www.asu.pl :: Zobacz temat - Zamiana skrzyni
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zamiana skrzyni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Kaczor
*
*


Dołączył: Mar 23, 2013
Posty: 38
Skąd: Jarosław Podkarpackie

PostWysłany: Nie Mar 24, 2013 1:32    Temat postu: Zamiana skrzyni Odpowiedz z cytatem

Witam czy do Chryslera T&C 97 rok 3,8 AWD będzie pasowała skrzynia z zwykłego 3,8 lub 3,3 oczywiście z wyłączeniem tylnego napędu czy trafie na komplikacje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie Mar 24, 2013 22:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to są te same skrzynie awd i nie-awd 3.8.
Różnica między 3.3 a 3.8 jest w przełożeniach - licznik będzie oszukiwał o ok 5 km
AWD jest przystawką którą i tak musisz zamontować- będzie to pasowało do 3.3 i 3.8
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Kaczor
*
*


Dołączył: Mar 23, 2013
Posty: 38
Skąd: Jarosław Podkarpackie

PostWysłany: Pon Mar 25, 2013 5:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam to znaczy że śmiało mogę szukać skrzyni od 3,8 bez AWD
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8 97 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Pon Mar 25, 2013 12:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tylko że będziesz musiał dyfer przełożyć bo przystawki nie zamontujesz

Ale tak jak napisał Merkava zmień olej i filtr i wtedy sprawdź koszt w porównaniu z remontem niewielki.

No i jakbyś chciał ro Merkava ma też skrzynię od 3.8

A do słów mechanika podchodź z dystansem
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Kaczor
*
*


Dołączył: Mar 23, 2013
Posty: 38
Skąd: Jarosław Podkarpackie

PostWysłany: Pon Mar 25, 2013 19:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myślę źe kupie skrzynie od 3,8 bo w sumie nie chce napędu na 4 koła starcza mi na przednią oś tylko wiem że będę musiał pół oś zmienić od zwykłego 3,8 i będzie bajka tylko teraz muszę kupić dobrą skrzynie i odrestaurować resztę auta bo zaniedbanie trochę do zrobienia i będzie na lato gotowy
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8 97 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Kaczor
*
*


Dołączył: Mar 23, 2013
Posty: 38
Skąd: Jarosław Podkarpackie

PostWysłany: Pon Mar 25, 2013 19:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pytanie jeszcze takie czy lać mopara atf+4 czy inny po prostu co wy lejecie
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8 97 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Pon Mar 25, 2013 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kaczor napisał:
Pytanie jeszcze takie czy lać mopara atf+4 czy inny po prostu co wy lejecie


Ja mam mobila ATF320 i wbrew temu co pisze Mark Seven skrzynia jeździ jak jeździła.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Pon Mar 25, 2013 20:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie siedzi MaxLife atf, wcześniej był Ravenol atf+4. Sibi ile zrobiłeś na mobilu?
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Pon Mar 25, 2013 20:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Koło 10kkm skrzynia na 50 % zużycia, zalałem po konsultacjach z ludźmi co robią przy tych skrzyniach.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Mar 25, 2013 22:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kaczor napisał:
czy lać mopara atf+4

możesz zalać mopara lub moparo-pochodne.
To jest ten sam olej robiony na licencji mopara. - ważne aby na opakowaniu było napisane ATF4+
Możesz też zalać to co proponuje Sibi. róznica jest taką że atf4+ to pełen syntetyk
a mobil atf320 to półsyntetyk robiony według specyfikacji ATF3 (chyba)
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Mar 26, 2013 6:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sibi77 napisał:
Kaczor napisał:
Pytanie jeszcze takie czy lać mopara atf+4 czy inny po prostu co wy lejecie


