www.asu.pl :: Zobacz temat - KOMPUTER traci historie - resetuje się
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KOMPUTER traci historie - resetuje się

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 0:31    Temat postu: KOMPUTER traci historie - resetuje się Odpowiedz z cytatem

witam troche przegladalem forum i nie znalazlem podobnej sprawy - tylko gasniecie przy przelaczaniu na gaz

mam T&C 98' 122600 przejechane z czego 40000 na gazie
raz byl wymieniany komputer gazu na gwarancji - na początku

teraz problem jaki mam :
po włączeniu silnika ( nie wazne czy zimny czy po jezdzie i czy cieplo na dworze czy zimno ) CZASAMI od razu obroty spadaja ponizej minimum i gaśnie ( o ile nie dodam gazu przy odpaleniu - wtedy nie zgaśnie ) .

ale jezeli zgasnie to KASUJE w kompie całą historię - wyświetla zero - sprawdzilismy to w warsztacie po paru prawidlowych odpaleniach ma chistorie - po nastepnym zgaśnieciu znowu zero - szukam jakis bledów z wtryskiem

czy to moze byc zwiazane z komputerem gazu ( instalacja dziala poprawnie - przelącza na gaz samodzielnie i nie szarpie ) jest jeszcze na gwarancji - umowie sie na wizyte ale bylem miesiac temu na przegladzie i niby ok - instalacja sekwencja - czy Mieliście podobne doświadczenia ???

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 0:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jedyna co ja moge Ci poradzić, to przejażdżka na beznynie przez kilka dni, ale wczesniej wyłacz kompa gazu bezpiecznikiem, żebyś mial 100% pewnosć że nie działa.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 0:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tylko czy nie wyłączy mi sterowania zaworem paliwa ( jak nie wyłącze nie bede wiedzieć hehe ) w sumie odpala na benzynie i sam sie przełącza - ale moze faktycznie zobaczyć
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 0:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na pewno nie odetnie i będzie działać na benzynie. Przekonasz się czy ma to wpływ na prace kompa silnika.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 1:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok dzieki zastosuje SIĘ Smile

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 8:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrób jak ci radzi Tomaj ,wyeliminujesz błędy od gazu .Zresetuj komputer auta ,przez odłączenie klemy przez min 30 sek.
Co to za sekwencja i jaka historia ci się kasuje ? w kompie benzynowym czy gazowym ? jak benzynowym to czym sprawdzałeś
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Czw Mar 06, 2008 15:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pytania
Co to za sekwencja i jaka historia ci się kasuje ? w kompie benzynowym czy gazowym ? jak benzynowym to czym sprawdzałeś

sekwencja AKME - nie znam sie na kompach samochodowych ale gość w warsztacie miał komuterek przenośny (albo czytnik nie wiem za bardzo) podłączył do gniazda kontrolnego z tego co mówił na początku powinien zliczyć ile razy był odpalany - np 546 - a u mnie było 3 - a jak jeszcze raz odpaliłem i zgasł silnik było zero - a powinno być 4 i jakis kod błędu a nie ma nic -czyli kasuje się komp ??? wszystko w kostce kompa samochodowego

komp gazowy podobno nie ma zależności z kompem sam. ( oddzielne wtryski ) ale steruje odcięciem paliwa

od wczoraj jezdze na benzynie ale objaw jest ten sam - czasami po odpaleniu od razu gasnie - tak jakby sterownik zapominał przytrzymać go na obrotach - jak lekko dodam gazu to nie zgaśnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Mar 06, 2008 17:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmm dziwne to co piszesz. Podłączałem swojego pod kompa i kilka programów i w żadnym nie było pocji zliczania odpaleń. Podłączałem również przenośny skaner i tam tez nie pokazywał ile razy autko było odpalane. Chyba że w obu przypadkach ja tego nie zauwazyłem. Nie wybieram sie do szwagra więc nie sprawdze w najbliższym czasie, a skaner sprzedałem.
A może nawala Ci immo albo czujnik położenia wału, wtedy nie zapali za każdym razem.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Mar 07, 2008 9:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem kiedyś okazje "testować"scaner chryslera ScanTool(nie program z internetu tylko orginalny tester ) na Dodge Grand Caravan 96 ,miałem go przez tydzień ,nagrzebałem się ile wlazło ,i nie przypominam by można było cos takiego odczytać.
Nie chodzi tu o scaner ,ale komp samochodu musi miec sterownik (czytnik) który to rejestruje Shocked a scaner chryslera powinien to odczytać .
Z tym gaśnięciem to wydaje się jakby silnik był "zalewany"paliwem
Jesli na benzynie występują takie objawy trzeba sprawdzić przepływomierz,silnik krokowy.
Sonde raczej wykluczam,bo zaczyna sterować kompem dopiero po 20 sekundach od zapalenia.
Zapal auto, ustabilizuj wolne obroty ,odłącz wtyczke od silnika krokowego ,silnik powinien chodzić równo ,zgaś i zapal silnik ,nie powinien zgasnąć .Jeści tak będzie to może być usterka silniczka ,(zabrudzenie,zacinanie wystarczy go potraktowac wd40)
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Mar 07, 2008 9:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A zapomniałem Laughing ,są jeszcze błędy z zwiększonym dawkowaniem paliwa ,z powodu złego ustawienia gazu (komp auta robi korekty wtrysku paliwa i je zapamietuje) ale to powinien załatwić reset i jazda na benzynie prznajmniej z50km Cool
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pią Mar 07, 2008 9:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tomaj ma racje zebys zobzczy czy imo ci nei bzikuje, brat mial kiedys tak peugocie i po wywaleniu imo (bo nie mogl wogole odpalic) wszystko wrocilo do normy
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Pią Mar 07, 2008 18:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki wielkie za porady
zresetuje kompa i zabenzuje go 50 km

