www.asu.pl :: Zobacz temat - Tylny most+sprzęgło kierunkowe, wyciek.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tylny most+sprzęgło kierunkowe, wyciek.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Sty 14, 2014 21:28    Temat postu: Tylny most+sprzęgło kierunkowe, wyciek. Odpowiedz z cytatem

Kupując swój nowy nabytek zauważyłem lekki wyciek z okolicy łączenia sprzęgła jednokierunkowega a mostem, w sobotę wymieniałem wszystkie oleje, w tym również ze sprzęgła i mostu. Byłem zszokowany tym co wypłynęło ze sprzęgła. Był to jakiś gęsty glut o szarym kolorze. Z mostu spuściłem lekko przepracowany olej przekładniowy o normalnej konsystencji i kolorze brązowatym. Ale wracając do sprzęgła to zastanawiam co się tam mogło rozlecieć że tak zmienił konsystencję ATFu i czy w ogóle tył się jeszcze zapina? Może ktoś zamiast ATF wlał zwykły przekładniowy olej? Mam lekkie huczenie z tyłu i myślałem że to któraś z piast, ale może to łożysko w sprzęgle?
Jak się okaże że coś nie tak z tym sprzęgłem to nie wiem czy próbować regenerować sprzęgło czy szukać drugiego?
Czy ktoś z was rozbierał to sprzęgło?


_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Sty 26, 2014 21:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ponieważ dziś w nocy spadło dość dużo śniegu, chciałem sprawdzić czy tył się zapina przy poślizgu przednich kół, przed podjęciem takiej próby w czasie jazdy na odpowiednie miejsce zapaliła się mi kontrolka ABS, tak więc pojawił się dodatkowy problem do rozwiązania. Dojechałem na nieodśnieżony plac i niestety ale tył się nie zapina, przednie koła grzebią w śniegu a tył w ogóle. Do przodu próbowałem na D i L oraz do tyłu, żadnej reakcji tyłu. I teraz pytanie czy możliwe jest że przez nagłe pojawienie się problemu z ABS i świecącą kontrolke ABS nie działa AWD?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Sty 27, 2014 8:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak nie daje mi spokoju AWD w moim Voyku, szukam i czytam różne fora, narafiłem na taki wątek http://forum.chryslerminivan.net/archive/index.php/t-14620.html
Jeden z piszących napisał że wymienił cały most na inny używany, przepłukał go, zalał świeżym ATFem i też miał problemy, dopiero drugie płukanie i zalanie raz jeszcze świeżego oleju rozwiązało problem. Pisze też o starym którego rozebrał i przyczyną niedziałania było posklejanie się niektórych elementów odpowiedzialnych za poprawną pracę układu. Sugeruje on dokładne przepłukanie sprzęgła olejem opałowym i wd40, podniesienie kół po przekątnej i kręcenie przednim kołem do momentu aż tylne zacznie się kręcić. Ja zanim zacznę coś głębiej kombinować że swoim układem AWD to też będę chciał raz jeszcze spuścić olej ze sprzęgła (aż ciekaw jestem co teraz się zleje) dokładnie przepłukać według sugestii tego gostka. Mam tylko pytanie jakiego środka użyć do przepłukania tego sprzęgła? Coś co by łatwo rozpuszczało takie oleiste gluty.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Pon Sty 27, 2014 17:04    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Poszukaj Jizer bio,jak pracowałem w serwisie pras to tym właśnie czyściliśmy sprzęgła i wszelkiego rodzaju zaolejone czy zatowotowane układy i elementy.Produkt na bazie ropy bez działań żrących,wydaje mi się że w tym wypadku sprawdzi się super.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wajsw
*
*


Dołączył: Feb 21, 2014
Posty: 19

PostWysłany: Pią Lut 21, 2014 7:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam to i ja się podepnę do tematu jako nowy właściciel Grand Voyagera Awd.
Też mam delikatne wycieki z tylnego mostu - i mam pytanie gdzie kupić uszczelnienia na półosie + na wał napędowy ze sprzęgła .
Czy są gdzieś dostępne łożyska tylnego mostu - delikatnie huczy któraś strona .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Lut 21, 2014 7:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wajsw a wyciek masz tak jak ja pomiędzy sprzęgłem a mostem tak jak u mnie, widoczne na zdjęciu?
Wymieniłeś oleje w sprzęgle, moście i ptu? Jeśli tak to w jakim stanie był olej zlewany ze sprzęgła?
Pewny jesteś że szumi coś w moście a nie któraś z piast?
acha wpisz w stopke jakiego voyka masz.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wajsw
*
*


