www.asu.pl :: Zobacz temat - samopozimowanie "nivomat" pts
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

samopozimowanie "nivomat" pts

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 20, 2013 15:30    Temat postu: samopozimowanie "nivomat" pts Odpowiedz z cytatem

mam krotkie pytanie-ankiete.

kto ma pontona 90-96 rok i ma sprawne,podlaczone samopoziomowanie lub kto ma dolaczone i dlaczego?

to tak tylko do celow statystycznych i z ciekawosci Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Sro Mar 20, 2013 17:04    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Ja odłączylem i założylem zwykłe + gumy 32mm pod sprężyny,prowadzi się lepiej i na pusto i obciążony no i aku oszczędza bo mie muszę szukać poziomego miejsca parkingowego Wink
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 20, 2013 17:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mozesz cos blizej o tych gumach pod sprezynami?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Sro Mar 20, 2013 17:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://moto.allegro.pl/gumy-podwyzszajace-pod-sprezyny-jakosc-gwarancja-i3111194472.html

Proszę , te akurat 30 ale generalnie to samo,grunt że pełne.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Mar 20, 2013 17:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja kupiłem takie coś jak to w zeszłym roku cały zestaw za 900 zł.

http://allegro.pl/poduszka-pneumatyczna-rubena-1-szt-i3096258603.html
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Sro Mar 20, 2013 18:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć,
u mnie po raz trzeci w PTS (ujeżdżam czwartego) mam wspomagane powietrzem tylne amortyzatory. W pierwszej Luminie nie miałem kompresora, a wyłacznie zawór do dopompowania pompką lub kompresorem zewnętrzym.
Jeden Ponton miał zwykłe amorki, ale dwa miały kompresor pokładowy i zawsze starałem sie aby układ był sprawny. Schody zaczynają się w momencie, kiedy kończy się szczelność amortyzatorów (tej części pneumatycznej), bo wtedy kompresor pracuje dość często.
Rzeczywiście niezłym rozwiązaniem pomocowym mogą być takie jak prezentowane powyżej gumowe podkładki.
Ja w przeszłości dwukrotnie "utwardzałem: w zakładzie kowalsko-sprężynowo-resorowym sprężyny. Zostały lekko (ok. 3 cm) wydłużone i utwardzone. Przez pierwsze dwa-trzy tygodnie po robocie samochód wyglądał jakby ciągle zjeżdżał z góry, ale potem wszysko się ułożyło i isotnie poprawiło prowadzenie. A i przy zapakowaniu kompletu z bagażami było świetnie.
Teraz też amorki mi "przepuszczają" powietrze i jak nawet siedzi jedna osoba w tylnych rzędach, to kompresor sie załącza z raz na dwie-pięć minut.
Trza coś pomyśleć.
Teraz jak trafia mi sie przejazd obciążony, to podczas postojów wyciągam bezpiecznik aby na postoju kompresorek sie "przegrzewał"...
Działa.
Pozdrawiam BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 20, 2013 18:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja zrobielm najwieksza glupote jesli chodzi o ten system:)
jak kupilem auto to sprezarka nie dzialala. kupilem uzywke oczywiscie tez padaka. wyremontowalem sprezarke, kupilem nowe amortyzatory ,pozakladalem i ...okazlo sie ,ze cisnienia nie trzyma. zamiast sprawdzic gdzie to olalem sprawe, wyjalem bezpiecznik i w ten sposob zniszczylem drogie amortyzatory(tak mysle bo jezdzilem jakis czas bez powietrza). teraz jezdze na standardowych amorach ,a bezpiecznik wkladam jak chce rowery napompowac:) musze chociaz odpiac od osi czujnik zeby myslal,ze jest caly czas napompowany to wtedy bede mogl bezpiecznik zalozyc. bardzo mnie ciekawi co autor systemu mial na mysli ,ze podlaczyl calosc niezaleznie od zaplonu? rzeczywiscie parkujac na nierownej powierzchni sytem szalel pompowal auto na straszna wysokosc itp. inne znane mi auta pompuja sie po odpaleniu. ciekawe jak to wyglada w oplu omega,to tez gm?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Sro Mar 20, 2013 18:49    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Zdjęcie łącznika z potencjometru nic mi nie dało i tak się włączał Shocked
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 20, 2013 18:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powiedzcie mi co dadza te gumy. one podwyzszaja zawieszenie. nie utwardzaja go. w moim przypadku moglo by to byc zasadne bo mam podwieszona butle wiec jakies 100kg mi czesto za osia wisi przez co auto jest nieco nizej.
miechy zwierzaka zastepuja sprezyny jak sie domyslam. do tego tez musi byc jakis uklad pneumatyczny?
zalozylem ten temat zeby sie dowiedziec jakie trapia ten system problemy i jakie jest o nim zdanie uzytkownikow. zastanawiam sie czy nastepne amory kupic pompowane i reanimowac uklad. nie wiem czy jednak bym tego nie podlaczyl "po stacyjce".
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Sro Mar 20, 2013 18:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...ale nie mylisz mam nadzieję tego pontiacowskiego systemu z nivomatem?...
Sądzę, że pomysłodawca systemu, to cziełowiek z usa i zaprojektował coś w układzie idealnym - pewnie laboratoryjnym (trochę sie nabijam).
Ale tak serio, to myślę, że jeśli układ amoryzujący jest nowy czytaj szczelny, to nie sprawia kłopotu, ale jeśli sie starzeje i rozszczelnia, to należy wymienić to co się kończy i powinno dalej byc dobrze. Poza tym sądzę, że nikt nie brał pod uwagę parkowania pojazdu choćby częsciowo załadowanego.
Bo istotnie byłoby fajniej gdyby kompresor załączał sie "po stacyjce" i tak mam ochotę ten układ przepiąc...
BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 20, 2013 18:52    Temat postu: Re: ... Odpowiedz z cytatem

