www.asu.pl :: Zobacz temat - reflektory w pontac trans sport(i nie tylko)poprawka fabryki
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

reflektory w pontac trans sport(i nie tylko)poprawka fabryki
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Nie Mar 09, 2008 20:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Esdarek ale teraz przywaliłeś... Uważasz że philips i jego dział techniczny nie wie co produkuje i jakie parametry maja spełniac ich produkty? Uważasz że jakaś tam gazetka i ich redaktorki, którzy najczęściej nie mają nawet pojęcia jak taką żarowkę sie produkuje, wiedzą lepiej jakim napięciem ma być zasilana?
To teraz odpowiedz sobie na kilka pytań:
- skąd wiesz że ten test zostal profesjonalnie przeprowadzony - wiesz jak doskonuje sie testów żarowek?
- skąd redaktorek robiący ten test wie że napięcie 13,2V jest prawidlowe dla tych testowanych żarówek?
- czy gdziekowliek napisał, że takie napięcie jest prawidlowe?
- czy napisał dlaczego użytko takiego napięcia a nie 12V?
- czy konsultowali się z choć jedną fabryką prosząc o opinie na temat warunków pracy i testów żarówek?

To tak samo jak ja bym zrobil test żarówek w jakiejś tam gazecie. Napisałbym że w tescie zasilane były napięciem 15V i potem dokonał oceny. Ludzie czytający tę gazetkę bylib zachwycenie testami i parametrami, ale czy ktokolwiek pomyślałby że ja nie znam sie na rzeczy, nie konsultowałem się z producentami, a napęcie tstowe wyssałem z palca? 100% nie, bo to Polska i tu każdy może sobie zrobić tescik, nawet jeśli w tym kierunku nie ma wiedzy.

Zdecydowanie ufam wypowiedzi dzialu technicznemu philipsa niż szmatlawej gazecie, gdzie nie wiadomo czy im nie zapłacono ze "wygraną" okreslonej firmy.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Mar 09, 2008 20:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jakbys doczytal do konca to bys wiedzial,ze test zostal przeprowadzony przez instytut transportu samochodowego a nie jkiegos dzinnikarza lub gazete-stad moja wiedza o profesjonalizmie owego testu. napiecie 13,2V jest w zasadzie najnizszym prawidlowym napieciem instalacji samochodowej wiec musi byc prawidlowe dla zarowki pracujecej w takiej instalacji. napiecie ponizezej 12V i powyzej 15V jest nieprawidlowe i do osiagniecia takich napiec wymagane sa specejlne urzedznia montowane w samochodzie. jedno z nich nazywa sie "zepsuty regulator napiecia" drugie zas "wadliwa instalacja(zle zaprojektowana,oszczedna itp)"
kiedy wreszcie niektorzy z was zrozumieja,ze "12V" jest okresleniem umownym? nie chce sie tu wymadrzac ale kazde dziecko wie ,ze w aucie napiecie zawsze jest wyzsze niz 12V ,a jesli spadnie do tego poziomu to cos niedobrego sie dzieje.
co do konsultacji z fabryka... no coz mialem watpliwa przyjemnosc w swoim dlugim zyciu korespondowac z wieloma producentami sprzetu elektronicznego i tel. komorkowych. smutne to ,ale ludzie z jakas wiedza siedza w laboratoriach natomiast na taka korespondencje odpowiadaja dyletanci ,ktorzy potrafili sie swietnie sprzedac na rozmowie kwalifikacyjnej,maja swietne PR lub znalezli prace ... no powiedzmy tylnymi drzwiami Wink
o czym my gadamy-wiekszosc stanowisk obsadzonych jest przez ignorantow z przerostem ambicji i zerowa wiedza Laughing
no ale takie czasy...
jak cie to bawi to napisz,ze zmierzyles napiece w kilkunastu samochodach i wahalo sie od 13,1V do 14,5V i czy w zwiazku z tym mozna w tych autach bezpiecznie stosowac zarowki philipsa:)
moze okaze sie,ze przeznaczone sa tylko do pracy z zasilaczem stabilizowanym w domu? no ,ale tu tez problem bo zasilacze do sprzetu samochodowago(np. te do cb radio) maja 13,8V(przyklad: http://www.allegro.pl/item319110326_zasilacz_12v_5_7_a_nowy.html )
Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Mar 09, 2008 22:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek możesz wrzucić cały artykuł? a co do działu technicznego to mam zdanie takie jak esdarek, bardzo często Ci co to niby powinni się na tym znać wiedzą jeszcze mniej niż ty sam Smile
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Mar 09, 2008 22:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.asu.pl/portal/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3784&highlight=philips

