www.asu.pl :: Zobacz temat - Opony Maxxis
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Opony Maxxis

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
islandclaws
*
*


Dołączył: Feb 01, 2012
Posty: 47
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Lut 24, 2013 19:46    Temat postu: Opony Maxxis Odpowiedz z cytatem

potrzebuję kupić do swojego Deville'a opony na lato, koniecznie nowe i koniecznie z paskiem, u nas dość trudno z dostępnością (jeśli już są, to za kosmiczne pieniądze), a sprowadzanie ze względu na koszt wysyłki nie wchodzi w grę. znalazłem taką stronę

http://e-maxxis.pl/shop/category.php?id_category=66

ceny do zaakceptowania, pozostaje tylko kwestia jakości, bo z tego co kojarzę maxxis to jakaś daleka azja. a może ktoś ma jakieś namiary na jakieś inne oferty ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mihauek1
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 922
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Lut 24, 2013 20:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Maxxis to Tajwan, ale jakość jest ok (przynajmniej w oponach 4x4)
_________________
Aktualnie: Jeep Patriot, były: Voyager, 300M, Neon i inne Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
michal_oca
*
*


Dołączył: Dec 29, 2008
Posty: 349
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Nie Lut 24, 2013 20:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Produkują na Tajwanie.
Ja zrobiłem kilka tys. km na oponach Maxxis w motocyklu i nie mam zastrzeżeń.

Z tego co kojarzę to Misiek z Detroit Iron sporo tych opon sprowadza i przez to wiele amcarów jeździ w Polsce na Maxxis'ach z paskiem Smile
Chyba nie ma się czego bać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lut 24, 2013 22:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

opony z paskiem sa fajne tylko,do k...y nedzy czemu takie drogie??
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Lut 25, 2013 2:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A do jakiego amcara chcesz takie male opony?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lut 25, 2013 8:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na tej stronie sa do 225/75R15
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
islandclaws
*
*


Dołączył: Feb 01, 2012
Posty: 47
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Lut 25, 2013 18:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wygląda na to, że jednak się skuszę na te tajwany

MarkSeven napisał:
A do jakiego amcara chcesz takie male opony?

205/70r15, nominały do Cadillac Deville 91
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lut 26, 2013 5:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pytam,bo na tej stronie wyskakuje mi ze wszystkie maja rozmiar 155/80R13 79S tylko cena jest rozna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Wto Lut 26, 2013 23:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mark jest też większa 7 licząc od góry :
http://e-maxxis.pl/shop/product.php?id_product=448
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Lut 27, 2013 8:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cos jest nie tak ,u mnie twoj link pokazuje 155, w cenie 375zl. I caly opis mam po angielsku.Moze dlatego ze odbieram w innym kraju ( przez inny server) ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Sro Lut 27, 2013 13:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader71 napisał:
Mark jest też większa 7 licząc od góry :
http://e-maxxis.pl/shop/product.php?id_product=448

U mnie tez wyswietla sie 155/80/13
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Sro Lut 27, 2013 13:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
ze wszystkie maja rozmiar 155/80R13 79S tylko cena jest rozna.

U mnie to samo-wszystkie 155.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Sro Lut 27, 2013 13:11    Temat postu: Re: Opony Maxxis Odpowiedz z cytatem

islandclaws napisał:
potrzebuję kupić do swojego Deville'a opony na lato, koniecznie nowe i koniecznie z paskiem, u nas dość trudno z dostępnością (jeśli już są, to za kosmiczne pieniądze), a sprowadzanie ze względu na koszt wysyłki nie wchodzi w grę. znalazłem taką stronę

http://e-maxxis.pl/shop/category.php?id_category=66

ceny do zaakceptowania, pozostaje tylko kwestia jakości, bo z tego co kojarzę maxxis to jakaś daleka azja. a może ktoś ma jakieś namiary na jakieś inne oferty ?

