www.asu.pl :: Zobacz temat - bezradnie rece rozkladam - pomocy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

bezradnie rece rozkladam - pomocy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
krianksan3
*
*


Dołączył: Feb 15, 2007
Posty: 98
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Sro Lut 20, 2008 17:51    Temat postu: bezradnie rece rozkladam - pomocy Odpowiedz z cytatem

Przytoczę tylko co mi sie dzieje na benzynie, a więc przejechałem jakies 50km, nastepnie obroty jakby zaczynaly mi sie zacinac, spadly prawie do zera potem znowu wzrosly, spadly auto troszke sie potoczylo az w koncu sie zatrzymalo i zgasl silnik. Na samym poczatku nie mialem zadnych wyswietlanych bledow, po tym fakcie zapalil mi sie check engine ,a po odczytaniu kodów za pomoca stacyjki check za pomocą mignięc poinformowal mnie o bledach, a byly to cyfry :
12 21 11 43 11 55 . Nastepnie chciałem go uruchomic i nie moglem. Postanowiłem odpiac kleme ujemna od akumulatora i tak tez zrobiłem, komputer sie zresetowal. Uruchomilem auto bez problemu, check engine sie juz nie palil, ale dalszej jazdy nie podejmowalem poniewaz wiem ze te objawy wystapily by powtornie.
Jak podlanczam powtornie kleme i wlanczam zaplon to nie pracuje mi pompa paliwa od razu lecz jak przekrece kilka razy kluczykami, dlaczego?
Prosze o podpowiedz co moze byc tego wszystkiego przyczyna, bo juz sam nie wiem gdzie mam rece wlozyc
krzysztof
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
romi
*
*


Dołączył: Jan 03, 2008
Posty: 4

PostWysłany: Sro Lut 20, 2008 19:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam może coś pomogę a wiec 12 to odłaczono niedawno komputer 21 -sygnał czujnika tlenu nie zmienia sie (pozostaje na 4,3-4,5v) 11-w czasie obracania silnika korba nie wykryto wzorcowego sygnału zapłonu. Ja bym zaczoł od sprawdzenia akumulatora naładowania i klemy przegladnał czujniki oraz sprawdził sade lambde
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krianksan3
*
*


Dołączył: Feb 15, 2007
Posty: 98
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Sro Lut 20, 2008 20:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak mi wiadomo 12 to rozpoczecie czytania bledow a 55 to koniec diagnozy, a to co pomiedzy to kody bledow.
Akumulator jest w pelni naladowany, o czym swiadczy kod 21 jesli to sygnal czujnika tlenu sie nie zmienia, 11 o czym swiadczy ten kd ze nie wykryto wzorcowego sygnalu zaplonu?
prosze o w miare konkretne wskazowki od czego zaczac i jakie czujniki sprawdzic, akumulator mam naladowany i klemy ok, jakie czujniki sprawdzic i ktora sonde lambda?
prosze jeszcze o inne wskazowki wszystkich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Lut 20, 2008 22:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A to że wiesz że pompa nie pracuje to sprawdzałeś, czy tylko na słuch? Bo jak na słuch to możesz mieć zmyłkę. Bo dźwięk najczęściej pojawia się gdy wzrasta ciśnienie. A objaw o którym piszesz może być spowodowany uszkodzeniem pompy, choć błąd 11 niby mówi o uszkodzeniu aparatu zapłonowego.(?) A kod 12 to nie jest rozpoczęcie, tylko informacja w skrócie że było aku odłączone.
Jeśli chcesz konkretnie zabrać się za lokalizację usterki, to sprawdź przede wszystkim podstawowe sprawy,czyli: czy jest iskra, czy pompa podaje paliwo, jak wyglądają świece po dłuższej próbie uruchomienia. Dalej, należało by sprawdzić podstawowe dwa czujniki które bezpośrednio odpowiedzialne są za pracę, więc czujnik na wale, oraz na wałku rozrządu. Jeśli jesteś w stanie podłączyć odpowiedni przyrząd pod czujniki to będziesz mógł stwierdzić czy pracują poprawnie, lub podłączyć tester diagnostyczny który również pokaże co i jak. A na początek sprawdź kable, wtyczki, czy pompa pompuje paliwo, i czy jest iskra. No i napisz co to za auto....
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
krianksan3
*
*


Dołączył: Feb 15, 2007
Posty: 98
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Czw Lut 21, 2008 12:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jak maja wygladac swiece po dluzszej probie uruchomienia?
iskra jest pompa podaje paliwo, jutro sprawdzam czujniki wału korbowego oraz wałka rozrzadu,
to takie sa własnie objawy gdy pada jakis czujnik, a czym sie to objawia? gasnieciem auta?
grand voyager 3,8 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
romi
*
*