Dołączył: Feb 21, 2014
Posty: 19

PostWysłany: Pią Lut 21, 2014 12:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Wyciek mam nie na łączeniu tylko już na wyjściu na półosie i na łączeniu wału ze sprzęgłem.
o
Olej wymieniałem i w moście był zjarany i tak śmierdział że przyjechali z gazowni i szukali nieszczelności Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wajsw
*
*


Dołączył: Feb 21, 2014
Posty: 19

PostWysłany: Pią Lut 21, 2014 12:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

podpis już jest .
_________________
Chrysler Grand Voyager AWD 2003 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lut 21, 2014 14:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

www.sklep.asu.pl jak niema czegos na skladzie to dzwonic do Rafala.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Lut 21, 2014 20:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wajsw napisał:

Olej wymieniałem i w moście był zjarany Very Happy


a jaki miałeś olej w sprzęgle? Przypominał ATF?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wajsw
*
*


Dołączył: Feb 21, 2014
Posty: 19

PostWysłany: Sob Lut 22, 2014 9:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie za bardzo przypominał ATF.
Zalałem teraz do sprzęgła Mopar ATF4 + (chyba dobrze ) ale za jakieś 100 km. znów go zleje i naleje nowego.
Byłem też wczoraj w autoryzowanym serwisie i jak powiedzieli mi ile kosztują uszczelniacze do tylego mostu i na sprzęgło to podziękowałem ładnie i się oddaliłem od Pana sprzedawcy (1300 zł za dwa uszczelniacze na półosie i jakiś zestaw na sprzęgło przy wejściu wału)
_________________
Chrysler Grand Voyager AWD 2003 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Lut 22, 2014 10:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja ze sprzęgła zlałem ciemnego gluta, zalałem świeżego ATF+4, po przejechaniu 1000km, znowu zlałem olej ale ten był już OK, beż żadnych przebarwień ani zanieczyszczeń. Przepłukiwałem jeszcze całość naftą+WD40, ale niczego więcej nie wypłukałem. U mnie na 99% siadło visco.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wajsw
*
*


Dołączył: Feb 21, 2014
Posty: 19

PostWysłany: Czw Lut 27, 2014 19:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co zrobiłeś Lutek z przeciekiem na łączeniu ?
_________________
Chrysler Grand Voyager AWD 2003 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Lut 27, 2014 21:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nic nie robiłem z przeciekiem, bo nie wiem jeszcze co będę robił ze sprzęgłem które nie działa poprawnie a poza tym nie kapie tylko całość jest zapocona.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Lut 28, 2014 9:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie cieknie dokładnie w tym samym miejscu, moze nie cieknie ale sie poci. Mam to od kupna (2009) i poprostu raz w roku dolewam u Rafała w ASU "szklanke" oleju:)
_________________
Chrysler Town&Country 2001 3.8 AWD LIMITED LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Lut 28, 2014 18:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Charger a dopina się u Ciebie tył?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Mar 01, 2014 13:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedyś dopinał, ale tylko przy jeździe do przodu.
Teraz nie dopina, ale raczej dlatego że zdemontowałem wał napędowy:)
_________________
Chrysler Town&Country 2001 3.8 AWD LIMITED LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Mar 01, 2014 13:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak się dopinał do przodu to i do tyłu też by się dopinał, w układzie awd po 2001 nie ma żadnego sterowania jak to ma miejsce w jajku, tylko mechaniczne sprzęgło plus visco.
a jaki był powód demontażu wału?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Mar 01, 2014 14:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No a jednak napęd na tył działał tylko podczas jazdy do przodu, na śniegu bez problemu zarzucał tyłem, a kiedys wjechałem przednimi kołami w dziure na parkingu i nie mogłem wyjechać na wstecznym bo tylko przód mielił.

Powód? kilka:
Trzęsło wałem, więcej palil i trzeba było uważać żeby opony były identyczne i miały identyczne ciśnienie. Co prawda wał oddałem do regeneracji ale potem już go nie zakładałem. Więcej zachodu niż to warte.
_________________
Chrysler Town&Country 2001 3.8 AWD LIMITED LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wajsw
*
*


Dołączył: Feb 21, 2014
Posty: 19

PostWysłany: Czw Mar 06, 2014 17:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzwoniłem do ASU i dostałem ofertę na uszczelnienie:
Za uszczelniacz wałka 700zł a na półosie po 900zł za szt.
Uszczelniacze tylko w oryginale .

