www.asu.pl :: Zobacz temat - Uboga mieszanka paliwa
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Uboga mieszanka paliwa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Darco
*
*


Dołączył: Jun 27, 2006
Posty: 96
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Wto Wrz 20, 2011 9:17    Temat postu: Uboga mieszanka paliwa Odpowiedz z cytatem

Witam.
Dodge Grand Caravan 2002r. 3,8 Pb bez gazu. Problem opisywałem na forum, po wymianie kata przez chwilę było dobrze, ale usterka jest nadal. A więc do rzeczy. Brak mocy na 4 biegu. Po wymianie kabli WN, świec, katalizatora, tłumika, sondy lambda (wyskoczył błąd), MAP sensor też wymieniłem i dalej nic. Przeczyściłem czujnik temperatury powietrza dolotowego, bez powodzenia. Jeden z diagnostów, po podpięciu kompa stwierdził że za mało absorbuje paliwa i to może być tysiące powodów tego niedomagania. Ciśnienie paliwa sprawdzone i jest 4 bar. Pojechałem na analizę spalin i jest uboga mieszanka, a sonda pracuje w górnym pułapie. Nie wyskakują żadne błędy. Auto normalnie odpala, na 1 i 2 biegu ciągnie jak wariat, dopiero na czwartym biegu chcąc przyspieszyć to od razu redukuje, lecz szału niema i redukuje jeszcze niżej i dostaje kopa a wtedy ma 5000 obr/min. Przy tym pali troszkę ponad litr więcej na setkę. Nie szarpie, nie falują obroty. Silnik mimo 230 tyś. chodzi równiutko i cichutko. A zanim się nagrzeje, chodzi normalnie, czyli póki ssanie działa, to ma moc. Jeśli macie na to jakiś pomysł, to bardzo proszę o jakieś sugestie, bo mi już brakuje pomysłów.
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8 V6 2002r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Wrz 20, 2011 12:21    Temat postu: brak mocy Odpowiedz z cytatem

Hmmm. Zagadka Confused Wszystkie czujniki które odpowiadają za mieszankie są wymienione. Ja bym jeszcze sprawdził kompresje. Może któryś zawór jest wypalony (np. ssący) i są jakieś przekłamania w kolektorze. Jednym słowem usterka paskudna bo tak jak napisałeś : może być tysiąc powodów Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Wrz 20, 2011 15:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Weź spraj dezodorant i s psikaj okolicę wtrysków i uszczelkę kolektora ssącego ,jeśli silnik zacznie zmieniać obroty to oznacza duży przeciek lewego powietrza.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Wrz 20, 2011 16:48    Temat postu: lewe powietrza Odpowiedz z cytatem

Pomysł dobry ale nie wiem czy jak by lewe powietrze się dostawało to czy by nie falował na obrotach Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Darco
*
*


Dołączył: Jun 27, 2006
Posty: 96
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Wto Wrz 20, 2011 17:34    Temat postu: Uboga mieszanka Odpowiedz z cytatem

Taką możliwość podpowiadał diagnosta, który podłączał mi kompa. Sugerował, że może któryś wtrysk zaciąga lewe powietrze. Mam w planie zdemontować kolektor ssący i zobaczyć co się tam dzieje. Przy okazji sprawdzę ciśnienie na garach. Pomysł z dezodorantem mi się podoba, tylko czy w moim aucie dotrze on do wtryskiwaczy, które są pod kolektorem? I czy jest to bezpieczne? W końcu nagrzany silnik i kolektor wydechowy blisko + łatwopalny dezodorant. Gaśnicę mam, więc czemu nie.
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8 V6 2002r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Wrz 21, 2011 15:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem pod ręką spraj do kokpitu i silnik schodził z obrotów miał przeciek na wtryskach.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Wrz 21, 2011 19:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sato ale czy napewno miales nieszczelnosc na wtryskach? bo to troche dziwne - na wtryskach masz cisnienie 3-4bar wiec tamtedy raczej zasysac nie moze - predzej pod sama listwa wtryskowa lub kolektorem ssacym.
co do proby dezodorantowej to jest ona calkowicie bezpieczna wiec bez obaw! jesli bedzie nieszczelnosc na dolocie to silnik sobie sam zassie chocby z "czarnej dupy" tak ze smialo psikaj chocby w okolice kolektora ssacego i bedzie OK Smile
no a co do ubogiej mieszanki to jeslio juz wszystko wymieniles co ma na to wplyw i nie wywala bledu tzn ze czujniki mieszcza sie w "normie"to nie pozostaje ci nic innego jak poprostu sprawdzic ich zakresy w jakich pracuja
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Wrz 21, 2011 20:11    Temat postu: Re: Uboga mieszanka paliwa Odpowiedz z cytatem

Darco napisał:
po wymianie kata przez chwilę było dobrze, ale usterka jest nadal.

