www.asu.pl :: Zobacz temat - Montaż elektryki tylnej nagrzewnicy. Jak?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Montaż elektryki tylnej nagrzewnicy. Jak?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Paź 13, 2010 10:11    Temat postu: Montaż elektryki tylnej nagrzewnicy. Jak? Odpowiedz z cytatem

Z uwagi na brak ogrzewania w tylnej części pojazdu, chcę założyć całą oryginalną nagrzewnicę, na razie bez klimy i bez wymiany konsoli sterującej.

O ile zamontowanie i podłączenie węży wodnych do nagrzewnicy nie sprawi mi żadnego problemu, to podłączenie sterowania już tak.

Wiązkę przewodów tylnej nagrzewnicy będę chciał wpiąć w już istniejącą w obecnej konsoli i tu mam pytanie.
Czy ktoś już coś takiego kombinował i czy takie rozwiązanie nie będzie miało wpływu np. na przeciążenie istniejącej instalacji elektrycznej.

Wiem, że w tym przypadku temperaturę w tylnej części będę miał taką samą jak w przedniej, ale to najmniejszy problem.Teraz tam jest w ogóle zimno.

Podobne rozwiązania są stosowane w nowszych budach, tam jest klima jedno strefowa /podobnie chcę zrobić u siebie/ jak i dwu, trzy strefowa.

Takie rozwiązanie chcę zrobić u siebie

http://moto.allegro.pl/otomoto-chrysler-town-country-lx-3-3v6-7-osob-i1257799323.html

Proszę o porady czy taki sposób podłączenia elektryki przeze mnie wymyślony, będzie skuteczny.

Wiem, powinienem kupić konsolę zintegrowaną z tylnym ogrzewaniem, ale na tę chwilę nie mam kasy na ten wydatek Embarassed i muszę kombinować po "polskiemu" ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Paź 14, 2010 4:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie jest to takie proste ,jak myslisz.Nie mozna elektryki od tylnej nagrzewnicy podlaczyc rownolegle do przedniej.Tym steruje elektronika - HVAC ControlModule , a zasilanie do kazdego wiatraka jest z JunctionBlock-u. Ale nie jest to znowu takie trudne aby podlaczyc tak jak nalezy. Podam ci dokladnie punkt po punkcie jak to zrobic,gdzie podlaczyc ,ale musze wiedziec czy twoja "oryginalna" nagrzewnica tylna,ktora masz jest wlasciwa. Oryginalny Rear A/C Heater Unit (tak sie nazywa ten zespol nagrzewnicy)zawiera silnik dmuchawy,silniczek przeslony-regulacji nawiewu,rezystory i wylacznik termiczny.Gniazdo elektryczne ma 6 czynnych ponumerowanych pinow. Podaj mi na forum fotki tego gniazda - musze miec pewnosc ze kolory kabli sie zgadzaja,ze jest to wlasciwa nagrzewnica.Ponadto potrzebuje fotke przedniego panelu sterowania klima i ogrzewaniem - musze zobaczyc jakie sa tam przelaczniki i od czego aby dobrac wlasciwy schemat .I jeszcze jedno - musisz miec oddzielny, 4 pozycyjny przelacznik dla regulacji 3 -ch szybkosci tylnego wentylatora.Off -Low-Med-Hi .Inaczej bedziesz mogl nastawic tylko jedna szybkosc.Nie mozna tylnego wiatraka podlaczyc rownolegle do przedniego przelacznika.Pomysl przy okazji,gdzie chcesz umiescic ten oddzielny przelacznik - z tylu czy z przodu.A moze juz masz go fabrycznie w przedniej konsoli . Czekam na zdjecia - i bedziemy dzialac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Paź 14, 2010 20:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marku, nagrzewnicy jeszcze nie mam, ale namierzyłem taką w necie i chcę ją kupić, ale dopiero po rozwiązaniu problemu podłączenia sterowania.

Oto link do nagrzewnicy:

http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-tylna-3-3-voyager-grand-caravan-tyl-i1244844029.html