Czy ktoś próbował już kiedyś dopasować uszczelniacze do mostu ?
_________________
Chrysler Grand Voyager AWD 2003 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob Mar 08, 2014 17:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mignęły mi kiedyś na Allegro zdaje się. Poszukaj w zakończonych.
Poza tym - cena, którą podałeś, jest jakaś z czapy.
Pytałem do starszego modelu kiedyś o te uszczelniacze, i było drogo, ale kilka razy mniej niż napisałeś.
Jak sądzę będzie to jakiś typowy uszczelniacz moparowski, więc znajdziesz go w każdym większym sklepie a amerykanami (mając go już w ręku oczywiście).
Tak kupowałem swój do półosi przedniej lewej, kosztował jakieś 30zł i był na półce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob Mar 08, 2014 17:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tadaaaam.
Flaszkę czegoś słodkiego ślij na domowy Mr. Green

http://allegro.pl/chrysler-dodge-voyager-awd-4x4-simering-dyfra-i4031202926.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wajsw
*
*


Dołączył: Feb 21, 2014
Posty: 19

PostWysłany: Sob Mar 08, 2014 17:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widziałem widziałem ale najpierw zdemontuje most zwymiaruję zdemontowane uszczelniacze i się zaczną zakupy Rolling Eyes
_________________
Chrysler Grand Voyager AWD 2003 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie Mar 09, 2014 17:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po co demontować dyferencjał do wymiany uszczelniaczy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wajsw
*
*


Dołączył: Feb 21, 2014
Posty: 19

PostWysłany: Nie Mar 09, 2014 17:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam też do wymiany uszczelnienie na sprzęgle , i przy okazji chcę sobie zobaczyć w jakim jest ono stanie.
_________________
Chrysler Grand Voyager AWD 2003 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie Mar 09, 2014 17:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak się nie leje ciurem, to nie dotykaj. Wrogiem dobrego jest lepsze Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wajsw
*
*


Dołączył: Feb 21, 2014
Posty: 19

PostWysłany: Nie Mar 09, 2014 20:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lać się nie leje , ale huczy któreś łożysko więc chciałbym zrobić taką generalkę Very Happy
_________________
Chrysler Grand Voyager AWD 2003 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Mar 09, 2014 21:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wajsw napisał:
Lać się nie leje , ale huczy któreś łożysko więc chciałbym zrobić taką generalkę Very Happy


A nie huczy któraś z piast? U mnie też huczy, ale jak narazie obstawiam na piastę, gdyż jak skręcę w lewo to huczenie ustaje, czyli raczej wynika że lewa piasta huczy i do wymiany. Czekam aż dopłynie do mnie piasta i będę wymieniał.

Co do niedopinania się tylnej osi u mnie to na tą chwile obstawiam że ten wyciek z pierwszego zdjęcia to był wyciek tego oleju silikonowego, którego teraz nie ma w visco i nie następuje sprzęganie się tarczek. Na pewno czeka mnie rozebranie sprzęgła kierunkowego i dobranie się do visco. Może ktoś wie jaki dokładnie olej silikonowy ma być zalany w takim visco i gdzie go dorwać?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wajsw
*
*


Dołączył: Feb 21, 2014
Posty: 19

PostWysłany: Pon Mar 10, 2014 8:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie na pewno coś huczy w tylnym moście lub sprzęgle (próby wykonane na podnośniku )
A napędy się załączają , więc sprzęgło jest git.
_________________
Chrysler Grand Voyager AWD 2003 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon Mar 10, 2014 16:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

@Lutek:
Do sprzęgła (to cylindryczne, między dyfrem, a wałem) lejesz ATF (0.4l)
Do dyfra tylnego lejesz GL-5 80W90 (1.9l).
Do PTU (przekładnia kątowa przy skrzyni) lejesz GL-5 80W90 (1.2l).
Do skrzyni lejesz ATF (ok. 4l)
Do silnika co tam stryjenka uważa... Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Mar 10, 2014 20:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ernyl to że do obudowy sprzęgła kierunkowego leje atf+4 to ja dobrze wiem i już dawno wymieniłem, ale ja pytałem o samo visco, które jest wewnątrz obudowy sprzęgła, olej silikonowy zamknięty wewnątrz visco nie miesza się z atf.
Tutaj masz filmik z rozbiórki visco http://www.youtube.com/watch?v=slujJmXoSAo
a tutaj zasade działania sprzęgła visco http://www.youtube.com/watch?v=J1BkjNgxGAg
a tutaj jak to wygląda wewnątrz obudowy sprzęgła kierunkowego, nr.11 to visco
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto Mar 11, 2014 21:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aaaahh, czytam na ślepo chyba, sorry...
Kiedyś coś przerabialiśmy dziwnego tym olejem w terenówkach. Nie pamiętam co. Sprawdzę jutro, może znajdę info.
Podejrzewam, ze to, bo nic innego nie widzę.
http://www.silikon-profis.de/index.php?f=sysnr&c=0003_10011&t=artikel&sid=bdlyharfaxme
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto Mar 11, 2014 21:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy czym nadal nie uważam, żeby u Ciebie był problem z tym olejem. Obstawiam, że wycieka ATF.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto Mar 11, 2014 21:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gadałem z kolegą dilującym olejami na duuuużą skalę, twierdzi, żeby kupić w ASO Smile
A jak już poza ASO, to szukać w ofercie Febi. Nie poleca Ravenola.
Tyle na szybko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wajsw
*
*