Filtr powietrza oczywiście sprawdzony ?
A co z drożnością układu wydechowego dalej za katem ...? może tu jest jakiś problem - jakieś paprochy ze starego kata Confused
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Wrz 22, 2011 8:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marcyz miałem nieszczelność na wtryskach w kolektorze dolnym na oringach ,gdzie zasysało mi lewe powietrze (nie chodzi o ciśnienie na wtryskach)

Co do zaciągania lewego powietrza to silnik całkiem przyzwoicie pracował i nie miał żadnych objawów spadków obrotów czy z odpalaniem.

zdjęcie przedstawia wtrysk benzynowy z nowym oringiem

na drugim zdjęciu kompletna listwa wtrysków z przedniej głowicy




_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Darco
*
*


Dołączył: Jun 27, 2006
Posty: 96
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Czw Wrz 22, 2011 8:44    Temat postu: Uboga mieszanka Odpowiedz z cytatem

Filtr powietrza jest nowy. Wymieniony został katalizator na nowy. Środkowy tłumik też wymieniony, a końcowy sprawdzony i jest ok. Czyli bez zmian od czasu braku mocy.
Problem polega na tym, że po całkowitym nagrzaniu jest uboga mieszanka paliwa. Analiza spalin pokazuje bdb. pracę katalizatora, lecz co2 jest 00.00. Żeby chociaż było 00.01 lub 00.02. To się pokrywa ze wskazaniami komputera, że mało absorbuje paliwa, dlatego jest ubogo.
Na wyświetlaczu komputera serwisowego, odnośnie dawkowania paliwa było 1,14 lub 1,15 a diagnosta mówił że powinnno być około 1,00. Nie znam się natym, co pokazuje komputer serwisowy. Ale być może, że to się przekłada na mniejszą moc na 4 biegu.
W sobotę zmierzę ciśnienie na cylindrach i zobaczymy co pokarze.
Przy okazji zrobię test ze spray-em. Sad
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8 V6 2002r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Wrz 22, 2011 15:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zastanawiam się nad czujnikiem temperatury czy po nagrzaniu nie fiksuje korektami.

Może wtryski mają za małą wydajność trza wyciągnąć zobaczyć jak rozpylają.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Wrz 22, 2011 19:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak napisał "sato", ja też na jednym wtrysku w ogóle nie miałem oringa, bo przy zakładaniu listwy wtryskiwaczy z tylnej głowicy nie zauważyłem, że mi ten oring spadł.
Wszystko poskładałem, odpalam silnik i... było słychać wyraźne zasysanie powietrza.
Nie miało to żadnego wpływu na moc silnika na każdym z biegów, ani trudności z odpalaniem.
Gdyby nie to "syczenie", to pewnie nie zauważyłbym, że oring leżał sobie pod autem, bo silnik pracował jak zawsze dobrze.
Bez tego oringa przejechałem około 40-50km (bo musiałem) i po powrocie wszystko złożyłem jak należy.
Nie wiem, co może powodować spadek mocy, ale wiem, że zasysanie "lewego powietrza" nie ma na to raczej wpływu. Gdyby miało, to moim skromnym zdaniem, odznaczałoby się w każdym zakresie obrotów silnika.
Przykład, mój i sato.

Zastanawiam się nad sondą, tą pierwszą za silnikiem.
Swoją zmieniałem bo... (qrcze, nie pamiętam), ale chyba miałem zbyt ubogą mieszankę (Ty też o niej wspominasz w pierwszym poście) i też nie pamiętam, czy silnik tracił moc.

Swoją sondę NGK, kupiłem dzięki naszemu forum od chłopaka z W-wy. Sonda zakupiona wcześniej z ASU, okazała się do "d", sonda ta, była opisywana na naszym forum.

