www.asu.pl :: Zobacz temat - Czyszczenie reflektora plastikowego
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czyszczenie reflektora plastikowego
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Czw Paź 05, 2006 11:48    Temat postu: Czyszczenie reflektora plastikowego Odpowiedz z cytatem

Często w autach powyzej kilku lat przednie lampy matowieją, żółkną, płowieją i jak tam kto chce to nazywać, pojawiają się różne pajęczynki i inne dziadostwa ktorych nie doszorujemy chyba żadną chemią, wygląda to jakby były zaparowane, bezradnie rozkładamy ręce...otóż jest na to sposób:)

Potrzebne nam będą:
- Papier ścierny-wodny o gramaturze 2000 i 2500, dla baaardzo zniszczonych moze nawet grubszy (przykł.Slaslu), cena (ok 1,50pln arkusz), sklep Brico Marche
- Pasta polerska lekkościerna (ok. 5-8zł tubka), sklep Brico Marche
- Koło filcowe do polerowania, np takie na rzep i do tego uchwyt do montażu w wiertarce (calosc ok 15-20pln), sklep Brico Marche
- Mleczko do polerowania, choc juz nie tak istotne i mozna to pominąć... sklep Brico Marche
- no i naturalnie wiertarka, jak nie mamy to pożyczyć od sąsiada, a jak sąsiada też lub już nie mamy to kupić np. w tesco za 25pln w promocji, powinna przyżyć ze dwa polerowania Wink


Zaczynamy od delikatnego namoczenia wodą klosza i ścieramy na mokro papierem od najgrubszego gramaturą po najmniejszą 2500...w czasie ścierania widać będzie, że lampy jakby bardziej matowiały, niektóre osoby mogą się wystraszyć, nie ma obaw, po przejechaniu filcem z pastą polerską oczom ukazuje się piękny błyszczący reflektor... Należy uważać, aby nie polerować samą krawędzią filcu i na zbyt dużych obrotach, bo można stopić reflektor!!! Najlepiej całą powierzchnią, polerować dłużej na mniejszych obrotach wiertarki, ale dokładnie i bez ryzyka przytopienia plastiku.

Zdjęcia mojego auta...
...myślę, że roznice widać... Wink

...starsze zdjecia przed polerką...prawie nie widać żarówek, lampy matowe jak mleko...











No i efekty PO, niebo a ziemia patrzac jak bylo wczesniej:














Cytat:
Tutaj opis przebiegu czynności w wykonaniu kolegi Slaslu:
no u mnie wyszło suuuupeeeeer Very Happy powiem odrazu ze robiłem to tak:
- papier 320
- 400
- 1000
-2000
-2500
- pasta polerska
wychodziło to tak że gdy robiłem to to gdy reflektor był mokry to było kozacko ale gdy juz sie go osuszyło to robił sie zupełnie matowy. na poczatku się wystraszyłem ale po przejechaniu pastą zaczął się błyszczec. wreszcie moje swiatełka swieca mocna i mozna w nocy jechac komfortowo
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY









PO







_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------


Ostatnio zmieniony przez darryd dnia Czw Lut 26, 2009 8:19, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 22:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
widze ze cos dla mnie !!! Very Happy
wyszło Ci bajecznie !!
własnie zastanawialem sie i lukalem na ebay w poszukiwaniu lamp
myslalem tez o jakims sposobie na wyblyszczenie - no i prosze MAM !!
w sumie najbardziej sie martwie o polerowanie papierem
jak to Robiłes - recznie czy na jakims filcu trzymales papier
a w sumie czy nie wystarczy sama pasta polerska ???

te ostatnie fotki innych lamp ( takie jak moje ) wyszły gorzej niż Twoje
u Ciebie wygladaja jak nówki
ile czasu zajeła ta zabawa ???

pozdrawiam Janusz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pon Lut 19, 2007 7:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hej, naprawde nie masz sie czego bac, papierem robisz na mokro recznie, i jedziesz tak jak napisalem, od najgrubszego po najcienszy...po papierze reflektor nie wyglada rewelacyjnie, bo papier ma tylko usunac mikropekniecia z reflektora, pozniej odpalasz wiertare z filcem i dopiero wtedy gładzisz reflektor. co do samej pasty to nie sadze aby efekty byly jak nalezy...czas to okolo 1-1,5h...tyle ze ja nie demontowalem swiatel...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Pon Lut 19, 2007 21:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sorki - maruda ze mnie - czyli samym filcem polerować ! ( bez nanoszenia pasty na filc ? )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bilans
*
*


