www.asu.pl :: Zobacz temat - PTS - pytania
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PTS - pytania
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Cze 29, 2015 17:29    Temat postu: PTS - pytania Odpowiedz z cytatem

Szukam dla siebie vana. Bardzo interesuje mnie również Pontiac Transport i jego bliźniaki (zarówno I jak i II generacja).
W przypadku i generacji zauważyłem jednak, że 90% aut ma z tyłu fotele bez zagłówków, co nie bardzo mi odpowiada, ale zdarzają się rzadko jakieś wersje z zagłówkami.
Od czego to zależy? Jakieś konkretne roczniki mają zagłówki? Albo jakaś wersja wyposażenia?

Poza tym ile mniej więcej pali po mieście wersja 3.1 a ile 3.8? Czy 3.1 to straszny muł?
Kolega z serwisu aut amerykańskich twierdził też, że 3.1 mam omijać, bo najpierw jest si, ale jak już coś tam się w tym silniku zepsuje (nie pamiętam czy zapłon czy rozrząd) to jest dramat. Prawda to?

Jak wygląda ze spalaniem i ogólną eksploatacją II generacja Transporta i silnik 3.4 V6?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Pon Cze 29, 2015 20:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli kolega twierdzi że 3.1 jest zły to niech się lepjej zajmie handlem ziemniakami...spalanaie 3.1-3.8 będzie raczej na tym samym poziomie ...
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Cze 29, 2015 21:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jaki to właśnie poziom spalania jest według Waszych doświadczeń? Najbardziej mnie takie 3.8 właśnie interesuje.

I coś więcej o reszcie moich pytań może? Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Cze 30, 2015 9:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na temat tych auto napisane juz bylo wszytko na naszym forum,wystarczy poszukac.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Cze 30, 2015 10:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może i było dużo napisane i sporo już przeczytałem, ale np. o dosyć ważnej dla mnie kwestii zagłówków w tylnych rzędach informacji nie znalazłem.
Które PTSy mają zagłówki, a które nie?
Czy da się jakoś dołożyć takowe czy jedynie kwestia wymiany foteli na takie z auta z zagłówkami?
Wy tak jeździcie bez nich i się nie boicie?!
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Cze 30, 2015 11:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jezdzac klasykiem masz zaglowki?
Zaglowki byly montowane w wersjach EU po 92 roku,wygladaja jak zywcem przejete ze starej omegi.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Cze 30, 2015 13:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
A jezdzac klasykiem masz zaglowki?


O ironio mam Smile I to w takim 40 letnim.

JEDI_V napisał:
Zaglowki byly montowane w wersjach EU po 92 roku,wygladaja jak zywcem przejete ze starej omegi.


Czyli, o ile dobrze się już nauczyłem rozróżniać, jasne tylne szyby, stara buda, bez kaloryferów. Jakieś jeszcze wyróżniki?
3.8 rozumiem, że też w EU występowało, a nie tylko 2.3?