Tu masz numery telefonów do W-wy, gdybyś był zainteresowany.

22 864 70 65

602 117 885
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Wrz 22, 2011 20:41    Temat postu: Re: Uboga mieszanka paliwa Odpowiedz z cytatem

Trzeba to zebrać jakoś do kupy:
Darco napisał:
Po wymianie kabli WN, świec, katalizatora, tłumika, sondy lambda (wyskoczył błąd)

Dlaczego wymieniałeś sondę na nową ? - nowa nie koniecznie musi być sprawna Confused czasem tak bywa.
Darco napisał:
Pojechałem na analizę spalin i jest uboga mieszanka, a sonda pracuje w górnym pułapie
.
Tu by się zgadzało - jeżeli sonda pracuje w górnym pułapie (rozumiem, że mówisz tu o napięciach ...) to informuje sterownik o bogatej mieszance, więc on zmniejsza dawkę i stąd uboga mieszanka.
Darco napisał:
A zanim się nagrzeje, chodzi normalnie

Sonda zaczyna pracować dopiero, gdy osiągnie temperaturę 300 stopni - więc może to właśnie sonda jest tu problemem a nie wywala żadnych błędów bo jest mimo niesprawności w założonym dla komputera zakresie...
Trzeba obmierzyć sondę jeszcze przy zimnym silniku i sprawdzić czy w ogóle zmienia się jej zakres pracy.Sprawna sonda powinna pracować w zakresie od ok. 0,1V przy wolnych obrotach do 0,9V po ostrym przygazowaniu.
A tak w ogóle to nie masz czasem dwóch sond jedna przed katem i druga za...
Ciężko wysuwać konkretne wnioski z nie dokładnych przekazów, ale też zaczynam skłaniać się w stronę raczej którejś sondy.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Darco
*
*


Dołączył: Jun 27, 2006
Posty: 96
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Czw Wrz 22, 2011 22:29    Temat postu: Uboga mieszanka Odpowiedz z cytatem

Wader 71 to co piszesz ma sens. Jeśli chodzi o sondę, to wymieniona została ta na kolektorze, a ta za katem jest ta co była, ale ona chyba nie ma wpływu na skład mieszanki. Dla jasności dodam że sondę kupiłem w serwisie Chryslera, tak mi doradzono, sugerując że zamienniki nie chcą pracować w tych autach poprawnie. W dniu, kiedy przesyłka z sondą dotarła do mnie, wyskoczył błąd P0134. Uznałem że po wymianie problem zniknie, lecz niestety jest do dziś. Wcześniej zaślepiałem EGR, ale to nic nie dało. W takim razie, jak zweryfikować poprawność działania tej sondy, która jest obecnie zamontowana? Za pomocą komputera serwisowego? Pytam, bo nie wiem co dalej robić. Sad
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8 V6 2002r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Wrz 23, 2011 16:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poprawność pracy sondy sprawdzisz skanerem diagnostycznym i nie koniecznie w serwisie, gdzie pewnie obedrą cię z kasy.
Pracę swojej sondy sprawdziłem u "gazownika", który to skaner pokazał dokładny zakres pracy sondy i do tego pokazał, która sonda źle pracuje.
We wskazaniu chodziło o sondę przed katalizatorem, czyli tę na kolektorze.
Wymieniłem sondę na nową z ASU i było jak w poście wyżej, gdzie ponownie zaryzykowałem i kupiłem kolejną sondę, tym razem od gościa z W-wy. Po wymianie tej sondy, pojechałem do gazownika i sprawdziłem jak działa nowa sonda.
Skaner pokazał, że wszystko jest ok. i tym sposobem zakończyło się u mnie "wywalanie" cheka z błędem o ubogiej mieszance.
Nie pamiętam, też numeru błędu (być może był to błąd 171 ?), ale całą historię z nim, opisywałem swojego czasu na forum.