Kupilem pare lat temu 4 opony Cooper Weathermaster 235/75/15 z bialym paskiem-uzywane-do jeepa cherokee,jezdzilem na nich 5 lat i sprzedalem z niewiele mniejszym zuzyciem bieznika.
Przez te 5 lat zrobilem z 60.000 km,bieżnik zmniejszyl sie o jakies 4 mm.Nie zmienialem na letnie,jezdzilem na nich caly czas.
Koszt: 800 zl za 4 szt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Lut 27, 2013 14:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bo w warunkach polskich opony letnie nie zdaja wogole egzaminu.Opony letnie pracuja dobrze tylko powyzej +15 stopniC na rownej ,czystej i dobrej nawierzchni. W polskich warunkach powinno sie jezdzic na dobrych wielosezonach a na zime ewentualnie zmieniac na zimowe.Taka jest generalna tendencja w usa .Nawet na florydzie wiekszosc aut ma wielosezony.I osiagaja przebiegi 40 - 50 tys.mil spoko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Lut 28, 2013 0:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem co te wasze przeglądarki wyprawiają - u mnie wyświetla 205/70R15 95S MAXXIS MA-1 w cenie 375.

Co do wielosezonówek to wiadomo - coś za coś.
Rzeźba bieżnika i rodzaj mieszanki gumowej w wielosezonówkach jest czymś pomiędzy letnimi a zimowymi, więc przez to fizycznie z asfwaltem styka się trochę mniej gumy niż w typowo letnich i dlatego jest też trochę mniejsza przyczepność do suchej nawierzchni - w lecie wiadomo jeździ się szybciej i ta brakująca przyczepność jest potrzebna zawsze.

Może aby wyrównać te straty zakładając wielosezony i śmigać spokojnie na jednych oponach przez cały rok to dla nadgorliwych alternatywą będzie założenie trochę szerszych opon wielosezonowych ???
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 28, 2013 7:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moj stosunek do opon jest taki jak do oleju
-kiedys wymyslono olej i zaalano silnik(wymyslono opony i zalozono na kola)
-potem odkryto,ze w zimie olej zastyga ,a wlato robi sie z niego woda wiec byl olej letni i zimowy(opny letnie i zimowe)
-wreszcie opracowano oleje XXWXX wielosezonowe na ktorych wszyscy jezdzimy(natomiast koncerny oponiarskie juz nie pozwolily sobie na ten blad kazac kupowac opony zimowe i letnie)
o ile widze zasadnosc uzywania opon zimowych w ekstremalnych warunkach(gory,wsie, i okolice suwalek) to absolutnie nie moge sie domyslic do czego(poza paleniem gumy i wyscigami ulicznymi)moga sie przydac opony letnie, ktore swoje zalety pokazuja na suchym i czystym asfalcie-mamy taki na 5% drog przez 5%roku. w warunkach drogowych i pogodowych polski moim zdaniem najbardziej odpowiedznie gumy to wielosezony. nie dajmy sie mamic reklamie,sponsorowanym testom i opinii sasiada! mozna poczytac o oponach i zmowie producentow podobnej do tej z zarowkami i wieloma innymi rzeczami ktorych nie potrzebujemy lub ktore by mogly dzialac w nieskonczonosc ,a psuja sie po roku. popatrzcie na stany-kraj motoryzacyjnie wyprzedzajacy nas o epoke. popytajcie ile osob jezdzi tam na zimowkach a ile na wielosezonach(nie mowie i florydzie czy kaliforni ,ale o stanach gdzie jest czasem zima).
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Lut 28, 2013 14:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zimowki na florydzie zakladaja tylko ci,co wyjezdzaja w gory na narty do innych stanow,tam gdzie sa sniegi.Przewaznie kupuja wtedy takie zimowki na ktorych jezdza caly rok,bo im sie nie chce przekladac kol i ich magazynowac.Tak jak moj kolega.Znalazl jakies takie zimowki co byly tez latem ciche,komfortowe i wspaniale na suchym i mokrym asfalcie.I zrobil na nich prawie 50 tys.mil. Idea Do jazdy codziennej w Polsce- tylko wielosezony.Zgadzam sie z esdarkiem calkowicie.Opony letnie sa potrzebne tylko do bardzo szybkiej jazdy po czystych autostradach w cieplejszym klimacie.Sa odporne na wys.temperature i dla tego sa twarde i szybciej robia sie glosne .Na brudnej i zabloconej nawierzchni sa bardziej sliskie niz wielosezony czy zimowki. Arrow Przy okazji- przejechalem w zyciu dziesiatki tysiecy mil.Ba,mozna by w zasadzie liczyc juz w setkach tysiecy! Probowalem roznych opon.Ale te wielosezonowki polecam najbardziej - niesamowity komfort,cichobieznosc,super przyczepnosc na sucho i mokro.Duza trwalosc. Ale - niestety- sa to opony dla normalnych ludzi.Dlatego ze te parametry osiagnieto zmniejszajac predkosc opony do tylko ....112 mil/h (ok.175 km/h). Znajac umilowania rodakow nie wiem czy w polsce beda przydatne,ale niemniej goraco polecam!