Dołączył: Jan 03, 2008
Posty: 4

PostWysłany: Czw Lut 21, 2008 18:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kod 21 swiadczy ze padła sonda lambda ale to bym zostawił na pózniej bo jednym z objawów jest to ze zimny silnik pracuje normalnie a jak się zagrzeje to słabnie i spada z obrotów.Odnosnie czujników położenia wału to sam mozesz jedynie wzrokowo ocenic ich stan ewentualnie sprawdzic przewody i wtyczki oraz czy nie sa poluzowane
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rura
*
*


Dołączył: Oct 31, 2006
Posty: 49

PostWysłany: Czw Lut 21, 2008 20:30    Temat postu: stawiam na pompe paliwa Odpowiedz z cytatem

Witam mam dodga caravan 3,8 polecam zatankowac do pełna zbiornik paliwa i sprawdzić czy silnik będzie chodził u mnie było podobnie ale wymianiłem pompe paliwa i autko zaczęło hulać ,a nie masz gazu?.
_________________
CHRYSLER VOYAGER 3,3 2002r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rura
*
*


Dołączył: Oct 31, 2006
Posty: 49

PostWysłany: Czw Lut 21, 2008 20:34    Temat postu: jeszcze Odpowiedz z cytatem

aha sprawdz na okrężnicy takiej rurce co zasila wtryskiwacze czy jest ciśnienie paliwa tam jest taki zaworek jak wentyl samochodowy jak naciśniesz to pryśnie ci benzyna uważaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krianksan3
*
*


Dołączył: Feb 15, 2007
Posty: 98
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Nie Lut 24, 2008 11:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sonde labda wykluczam, odlaczylem ja - wyjalem wtyczke i sie przejechalem, wiec to sie dzieje czy z sonda czy bez niej , moze to czujniki walka rozrzadu lub walu korbowego, jak je mozna sprawdzic, prosze o konretne przyklady.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 21:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No a wykluczyłeś takie banalne i powszechne rzeczy jak np. uszkodzona uszczelka na kolektorze dolotowym? Pewne jest że nie łapie lewego powietrza?
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
BZYKU
*
*


Dołączył: Nov 23, 2007
Posty: 291
Skąd: KOLNIK PLANET EARTH

PostWysłany: Pon Mar 03, 2008 8:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kriksan napisz jeszcze jakie to auto to troszeczke latwiej jest udzielic pomocy
_________________
chrysler voyager 2.4 manual z sekwa!SUPERRR!!
A taki ladny!!!AmerykanCki!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krianksan3
*
*


Dołączył: Feb 15, 2007
Posty: 98
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Sob Mar 08, 2008 15:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jest to chraysler grand voyager 3,8 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marian
*
*


Dołączył: Feb 26, 2006
Posty: 174
Skąd: MilanĂłwek

PostWysłany: Pon Mar 10, 2008 0:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, ja mam 3.0 i miałem identyczne obiawy okazało się że był to ( ja to nazywam) silniczek krokowy, to jest takie ustrojstwo przy alternatorze w formie kostki plastikowej idą do niej 3 przewody i podciśnienie.

Miałem dokładenie takie same objawy jak mi przewody zaśniedziały, po przeczyszczeniu wszystko wróciło do normy Rolling Eyes


____________________________

Arrow DODGE caravan 3.0V6 Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Pon Mar 10, 2008 2:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no u mnie podobnie - czesto gasnie po uruchomieniu - najczesciej przy cieplym silniku - sugestie 2 warsztatow ze silnik krokowy moze sie przycinac bo jak lekko dodam gazu przy checi zdechniecie to jest ok a podobno czesto silniczki sie "blokują" - ale jeszcze nie mialem kiedy tego zrobic
_________________
Chrysler Town&Country Limited 3,8 98/99 grafit 145000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Mar 10, 2008 9:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marian napisał:
Witam, ja mam 3.0 i miałem identyczne obiawy okazało się że był to ( ja to nazywam) silniczek krokowy, to jest takie ustrojstwo przy alternatorze w formie kostki plastikowej idą do niej 3 przewody i podciśnienie.
:

to map sensor krokowy jest w przepustnicy
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marian
*
*


Dołączył: Feb 26, 2006
Posty: 174
Skąd: MilanĂłwek

PostWysłany: Pon Mar 10, 2008 12:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie to MAP sensor, od tamtej pory dbam o to ustrojstwo i już nie mam problemów z wolnymi, to jeszcze ma jedną rzecz - oprócz wolnych obrotów szarpał na "OD" czyli jadąc ze stałą prędkością zrzucał "OD" i w rezultacie czuć było szarpnięcia to też ustąpiło.



________________________________

Arrow DODGE caravan 3.0V6 Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group