www.asu.pl :: Zobacz temat - Szarpie przy ok. 2300 rpm
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szarpie przy ok. 2300 rpm

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Sty 13, 2012 11:45    Temat postu: Szarpie przy ok. 2300 rpm Odpowiedz z cytatem

Zacznę od tego: wymieniłem komplet świec, olej w skrzyni i olej w silniku.

Generalnie jest tak: czy to na benzynie, czy na gazie, silnik czasem szarpie. Przy czym na wolnych obrotach jest bardziej "drgnięcie", przy jeździe z niskimi obrotami nie zaobserwowałem, natomiast jest "w miarę" powtarzalne w zakresie obrotów ok. 2100-2300 (powiedzmy, że raz na 10 odwiedzin w tym zakresie czuję szarpnięcie).

Myślałem przez chwilę, że może skrzynia wariuje, ale wygląda na to, że nie - zwykle ten efekt był odczuwalny na "2", ale ostatnio pojechałem obwodnicą tak ~120 kmh, normalnie zapięty lockup - czyli obroty przy tej prędkości ok. 2400 rpm - i co parę minut czułem szarpnięcie (przy czym przy tej prędkości jest to porównywalne do porządnego wyboju).

Przy wymianie olejów gadałem o tym z szamanem, który stwierdził, że to może być któryś czujnik wałków - albo rozrządu, albo korbowego - ale też wtyczki do tych czujników. Faktem jest, że jak cośtam pogrzebał po wymianie, to przez jakiś tydzień-dwa był spokój i autem nie szarpało - więc może faktycznie elektryka.

Powiecie "nie kombinuj i kup czujniki" - generalnie tak, ale jak większość z was nie lubię wymieniać sprawnych części; tym bardziej jakby się miało okazać, że to kable/wtyczki kabli są lewe. Czy ma ktoś z was może pomysł, jak to precyzyjniej zdiagnozować? (albo może ktoś się zetknął z czymś podobnym i to zupełnie co innego?).
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Sty 13, 2012 15:20    Temat postu: czujniki Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem szaman miał racje i też stawiam na któryś z 2 czujników (wału lub wałka). Co do zdiagnozowania to tylko oscyloskop lub dobry komputer diagnostyczny. Miernikiem tego nie sprawdzisz.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Sty 13, 2012 19:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To najpierw wymienić ten tańszy?
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Sty 13, 2012 20:53    Temat postu: hmmm Odpowiedz z cytatem

Hmmm Confused 50/50 % szans . Spotykałem się i z jednym i drugim uszkodzonym (takie same objawy). Więc chyba faktycznie od tańszego trzeba zacząć
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sty 14, 2012 1:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proponuje pojezdzic tak dluzej - nic nie robiac.Jesli jest to wypadanie zaplonow z jakiegokolwiek powodu ,to jak usterka powtorzy sie ok.100 razy - wyskoczy konkretny kod bledu. Arrow Podobne zachowanie wystepuje przy wadliwych lub zawilgoconych po umyciu silnika cewkach w/n. Idea Nalezy zdemontowac cewki i przedmuchac sprezonym powietrzem gniazda swiec oraz ew.osuszyc gumy cewek.Dolegliwosci cewek komputer wyrzuca po bardzo dlugim czasie - co najmniej po 50 do stu odpalen silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Sty 16, 2012 13:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pół roku tak jeżdżę, myślę że by już coś konkretnego powiedział komputer.