Dołączył: Feb 21, 2014
Posty: 19

PostWysłany: Pią Mar 21, 2014 6:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja właśnie zakończyłem remont tylnego dyfra - i wszystko działa.
Łożyska kupione w sklepie z łożyskami (140 zł. kpl.).
Uszczelniacze na półosie kupione w serwisie (po 200 zł. za szt.).
Uszczelniacz na połączeniu sprzęgła a wału napędowego - dobrane po wymiarach ( 30 zł.) Laughing

Mam jeszcze pytanie co do przedniego dyfra : chciałem wymienić olej i nie mogę znaleźć korka spustowego. Korek do nalewania znalazłem.
Czy ktoś to kiedyś wymieniał ?
_________________
Chrysler Grand Voyager AWD 2003 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Mar 21, 2014 19:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wajsw napisał:


Mam jeszcze pytanie co do przedniego dyfra : chciałem wymienić olej i nie mogę znaleźć korka spustowego. Korek do nalewania znalazłem.
Czy ktoś to kiedyś wymieniał ?


olej z PTU musisz wyssać przez otwór kontrolny.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Mar 29, 2014 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wajsw po wymianie łożysk dyfra ustało huczenie?Ja dziś niepotrzebnie wymieniłem lewą tylną piastę. Po wymianie dalej coś mi huczy w tyłu, ale to pewno coś w moście albo sprzęgle. Do wymiany tej własnie piasty zwiodło mnie to że jak pokonuje ostry lewy skręt to huczenie ustaje, czyli na logike lewe koło jest odciążane i łożysko przestaje huczeć, ale nie w moim przypadku.
Wajsw nie masz czasem dokładnych oznaczeń użytych części?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sro Kwi 02, 2014 11:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek, zanim zaczniesz rozbierać most zadaj sobie odrobinę trudu i przerzuć piasty miejscami. Z lewa na prawą. W sensie łożyska. Podmień tą, którą zdemontowałeś już, na tą, którą jeszcze masz na aucie.
Zdarza się, że łożysko huczy nie wtedy, kiedy by się nam wydawało... A prościej zrobić to, niż remontować most.
A jeszcze wcześniej zamień koła stronami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2014 13:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No zadałem sobie tyle trudu że rozebrałem most i wygląda że to nie on huczał Evil or Very Mad a zdecydowałem się go rozebrać bo jak byłem pod samochodem i zacząlem szarpać półosiami góra dół przy moście to na wyjściu z dyfra był dość spory widoczny luz, więc most na ziemie i go rozebrałem. łożyska na wyjściu mają oznaki chyba raczej normalnego zużycia, reszta rzeczy wygląda raczej OK.