To 2.3, pomijając fakt, że 4-cylindrowe, to rzeczywiście jest takie straszne w eksploatacji i awaryjności?
Bo wczoraj widziałem w którymś z ogłoszeń wyglądający na naprawdę zadbanego PTSa, ale niestety 2.3 właśnie...
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Cze 30, 2015 18:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na EU szły modele z kaloryferem do 92 roku i w budzie z Oldsmobile Silhouette od 93 do 96. Z kaczym dziobem nie było w Europie (myślę o tych z reflektorami z Bonneville'a). Zagłowki w żadnym modelu nie były montowane standardowo. Widziałem może 1-2 sztuki z zagłowkami ktore wyglądały na oryginalne. Niestety nie znalazłem źródeł mogących coś w tym temacie przekazać na 100%. Te z omegi o których pisze jedi_v są zamontowane w moim samochodzie. Montaż jest banalnie prosty i został opisany na forum. Można też znaleźć instrukcję w necie. W zasadzie do każdego fotela da się zamontować jakiś zagłowek. Polecam zagłowki z nowszych aut z tylnych siedzeń te,które po opuszczeniu zachodzą na oparcie i niewiele wystają. Jest to ważne przy składaniu i/lub wyjmowaniu foteli. Te z omegi się nie sprawdzają za dobrze. Wersje europejskie miały niestety białe szyby, ale wszyscy normalni albo je oklejali albo kupowali z wersji oryginalnych czarne więc w tych czasach to już na 100% po szybach nie poznasz wersji. Najłatwiej poznać po tylnej klapie-wersja europejska ma miejsce na prostokątna zwykłą rejestrację a obok niej 4 lampy-2x cofanie i 2x przeciwmgielne. Dobrze utrzmane 3.8 pali 10-11 na trasie i 14 w miescie(moje dane dotyczace jazdy na lpg w tym roku przy przebiegu 198tys km). W silniku 3.1 i 3.4 bywają awarie lifterów spowodowane problemami z magistralami olejowym i przegrzewaniem sie boku silnika od strony kabiny. W miescie 3.1 moze spalić nawet mniej niż 3.8 mimo ze to monowtrysk ,natomiast na trasie ,zwlaszcza powyzej 100km/h 3.8 jest bardziej ekonomiczne. Oczywiscie 3.8 ma wiekszą moc i moment obrotowy.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sro Lip 01, 2015 11:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy mógłbyś mnie jakoś nakierować na opis tych przeróbek z zagłówkami? Przeczytałem chyba już z pół tego forum i jak na razie nie udało mi się tego znaleźć Sad
Swoją drogą, czy nie będą pasowały fotele z nowszego Transporta/Sintry? Mocowania są inne?

Bo tak jeszcze zastanawiam się nad bezpieczeństwem takiego "dorabiania" zagłówków, bo głównie o bezpieczeństwo a nie komfort mi w nich chodzi.

I jeszcze jedno pytanie - jest gdzieś jakaś strona opisująca wersje wyposażeniowe PTSa i co w ogóle można w nich spotkać?
I podobnie z Voyagerem jajkiem?
Chciałbym to sobie jakoś porównać, ale coś kiepsko mi na razie idzie :/
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lip 01, 2015 11:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma strony-ja mam to w głowie Very Happy
Fakt miałem kiedś wypadek innym autem-tir mi wjechał w bagażnik i gdyby nie zagłowek to bym miał złamany kręgosłup i w najlepszym przypadku wózek.
Nie wiem jak u ciebie ze zdolnościami manualnymi i narzędziami, ale domyślam się ,że jak chcesz kupić takie auta to jesteś majsterkowicz. Co można pisać o dorabianiu zagłowków? Zdejmujesz poszycie oparcia, kupujesz zagłowek, przykładasz, montujesz prowadnice(śruby,nity,spawarka-co tam wolisz) ,zakładasz poszycie i masz.
podesłij mi swoj mail to ci wysle fotki z takiej przerobki(nie mojej)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sro Lip 01, 2015 12:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko fajnie tylko czy w razie wypadku taki "domowej" roboty zagłówek nie wyrwie się z fotela z całym mocowaniem i jeszcze bardziej nie zmasakruje pasażera?
Mail: kzyho małpa capri kropka pl
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lip 01, 2015 15:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stanie sie tak na 100% bo zagłowki w fabryce montują nadludzie, a trzmają sie one rurek fotela rękoma Boga. No te se pogadaliśmy o zagłowkach.
Nara
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Lip 01, 2015 17:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
Stanie sie tak na 100% bo zagłowki w fabryce montują nadludzie, a trzmają sie one rurek fotela rękoma Boga. No te se pogadaliśmy o zagłowkach.
Nara