Jak dobrze się przyglądnąłem mojemu problemowi, to faktycznie nie jest to takie proste, bo dalej za nagrzewnicą musiałbym dokupić boczki żeby tę nagrzewnicę zabudować i nie wiem, czy nie musiałbym wymienić też podsufitki, chociaż w moim przypadku nie wymagałbym już nadmuchów z sufitu.
Jeżeli będzie trzeba, to napiszę do sprzedawcy, aby zrobił fotki podłączeń i załączyłbym je na naszym forum, bądź przesłałbym bezpośrednio do Ciebie.
Jutro zrobię fotki mojej konsoli i je tu załączę i chciałbym ten problem w końcu rozwiązać, bo zimą naprawdę nie da się jeździć w tylnej części pasażerskiej.
Na ten czas, bardzo dziękuję za okazaną pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Paź 15, 2010 1:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok , ta nagrzewnica bylaby dobra.Jak sie zdecydujesz, to najpierw popros o dokladne fotki kabli i wtyku.Musze ci tez powiedziec , ze oryginalnie w takim jak twoj modelu (a zakladam ze masz reczna regulacje,a nie AUTO ) nagrzewnica tylna nigdy nie miala oddzielnej regulacji temperatury.Temperatura z tylu zmieniana byla glownie poprzez nawiew podawany do gory albo na podloge w zaleznosci od ustawienia temperatury przodu.I specjalnie teraz nie bedzie innej mozliwosci,poniewaz wiekszosc tych aut mialo taki wlasnie modul HVAC od ktorego zalezy na ile stref mozna to wszystko regulowac.Przewaznie jest modul tylko na 2 strefy z przodu , i tyl pracuje wtedy zaleznie.Takze nie mysl sobie,ze zrobisz super dokladna oddzielna regulacje z tylu taka jak z przodu.Uwazam,ze najlepsza opcja bylo by uniezaleznienie przodu od tylu,i podlaczenie tylnej tak aby nawiew byl caly czas dolem , a temperature mozna bedzie sobie regulowac zmieniajac obroty wiatraka.Wtedy z przodu mozna dac mniej ciepla,a z tylu dac nawet full.Oczywiscie mowie o tym dlatego , bo pisales ze nie instalujesz z tylu klimy i glownie zalezy ci na ogrzewaniu.Jak bedzie pora,to wrocimy do tematu , bo wtedy jeszcze trzeba bedzie jakos rozwiazac zamykanie klapki cieplego powietrza w lecie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Mar 27, 2011 11:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po dłuuuugim czasie (mam bardzo wolny zapłon Wink ) wracam do tematu.

Otóż, chcę dopytać właścicieli aut z ogrzewanym tyłem w modelu taki jak mój, czy z tyłu jest tylko jedna nagrzewnica wmontowana w tzw "blok" razem z wentylatorem, czy jest też druga, dodatkowo zamontowana tuż za boczkiem rozsuwanych, prawych drzwi ?

Czy może jednak powietrze na nogi jest tłoczone specjalnym kanałem powietrznym z tylnej nagrzewnicy, tuż pod nogi przy rozsuwanych drzwiach, czy poprzez dodatkową nagrzewnicę ?

Miło by było, gdyby ktoś z was dysponował i podrzucił fotki tylnego układu ogrzewania i nadmuchów.

Zdecydowałem o zakupie tylnej kompletnej nagrzewnicy, ale już niestety nie ma do niej kanałów nadmuchu.

Co za tym kompletnym zakupem idzie, w przyszłości będę chciał podłączyć też klimę, ale tym problemem będę chciał się zająć w późniejszym terminie.

Na ten czas proszę o podpowiedź odnośnie "dodatkowej" nagrzewnicy i kanałów dolotowych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Mar 27, 2011 18:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem






siłownik klapy

kostka zasilająca siłownik

rozgałęźnik w komorze silnika

rozgałęźnik nagrzewnicy tylnej i przedniej

1 połączenie przewodów rozgałęźnika pod podwoziem
2 połączenie klimatyzacji

włącznik w panelu (gniazdo)

kostka zasilająca włącznik w panelu

_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Mar 28, 2011 8:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sato, już Cię Kocham Wink Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Kwi 07, 2011 11:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nagrzewnica zamontowana.
Sterowanie obrotami wentylatora tylnego, zrobiłem niezależne, poprzez włącznik z opla np corsy, ponieważ mój panel sterowania nie ma takiej możliwości.
Mam inny, może problem, mianowicie ogrzewanie. Do tej pory było pierońsko Wink zimno, a teraz jest pierońsko gorąco.
Jaka jest możliwość, żeby ciepłem tylnej nagrzewnicy można było sterować. Sama regulacja klapkami nawiewu i obrotami wentylatora niewiele zmienia, jeśli w ogóle Confused
Dopływ ciepłej "wody" do tylnej nagrzewnicy, mam podłączony z komory silnika do węży wchodzących i wychodzących z przedniej nagrzewnicy, może tu tkwi problem Confused
Zaczął mi chodzić po głowie "prosty" sposób rozwiązania problemu.
W wąż prowadzący "wodę" do tyłu, wpiąć najzwyklejszy zawór hydrauliczny Embarassed i nim regulować ilość dostarczanej "wody".
Problem jest jeden, gdzie go zamontować, jak nim sprawnie regulować, bo pewnie byłby zamontowany na zewnątrz auta i czy takie dziwaczne rozwiązanie cokolwiek zmieni Confused
Wiem, że to bardzo głupi pomysł, ale żaden inny nie przychodzi mi do głowy Embarassed
Każde inne rozwiązanie problemu wezmę pod uwagę.