Dołączył: Oct 27, 2004
Posty: 181
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto Lut 20, 2007 10:21    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

no wczorar w winim wymontowałem lampy umyłem wypłukałem je w środku czystyą letnia wodą bez detergentów do ostatniego płukania dolalem troszke nabłyszczacza, po wyschnięciy długim pędzelkie (bardzo miękkim) przetarłem lustro , na zakończenie dorwałem stary znaleziony w rupieciach orginalny Plastmal wysmarowalem nim reflektor i dawaj filc na wiertarke i polerowanko wyszło ? zajebiście wyszło ! efekt jest niesamowity
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Lut 20, 2007 11:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dawaj fotke,szkoda,ze to mozna tylko zrobic z reflektorami z poliweglanow a nie szklanymi Sad
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Lut 20, 2007 21:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szklane tez chyba mozna tylko musi być odpowiednia pasta, ja za swoje reflektory sie wezme jak tylko sie zrobi ciepło Smile bo wtedy ich nie płukałem a własnie w srodku sa jeszcze bardzo brudne Smile
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Sro Lut 21, 2007 11:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

januszmonster napisał:
sorki - maruda ze mnie - czyli samym filcem polerować ! ( bez nanoszenia pasty na filc ? )


lepiej z pasta, wtedy reflektor bedzie sie mniej nagrzewal....
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Mar 31, 2007 18:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
darryd mam do Ciebie pytanie czy twój post z opisem mogę zamiescić na http://www.dodgeklub.pl/ , oczywiście z informacją że to twoja twórczość Smile? i zapraszam na forum dodge:)
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pon Kwi 02, 2007 6:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiscie Smile
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Sob Kwi 07, 2007 19:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

własnie skonczylem odnawianie swoich ( chryslera T&C ) reflektorów

efekt pioronujacy !!!!

mam fotki ale nie wiem jak je ewentualnie zamiescic
uzylem dodatkowo proszku z pumeksu do polerowania 14 zeta a jest drobniejszy niz najdrobniejszy papier i prawie sa przezroczyste po nim

i mam maly klopot ..... nie wziąłem pod uwage ze sie naelektryzuja mocno i po wszystkim zachcialo mi sie wyczyścic w środku jeden reflektor (jakies zacieki) papierem no i po zamontowaniu i zapaleniu swiatel zobaczylem sporo pyłku papierowego

BILANS napisał:
no wczorar w winim wymontowałem lampy umyłem wypłukałem je w środku czystyą letnia wodą bez detergentów do ostatniego płukania dolalem troszke nabłyszczacza, po wyschnięciy długim pędzelkie (bardzo miękkim) przetarłem lustro

rozumiem ze nalales wody do srodka czy rozbierałeś reflektor ???
ja sie obawiam zeby niezszedl chrom z czesci lampy w srodku bo wyglada kiepsko .... najchetniej bym rozebrał reflektor ale nie wiem czy potem bedzie co składac Smile ale chyba samo plukanie nic nie da bo sa jakies zacieki z "poprzedniego wlaściciela" chyba cos bylo kombinowane - rozbierany i sklejany - albo z dwóch jeden zrobiony - pozatym jest nakladka zarowki ktora uniemozliwia swobodny dostep do reflektora od wewnatrz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Sob Kwi 07, 2007 19:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oczywiscie EFEKT PIORUNUJACY !!! hehe
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sob Kwi 07, 2007 21:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja wymyłem wnętrze reflektora w Windstareze.
Użyłem do tego denatyratu i płyn ludwik.
Pomimo osłony żarówki da się to zrobić mając odpwiedni sprzęt.
1. sekator
2. pędzelek do pudru z damskiej kosmetyczki
3. 25 cm drutu miedzianego lub aluminiowego gr.~2mm
4. denaturat ,ludwik i aqua destilata
Sekatorem obcinamy pędzelek tak abu zostało nama końcówka z włosiem
Przytwierdzamy ją do drutu.
Odpowiednio podgnając drut wkładamy nasz pędzelek do środka i myjemy miejsce po miejscu całe wnętrze.
Na koniec jeszcze płukanie wnętrza wodą destykowaną z ~20% denaturatu.
Na lustrze nie pozostają zadne smugi i jest na prawde piękne.
ALE UWAGA
Lustro jest wykonane z próżniowo napylanego aluminium i pokryte lakierem utwardzanym UV.
Jeżeli mamy uszkodzoną gładż lustra naprzykład jakieś rysy które przecięły lakier UV w tych miejscach zaczyna zchodzić odbłyśnik i ukazuje sie tworywo z którego jest zrobiony reflektor.
U mnie tak się stało ale w miejscach które nie mają wpływu na snop światła
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Kwi 08, 2007 0:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a przyznaj ze i tak do dupy te nasze swiatla sa Neutral

jakie masz zarowki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Kwi 08, 2007 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No rzeczywiście, tutaj amerykańcy mogli wymyślić coś lepszego...
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Kwi 08, 2007 21:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm .. jak mi z wahaczem wyjdzie ok, to sie zabiore za wyglad smoczka .. bo teraz az mi go wstyd .. Sad

i na pewno cos z tymi swiatlami zrobie w strone bi-xenonkow..
jedyny problem jaki juz wiem ze moze byc.. to to ze u nas znaczek homologacji jest od wewnatrz klosza Neutral
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Nie Kwi 08, 2007 21:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fakt Światła zwłaszcza mijania to nie namocniejsza strona.
Zastanawiam sie czsami nad zamontowaniem dodatkowych halogenów soczewkowych i zamontowć je jako dodatkowe światła mijania
Nie chce jednak kupować czegoś w ciemnow ciemno.
Może ktoś już to przerabiał i podpowie jaki z tego jest efekt.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
white_dodge_caravan
*
*