Very Happy dobre
żaglówek zapobiega gwałtownemu odchyleniu się głowy do tyłu gdy jakieś pojazd walnie nas w tył naszego auta,kolega esdarek dał tobie dobry pomysł jak wykonać mocowanie zagłówków, poszukaj sobie w internecie zdjęć stelaży foteli i zobacz jak to jest zrobione, następnie szukasz sobie zagłówków jakie tobie pasują wzorem kolorem itp, a nawet można kupić tanio(całe) fotele z zagłówkami jakieś podarte ,poplamione itp. ,wymontujesz z nich zagłówki oraz mocowania zagłówków wspawasz do swojego stelaża ,i nie myśl odrazu że będziesz miał wypadek , bo jakby ludzie tak myśleli to by nie kupowali małych autek bo to trumna na kółkach itp ,
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lip 02, 2015 8:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skoro zakup vana uzalezniasz od istnienia zaglowkow to najlepszym rozwiazaniem dla ciebie bedzie VW Sharan.
Ma zaglowki we wszystkich siedzeniach,fabryczne,wiec bezpieczne.
Silnik dla ciebie nie ma znaczenia,wiec legendarny TDI moze byc.
Skrzynia tez,wiec moze ci wystawac miedzy przednimi siedzeniami wajha do cwiczenia nadgarstka.
A i przestrzen ladunkowa tez,wiec w razie wiekszych zakupow pasazerowie moga trzymac wszystko na nogach ewentualnie lezec pod.
Laughing Laughing Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Lip 02, 2015 10:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oj chłopaki. Widzę, że wrzucacie mnie już do jakiegoś swojego dziwnego wora, zupełnie niesłusznie...
TDI i diesli nienawidzę i nie wiem skąd w ogóle pomysł z czymś takim. Zadaje Wam konkretne pytania, a Wy zaczynacie się trochę zachowywać jak Ci wszyscy sprzedający auta, którzy na proste pytania zamiast odpowiedzieć to wysyłają mnie po nowy samochód do salonu...

Jest cała masa vanów i większość z nich ma zagłówki. Ale mi się bardzo podoba PTS, co więcej, to właśnie dzięki Wam i Waszym opisom w różnych innych wątkach tym bardziej przychylnie na niego patrzę i miałem nadzieję, że się polubimy jak co...
Ale nie ukrywam, że brak zagłówków to jest poważny minus w kwestii bezpieczeństwa i dziwię się, że Wy o swoje lub swoich rodzin/pasażerów karki się nie boicie, bo uderzenie od tyłu wcale duże być nie musi, żeby nabawić się solidnych problemów.

Więc nie śmiejcie się z mojej zagłówkowej dyskusji, bo to jest praktycznie jedyny problem, który mi spędza sen z oczu w kwestii wyboru PTSa, a nie czegoś innego. Wszystkim innym PTS się bardzo dobrze wpisuje w moje wymagania, włącznie z cenowymi, bo wszelkie Voyagery i inne najczęściej chodzą za większą kasę, przynajmniej te zadbane modele, a ja mam budżet skromny.

Chcę więc po prostu ustalić najsensowniejszy, zarówno technicznie, pod kątem bezpieczeństwa, jak i w jakimś sensie estetyczny sposób na wyeliminowanie tej wady. A że w starych i bardzo starych autach siedzę od kilkunastu lat, to wiem też, jak ludzie różne patenty robią, a potem potrafią one wyrządzić więcej krzywdy niż pomysłu.
Pytałem Was też o fotele z nowszego Transporta czy pasują do starego. Na razie bez odpowiedzi, a to byłoby najprostsze.

esdarek, miałeś podesłać na maila fotki rozwiązania z dorobieniem mocowań. Nadal chętnie obejrzę.

A co do nadludzi w fabrykach - nie chodzi o nadprzyrodzone umiejętności, ale o to, że ktoś to projektował, obliczył i wie co i jak można przymocować, żeby wytrzymało. Ja tego sobie nie zrobię i na liczeniu wytrzymałości też się nie znam niestety Sad
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lip 02, 2015 11:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie dziw się worem bo jak się zastanawiasz nad 2,3 z manualem to czego się spodziewasz? Zależy nam, wbrew pozorom, na życiu i zdrowiu naszych bliskich stąd zagłowki w moim aucie tak często wyśmiewane przez ortodoksów jako nieoryginalne,pasujące jak kwiatek do kożucha itp. Jak pisał kolega wyżej-pooglądaj sobie budowę foteli na dowolnych zdjęciach w necie(dowolnych foteli). Zauważysz wtedy, że to nie jest jakaś kosmiczna technologia wymagająca obliczeń na komputerze CRAY. Wystarczy chłopski rozum, zdrowy rozsądek i prosta logika. Zagłowki w normalnych autach nie są montowane na tytanowych rurkach do kewlarowych uchwytów. To zwykła blacha i zwykłe rurki .a do przeróbki potrzebne są kombinerki, wkrętaki i młotek oraz wiertarka. Masz gotowy przepis z opisami,rysunkami itp na mailu.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Lip 02, 2015 11:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki.
2.3 rozważałem z czysto ekonomicznych powodów, bo jednak spala trochę mniej, a np. kolega transsport23 jednak z powodzeniem z takim silnikiem bezawaryjnie jeździ.
A ja lubię po prostu mieć przedstawione różne za i przeciw i mieć możliwość wyciągnięcia swoich wniosków, bo ogólny forumowy trend nie zawsze czasem się sprawdza w jakimś konkretnym przypadku. To też pewne lata doświadczeń.
Ale nie wiem czy zauważyłeś, w głównym moim poście z pytaniami skupiłem się głównie na 3.1/3.8 dla PTS1 i 3.4 w przypadku PTS2. Aktualnie praktycznie na 99% chce 3.8 i np. bardzo ubolewam z tego powodu, bo jest w ogłoszeniach Lumina z 95 roku, z zagłówkami, LPG, ale właśnie jak na złość z 3.1 Sad
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lip 02, 2015 11:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