Uploaded with ImageShack.us YOKOHAMA AVID Touring S cena $95-101 w moim rozmiarze. http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Yokohama&tireModel=AVID+TOURING-S
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Lut 28, 2013 15:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mark patrząc na rzeźbę bieżnika polecanej przez Ciebie opony widać, że nie różni się niczym od tych "renomowanych" letnich, więc jest to dowód na teorię Darka, że koncerny oponiarskie i ich lobby wciskają kit zwykłym obywatelom.

Przecież wiadomo nie od dzisiaj, że zmiana opon w zależności od warunków atmosferycznych zaczęła się od testów na torach wyścigowych, gdzie auta maja po kilka różnych kpl. opon na jeden wyścig Wink ; to samo zresztą tyczy się olejów czy innych płynów i części Wink - koncerny potrafią takie argumenty wykorzystać żeby przekonać ludzi na co dzień słabo orientujących się w technice motoryzacyjnej, podpierając się niezbitymi "dowodami" pomijając oczywiście info, że te wyniki otrzymano w idealnych warunkach prawie laboratoryjnych Wink

Tylko co zrobimy jak te unijne barany Brukselskie i nasze osły z Wiejskiej zatwierdzą jednak przepisy obowiązkowej zmiany opon w lecie i w zimie zasłaniając się - no właśnie czym ? bezpieczeństwem ... Question - przecież już takie przymiarki były i będą ... :

http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/468758,zmiana-opon-na-zimowe-obowiazkowa-nowa-ustawa,id,t.html?cookie=1

W sumie to powinniśmy się cieszyć, że są tylko letnie i zimowe - bo mogą być jeszcze jesienne i wiosenne Laughing , albo deszczowe ... Laughing - gumy do wyprodukowania wystarczy na wszystkie Laughing Laughing Laughing a marketing to żaden problem ...

I pomyśleć, że kiedyś za PRL'u na nasze polskie wielosezonówki z Olsztyna w razie potrzeby się po prostu łańcuchy zakładało Very Happy , albo wystarczył miły uśmiech do innego użytkownika drogi ze słowami "... eee panie popchnij pan..." Very Happy
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 28, 2013 17:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja wiezdzalem na salmopol moim rwd(tak,jako mlody mezczyzna uzywalem rwd-teraz juz sie nie musze slinic na dzwiek tego skrotu) na "wielosezonowych" stomil d-124(mawiasem mowiac one mialy skopiowany amerykanski bieznik) i dawalem rady. wiekszosc zycie przejezdzilem na wielosezonach. pierw na polskich bo innych nie bylo ,a potem na dobrych z rynku usa(bf goodrich,general itp).
redneck1 pisal o opnach z paskiem. ja tez rok temu kupilem bf goodrich z paskiem w bardzo dobrym stanie. wprawdzie za komplet dalem 400 zl ale -jak niektorzy sadza-ja kupuje tak tanio wszystko bo jestem sfrustrowany,niewyksztalcony,niezaradny i zyje w strasznym swiecie;) jezdzi sie na nich swietnie w lato jak i w zime. moze nie sa ekstra ciche tak jaki byly general ameri gs 60(najlepsze znane mi opony) ale za to nie widze po ponad roku zadnego zuzycia.....tylko to szorowanie paskow:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Pią Mar 01, 2013 16:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Bo w warunkach polskich opony letnie nie zdaja wogole egzaminu.Opony letnie pracuja dobrze tylko powyzej +15 stopniC na rownej ,czystej i dobrej nawierzchni. W polskich warunkach powinno sie jezdzic na dobrych wielosezonach a na zime ewentualnie zmieniac na zimowe.Taka jest generalna tendencja w usa .Nawet na florydzie wiekszosc aut ma wielosezony.I osiagaja przebiegi 40 - 50 tys.mil spoko.