Czy czujniki pasują tylko silnika 3.2, czy od 3.5 albo 2.7 też pasują? Albo z wcześniejszych roczników?
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Sty 16, 2012 13:51    Temat postu: czujniki Odpowiedz z cytatem

Czujnik polozenia wałka 3.2/3.5L : CHRYSLER 3.5L /// Chrysler 300 Series (04-99) / Chrysler Concorde (04-9Cool / Chrysler Intrepid (04-9Cool / Chrysler LHS (01-99) / Dodge Intrepid (04-9Cool / Plymouth Prowler (01-99)

Czujnik polozenia wału : Voyager Caravan 1995-1995 2.5TD // CHRYSLER CONCORDE / LHS / DODGE INTREPID 1993-2000 /2.7/3.2/3.5L
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Mar 27, 2012 12:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zostawiłem dzisiaj auto u szamana, który po swoich modłach zawyrokował, że czujniki mam ok, natomiast wg objawy wskazują na urwane koło zamachowe. Twierdzi, że miał jakiś czas temu podobną akcję z Pacifiką.

Co o tym sądzić? Inaczej: co to w ogóle może znaczyć, pierwszy raz słyszę o takim problemie? (chociaż pewnie po prostu dam go jutro do warsztatu)
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Mar 27, 2012 13:02    Temat postu: koło zamachowe Odpowiedz z cytatem

OK. Wszystko ładnie ale co ma koło zamachowe do przerywania Question Zgodzę się jeśli by to było jak np. w Voyagerze gdzie czujnik czyta z koła zamachowego a z tego co pamiętam w 3.2 to jeden czujnik jest przykręcany do bloku (czyta bezpośrednio w wału), a drugi z koła wałka rozrządu Question
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
pituszek
*
*


Dołączył: Jul 04, 2011
Posty: 24
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Mar 27, 2012 23:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja z podobną usterką walczyłem przez rok ,problem częściowo opisany w temacie sondy,wymieniłem co się dało a okazał się winny czujnik wałka rozrządu.Nie wywalał błedu jako czujnik.W sumie wymieniłem aparat zapłonowy,bo miałem wytartą zębatkę,a czujnik w nim siedzi.I nie wiem czy luz między zębami ,też nie przestawiał lekko zapłonu ,ale palił na dotykWcześniej też wymieniłem czujnik wału,ale okazało się to nie to.
Koło zamachowe ,to tak jak pisze asu nie ma wpływu na szarpanie ,miałem kiedyś popękane w mondeo automat :
1 słychać jak brzęczało
2 czasami przycinało rozrusznik przy kręceniu.
3czujnik wału zczytywał z koła ,po wymontowaniu był mocno poddarty i mimo to nie było wpływu na pracę silnika
_________________
GMC Safari 1997 4.3 Vortec
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Mar 28, 2012 6:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sądząc po wycięciach na obwodzie koła zamachowego (http://allegro.pl/cheysler-300m-3-5-00r-kolo-zamachowe-i2190395837.html) to czujnik halla pracuje właśnie na nim. Tłumaczenie szamana jest takie, że koło jest już całkowicie oddzielone od wału, trzyma sie tylko na podkładkach, i częściowo "lata" na wale - stąd drobne przesunięcia w fazie. Przy czy twierdzi, że to nie jest nowa teoria, tylko że względnie niedawno miał Pacifikę z podobnymi klimatami.

Czujniki wału i wałka sprawdzili omomierzem i są ok. Jedyne co mnie pociesza, to stwierdzili, że jeśli koło jest ok, nie będę płacił za wyciąganie skrzyni (chociaż chcę kupić nowe koło na wymianę, więc zostanę z kołem).
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Mar 28, 2012 10:49    Temat postu: hmmm Odpowiedz z cytatem

Mechanik ma rację. Mój błąd. Czujnik faktycznie czyta z wału Confused Może to być przyczyną ale nie musi...
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Maj 02, 2012 14:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panie i panowie - szaman miał rację. Oto jak wyglądało moje koło zamachowe (flexplate):



Nic dziwnego, że po wymianie gazu w zbiorniku starcza na 20% trasy więcej, a auto zbiera się jak powinno. Dziwi mnie tylko, że się franca nie tłukła - jakby dała głos, namierzyłbym to dużo wcześniej.

W pewnym sensie był to problem z czujnikiem położenia wału Smile
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group