3,8 to najlepszy silnik w tym aucie i jeden z najwyżej notowanych silników na świecie (pierwsza dziesiątak silników 20 wieku). Jest to też silnik wyprodukowany w ilości ponad 25.000.000 sztuk. Koszty użytkowania samochodu to nie tylko paliwo ale tez naprawy,remonty, części eksploatacyjne,przestoje i coś dla mnie najbardziej kosztownego-nerwy!
Bardzo się cieszę(szczerze),że koledze 2,3 przejechało 400tys i jeszcze się kręci. Być może był to sinik produkowany w środę,może jakiś egzemplarz pokazowy,może na zamówienie, może od pierwszego właściciela dbany jak należy. Jakoś mi jednak trudno uwierzyć w niskie koszty eksploatacji tego silnika no a w połączeniu z manualem to jest jakaś pomyłka. Mnie jest ciężko zaakceptować manualną skrzynię w motocyklu(na szczęście są też automaty) ,a już totalnie nie wyobrażam sobie jazdy manualem po mieście!!!
Może dlatego ,że automatami jeżdżę nieprzewanie ponad 20 lat...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Lip 02, 2015 12:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja jeżdżę i tym i tym. Bardzo lubię automaty, zwłaszcza w mieście tak jak Ty, ale też nie skreślam zupełnie manuala, bo też ma swoje zalety.
A jak już mi się zdarzy wjechać czasem na tor, żeby pojechać trochę ostrzej, to wtedy jednak auto z manualem jest najlepsze Wink

Mail dotarł. Poprzeglądam sobie potem te materiały. Jutro może uda mi się żonę do PTSa przymierzyć i jak będzie jej pasował (jest niska i nie każde auto jest w stanie potem wygodnie prowadzić), to pewnie rozpocznę konkretne poszukiwania takiego 3.8 (najlepiej z zagłówkami ;P ).

Jeżeli więc ktoś z Was się czai na sprzedaż, to mail do mnie albo PW proszę Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lip 02, 2015 13:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To się żona ucieszy bo PTS ma 8 pozycyjne elektryczne sterowanie fotela kierowcy a jego podnoszenie działa tak,że może prowadzić nawet Mike Wazowski. Moja kobieta nie należy do najwyższych a czuje się w tym aucie świetnie. 10 letenia córka też się w nim świetnie czuje w roli kierowcy.
Ja pontonem nie jeżdzę po torze więc nie wiem o czym piszesz ,a na trasie i światłach objeżdżam większość folksdojczów jeśli mam taki kaprys. Głównie jednak nie miewam bo bardziej mnie bawi , że ja wiem ,że oni nie wiedzą ,że ja wiem jak łatwo ich objadę:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Lip 02, 2015 14:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hehe, nie no... po torze to nie pontonem Wink