Ja mam mobila ATF320 i wbrew temu co pisze Mark Seven skrzynia jeździ jak jeździła.
Nie chce tutaj nikogo obrazac ani sie wymadrzac,ale ATF320 posiada specyfikacje Dexron IIIG i jego charakterystyka tarcia jest zupelnie odmienna i absolutnie nie nadaje sie do nowszych chryslerow .Owszem,jesli twoj jest - patrzac z podpisu- 1994 rok to pol biedy,bo skrzynie w tamtych latach byly troche inaczej sterowane i wymagania jej co do oleju byly nieco mniejsze. Natomiast juz od 1995 roku wymagania co do oleju wzrosly i wszelkie instrukcje absolutnie zabranialy uzywania jakiejkolwiek specyfikacji Dexron czy Mercon pod grozba uszkodzenia skrzyni.Nalezalo stosowac wylacznie ATF+3.A od 1999 roku juz tylko ATF+4.Po prostu dlatego ze od plynnosci przenoszenia momentu zalezy dlugosc zycia skrzyni.Obecnie ATF+3 jest wycofany i zaleca sie stosowac ATF+4 .W skrzyniach z przed 99r mozna ewentualnie uzyc najnowszej generacji ATF universalny taki jak np.MaxLife ,ale powyzej 99r absolutnie tylko ATF+4.Dlatego ze niektore nowe oleje uniwersalne maja poszerzona charakterystyke tarcia i nieco obejmuja norme dawnego ATF+3, a sa juz i takie ze producent zachwala ze obejmuja tez norme ATF+4 - ale z tym bym byl bardzo ostrozny.>><<Te wiadomosci to sa fakty i to nie jest moj wymysl,tylko specjalistow z branzy.Takze Panowie - troche pokory dla zalecen producentow !A ponadto jesli chcecie sie uwazac za Fachowcow od skrzyn to proponuje troche dokladnosci .Bo jak ktos jest DOKLADNY w szczegolach nazw,opisow ,symboli - to znaczy ze jest tez dokladny w robocie.A wiec prosze nie pisac ze roznica miedzy ATF+4 a ATF320 to tylko to ze jeden jest syntetyk a drugi nie.Roznica jest w charakterystyce tarcia.A to na jakiej bazie zrobiony jest olej -syntetycznej czy polsyntetycznej to nie ma zadnego znaczenia i nie jest regula.Bo ATF+4 sa tez polsyntetyczne , a i duzo Dexronow VI tez wystepuje w polsyntetyku.I prosze tez nie pisac "ATF4+" bo nie ma takiej specyfikacji, tylko jest ATF+4 - a to duza roznica. Arrow Na zakonczenie troche lektury sie przyda: http://www.allpar.com/mopar/transmissions/fluids.html Idea I jeszcze wklejam tekst z jednej instrukcji naprawczej : There is NO UNIVERSAL TRANSMISSION FLUID. DO NOT USE DEXRON! WHY? The friction characteristics of DEXRON are different from 7176. It is a "grabbier" fluid. The Chrysler transmission has an electronic system which continuously senses the behavior of the transmission and regulates shifts accordingly. If DEXRON is used, the clutches inside the transmission will "grab", and the electronic controls, which sample the operation of the transmission about 140-180 times a second, will let up on the clutches. The clutches will then slip excessively, the transmission will try to tighten up on them, and due to the characteristics of DEXRON, they will again grab. This will occur at the 140-180 times per second rate, and the transmission will have a shuddering feel to the shifting. This is also very hard on the clutches, and they will have a short life. The cost to overhaul one of these transmissions is about $1200-$1400 on a front-drive car, so you DO NOT want to shorten its life. There is NO UNIVERSAL TRANSMISSION FLUID. DO NOT USE DEXRON! Sad Sad Sad Napisalem co wiedzialem,a Wy robcie jak chcecie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto Mar 26, 2013 22:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
A wiec prosze nie pisac ze roznica miedzy ATF+4 a ATF320 to tylko to ze jeden jest syntetyk a drugi nie.Roznica jest w charakterystyce tarcia.

Masz rację, ale ja nie chciałem się wdawać w szczegóły. Podkreśliłem -według mnie- najważniejszą różnicę
MarkSeven napisał:
prosze tez nie pisac "ATF4+" bo nie ma takiej specyfikacji, tylko jest ATF+4

Marek, to jest zwykła literówka, ale dzięki za zwrócenie uwagi, postaram się nie popełniać takich błędów
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Mar 27, 2013 12:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziekuje ,ze sie na mnie nie obraziles po takiej troche ostrej krytyce,ale jak sam widzisz z nowoczesnymi skrzyniami zartow nie ma! Arrow Ci co sa dluzej w temacie to po przeczytaniu tego angielskiego tekstu napewno zrozumieli w czym jest sprawa.Natomiast dla mniej wtajemniczonych i slabiej znajacy techniczny angielski napisalem "po polskiemu" ,ale juz w innym watku : http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10002
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią Mar 29, 2013 22:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Dziekuje ,ze sie na mnie nie obraziles

daj spokój - nie ma o co się obrażać.
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group