tam nizej masz wyniki testow-sa one bardzo oczywiste:)

a tu caly tekst:

http://www.auto-swiat.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=11556&Strona=1


no tu jakby ktos czegos nie wiedzial o zarowkach:)

http://felicia.autokacik.pl/pages/zarowki/zarowki.htm

radze przestudiowac tabelke "napiecie/trwalosc" i wyciagnac wnioski;)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky


Ostatnio zmieniony przez esdarek dnia Nie Mar 09, 2008 23:10, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Mar 09, 2008 23:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jakby sie komus nie chcialo czytac tego co w linkach powyzej to wklejam ciekawe terminy techniczne-polecam zwlacza 2 pierwsze;)

Termin
Opis
Napięcie nominalne
Napięcie przy którym żarówka jest używana, np. 6V, 12V, 24V

Napięcie znamionowe
Napięcie, na jakie została zaprojektowana żarówka. Dla żarówek reflektorowych przeznaczonych do samochodów osobowych wynosi ono 13,2 V

Strumień świetlny
Moc promieniowania świetlnego („ilość światła wychodzącego poza żarówkę w różnych kierunkach”)

Wydajność świetlna (sprawność)
Stosunek strumienia świetlnego żarówki do mocy elektrycznej [lm/W]

Zużycie lumenów
Wskaźnik wydajności światła żarówki używanej w porównaniu z nową
Pomiar dokonany po 75% określonej (Tc) trwałości żarówki
Wyrażony w procentach początkowego strumienia
Przykład: zażycie lumenów = 60%, co oznacza, że używana lampa daje 40% mniej światła niż nowa lampa

Trwałość
Czas, który upływa od momentu przepalenia skrętki i braku emisji światła (B3 = 35, Tc = 63.2% uszkodzonych żarówek). Trwałość żarówek halogenowych wynosi od kilkuset do ponad tysiąca godzin, ale np. firma Philips zaleca wymianę żarówek co 2 lata, lub co 50000 km.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Mar 09, 2008 23:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o !
jeszcze jeden test:

http://astra.autokacik.pl/zarowki/as01.jpg

...i znowu testuja przy 13,2V -coz za zbieg okolicznosci Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Nie Mar 09, 2008 23:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A no nie doczytałem kto wykonał test, bo prawie na zrzucie sie nie wmieścił. Dobrze że umieściłes cały akrtykuł Smile
W ogóle to jestem tak zrażony do tych wszystkich "testów" w róznych gazetkach, że nawet nie doczytałem do końca kto je robił. Bardzo rzadko sie zdarza zeby jakikowliek test był wykonany sensownie i dokładnie.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Mar 10, 2008 0:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak doczytałem to wszystko co napisałeś i z jednym sie nie zgodze bo to istna bzdura, wlaśnie takie cos mógł napisac jakiś pismak... Do reszty się nie czepiam bo nie znam zasad badania żarówek, ich produkcji, projekotwania ... testowania etc.

Napięcie nominalne i napięcie znamionowe to dokładnie to samo. Pojęcie znamionowe pochodzi od tabliczki znamionowej umieszczonej na urządzeniu. Napięcie nominalne czy tez znamionowe określa z jakim napięciem urzadzenie pracuje prawidlowo, gwarantując jego parametry.

Takiego czegoś się uczyłem na elektrotechnice i wynioslem to z literatury elektronicznej.
Dla potwierdzenia - źródło encyklopedia PWN:
wartość znamionowa, wartość nominalna, techn. wartość wielkości fiz. (np. mocy, natężenia prądu elektr., napięcia elektr., ciśnienia czynnika roboczego), na jaką zostało skonstruowane urządzenie przy przewidzianych warunkach pracy; podawana na tabliczce znamionowej na urządzeniu.