W końcu znalazłem moje wpisy odnośnie problemów z sondą, oto a-dres:

http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7858
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pią Wrz 23, 2011 22:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Darco : Najprościej tak jak pisze on, ale jeżeli chcesz zaoszczędzić $ i masz trochę pojęcia o elektryce to poczytaj tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13287.html i popróbuj według wskazówek lub tu http://autotechnikaekspert.republika.pl/teoria.htm#Diagnostyka
Pamiętaj tylko, że sprawdzanie multimetrem nie jest dokładne i daje wartości przybliżone, które mogą się różnić od profesjonalnego sprzętu.
Oczywiście w ten sposób można orientacyjnie sprawdzić czy sonda w ogóle pracuje.
Sonda za katalizatorem będzie reagowała inaczej ponieważ tam są już "czyste" spaliny, bo dopalone przez kata i praca takiej sondy jest inna, ale też powinna reagować.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob Wrz 24, 2011 9:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wymieniałeś filtr paliwa znajdujący się na baku? Laughing

poza tym sprawdził bym zawór EGR i przetwornik EET

no i nalej jakiegoś specyfiku do czyszczenia wtrysków

Jakie w ogóle wyskakują kody OBD2?? masz skaner?
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Darco
*
*


Dołączył: Jun 27, 2006
Posty: 96
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Pon Wrz 26, 2011 12:59    Temat postu: Uboga mieszanka Odpowiedz z cytatem

Taj jak doradził on, w poście wyżej, pojechałem do gazownika. Opowiedziałem mu jaki mam problem, więc podłączył skaner i powiedział -- żadnych błędów, że obydwie sondy, oraz pozostałe czujniki i sensory, odpowiedzialne za prawidłową pracę silnika, wypadają wzorcowo. Zarówno na niskich, jak i na wyższych obrotach. Zasugerował czy to skrzynia biegów, jest może odpowiedzialna za brak mocy na 4 biegu i redukowanie podczas zwykłego przyspieszania, nawet do 2 biegu, osiągając przy tym 5000 obr. No i dalej jestem w czarnej d...ie. Co za przypadłość, tkwi w moim aucie? Sad
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8 V6 2002r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Wrz 26, 2011 13:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proponuje diagnostyke silnika i skrzyni pod obciazeniem. Ponadto nalezy jeszcze sprawdzic cisnienie paliwa - ale pod obciazeniem - czyli wydajnosc pompy.Mozna jeszcze sprawdzic (tez pod obciazeniem) czy napiecie glowne zasilajace wtryski nie jest za niskie. Kiedys byl przypadek ze na skutek zlego styku gdzies w wiazce napiecie zasilajace wtryski pod obciazeniem silnika (tzn.podczas duzej dawki) spadalo do 11 volt i wtryski nie dawkowaly calkowicie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Wrz 26, 2011 15:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Śledzę wątek i Ci kibicuję, bo mam zbliżony problem - a nie uśmiecha mi się wymiana połowy osprzętu silnika, żeby się czegoś dowiedzieć :/

U mnie jest jeszcze taki motyw (ale kompletnie nie wiem, czy z czymś związany) - po wyłączeniu silnika przez jakieś 2-3 sekundy słychać syk powietrza - ale nie z bloku silnika, tylko z jakiegoś czujnika (podciśnienia?) od gazu. Nie wiem, czy to normalne, spróbuję go jakoś zablokować i zobaczę, co wtedy.

BTW. po co w instalacji gazowej czujnik podciśnienia?
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Wrz 26, 2011 18:11    Temat postu: czujnik podciśnienia Odpowiedz z cytatem

Stasheck napisał:
BTW. po co w instalacji gazowej czujnik podciśnienia?


Aby wiedzieć jak mocno dałeś gazu. Komputer silnika sprawdza na tej samej zasadzie poprzez MAP (czujnik podciśnienia) lub MAF (przepływomierz).
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Darco
*
*


Dołączył: Jun 27, 2006
Posty: 96
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 11:26    Temat postu: Uboga mieszanka Odpowiedz z cytatem