Oczywiście,ale problem w tym,że producenci robią u nas tylko zimowe i letnie,wielosezonowych nie,albo bardzo malo.Zrozumiale-w ten sposób sprzedaja dwa razy więcej opon,tyle,że ja nie mam zamiaru dac im zarabiac,i dlatego uzywam zimówek caly rok Wink
Teraz na jeep grand cherokee mam zalożone GY Wrangler AT i jeżdżę na nich zima-lato.


Ostatnio zmieniony przez redneck1 dnia Pią Mar 01, 2013 16:11, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Pią Mar 01, 2013 16:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
kupilem bf goodrich z paskiem w bardzo dobrym stanie. wprawdzie za komplet dalem 400 zl

Tanio,ale pewnie rozmiar do osobowego,a ja mialem 235/75/15 Wink
A może już też ceny spadly,bo 2007 do 2012 to przepaść.|Niedawno też zaplacilem za 2 uzywane GY wrangler AT 225/70/15 po 100/szt.Można na nich jeździć jak na wielosezonowych.
Bardzo dobre opony pólterenowe i na pewno wytrzymają więcej,niż normalne osobowe-stąd też wyższa cena.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Mar 01, 2013 16:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moje sa 205/70R15 bieznik maja zabawny-wygladaja jak w lekki teren takie kostki:)

http://i0.price.ua/img/newcat/4371/bfgoodrich_winter_slalom__215_65r16_98s__1.jpg

i to sa niby zimowki:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
islandclaws
*
*


Dołączył: Feb 01, 2012
Posty: 47
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw Mar 07, 2013 16:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fajnie, że się nie pospieszyłem z zakupem tych tajwanów. w Opolu, miejscowości pod Czarnowąsami, znalazłem nowe wielosezonowe Herculesy z paskiem w tym rozmiarze, w cenie 277zł szt
przy okazji - paski pokryte są czymś w błękitnym kolorze. zejdzie to z czasem, czy lepiej to zmyć ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Mar 07, 2013 18:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Redneck moja cala flota rowniez jezdzi na zimowkach all seazon Laughing ,a zeby nie dac zarobic tym koncernowym pijawkom to uzywam bieznikowane.
Nie jezdze autustradami,woze dupsko po okolicy,czasami jakis dalszy wypad.Zuzyja sie za kilka lat kupie nastepne.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Czw Mar 07, 2013 20:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Redneck moja cala flota rowniez jezdzi na zimowkach all seazon Laughing ,a zeby nie dac zarobic tym koncernowym pijawkom to uzywam bieznikowane.
Nie jezdze autustradami,woze dupsko po okolicy,czasami jakis dalszy wypad.Zuzyja sie za kilka lat kupie nastepne.

I prawidlowo Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Czw Mar 07, 2013 20:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
moje sa 205/70R15 bieznik maja zabawny-wygladaja jak w lekki teren takie kostki:)

http://i0.price.ua/img/newcat/4371/bfgoodrich_winter_slalom__215_65r16_98s__1.jpg

i to sa niby zimowki:)

Taki sam bieznik mialem w jeepie cherokee,ale terenowy nawet lekko to on nie byl Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Czw Mar 07, 2013 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

islandclaws napisał:

przy okazji - paski pokryte są czymś w błękitnym kolorze. zejdzie to z czasem, czy lepiej to zmyć ?


porzadna ręczna szczotka"ryżowa", miska, woda z mydłem i szoruj do bialego.

to zabezpieczenie magazynowo-transportowe. trudne do usuniecia ale moj patent sie sprawdza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kuman
*
*


Dołączył: Jan 04, 2012
Posty: 58
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Pią Mar 08, 2013 7:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader71 napisał:
Mark patrząc na rzeźbę bieżnika polecanej przez Ciebie opony widać, że nie różni się niczym od tych "renomowanych" letnich, więc jest to dowód na teorię Darka, że koncerny oponiarskie i ich lobby wciskają kit zwykłym obywatelom.