Żona ma 1,6 m wzrostu. W Voyagerze z ubogim fotelem bez elektryki i manualem niestety sprzęgła do końca nie była w stanie wcisnąć.
Ponoć elektrycznie sterowany fotel ma trochę większy zakres regulacji, ale nie mieliśmy okazji sprawdzić czy jest lepiej. Najbezpieczniejsza opcja więc w przypadku Voyka, to jednak automat, bo wtedy sięgnie zawsze do pedałów Wink Dlatego zakładam, że w PTSie też nie powinno być problemu (przynajmniej takim z automatem).
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lip 02, 2015 17:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy wiesz ,ale właśnie się zastanawiasz nad zakupem najlepszego auta jakie miałeś i zapewne jakie będziesz kiedykolwiek miał w życiu Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Czw Lip 02, 2015 21:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak mój jest od pierwszego właściciela i jest należycie dbany...a manual na na prawdę zalety,choćby przy wyprzedzaniu. Cavalieren nie raz ten manewr odpuszczam bo nie wiem czy dam radę, a pontonem w tej samej sytuacji dał bym na pewno. Sorry za off-top.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lip 02, 2015 21:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale nie chcesz porownywac cavaliera z jego silniczkiem do pontona 3,8?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Czw Lip 02, 2015 22:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hehe no nie Wink Wiesz Darku ja cholernie chcę pontona 3.8 i nic więcej, ale jakoś mi nie po drodze no i z tym się ciężko rozstać. Tak więc dbam jak mogę i potrafię,fakt regularne przeglądy i sprawdzanie wszystkiego jest nieco upierdliwe ale póki co zapewnia spokój. A tu porównałem dwa 4-cyl.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Czw Lip 02, 2015 22:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A no i dwa razy moja ciężka noga automat w 3.1 zabiła,tak tak wiem że to nie ten sam co w 3.8 Wink
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Lip 03, 2015 10:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A pontony mają dodatkową chłodniczkę dla automatu? Bo zdaje się, że tu był problem większości amerykańskich automatów zazwyczaj.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lip 03, 2015 10:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

europejskie mają 2 chłodnice oleju skrzyni . oraz chlodnice oleju silnikowego i wspomagania.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Lip 03, 2015 10:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli ten zielono-złoty co Ci pokazywałem rozumiem, że takowych chłodnic mieć nie będzie i trzeba by dorobić?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lip 03, 2015 11:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie trzeba ale można. nie mamy tu jakiegos bardziej drastycznego klimatu niż np. w kaliforni:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Lip 03, 2015 11:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chodzi raczej o to, żeby zasuwając po autostradzie te +/- 140 km/h nie zajechać skrzyni. Albo po mieście, gdzie w lecie jednak potrafią czasem być bardzo konkretne upały i długaśne korki.

Można to poskładać z używanych komponentów z wersji europejskiej czy tylko dorabianie warsztatowo "na miarę"?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lip 03, 2015 11:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mozna przelozyc z uzywki albo kupic akcesoryjne.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Lip 03, 2015 22:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I jak tu potem nie patrzeć na znienawidzone 2.3 i manual, kiedy pojawiają się takie kwiatki, mające w sumie wszystko czego mi potrzeba Wink
http://otomoto.pl/oferta/pontiac-trans-sport-2-3i-1996r-lpg-gaz-sekwenc-7-foteli-klima-zadbany-tanio-ID6y7Ibd.html#bce75d78a6
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lip 04, 2015 6:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wszystko czyli zaglowki,manual,4 cylindry,brak najwiekszego zamykanego na klucz schowka,brak najwiekszej zalety vana czyli wolnej przestrzeni pomiedzy fotelami,wajche hamulca jak w maluchu i mechanicznie ustawiany fotel? tego ci trza?-skorzystaj z rady jedi_v- vw sharan ma to wszystko!!!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob Lip 04, 2015 21:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pół żartem pół serio to powyżej było oczywiście. Chyba nie załapałeś esdarek Wink