Pojechałem dzisiaj na wymianę oleju w silniku. Przy tym wymiana filtra oleju, powietrza i filtra paliwa, przy okazji. Oczywiście wszystko bez zmian, po wymianie.
Kiedy samochód był na podnośniku, oglądałem go od spodu. Wiązka przewodów od "speed sensor out" jakoś tak zwisała, więc ją podniosłem troszkę wyżej. Wyjeżdżam z warsztatu, włączam D i ruszam, a tu licznik nie działa. Wrzucam R, ruszam licznik działa. Znowu do przodu, nie działa i jakieś takie słabe przyspieszenie na kilku metrach dość odczuwalne. Dodam, że nie tak dawno wymieniłem w/w sensor na nowy. Maska do góry, poruszałem wiązką przy wtyczce, odpalam i ruszam i działa.
Moje pytanie do tych, którzy się znają - czy to ma coś wspólnego z brakiem mocy na wyższych biegach? Tak jak to jest u mnie. Możliwe że przez słaby kontakt, jakieś informacje nie do końca właściwe, coś zakłucają? Oczywiście sprawdzę czemu coś nie kontaktuje. Może któryś kabelek jest złamany pod izolacją. Do wtyczki kiedyś pryskałem kontaktolem, lecz bez efektów.
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8 V6 2002r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 13:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiekszosc samochodow amerykanskich ma ograniczona elektronicznie predkosc maxymalna.Informacje o predkosci podaje wlasnie speedsensor i wtedy komputer ogranicza wtrysk paliwa.Ponadto informacja ze speedsensora jest uzywana tez do okreslenia obciazenia silnika - a wiec ma wplyw na ustalanie dawki paliwa. .Jest to chyba jedyny zwiazek pomiedzy speedsensorem a spadkiem mocy .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Darco
*
*


Dołączył: Jun 27, 2006
Posty: 96
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Czw Wrz 29, 2011 12:46    Temat postu: Uboga mieszanka Odpowiedz z cytatem

Dzięki MarkSeven za wyjaśnienia. Sprawdziłem przewody od speed sensora i okazało się że jeden z nich był złamany, gdzieś pod izolacją. Został wymieniony na odcinku ok. 10 cm. i już licznik działa normalnie. Nic się nie zacina. Natomiast brak mocy po rozgrzaniu, na wyższych biegach - bez zmian - czyli nadal słaby. A po włączeniu klimy, jeszcze bardziej słabszy. Sad
Drodzy forumowicze, kto we wrocku, mógły zrobić diagnostykę silnika i skrzyni, pod obciążeniem?
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8 V6 2002r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Wrz 30, 2011 0:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mozesz to zrobic w czasie normalnej jazdy ,tylko trzeba miec skaner DRB III . Mozna nim kontrolowac na biezaco podczas jazdy kilkanascie parametrow pracy skrzyni,silnika, czujnikow,sond,zaplonu,wtryskiwaczy , - co sobie nastawisz - i w dodatku bedzie podane na biezaco przy jakim procentowym obciazeniu silnika.Po kolei mozna wylapac co pracuje nieprawidlowo i ma wplyw na spadek mocy - czy zmienia sie sklad mieszanki ,czy np przestawia sie zaplon albo wylacza ktorys wtryskiwacz. Musi byc dobry diagnosta z doswiadczeniem .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Wrz 30, 2011 6:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Darco do Rafala(ASU) dzwoniles,bo tego typu scan robil mi jak kupowalem potiaka we Wroclawiu?
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Darco
*
*


Dołączył: Jun 27, 2006
Posty: 96
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Pią Wrz 30, 2011 10:36    Temat postu: Uboga mieszanka Odpowiedz z cytatem

Panowie, zaczyna mnie to coraz bardziej irytować.
Byłem dzisiaj swoim autem u kolejnego diagnosty. Poprosiłem o zeskanowanie pracy silnika, oraz ASB, pod obciążeniem.
Werdykt: wszystkie czujniki, oraz sensory silnika, oraz ASB pracują poprawnie.
Na pytanie, co może powodować spadek mocy na wyższych biegach, diagnosta powiedział że może to coś w ASB. Może tarczki, lub któryś selenoid się przycina i jest to usterka z pewnością mechaniczna.
Tak więc, od ubogiej mieszanki, układ wydechowy, sondy, dotarłem do ASB. Czyli jakiś postęp jest.
Diagnoza 1 - katalizator
Diagnoza 2 - uboga mieszanka (uszk. sonda lub MAP sensor)
Diagnoza 3 - lewe powietrze (pod kolektorem lub wtryskiwaczem)
Diagnoza 4 - ASB (tarczki, selenoid)
Jest to żywy przykład, jakich mamy fachowców do napraw naszych samochodów. Evil or Very Mad
Po tych przejściach myślę sobie, że warto otworzyć serwis i diagnozować wszystko, lecz nie koniecznie trafnie, ale pobierając za to należność.
A tak poważnie, to dalej nie wiem co robić z tym fantem. Sad
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8 V6 2002r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Wrz 30, 2011 19:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam trochę luźnej gotówki do zainwestowania, to może założymy warsztat diagnostyczny ?
Że się nie znamy ? To co z tego ? A czy my pierwsi się nie znamy ?