Przecież wiadomo nie od dzisiaj, że zmiana opon w zależności od warunków atmosferycznych zaczęła się od testów na torach wyścigowych, gdzie auta maja po kilka różnych kpl. opon na jeden wyścig Wink ; to samo zresztą tyczy się olejów czy innych płynów i części Wink - koncerny potrafią takie argumenty wykorzystać żeby przekonać ludzi na co dzień słabo orientujących się w technice motoryzacyjnej, podpierając się niezbitymi "dowodami" pomijając oczywiście info, że te wyniki otrzymano w idealnych warunkach prawie laboratoryjnych Wink

Tylko co zrobimy jak te unijne barany Brukselskie i nasze osły z Wiejskiej zatwierdzą jednak przepisy obowiązkowej zmiany opon w lecie i w zimie zasłaniając się - no właśnie czym ? bezpieczeństwem ... Question - przecież już takie przymiarki były i będą ... :


W Szwecji od wielu lat jest taki obowiazek i nikt sie nie burzy. Pewnie dlatego, ze ludzie widza jednak roznice w jezdzie na letnich i zimowych oponach jak spadnie snieg.
Sam zreszta tez widze i gdyby nie to, ze przekonalem sie na wlasnej skorze nadal wierzylbym ze "to koncerny robia nas w butelke".
Ta sama droga, ten sam dzien i ten sam samochod (4x4):
- rano na nowych, letnich, bo zaskoczyl nas snieg w pazdzierniku.
- 3h pozniej juz na zimowych, tez nowych - i ta sama trasa 150 km do domu.
- w tych samych miejscach w ktorych rano auto tanczylo tylem i kopal ABS, po zmianie opon na nowe zimowe, auto trzymalo sie trasy i mozna bylo normalnie manewrowac.
Plugi wyjechaly dopiero w nocy.
Moim zdaniem zatem podstawa sa dobre opony. Porownywanie regenerowanych opon zimowych do letnich czy calorocznych, ewentualnie tanich zimowych gum z dobrymi calorocznymi jest niemiarodajne.

Nie oszukujmy sie - zeby bylo czuc roznice musimy kupic dobre opony. Zarowno zimowe jak i letnie.

Pewnie ze "sie da jezdzic" zima na calorocznych. Na letnich tez sie da.
Tylko ze wolniej i ostroznie.
Ale w awaryjnych sytuacjach "wolniej i ostrozniej" nie dziala.

A to ze te rzeczy sa drogie to inna sprawa. Ale nie tlumaczmy sobie ze "nie zmieniam bo koncerny nas nabijaja a tak naprawde nie ma roznicy" bo jest roznica.
Uczciwiej chyba jest powiedziec, ze nas po prostu nie stac i dlatego nie zmieniamy.
_________________
Byl: Pontiac Trans Sport 3.1 '94 Canada (2004-2013)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Mar 08, 2013 8:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli startujesz w wyscigach,rajdach to zapewne zmieniasz olej w zaleznosci od temperatury. napewno zmieniasz tez opony. nawet w zaleznosci od podloza. my jednak mowimy o dupowozach ,a nie wyscigowkach. nikt tez nikomu nie proponuje jazdy na letnich przez caly rok-letnie ledwo w polskie lato daja rede. nie porownujmy tez klimatu szwecji do polski. u nas przez 80% roku jest mokro i chlodno. czasem wyjdzie slonko i przypiecze czasem popada troche sniegu. jesli zmieniasz opony to twoja sprawa i nikt z nas cie nie wyzywa od szpanerow czy snobow. nie pisz wiec ,ze jak ktos jedzi na wielosezonach to jest biedakiem(nawiasem mowiac w polsce wiekszosc ludzi to biedacy tylko albo jeszcze o tym nie wiemy albo wstyd nam sie przyznac)
nie zawsze jazda na wielosezonach jest przejawem ubostwa lub braku wiedzy motoryzacyjnej. czasem to swiadomy, przemyslany wybor poparty wieloletnimi doswiadczeniami.
no to by bylo na tyle Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Mar 08, 2013 9:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i musze zrobic cos b. glupiego: zacytowac samego siebie gdyz widze,ze nie czytales calego tematu, a juz napewno pominales moj post(i kilka innych) nikt tu nie podwaza zasadnosci uzywania zimowek w zimie, w ciezkich warunkach. bardziej zastanawiamy sie po co komus opony letnie w polsce...Smile
esdarek napisał:
moj stosunek do opon jest taki jak do oleju
-kiedys wymyslono olej i zaalano silnik(wymyslono opony i zalozono na kola)
-potem odkryto,ze w zimie olej zastyga ,a wlato robi sie z niego woda wiec byl olej letni i zimowy(opny letnie i zimowe)
-wreszcie opracowano oleje XXWXX wielosezonowe na ktorych wszyscy jezdzimy(natomiast koncerny oponiarskie juz nie pozwolily sobie na ten blad kazac kupowac opony zimowe i letnie)
o ile widze zasadnosc uzywania opon zimowych w ekstremalnych warunkach(gory,wsie, i okolice suwalek) to absolutnie nie moge sie domyslic do czego(poza paleniem gumy i wyscigami ulicznymi)moga sie przydac opony letnie, ktore swoje zalety pokazuja na suchym i czystym asfalcie-mamy taki na 5% drog przez 5%roku. w warunkach drogowych i pogodowych polski moim zdaniem najbardziej odpowiedznie gumy to wielosezony. nie dajmy sie mamic reklamie,sponsorowanym testom i opinii sasiada! mozna poczytac o oponach i zmowie producentow podobnej do tej z zarowkami i wieloma innymi rzeczami ktorych nie potrzebujemy lub ktore by mogly dzialac w nieskonczonosc ,a psuja sie po roku. popatrzcie na stany-kraj motoryzacyjnie wyprzedzajacy nas o epoke. popytajcie ile osob jezdzi tam na zimowkach a ile na wielosezonach(nie mowie i florydzie czy kaliforni ,ale o stanach gdzie jest czasem zima).
Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kuman
*
*