Wracając do meritum. Dzisiaj z małżonką zasiedliśmy po raz pierwszy w PTSie kolegi, żeby się przymierzyć. Oboje, co się niemal nie zdarza z uwagi na sporą różnicę wzrostu, stwierdziliśmy, że bardzo wygodnie nam się za kierownicą siedzi Smile To z plusów Smile
Za to bardzo na niekorzyść zaskoczyła mnie ilość miejsca w środku, zwłaszcza z tyłu, że o ostatnim rzędzie siedzeń nie wspomnę.
Ja wiem, że PTS ma długi nochal, ale jednak po 5-metrowym nadwoziu, to spodziewałem się czegoś zdecydowanie przestronniejszego. A tu tego miejsca to tak tyle o ile...
Nie skreślam PTSa i nadal jestem nim żywo zainteresowany, ale uczciwie przyznam - spodziewałem się przepastnej kabiny, a tu bieda z nędzą trochę. I pewnie mnie tu niektórzy zaraz zlinczują, ale zaryzykowałbym stwierdzenie, że w Espace 2. lub 3. generacji (bo te oglądałem) jest tego miejsca, przynajmniej dla pasażerów z tyłu, więcej. A auta zdecydowanie bardziej kompaktowe w rozmiarach zewnętrznych. No nic, na razie rodziny 7-osobowej nie mam, więc jest to do przeżycia w zamiana za bardzo fajną wygodę za kółkiem. Ale tak pozwoliłem sobie podzielić się swoimi przemyśleniami i dodać trochę dziekciu do tej usłanej różami wizji PTSa wynikającej z Waszych opisów na forum Wink
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Sob Lip 04, 2015 21:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A w które zaczepy miał wpięte fotele?
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob Lip 04, 2015 22:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Te "bardziej tylne" z tego co pamiętam. A na pewno te z ostatniego rzędu były w te najbardziej z tyłu.
PTS wersja z światłami z Bonevilla.

Ale muszę jeszcze przyznać, że przytulnie dość w środku było Smile
Zawsze twierdziłem, że dużo materiałowych obić, czy takowa właśnie podłoga nadaje miły klimat w aucie. Taki domowy bardziej.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob Lip 04, 2015 22:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A powiedzcie mi jeszcze czy jest jakaś typowa przypadłość silnika 3.8, że trochę nierówno pracuje na benzynie (na gazie jest OK)?
Bo do jednego z PTSów z ogłoszeń takie info było załączone.

I w sumie jeszcze jedno pytanie, które mnie intryguje od jakiegoś czasu - czy te uchylne szyby, to są uchylane elektrycznie czy ręcznie?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Sob Lip 04, 2015 22:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ręcznie,niestety...przynajmniej ja nie widziałem w pontonach elektryki tych szyb...
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Lip 05, 2015 1:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

transsport23 napisał:
Ręcznie,niestety...przynajmniej ja nie widziałem w pontonach elektryki tych szyb...


Coś bym o tym napisał, ale znowu byście mnie pożarli... Very Happy
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Nie Lip 05, 2015 9:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hehe no to dawaj,przed śniadaniem jestem Wink
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lip 05, 2015 12:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Siedze w rzece z chlodna woda. W reku mam zimna ipe , obok piekna kobieta i....generalnie bym byl szczesliwy gdyby nie zzerala mnie ciekawosc o jakim braku miejsca ,a zwlaszcza w ostatnim rzedzie , mowisz? Byles w jakims PTS ktory sie znalazl poczas hamowania miedzy dwoma tirami? Za chwile pojde do auta i zmierze jakie sa odstepy miedzy siedzeniami a oparciami( bo w kazdym rzedzie sa takie same) i mysle ze lincoln continetal w wersji long moze sie tylko z tym mierzyc.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lip 05, 2015 13:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odleglosc od oparcia w 1szym rzedzie do oparcia w drugim wynosi u mnie 75 cm a to znaczy ze mozna z tylu siedziec z noga na nodze i se nia machac.W drugim rzedzie jest to 65 cm czyli koszykarz nie zalozy nogi na noge.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky


Ostatnio zmieniony przez esdarek dnia Pon Lip 06, 2015 6:39, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lip 05, 2015 18:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wracam z weekendu, kobieta prowadzi ciasne auto bo za długo w rzece siedziałem i tak sobie rozmyślam. Po jakiego wała się tu z kilkoma osobami od kilkunastu lat produkujemy przekonując opornych na siłę do amerykańskich aut. Nawet tych stricte zwykłych, nazwijmy użytkowych. Co my z tego mamy? Misjonarze mieli wyższe cele nawracając "dzikich" ,a Watykan w konsekwencji kolejne źródło dochodów. UE inwestując w Polskę buduje sobie infrastrukturę dla swoich emerytów, którym będziemy tu myc auta i golić trawniki na naszych posesjach zabranych nam przez zagraniczne banki i sprzedanych za bezcen Helmutom. I to wszystko ma sens. Nie widzę jednak dalszego sensu tłumaczenia komuś że dobre jest dobre a złe jest złe skoro on i tak wie swoje. Co my z tego mieć będziemy poza wątpliwą satysfakcja? Jak się pospólstwo przekona, że kupując amerykańca można nim jeździć 20lat nie inwestując prawie nic, jak skumają, że te auta da się całkowicie rozebrać i wyremontować przed domem zestawem kluczy z Lidla to staną się one poszukiwane i drogie jak, przepraszam za porównanie, Volkswageny. Na szczęście mało u nas ludzi, którzy kupują auta dla siebie, a nie dla sąsiada, a jeszcze mniej takich, którzy przy tym kierują się rozsądkiem zamiast presji otoczenia, czyli sąsiadów czy, co najzabawniejsze, kolegów z pracy. Przecież nie możesz kupić 20letniego wygodnego, bezpiecznego, trwałego i niezawodnego oraz totalnie odpornego na złodziei auta z USA skoro w pracy ciągle toczy się walka na roczniki. Im młodsze auto tym lepsze. Musi być jak najmłodsze, niemieckie i koniecznie turbodiesel! To nic ze rodziny tłoczą się w eurominiautach miejskich i zamiast sekcji po wypadku robi się wymaz z karoserii. Ważne że jest o rok młodsze niż kolegi(rywala w walce). W moim otoczeniu są ludzie o bardzo różnym statusie majątkowym. Zatrważające jest to ze ci najbiedniejsi zmieniają dobre auta na nowsze nie mając potem często na ich zatankowanie. System wmawia wam ze trza mieć nowe auto, bo system musi zarabiać. UE wmawia wam to samo dopisując do tego brednie o ekologii. Dziś mogę się założyć o dowolna kwotę ze mój pts jest kilka razy bardziej ekologiczny od każdego nowego auta(o dieslach z downsizingiem nie wspomnę, bo mnie mdli) . nie chodzi mi tylko o spaliny chociaż to porównanie by mogło być ciekawe-myśląc systemowo zamiast pontona miałbym już z 6 innych aut, które by trza wyprodukować ,a następnie zutylizować. Pomyślcie ile to by pochłonęło energii!!!
Kupuj wiec cokolwiek i nie każ nam cię przekonywać, bo wygląda to jak debilny konkurs z cyklu: "udowodnij ze masz racje". Nie oczekuj,że dalej cię będziemy przekonywać i że ktoś podejmie decyzję a ciebie.
Po co?
Dobranoc Państwu.
P.S. Żeby ci ułatwić wybór pts nie ma też:
-pirotechnicznych napinaczy pasów bezpieczństwa,
-poduszek powietrznych(czasem 1 kierowcy)
-kurtyn bocznych
-czujników parkowania
-asystenta pasa ruchu
-systemu rozpoznawania martwego pola w lusterkach
-systemu automatycznego parkowania
-systemu monitorowania zmęczenia kierowcy
-systemu rozpoznawania znaków
-systemu hamowania w nagłych sytuacjach
-tcs
-ebd
-esp
-noktowizora
-radaru
-czujników ciśnienia w oponach
pewnie jeszcze cos pominąłem....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Lip 06, 2015 12:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek, nie wiem do końca o co Ci chodzi i do tego czytasz bez zrozumienia.
Napisałem już wcześniej, że wrzucanie mnie do kategorii kierowcy, który musi mieć 100 tys. elektronicznych wspomagaczy w aucie, najnowszy rocznik i nie wiadomo co jeszcze naj jest totalnym nieporozumieniem. W zasadzie starczyłoby spojrzeć choćby na moją flotę aut, żeby zobaczyć, że jestem zdecydowanym zwolennikiem starszej motoryzacji, generalnie takiej właśnie mniej więcej jak PTS między innymi. Kupując Mercedesa też w tej cenie pewnie mogłem kupić dużo nowszego Focusa czy inną Corsę...
Ale jednak to Mercedes był punktem zainteresowania i generalnie od wielu lat propaguję ideę starszych aut i klasyków na co dzień. Bo kupowanie czegoś z rocznika 2008 czy innych po prostu mija się z jakimikolwiek sensownym dla mnie celem - ani to jakieś fajne, ani wyróżniające się, a parę latek już ma i psuje się 5 razy bardziej i drożej niż te staruszki, przy których jeszcze można coś samemu i bez tryliona komputerów zrobić.
Ty za to przyjąłeś jakieś dziwne założenie, że mnie to trzeba na coś nawracać, że jestem wielbicielem Sharana z rocznika 2015 itd. Ja rozumie, że pewnie co jakiś czas wpada "oszołom" i chciałby ksenony i czujniki deszczu w aucie z 85 roku. Ale miałem wrażenie, że już wystarczająco napisałem, żeby mi tą etykietkę zdjąć. To jedno.