Szybko dojdziemy do wprawy i nauczymy się jak... wyciągać kasę Twisted Evil

A teraz poważnie. Na twoim miejscu podjechałbym do ASU, do Rafała i myślę, że z pewnością pomoże, doradzi... przecież masz tak blisko, patrząc na mnie, to ASU masz tuż za rogiem Wink
Powodzenia i czekam/y na twoje dalsze wpisy i mam nadzieję, że z już rozwiązanym problemem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Paź 01, 2011 1:34    Temat postu: Re: Uboga mieszanka Odpowiedz z cytatem

Darco napisał:

Werdykt: wszystkie czujniki, oraz sensory silnika, oraz ASB pracują poprawnie.
Sad
Trzeba bylo poprosic o zapamietanie danych w chwili spadku mocy - a nastepnie o ich wydruk. Przeciez i tak zaplaciles,to ci sie nalezy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob Paź 01, 2011 9:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z całym szacunkiem do Diagnostów u których byłeś ale jak to przypadkowy serwis który nie zajmuje się na co dzień Chryslerami, nie ma skanera DRB3 , to możesz tak błądzić w nieskończoność. Ja bym pierwsze kroki zrobił do ASU założyciela tego forum lub ASO Chrysler
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sob Paź 01, 2011 12:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ply napisał:
Z całym szacunkiem do Diagnostów u których byłeś ale jak to przypadkowy serwis który nie zajmuje się na co dzień Chryslerami... to możesz tak błądzić w nieskończoność.
Dokładnie - MarkSeven już kiedyś pisał o normach amerykańskich, które są bardziej wyżyłowane niż np. europejskie i to co wydaje się dla przypadkowego diagnosty normą może okazać się w rzeczywistości dla konkretnego silnika jakąś nieprawidłowością.
W Twoim przypadku trafiasz na "słabych" diagnostów, bo jeżeli podczas jazdy próbnej faktycznie występuje dość ewidentna i odczuwalna przypadłość to muszą wyjść jakieś nieprawidłowości na skanerze - oni po prostu nie potrafią tego odczytać z prostego powodu, bo pewnie bazując na europejczykach typu VW nie mają danych fabrycznych do Twojego auta.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Darco
*
*


Dołączył: Jun 27, 2006
Posty: 96
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Czw Paź 06, 2011 17:41    Temat postu: Uboga mieszanka Odpowiedz z cytatem

Zmagań - ciąg dalszy. Wymieniłem uszczelniacze na wtryskiwaczach i nowe uszczelki kolektora ssącego i nic to nie pomogło. Sad
Prawdę mówiąc, to myślałem że ten zabieg pomoże, mimo wcześniejszego zabiegu ze sprayem. Przy okazji, obejrzałem dokładnie każdy wężyk od podciśnienia. Wszystkie wyglądają normalnie, bez skazy. To chyba jedyny i odosobniony przypadek, jaki trapi moje auto. Sad
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8 V6 2002r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Darco
*
*


Dołączył: Jun 27, 2006
Posty: 96
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Pon Paź 10, 2011 17:32    Temat postu: Uboga mieszanka Odpowiedz z cytatem

Problem został rozwiązany. Wsiadłem dzisiaj do auta i po odpaleniu usłyszałem delikatne syczenie powietrza z okolicy pedałów. Zajrzałem pod maskę i tego syczenia nie było słychać.
Pojechałem do Rafała z ASU i usterka została potwierdzona. Po odpięciu węża od serva, oraz zaślepieniu rurki przy kolektorze ssącym, syczenia już nie było. Rafał posprawdzał dokładnie wszystko skanerem i stwierdził że to był problem w moim aucie, jeśli chodzi o ubogą mieszankę. Very Happy
Teraz tylko muszę kupić dobre servo, bo ciężko się hamuje bez wspomagania.
Chciałbym wszystkim podziękować, za pomoc i wsparcie. Very Happy
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8 V6 2002r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Paź 10, 2011 20:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gratuluję rozwiązania problemu i też cieszę/my się z Tobą Very Happy Very Happy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pon Paź 10, 2011 22:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jednak lewe powietrze Darco gratulacje dla Ciebie za wytrwałe opisywanie przebiegu diagnozowania - śledzenie wątku było bardzo owocne.
Tak swoją drogą to dziwne dlaczego uszkodzone serwo nie objawiło się nieprawidłową pracą ...
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 8:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy możecie mi jakoś bliżej opisać co to jest, gdzie tego szukać i jak to naprawić? Aż mnie ciary przeszły, bo mam zbliżony problem, i właśnie słyszę - od strony pedałów ciche piszczenie wysokiej częstotliwości (czasem zmienia natężenie w zależności od operowania pedałami), od strony silnika po zgaszeniu słyszę przez chwilę świst powietrza niedaleko kierownicy - niestety za krótko, żeby to precyzyjnie zlokalizować.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Darco
*
*


