www.asu.pl :: Zobacz temat - Amortyzatory tył Dodge Grand Caravan 3,8l AWD 2000r
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Amortyzatory tył Dodge Grand Caravan 3,8l AWD 2000r

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
kulawyns
*
*


Dołączył: Dec 04, 2008
Posty: 68
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pią Sie 29, 2014 5:08    Temat postu: Amortyzatory tył Dodge Grand Caravan 3,8l AWD 2000r Odpowiedz z cytatem

Witam padły mi amory tylne ja mam grube amory a wszędzie sprzedają cienkie czy jest jakaś różnica pomiędzy grubymi a cienkimi?
_________________
Chrysler Stratus LX 2,5 v6 1999r
Dodge Grand Caravan Sport 3,8L AWD 2000t
Chrysler Grand Voyager 3,3L 2001r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Sie 29, 2014 7:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jest różnica, cienkie to zwykłe amory i jeśli miałeś grube to szukaj grubych używanych bo nowe grube to kupa kasy , jeśli byś założył cienkie to musisz dołożyć również piór do resora,
amory grube to tak zwane nivo, są one samopoziomujące , czyli dokładasz bagażu do auta a samochód nie siada tylko pomimo dokładanego ciężaru stoi na jednakowym poziomie, ja też mam takie w swoim aucie
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Pią Sie 29, 2014 14:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam jedno pióro i cienkie amory. Nieraz woził ciężary i jest OK.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob Sie 30, 2014 20:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bo czym innym jest resor jednopiórowy w wersji bez 4x4, a czym, innym resor wielopiórowy w wersji AWD.
Wielopióro stosuje się nie dlatego, że w przypadku AWD resor "robi" też jako układ wahacz-panhard. Jedno pióro (grube) stosuje się razem z drążkiem poprzecznym mostu (belki), czyli panhardem.
Pomijając już charakterystykę pracy wielopiórowych/jednopiórowych/paraboli/prostych itp itd, to...
1. /Ciebie nie dotyczy./ Jeżeli masz wersję FWD (jednopiórowe resory), to możesz stosować amor cienki, ale możesz też nivomaty czyli grube, jeżeli się zmieszczą, a chyba tak, bo zdaje się, że były takie wersje, choć pewności nie mam.
2. Natomiast jak masz AWD, to z moich informacji wynika, iż musisz zastosować amor gruby, czyli nivomat, żeby wszystko działało dobrze.
Rozwiązaniem pośrednim jest wsadzenie amora typu coil-over ze sprężyną wspomagającą. Przy założeniu, że resory są ok i nie wozisz zapakowanego na full pojazdu, to będzie to działać całkiem nieźle.

Taki amor nowy możesz kupić na Allegro tudzież w sklepach do hamerykanów. Możesz też kliknąć moje, które używałem zastępczo dopóki nie trafiłem fajnych nivomatów Mr. Green

Napisz co rozumiesz przez to, że padły amory.
Koła skaczą jak wściekłe i buja wozem czy też siedzi na odbojach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
slimaktlen
*
*


Dołączył: Jan 24, 2014
Posty: 11

PostWysłany: Nie Sie 31, 2014 14:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,mam podobnie ,tylko że auto z 2004 r , jedno pióro, miałem przy zakupie amora białego chyba Gabiel gruby gdzieś na 8-10cm ,założyłem slr to oddałem odrazu,założyłem kyb ale cienki i bujło ale po roku na przeglądzie wykazało 38% sprawności,woże dużo gratów na aucie i szukałem jakiś grubych amorów ale nic nie można kupić,co polecacie zrobić ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie Sie 31, 2014 15:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak to nie można kupić?
Używek po 800 za komplet jest jak psów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
slimaktlen
*
*


Dołączył: Jan 24, 2014
Posty: 11

PostWysłany: Nie Sie 31, 2014 22:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Używek nawet nie przeglądalem ale fakt że zwariowali.
Może zna ktoś parametry tych amorów to by się coś dobrało ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon Wrz 01, 2014 21:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ale czemu zwariowali? Nowe kosztują coś koło 800 za sztukę, czy więcej nawet. Więc trudno się dziwić, że krzyczą przez pół za używki. Inna sprawa, że zazwyczaj te używki są warte 300. Ale cóż - taki mamy klimat.
Amory owe produkuje firma Sachs. Mają swój numer fabryczny, stosowane są w kilku pojazdach.
I tu nie ma co dobierać.
To jest amortyzator specyficzny - nie dopasujesz tego od Żuka czy innego Kama3a.
Kup dobrze używki i tyle.
Ja szukałem dość długo, macałem różne rdzewki za 800, aż w końcu trafiłem optycznie nowe za 400/komplet, kupiłem, okazały się być faktycznie z auta ze znikomym przebiegiem. Zamontowałem i jest doskonale.
Przez okres poszukiwań jeździłem na tych zamiennikach z helperem.
Możesz zrobić tak samo.
I szukaj z młodszych modelowo Voyagerów - tam był ten sam amor, a szansa, że ma pół miliona km mniej, jest większa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Dudette
*
*