Druga sprawa - zwracaj uwagę na emotikony, one jednak często bardzo zmieniają wydźwięk wypowiedzi, który w moim przypadku bywa żartobliwy/ironiczny/pod włos.

Trzecia - tak, wiem, że PTS ma swoje lata. Ale amerykańskie auta zawsze uchodziły za bogato wyposażone i przede wszystkim nastawione właśnie na wygodę i komfort. Co więcej, bardzo często miały na wyposażeniu sporo wynalazków, które w Europie były jeszcze mocno dodatkowymi opcjami albo nie istniały w ogóle. Ja każde auto po prostu lubię trochę poznać zanim kupię i to nie znaczy, że obecność lub brak jakiejś funkcji będzie dyskwalifikujący. Ale chcę mieć jego świadomość.
Tak, znienawidzone przez Was Sharany/Galaxy/Espace i podobne europejskie mają o dziwo wiele takich udogodnień, których np. PTS właśnie nie ma i przyznaję dziwi mnie to czasem. Bo gdzieś ten mit o bogatym wyposażeniu auta amerykańskiego się trochę bardziej normalnym staje.
Jak napisałem na wstępie - PTS nadal mi się bardzo podoba i jest wielce prawdopodobne, że go kupię. Ale czy to oznacza, że nie możemy już sobie tutaj porozmawiać o braku zagłówków, elektryki uchylnych szyb czy jeszcze innych rzeczach?
Nie rozumiem, czemu jesteś tak drażliwy na to, że ktoś pozwala sobie zauważyć, że PTS czegoś nie ma czy w czymś jest gorszy? Moim zdaniem, taki wątek pozwala jedynie bardziej obiektywnie spojrzeć jakiemuś "nowemu" na auto i samemu ocenić czy chce się w to pchać czy nie.
Co więcej, gdzieś był na tym forum wątek, gdzie właśnie ktoś opisał PTSa w porównaniu z innymi "zwykłymi" samochodami jakimi jeździł - bardzo przydatna wiedza to dla mnie była, a rzeczywiście tego brakuje.

A co do ilości miejsca jeszcze - nie biegałem z żadną linijką i nie mierzyłem odległości. Napisałem jedynie o moim subiektywnym wrażeniu, jakie miałem po zajęciu miejsca w PTSie.

Więcej luzu i umiejętności rozmawiania również o wadach swojego auta Smile

Jakkolwiek bym jednak takiego czy innego z moich starych aut nie lubił, to potrafię też obiektywnie sobie o nim poro
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Lip 06, 2015 12:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jakkolwiek bym jednak takiego czy innego z moich starych aut nie lubił, to potrafię też obiektywnie sobie o nich porozmawiać i zauważyć pewne braki, niedoskonałości, a może nawet powiedzieć wprost, że pod jakimś względem coś jest lepsze, ale MI odpowiada akurat ten model, bo ma to i to.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Lip 06, 2015 22:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A teraz jeszcze bardziej merytorycznie.
Klimatyzacja w PTSie rocznik 94-96 jest już na nowy czynnik R134 czy stary R12?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Wto Lip 07, 2015 7:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie na nowym,to pewnie w reszcie też...
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Lip 07, 2015 11:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jeszcze jedno pytanie z tym związane. W PTSie, jak nie ma czynnika, to sprężarka się załączy czy nie?
Ewentualnie można oszukać jakiś czujnik, żeby sprawdzić czy się wszystko załącza czy nie bez czynnika (według sprzedawcy uszkodzona-dziurawa jest jedna rurka)?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Lip 07, 2015 16:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie da rady
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group