Dołączył: Jan 04, 2012
Posty: 58
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Pią Mar 08, 2013 13:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i mi sie dostalo Cool
Chyba rzeczywiscie nie przeczytalem wszystkiego uwaznie.
Przepraszam.

Odnosilem sie tylko do komentarza o pomyslach obowiazkowego zmieniania opon na zimowe i do uwag o zmowie producentow.

Zgadzamy sie chyba wszyscy ze lepiej zima jezdzic na zimowkach niz na calorocznych?
A jezdzimy na calorocznych tylko ze wzgledu na ekonomie a nie z uwagi na to, ze sa doskonale w kazdych warunkach, prawda?

Po prostu nie kupuje argumentow ze koncerny nas robia w bambuko.
Wybieramy kompromisy tylko ze wzgledu na ekonomie, przeciez gdyby bylo nas stac (mowie tez o sobie) na najlepsze rozwiazania to bysmy je stosowali, prawda?

Tez jezdzilem na calorocznych, w Polsce, bo wolno i da sie tak jezdzic.
W Szwecji mi nie wolno, musze zmieniac.
Drogo czy tanio - trzeba miec 2 komplety bo inaczej mandat i auto na lawete.

Ale jak juz czlowiek przeboleje ten wydatek to naprawde widac roznice.
I tylko to mialem na mysli w powyzszym poscie.

Natomiast co do zasadnosci letnich opon w Polsce - majac na uwadze to co napisalem powyzej - skoro zgadzamy sie, ze warto miec zimowki na zime to potrzebujemy jakies gumy na lato .
Chyba lepiej wiec kupic letnie na lato niz caloroczne na lato?
_________________
Byl: Pontiac Trans Sport 3.1 '94 Canada (2004-2013)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Mar 08, 2013 13:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak zwiazek socjalistycznych republik europejskich kaze mi jezdzic w zime na zimowkach to na lato bede mial wielosezony-nie z biedy ,ale z logiki;)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kuman
*
*


Dołączył: Jan 04, 2012
Posty: 58
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Pią Mar 08, 2013 14:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cool
A to juz inna sprawa Wink

My juz tak mamy ze jak ktos cos kaze to tego nie lubimy.
Nawet jak ten ktos kaze dobrze i w sumie tez tak bysmy zrobili.
Ale jak kaza - to nie!

Tez tak mam: biore sie za zrobienie czegos i w tym czasie zona mowi mi, zebym to cos zrobil.
Natychmiast przerywam robote i mowie jej, ze to zly pomysl i zeby sobie sama to robila.
Wink


Chyba odbiegam od tematu Rolling Eyes ale o Zwiazku Socjalistycznych Europejskich a zwlaszcza uzywaniu tegoz jako dupokrytki naszych urzednikow do wprowadzania idiotyzmow to mozemy ponazekac w dziale Off-topic. Wink
_________________
Byl: Pontiac Trans Sport 3.1 '94 Canada (2004-2013)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group