transsport23 napisał:
Zdjęcie łącznika z potencjometru nic mi nie dało i tak się włączał Shocked


zdjecie nie pomoze. mysle ,ze trza go ustawic i zabllokowac w pewnym polozeniu bo inaczej bedzie pompowal lub upuszczal powietrza.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Mar 20, 2013 19:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do tego jest w sumie tylko manometr w miejscu gdzie są przyciski i końcówka do pompowania materaca i dwa guziki + i -. Samo poziomowanie ja wolę robić to ręcznie tym bardziej że ciągając 1500 kg na haku amory padną szybciej a te gumy są już na lata. Co prawda w wozie nie miałem tej instalacji i jakiś cudem udało mi się wszystkie te elementy wyszukać i kupić jednak zostaną przy ręcznym ustawianiu.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Sro Mar 20, 2013 19:28    Temat postu: .... Odpowiedz z cytatem

[quote="esdarek"]powiedzcie mi co dadza te gumy. one podwyzszaja zawieszenie. nie utwardzaja go.


I tak i nie ja mam wrażenie że jednak utwardzają bo nieco"ściskają"sprężynę i jest bardziej twarda Confused
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 20, 2013 19:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie zebym sie wymadrzal ale jak sciskaja? wez se cegle i podloz pod nia sprezyne. zmierz wysokosc tej sprezyny pod naciskiem cegly. nastepnie wez cos co ma 3 cm i wloz miedzy cegle a sprezyne. sprezyna dalej bedzie miala ta sama dlugosc tylko cegla bedzie 3 cm wyzej. popraw mnie jak sie myle.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Sro Mar 20, 2013 19:47    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Jak ja bym miał Ciebie poprawić,w życiu Darku Very Happy tak mi się jakoś wymyśliło Confused
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Mar 20, 2013 19:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na mój łeb to podnoszą auto więc jak nie będzie obciążone do poziomu to o te grubość gum będzie dupą w górę.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 20, 2013 19:54    Temat postu: Re: ... Odpowiedz z cytatem

transsport23 napisał:
Jak ja bym miał Ciebie poprawić,w życiu Darku Very Happy


dobre dobre Wink

no racja-jak bedzie obciazone to bedzie wyzej. to moze mi sie przydac z racji wozenia butli za osia pod autem.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Mar 22, 2013 9:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli chcecie troche utwardzic sprezyny to starczy miedzy zwoje powkladac specjalne gumowe dystansy.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Mar 14, 2016 14:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stary wątek, ale skoro miał być do celów statystycznych, to w ramach ożywiania forum, się dopiszę Wink

Ja mam samopoziomowanie i pomimo wywalonej części amortyzującej w amorkach (jeden ma 9% sprawności i cieknie) to akurat pompowanie działa.
Co więcej - nie wiem w sumie o co Wam biega z tym ciągłym dopompowywaniem na postoju, bo u mnie to praktycznie nie występuje. Kompresor się tylko czasem RAZ uruchomił i dopompował, jak jakoś krzywo stanąłem albo załadowałem auto. Poza tym stoi i kompresor jest cicho. Więc może to kwestia po prostu szczelności Waszych układów :]
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Pon Mar 14, 2016 17:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widocznie stoi w takim miejscu że daje się wyrównać i się po tym wyłącza.Ja w tym pontonie też mam zwykłe i nie chcę już pompowanych.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Mar 14, 2016 19:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaparkuj kiedys na pochylosci z jednym z kol na krawezniku. Wrocisz do auta a aku detka, zakladam, ze wozisz ze soba kable rozruchowe.
System jest felerny, bo bazuje tylko i wylacznie na jednym czujniku, na tylnej belce Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Mar 17, 2016 0:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No przyjrzę się temu, ale mam wrażenie, że już parkowałem w różnych, dziwnych miejscach i nie było problemu.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Kwi 05, 2016 1:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak tylko dodam. W niedzielę parkowałem na mocno nierównym terenie. Przód niżej, prawe tylne koło na górce, lewe tylne niżej. I... kompresor włączył się raz, po tym jak załadowałem bagaże i samych siebie i więcej przez dłuższy czas, jak tam siedzieliśmy, się nie włączył.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Kwi 05, 2016 5:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i chwala za to, ze dziala.Jestes jeden z nielicznych.Wiem, ze Esdarek zamierza zalozyc pompowane, bo ma sprawny kompresor.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Kwi 05, 2016 8:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiesz, tylko nie chodzi mi o jakies przechwalanie sie, ze mi dziala, a Wam nie, a bardziej o to, ze sugerowaliscie, ze ten system jest zwalony juz "by design". A ja probuje Wam pokazac, ze moze wcale niekoniecznie i ze jak jest sprawny to jest ok i kompresor nie wlacza sie co chwile bez sensu Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group