Dołączył: Jun 27, 2006
Posty: 96
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 9:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader71 napisał:

Tak swoją drogą to dziwne dlaczego uszkodzone serwo nie objawiło się nieprawidłową pracą ...


U mnie servo pracowało, tzn. było wspomaganie hamulców, tylko gdzieś się lekko rozszczelniło.
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8 V6 2002r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Darco
*
*


Dołączył: Jun 27, 2006
Posty: 96
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 9:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stasheck napisał:
Czy możecie mi jakoś bliżej opisać co to jest, gdzie tego szukać i jak to naprawić?


Zrób to, co ja zrobiłem. Po odpięciu węża od serva, oraz zaślepieniu rurki przy kolektorze ssącym, syczenia już nie było. Może u Ciebie jest to samo.
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8 V6 2002r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Serwo znajdziesz w komorze silnika, po stronie kierowcy, niemalże na wprost od kierownicy. Jest to czarna duża, troszkę mniejsza od kierownicy okrągła puszka.
Serwo łączy się z kolektorem ssącym jednym wężem.
Zdejmij wąż z kolektora, zaślep otwór tak żeby kolektor nie ciągnął lewego powietrza i będziesz wiedział, czy to jest ta sama przyczyna co u Darco.
Kolektor możesz zaślepić, np wężem tej samej średnicy co wąż od serwa, tyle, że na jednym końcu wkręcasz np śrubę, a drugą końcówkę zakładasz na kolektor.

Uwaga !

Po odłączeniu serwa od kolektora ssącego, będziesz miał "twarde" hamulce, więc musisz być ostrożny przy hamowaniu.

O w mordę... Wink dopiero teraz zauważyłem, że stasheck ma dodżyka interpida Embarassed
Stasheck, nie wiem, gdzie u Ciebie będzie serwo, ale myślę, że podobnie jak u mnie i niemalże z pewnością będzie, to czarna "pucha" tak jak napisałem wyżej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 19:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiedziałem, że "serwo" to coś od hamulców Smile Sprawdzę sobie w serwisówce gdzie mam.

Darco, rurka była nieszczelna czy coś z serwem?
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Darco
*
*


Dołączył: Jun 27, 2006
Posty: 96
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Sro Paź 12, 2011 8:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stasheck napisał:


Darco, rurka była nieszczelna czy coś z serwem?


Rurka jest ok. sprawdzałem ją wcześniej dokładnie. Coś jest z servem nie tak. Jak wymontuję servo na dniach, to sprawdzę gdzie było nieszczelne.
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8 V6 2002r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Darco
*
*


Dołączył: Jun 27, 2006
Posty: 96
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Pią Paź 14, 2011 14:45    Temat postu: Uboga mieszanka Odpowiedz z cytatem

Po wymianie serva, wszysko wróciło do normy. Jest moc, są hamulce !!! Very Happy
Jeszcze raz dziękuję wszystkim za wsparcie i podpowiedzi.
Dziękuję Rafałowi z ASU, za poprawną diagnozę, bo dalej byłbym w lesie.
Servo kupiłem na a....ro za 100zł. sprawne. To co zdemontowałem, okazało się nieszczelne na łączeniu dwóch połówek.
Dodam tylko, że po wymianie tych wszystkich części, które opisałem w pierwszych postach, to spaliny są tak czyste, że nie pachną spalinami, tylko ciepłym powietrzem. Very Happy
Pozdrawiam wszystkich, co śledzili wątek i mi kibicowali. Very Happy
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8 V6 2002r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group