ma zabezpieczenie i odcina przy 4 tyś. żeby nie zatrzeć właśnie sprzęgła bo pomimo luzu kręci się cały czas wałek 3-go biegu (informacja od mechanika tych właśnie skrzyń).

co do przewodów i świec to były wymieniane ok 20 tyś km temu, jednak wątpię ze to one...

Dodam jeszcze że dźwięk silnika zmienił się na bardziej "metaliczny" i głośniejszy. Brzmienie jest rasowe Smile jednak by tam 6 litrów było pod maską conajmniej jednak wolę jeździć normalnie niż tylko czołgać się i wyć...

Poradźcie coś...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
koni2305
*
*


Dołączył: Mar 04, 2012
Posty: 116
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pią Gru 06, 2013 12:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napisał byś coś więcej czy automat czy manual który rok. Tu masz katalog do katalizatorów, z doborem nie powinno być problemów wszystkie wymiary są podane na stronie jest też sklep on line, jak byś chciał zobaczyć cenę wybranego:
http://www.polonez-kat.com.pl/pl/ceramiczne.html
Jako że nie są tanie polecałbym wymontować stary i się przejechać czy coś się zmieni.
Stawiam raczej na coś ze skrzynią (ślizganie sprzęgła lub coś innego), mam numer do gościa który robi takie rzeczy w Vojtkach, Caravanach, można zadzwonić i się poradzić bo dojechać to kawałek byś miał:
Kssol Bogdan 509602577 Wałbrzych Dolnośląskie.
_________________
Miałem fajne DODGE DURANGO 2001 4,7, mam nadzieję że jeszcze kiedyś będzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cinek20002
*
*


Dołączył: Aug 27, 2013
Posty: 14
Skąd: Wielkopolskie -> PCT -> Krzyż WLKP.

PostWysłany: Pią Gru 06, 2013 16:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

3.3 automat z Gazem AWD 2002 rok.

Co do skrzyni to pisałem że zasięgnąłem opinia gościa który na co dzień remontuje te skrzynie i powiedział że to nie skrzynia. Biegi przerzuca normalnie, tylko silnik nie pracuje tak jak powinien...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Gru 06, 2013 18:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cinek20002 napisał:
3.3 automat z Gazem AWD 2002 rok.

Co do skrzyni to pisałem że zasięgnąłem opinia gościa który na co dzień remontuje te skrzynie i powiedział że to nie skrzynia. Biegi przerzuca normalnie, tylko silnik nie pracuje tak jak powinien...

czyżbyś był u Wawer (nik lingol) bo on remontuje skrzynie w Krzyżu,jeśli nie skrzynia i odrzucasz możliwość świec lub przewodów (jeśli nie poszedłeś po taniości i kopiłeś sentechów lub janmorów)no to nie wiem, i dziwne że nie pokazują się żadne kody błędów, a sam sprawdzałeś te kody błędów poprzez kluczykowanie?mi w innym aucie kiedyś tak mulił jak była spora wilgoć w powietrzu a powodem był brak masy sondy lambda. odbierz pocztę
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cinek20002
*
*


Dołączył: Aug 27, 2013
Posty: 14
Skąd: Wielkopolskie -> PCT -> Krzyż WLKP.

PostWysłany: Sob Gru 07, 2013 7:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak u w\Wawera, ostatnio bardzo dobrze zrobił mi układ chłodzenia. Błędy były sprawdzane także przez niego komputerem, zrobił też odrazu wszystkie testy systemów i wszystko sprawne jest. Jakieś dwa miesiące temu miałem check engine i wyskoczyły mi dwa błędy, jeden był coś z cylindrem 3 ale nie znalazłem na niego informacji w necie a drugi dotyczył właśnie katalizatora, ale po tygodniu wyłączył się check i nie robiłem z tego problemu bo samochód działał dobrze... może to był błąd...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cinek20002
*
*


Dołączył: Aug 27, 2013
Posty: 14
Skąd: Wielkopolskie -> PCT -> Krzyż WLKP.

PostWysłany: Sob Gru 07, 2013 7:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A którą pocztę bo nigdzie nic nie dostałem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Gru 07, 2013 8:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przepraszam. coś wczoraj namieszałem, odbierz pw, moim zdaniem jeśli by był zapchany katalizator to by wyświetlił się jakiś błąd
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cinek20002
*
*


Dołączył: Aug 27, 2013
Posty: 14
Skąd: Wielkopolskie -> PCT -> Krzyż WLKP.

PostWysłany: Pon Gru 09, 2013 20:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Biorąc pod uwagę wasze opinie umówiłem się na czwartek na wymianę świec i kabli. Zobaczymy czy przyniesie to jakiś skutek...

Nie wiem czy ma to jakiś związek z tym wszystkim ale jakieś 3 do 4 miesięcy temu pojawiły mi się dwa błędy, po kluczykowaniu z tego co pamiętam to miałem takie :
któryś z tych
P0267 Cylinder 3 Injector Circuit Low
P0268 Cylinder 3 Injector Circuit High
P0269 Cylinder 3 Contribution/Balance Fault
i chyba ten
P0420 Catalyst System Low Efficiency

Jednak po niecałym tygodniu wszystko zniknęło i nie rozdmuchiwałem tematu... Może ma to jakiś związek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Sro Sty 15, 2014 22:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja miałem podobne objawy w swoim aucie. Jak wymieniłem katalizator to wszystko jest ok.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
cinek20002
*
*


Dołączył: Aug 27, 2013
Posty: 14
Skąd: Wielkopolskie -> PCT -> Krzyż WLKP.

PostWysłany: Pią Sty 17, 2014 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadza się, jak napisał HT wymiana katalizatora lub tak jak w moim przypadku wyprucie go pomogło na tę bolączkę Smile Teraz mam czołg zwijający asfalt Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group