ale jest sugestia ( z innych warsztatów ) ze silnik krokowy sie zaciera przy cieplym silniku i po prosu nie zawsze otwiera przepustnice przy odpalaniu
oczywiście musze to sprawdzić (kiedyś przycinała mi sie przepustnica - WD40 załatwiło sprawę)

co do instalacji gazowej:
1-komp gazowy jest zasilany z akumulatora
2-zbiera sygnał z cewki
3-wcięty jest do wtryskiwaczy zeby je odcinać
4-nie ma żadnego połączenia z komputerem samochodu

a co do komputera i braku "historii" to nie mam pojecia jak to wszystko dziala nie bylem jeszcze w innym warsztacie - pozatym jezeli nie ma komunikatu to znaczy ze wszystko ok z samochodem czy sie mylę ??
_________________
Chrysler Town&Country Limited 3,8 98/99 grafit 145000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Mar 08, 2008 1:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napisałeś że gaz ma swoje wtryskiwacze to znaczy że masz sekwencje. Po odłaczeniu zasilania kompa gazu na stałe zostaje przwórcone połączenie oryginalne wtrysków benz. Może też być usterka jakiegoś obwodu kompa gazu i nie uruchamia jakiegos wtrysku beznyny. W takim przypadku i tak odpali tylko sie check zaświeci. Oczywiście komp gazu ma połączenie z kompem silnika przez wcięcie na wtryskiwaczach.
Nawet gdybyś mial bardzo źle ustawiony gaz to przy przełaczaniu bezn/gaz/bezn... ecu potrafi skorygować wartości w ciągu kilku sekund (testowałem u siebie), nie powinno to miec wpływu. Mówisz że jeździsz na benz i nadal tak samo to ja bym szukal przyczyn w elektronice silnika.
Jak odpalasz i gaśnie to przyjrzyj się czy nie zaświeci się check albo nie wyda piknięcia.
Silnik krokowy wraca do swojej pozycji wyjściowej w momencie gaszenia silnika. Odłacz go i sprawdź czy odpala za każdym razem, jak tak to masz przyczyne, jak nie to szukasz dalej.
Narazie nic więcej mi do łba nie przychodzi.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Mar 08, 2008 10:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rozłanczanie wtryskiwaczy benzynowych w komp gazowym( bądz w emu wtrysków w intalacjach 1 i 2 generacji) działa na zasadzie przekaznika zwartego tz.gdy nie dostaje pradu, jest zamknięty obwód i wtryskiwacze benzynowe działają.W momencie gdy podany jest prąd (przejście z benzyny na gaz) obwód zostaje rozwarty ,a do akcji wchodzi emulator i wtryski gazu.Jest dużo możliwych usterek związanych z wtryskiwaczami spowodowanych przez usterke kompa gazowego. Zeby wyeliminować błędy kompa gazowego trzeba odłączyć zasilanie (bezpiecznik) (obwód wtrysku benzynowego zwarty na stałe) ale i tak może być podpalony styk w mikroprzekażniku ,i dalej jesteś w punkcie wyjścia Sad Kompa gazowego nie można odłączyć od wtczki (wyjąć całkowicie z auta) bo auto nie odpali
(rozcięte obwody wtryskiwaczy (brak przekażników zwierających))
Najlepszym sposobem jest wypięcie (rozcięcia wtrysków) .Ale tu zaczyna się problem jeśli gazownik instalujacy gaz chciał na tobie zaoszczędzić ,i rozcioł obwody wrysków i wlutował kable.(robi tak 80% gaziaży Sad )
Ja nie dałem sobie tak zrobić jak montowali mi gaz do Dodga i założyli mi wiązke z wtyczkami (kosztowała 50 pln ,przy koszcie instalacji 2800)
Miałem tam właśnie taką usterke emulatora że "czasami " puszczał paliwo na 1 wtryskiwacz ,w czasie pracy na gazie .
Jak masz wtyczki to możesz je rozłączyć i i założyć wtyczki tak jak było przed montażem gazu i wtedy masz 100% pewności że błędy nie są od gazu
ale się rozpisałem Laughing chciałem jaknajbardziej zrozumiale Laughing
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Mar 08, 2008 10:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wmarek65 w przypadku kiedy komp gazowy nie załączy powrotnie wtrysku beznyny, bo jak piszesz są nadpalone styki etc. powinien zaświecić mu się chceck, a przecież gaz jest odłączony więc samoistnie nie będzie pracować. Nawet przy 2 odłaczonych wtryskach V6 odpala, a przy awari już jednego wtrysku świeci się bład, który po ponownym podłączeniu nadal wystepuje. Tyle to chyba by widział że coś mu dolega.
W dobrych instalacjach stosuje się kontraktony, które praktycznie się nie zużywają, są o wiele trwalsze niż przekaźniki.
To testowałem u siebie bo sam lutowałem kable i widziałem w jak kiepskim stanie jest miedź przy takiej temepraturze.
Janusz odłączył gaz i jeździ na benzynie a usterka nadal wystepuje, myślę że powinien zabrać się teraz za dalsze poszukiwania.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Mar 08, 2008 14:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Teoria czasem troche mija się z praktyką Laughing dlatego zaproponowałem 100% wyeliminowanie błędu od gazu.Jeśli będzie robił pokoleji tak jak mu podpowiadamy to powinien z tym się uporać Wink Już wcześniej pisalem o tescie krokowca ale nie wiem czy robił.