Gdzie znalazłeś takie bzdury na temat pojęcia znamionowy/nominalny?
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Mar 10, 2008 0:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

piszacemu cos sie popierdzielilo-moim zdaniem nominalne i znamionowe to te same okreslenia. moze czlowiek mial na mysli "n.znamionowe" i "n.pracy"???(na urzadzeniach elektrycznych domowych masz nominalne 230V ,a wez se wloz miernik do gniazdka;)

wszystko to nie zmiena jednak faktu,ze 12V to okreslenie typu instalacji ,a 13,2V to najczesciej wystepujace napiecie w tej instalacji:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Mar 10, 2008 0:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jakie występuje napięcie, a jakie powinno to już dwie różne sprawy.
Trzecia sprawą to napięcie w gniazdkach elektrycznych. Ze względu na brak móżliwości technicznych dokładnego stabilizowania napiecia w takim gniazdku dopuszcza się wachania nawet do 10%. Nie jest więc istotne czy w danej chwili jest 200 czy też 250V. Wszystkie urządzenia dla ktorych istotne jest napiecie zasilania mają stabilizatory napięcia. Także porównanie do instalacji elektr. a aucie jest nieteges, ale... w samochodzie też wszystkie urządzenia wymagajace okreslonego napięcia mają stabilizatory, a pozostałe proacują przy odchyłkach lub wykorzystuje się odpowiednią długość i przekrój kabla, chociaż jak widać po pontonie, nie kazdy producent wie jak zaprojektować instalacje.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Mar 10, 2008 9:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak mi chcesz powiedziec,ze producent oszczedzajac na kablach ,przekaznikach dzialal celowo aby obnizyc napiecie do 12V to cie po prostu zabioje smiechem-rozumiem,ze w maluchu z pradnica to juz konstruktor byl wrecz genialny Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Mar 10, 2008 11:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przecież napisałem, że wynika to z błędu.. chociaż w latach 70/80 auta nie miały świateł na przekaźnikach. Cała seria audic z lat 80 nie miała przekaźników i najczęściej kończyło się na paleniu przełączników długich... Nie znam amerykańskiej motoryzacji, jednak ponton na pewno był projektowany pod koniec lat 80, co pewnie przyczyniło się do "oszczędnosci". Ja miałem tylko jedno auto bez przekaźników, fiata 125 z 78r, a ojciec audi 80 z 81r, malucha nie licze bo to genialnosć inżynierów Very Happy
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Paź 22, 2015 14:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odkopię trochę temat.

Padła mi żarówka od długich. Chciałem wymienić, ale okazało się, że praktycznie każda kostka przy żarówkach jest nadtopiona, a ta przy padniętym długim tak, że nie jestem w stanie bezinwazyjnie jej zdjąć z żarówki (swoją drogą macie pomysł czemu tak się stało? Wszędzie mam żarówki H4, to jest OK w wersji europejskiej?)

Tak czy owak kupiłem nowe kostki i chciałem od razu zrobić tutaj przeróbkę na przekaźniki. Niestety temat jest stary i fotek już nie ma. Esdarek albo Jedi_V - mógłby mi ktoś podesłać całą relację foto na maila albo pw?

Drugie pytanie jeszcze mam, to głównie do esdarka - czemu zrobiłeś to na aż 4 przekaźnikach i aż 40A? Z tego co liczę i było też to wyżej gdzieś, to jedna taka żarówka to jakieś 4,58A zaledwie. Nie można tego zrobić np. na 2 przekaźnikach po 20A każdy (jeden dla krótkich, jeden dla długich)?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Paź 22, 2015 14:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście da się na 2 przekażnikach. 40A bo takie były bezpiecznik pod ręką-oczywiście 10 by wystarczyło ze sporym zapasem.
Instrukcje mam w kompie w domu łącznie z fotkami. Napisz na esdarek@interia.pl to Ci odeślę.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Paź 22, 2015 15:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Juz mu wszystko wyslalem Very Happy
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Paź 22, 2015 16:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szkoda ze nie dales mi znac bo godzine szukalem Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Paź 27, 2015 0:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie, tak czy owak obu Wam bardzo dziękuję za podesłane materiały. Przyznaję, że tak mi się wszystko ułożyło, że nie miałem jeszcze czasu tego dokładniej przejrzeć i się zabrać za robotę.
Jak już się dokładniej przyjrzę wszystkiemu, to pewnie jeszcze mi się jakieś pytania nasuną, to będę tu pisał.

Swoją drogą może warto by te zdjęcia wrzucić gdzieś na stałe i podlinkować do pierwszego posta. Wtedy nie trzeba by Was ścigać osobiście o podsyłanie tego i byłoby dla potomnych łatwiej dostępne Wink
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group