Dołączył: Jul 05, 2010
Posty: 170
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Wrz 01, 2014 22:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zadzwoń do tej firmy -> http://www.mexol.pl/info_cennik,23.html
Kiedyś regenerowali mi do Altimy, dobrze się sprawowały, ale to były przednie amory. A, ważne żeby były olejowe, bo tylko takie regenerują.
_________________

Pontiac trans sport 3,8 92r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto Wrz 02, 2014 7:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak już wspominałem - to nie jest zwykły, popularny amor.
Jego dobra regeneracja, o ile będzie możliwa w PL, przekroczy raczej wartość sprawnej używki. Ryzyko niepowodzenia misji natomiast - wysokie.
IMO - bez sensu.
Ale każdy robi co uważa.

BTW - Jak ktoś ma zdechły taki amor, to chętnie przygarnę. Zbadałbym go na stole sekcyjnym w celach poznawczych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
slimaktlen
*
*


Dołączył: Jan 24, 2014
Posty: 11

PostWysłany: Nie Wrz 07, 2014 20:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tylko po co sprzedają takie co się nie nadają....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie Wrz 07, 2014 23:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli odnosisz się do pierwszego posta w temacie, to nie rozumiem.
Sprzedają cienkie i grube, bo oba typy były montowane, w zależności od wersji.
Ale, co już pisałem, do 4WD nie nadają się (moim zdaniem) amory cienkie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
slimaktlen
*
*


Dołączył: Jan 24, 2014
Posty: 11

PostWysłany: Pon Wrz 08, 2014 16:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ,do Twojej odpowiedzi,czemu jak podaje pełne dane auta sprzedają cienkie ,a w jakich modelach dawali cienkie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto Wrz 09, 2014 7:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale komu podajesz te dane i co rozumiesz przez "pełne dane"?
Jeżeli podajesz rocznik i model w typowym sklepie z częściami, to nie bądź zdziwiony, że dostajesz produkt w wersji CCC. Takie są oczekiwania większości klientów, niestety.

Udaj się do ASO, tam poproszą Cię o VIN i z dużą dozą prawdopodobieństwa zaproponują Ci właściwą dla Twojego auta część.

A jeżeli nie chcesz kupować w ASO, to musisz niestety posiadać wiedzę co i jak - inaczej będą niespodzianki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
kulawyns
*
*


Dołączył: Dec 04, 2008
Posty: 68
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pią Lis 28, 2014 12:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No w końcu auto nie dobija dołożyłem po jednym piórze do resora no i oczywiście resory zostały wykrępowane auto nie stało się wozem drabiniastym ale troszkę się usztywniło a teraz tylko zostało mi wymienić amory na zwykłe i będzie Ok Smile
_________________
Chrysler Stratus LX 2,5 v6 1999r
Dodge Grand Caravan Sport 3,8L AWD 2000t
Chrysler Grand Voyager 3,3L 2001r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
white_dodge_caravan
*
*


Dołączył: Nov 06, 2007
Posty: 126

PostWysłany: Nie Wrz 03, 2017 21:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak ktos chce oddam jednego nivo sprawnego Wink
_________________
jest:Chrysler T&C 01r 3,8L AWD LPG
był:Dodge Caravan 98r 3,0L LPG
"stac mnie na V6 mam lpg" Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Nie Wrz 03, 2017 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ojjj watek sprzed 3 lat ale powedz coto jest nivo
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Wrz 11, 2017 15:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pompowane amorki trzymajace poziom.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
bubuss
*
*


Dołączył: Feb 08, 2007
Posty: 331
Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Wto Kwi 03, 2018 13:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak się bardzo komuś nie spieszy można samemu ze stanów zamówić i będą z przesyłką co najmniej o połowę tańsze niż u nas w Polsce w sklepach. Ja od jakiegoś czasu kupuje w stanach fakt 2 tygodnie czekania ale jest o niebo taniej. Na stronie jest zdjęcie model auta i tak dalej nie da się źle zamówić części
możesz taki zamówić zestaw co zmienia popowane na tradycyjne MONROE 58620 {Click Info Button for Alternate/OEM Part Numbers} Load Adjusting; Sold In Pair cena z przesyłką około 120$
lub pompowane GABRIEL 49236 HiJackers; Sold In Pairs za około 110$ z przesyłką
Pozdrawiam
_________________
Buick lesabre limited rok 2000 poj. 3.8l bubuss@poczta.onet.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group