A łącząc temat.
Nie mam podłączonej klimy do tyłu z uwagi na koszty, bo musiałbym jeszcze zmienić podsufitkę z uwagi na wloty powietrza jak i posiadać tunel prowadzący powietrze z nagrzewnicy pod sufit, podłączyć klimę...

Moje pytanie jest takie. Czy dobrze uważam, że grzanie mamy tylko dołem, a chłodzenie (klimę) mamy tylko z góry.
Myślę o nadmuchach z tylnej nagrzewnicy ?
Taka myśl mnie naszła, kiedy zacząłem używać "manualnie" klapek kierunku nawiewu.

No i w końcu ostatnie.

Jak podłączyć kierunki nawiewu tylnej nagrzewnicy, bo jak dobrze kombinuję, to tam jest zamienny "+" z "-" załączając kierunek nawiewu "góra-dół".
Czy można tam (jeśli w ogóle występuje w handlu) podłączyć jakiś włącznik/wyłącznik niejako zamieniający bieguny ?

Sato, jeszcze raz ogromne dzięki. Bez Twoich fotek, pewnie nie poradziłbym sobie.

Taki mam panel sterowania:

http://img534.imageshack.us/i/obraz531b.jpg/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Kwi 07, 2011 12:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O jakim zaworze hydraulicznym myslisz?,elektrozaworze,zaworze kulowym,czy jakis grzybkowy.Ten drugi ma nieliniowa charakterystyke pracy,najlepszy zwykly elektrozawor(zamkniete-otwarte)
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Kwi 07, 2011 19:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak najbardziej mam na myśli zawór kulowy, ale jak piszesz, to najlepszy byłby elektrozawór.
Pozostaje jeszcze regulacja kierunku nawiewu tak, żeby zamknąć-otworzyć klapkę, to muszą się zmieniać bieguny, "+" z "-" i odwrotnie "-" z "+".
Jednak jak obserwuję, to moje grzanie, to zdecydowanie musi być regulacja temperatury nadmuchu poprzez zawór kulowy ? Confused
A może inne pomysły.


Ostatnio zmieniony przez On dnia Pon Kwi 11, 2011 8:56, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Kwi 07, 2011 20:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na probe kup jakis zamiennik zaworu ogrzewania z VW za kilkanascie zlotych (np. z T3 lub golfa II lub polówki z poczatku lat 90). to plastikowy zawor kulowy - ale o troche innej konstrukcji - zamiast otworu w kuli ma w niej cos na ksztalt trojkatnego rowka na powierzchni z kroccami pod weza fi~18-20mm.
sterowanie tego zawory na poczatku zrob reczne, a jesli zawor zda egzamin to dorób jakis elektryczny naped i po sprawie.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Kwi 08, 2011 8:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I co ja bym bez was zrobił Wink Laughing

Marcys, ja nawet nie wiedziałem, że coś takiego jak "zawór ogrzewania" istnieje Embarassed

Już na allegro, dla rozeznania cen znalazłem taki zawór, wiem jak wygląda i wiem czego mam szukać.

Dziś udam się na nasze szroty, może kupię coś takiego, tylko że na szrotach w Słupsku, to z cenami na głowy poupadali Evil or Very Mad

Np za kpl nagrzewnicę chcieli 500zł, a ja z netu kupiłem za 150zł. Miała niesprawny silnik wentylatora, ale bez wkładu finansowego, sam ją naprawiłem.

Najczęściej zakupy u nich wyglądają tak. Sprawdzam ceny na allegro, jadę na szrot, pytam o cenę, dziękuję, wracam do domu i kupuję z allegro Twisted Evil

Najwięksi zdziercy cenowi są w Siemianicach.

Ogromne dzięki za wszelką okazaną pomoc Very Happy

Zawór kupiony, "glanc nówka" od golfa/audi za 18zł w sklepie moto Very Happy


Ostatnio zmieniony przez On dnia Pon Kwi 11, 2011 8:58, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Kwi 08, 2011 20:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Zawór kupiony, "glanc nówka" od golfa/audi za 18z³ w sklepie moto

za 18!!?? tos przeplacil! Smile ja kupowalem niedawno z HainsPrais to kosztowal cos kole 13 Smile no ale wazne zes zdobyl - to teraz zrob prototyp i zobacz jak sie bedzie sprawowal Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group