A tak na marginesie wiele osób zaklada temat ,ma dużo "pomocy" a pózniej po naprawie nawet nie napisze co było rzeczywistą przyczyną.

Człowiek całe życie się uczy,i głupi umiera Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Sob Mar 08, 2008 15:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie nei - spokojnie

po prostu sie zamotalem deko bo najgorszy problem mam z wibracjami ( temat na zwieszeniu ) i teraz z tym walcze ( wlasnie szykuje stare tarcze zeby sprawdzic czy ustapi Smile

zo do gazu dzieki wielkie za podpowiedzi naprawde jestem Bardzo wdzięczny bo się Rozpisaliście solidnie - z tego co widze mam wlutowane wtryskiwiec ich nieodepne - ale wylaczylem gaz i jezdzilem dwa dni na benz i wszystko wskazuje na silnik krokowy tak jak chyba pisalem na zimnym nigdy nie gasnie na cieplym nie zawsze ale czesto gasnie jak sie lekko przydepnie gaz to bez problemu - a pamietam ze zawieszal mi sie kiedys gaz bo byl "przytarty"

naprawde najbardziej to sie martwie o te wibracje - czy to zawieszenie kola czy silnik - koszmar - lepiej jak cos pierdyknie niz takie szukanie wszystkiego ale jak bede wiedziec co to napewno napisze pozdro
_________________
Chrysler Town&Country Limited 3,8 98/99 grafit 145000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Mar 08, 2008 18:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To nie było do ciebie , Smile Naprawde. To do tych co nie kończą tematu ,tylko czasem chciałobysie wiedzieć czy masie racje ,a przy okazji też się doszkolić
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Nie Mar 09, 2008 1:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
To nie było do ciebie , Smile Naprawde. To do tych co nie kończą tematu ,tylko czasem chciałobysie wiedzieć czy masie racje ,a przy okazji też się doszkolić

Smutna prawda, ale może to się zmieni Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Wto Cze 17, 2008 21:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
temat sobie odpuscilem z "kasowaniem" kompa i gasnieciem zaraz po odpaleniu ale reaktywuje go bo juz wiem jaka byla przyczyna

banalna jak zwykle - akumulator kiepski - a kiepski bo prad ladowania za niski - jutro jade odstawic na obdukcje alternatora - a aku juz kupilem i teraz odpala od razu i bez spadku orotow i bez gasniecia - po prostu cudo - nabieram doswiadczenia hehe

pozdrawiam janusz
_________________
Chrysler Town&Country Limited 3,8 98/99 grafit 145000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group