kupiłem dwie śruby M22x120 z podkładkami którymi zabezpieczyłem tylne piasty po wyjęciu półosi i po krótkiej przejażdżce okazuje się że dalej huczy.
Co mnie cały czas zastanawia że przestaje wyć jak pokonuje lewy zakręt.
Pewno jeszcze pobawię się z tą starą piastą i założę ją na prawą stronę.[/img]
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2014 12:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek, wstrzymaj konie. Mówiłem Ci, żebyś się nie szarpał zbyt szybko z mostem Mr. Green
Nie mam chwilowo czasu, ale niebawem zajmę się swoim syfem. Ewentualnie wpadnij do mnie będąc w Rzeszowie, pojeździmy oboma wozami i posłuchamy. Być może mamy wspólnego wroga.
U mnie teraz pojawił się dźwięk chroboczący przy dociążeniu. Też lewy tył. Niemniej jest to dźwięk mało łożyskowy. Aczkolwiek wszystko możliwe.
Przy okazji eliminacji wibracji zajmę się i tym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2014 15:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ernil teraz jak nie mam mostu to jadę do warsztatu gdzie maja taką maszynkę do rozpędzania kół wiszących w powietrzu, na pewno wiesz o czym piszę. Zobaczę może coś na tym wyjdzie, a most będę składał wymieniając tylko dwa łożyska na wyjściu na półosie i oring na połączeniu mostu ze sprzęgłem. Uszczelniaczy na półosiach nie wymieniam narazie bo ceny zaporowe (200zł sztuka Shocked ), jak się okaże że ciekną to będzie je można wymienić na samochodzie. Wymienię też podporę wału, bo ma wyczuwalny luz.
Powiedz w których okolicach Rzeszowa bywasz?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2014 16:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mieszkam na ul. Malowniczej, ale bywam wszędzie, kwestia telefonu lub gg Smile
Uszczelniaczy na aucie tak prosto nie wymienisz. Bo półoś Ci raczej nie wyjdzie bez demontażu piast. Sprawdź to sobie dobrze przy montażu.
Nieśmiało sądzę, że uszczelniacz owy będzie podobny, jeśli nie taki sam, jak z przodu na wyjściu z PTO na półoś. Ten dobrałem bez problemu z jakiegoś jeepa czy czegoś. 40zł na półce w sklepie. Myślę, że nawet jeżeli ten tylny jest inny, to też pasuje od czegoś amerykańskiego. 200zł to przesada jak za głupi uszczelniacz. Jeżeli nie ma tam jakiegoś dziwnego kołnierza, to zwykły kierunkowy zimmer bym zapodał i tyle. Nie jest to aż taki problem, żeby wymienić za pół roku jeszcze raz w razie czego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2014 17:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ernil półosie zdemontujesz bez problemu bez demontażu piast, sprawdzone podczas demontażu mostu Wink jedynie odkręcasz nakrętke na piascie i śruby na flanszy przy moście i demontujesz półoś.

Co do dobrania uszczelniacza na półosie to mój od zewnątrz wygląda tak a numer fabryczny 05019763AA. Jak byłem u gościa który handluje łożyskami i uszczelniaczami to powiedział że tak normalnie to nie ma szans na dobranie takiego uszczelniacza.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2014 17:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A faktycznie, tam są flansze przykręcane. Nie trzeba wyjmować przegubu z dyfra. To luzik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2014 18:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek, a podporę wału to niby jak chcesz wymieniać? Ona niewymienna jest chyba w voyagerze <2001 roku produkcji? Zamierzam podumać nad jakimś alternatywnym rozwiązaniem, bo mam naderwaną. U mnie wygląda tak:

A ta wymienna wygląda inaczej:
[img]http://www.czescidoamerykanow.pl/image.php?main=images/UUkladNapedowy_polosie_przeguby/podpora_walu_napedowego_CV_01-07_awd.JPG&watermark=watermark.png[/img]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2014 21:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ernil ja mam 2002 i powiem Ci że nie przyglądałem się jeszcze dokładnie zdemontowanemu wałowi jak zdemontować podpore, ale skoro sprzedają podpory to chyba raczej nie będzie z tym problemu. Ja już swoją kupiłem
http://allegro.pl/podpora-walu-chrysler-voyager-caravan-4x4-30x130-i4050052439.html
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2014 21:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aaa, no to masz luz. U mnie jest niewymienna. W Twoim poprawili ten element.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
grzegorzz1
*
*


Dołączył: Sep 16, 2013
Posty: 44
Skąd: Żory

PostWysłany: Czw Cze 26, 2014 20:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy w miejscu zaznaczonym na rysunku powinna byc uszczelka?
Mam wlasnie na laczeniu tych elementów wyciek.
[/img]
_________________
pozdrawiam Grzegorz
Chrysler Grand Voyager Limited AWD 3.3V6 + LPG
2003
Cadillac SRX 4.6 + LPG 2007
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Cze 26, 2014 20:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na deklu jest oring, który uszczelnia to połączenie.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ernil
*
*


Dołączył: Jul 23, 2012
Posty: 80
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto Mar 17, 2015 9:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"Odświeżam" temat.
Ostatnio wymieniałem uszczelniacz na półosi przedniej (dalej cieknie, więc jednak będę się musiał przyglądnąć łożyskom dyfra) i przy okazji rozpędziłem koła na podnośniku.
Tylny "most" huczy i wpada w telepanie, więc na dniach wezmę na stół drugi, który mam w garażu i rozedrę go celem wymiany łożysk itp. Jak dalej będzie wpadał w takie wibracje, to rozbiję to auto na najbliższym drzewie Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group