Dołączył: Nov 06, 2007
Posty: 126

PostWysłany: Wto Lis 06, 2007 15:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

naprawdę efekt po jest kosmiczny.....przed to nawet nie widać było czy sie pala czy nie a teraz miodzio. Ale dołączam się do opini że mogły by być jaśniejsze te światła bo widać na drodze w nocy że kiepskie są...no ale nareszcie świecą Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
mdzalewscy
*
*


Dołączył: Dec 25, 2007
Posty: 220

PostWysłany: Nie Gru 30, 2007 17:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

efekty po polerce macie super
_________________
CADILLAC ESCALADE 6.2 V8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
fanatico
*
*


Dołączył: Dec 19, 2008
Posty: 4

PostWysłany: Pią Gru 19, 2008 12:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam mam pytanie mam zamiar zabrac sie za polerowanie lamp ale mam pytanie odnosnie mycia ich od srodka czy mozna wogole i czym to zrobic aby nie zostawic smug i nie uszkodzic odblyskow prosze o odpowiedz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Gru 19, 2008 14:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

woda z plynem do mycia naczyn, szmatka z bawelny(kawalek t-shirta). wlewasz wode z plynem do lampy,wrzucasz tam szmatke i wkladasz jakis precik z tworzywa lub z drewna. myjesz tym precikiem przesuwajac szmate. na koniec wyjmujesz i pluczesz czysta woda. mozesz uzyc nablyszczacza do szkla albo zwyklego spraju typlu clin.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Gru 19, 2008 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
woda z plynem do mycia naczyn, szmatka z bawelny(kawalek t-shirta). wlewasz wode z plynem do lampy,wrzucasz tam szmatke i wkladasz jakis precik z tworzywa lub z drewna. myjesz tym precikiem przesuwajac szmate. na koniec wyjmujesz i pluczesz czysta woda. mozesz uzyc nablyszczacza do szkla albo zwyklego spraju typlu clin.


Esdarku ja z tym precikiem i wogole z dotykaniem odblysnika bym uwazal! ostatnio rozebralem reflektor z Visio celem DOKLADNEGO wymycia i na kawalku odblysnika zrobilem test i wyszlo ze odblysnik sie trzyma do 2 przetarc delikatna szmatka ;/ no niestety - pierwsze przetarcie sciera brud ale zostawia mazy, drugie przetarcie sciera odblysnik. wiec wypolerowalem tylko szkla, poskladalem reflektor i nalalem do niego wody z ludwikiem, takie kilkukrotne mycie, potem dokladne plukanie..na sam koniec wlalem ok.100ml denaturatu i tym wyplukalem, potem DELIKATNE dmuchanie(denaturat szybko odparowuje) i jest w miare OK..choc przyznam ze po 14 latach to zadne mycie nie zastapi nowej naparowanej warstwy Alu...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Gru 19, 2008 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no tak,istnieje ryzyko uszkodzenia lustra ,ale jak tak latwo odpada to juz znaczy,ze reflektor do regeneracji.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sob Gru 20, 2008 9:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z odbłyśnikiem jest różnie
Zależy w jakiej technologii zostały wykonane.
1- metalizacja próżniowa = rysowanie tamponem waty jakikolwiek dodatek płynu myjącego lub alkocholu zmywa odbłyśnik
2- metalizacja próżniowa + bezbarwny lakier UV = doskonała odporność mechaniczna i chemiczna
Niestety coraz żadziej producenci używają lakieu UV
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
fanatico
*
*


Dołączył: Dec 19, 2008
Posty: 4

PostWysłany: Sob Gru 20, 2008 11:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiec lepiej go nieruszac czy jak ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Gru 20, 2008 11:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wk napisał:
Z odbłyśnikiem jest różnie
Zależy w jakiej technologii zostały wykonane.
1- metalizacja próżniowa = rysowanie tamponem waty jakikolwiek dodatek płynu myjącego lub alkocholu zmywa odbłyśnik
2- metalizacja próżniowa + bezbarwny lakier UV = doskonała odporność mechaniczna i chemiczna
Niestety coraz żadziej producenci używają lakieu UV


lakierem bezbarwym to chyba skonczyli malowac wraz z wprowadzeniem plastykowych odblysnikow ;/
a co do zmywania lustra - spirytus tego napewno nie zmywa! zsiera za to kazda mechaniczna ingerencja!

ESDAREK
>ale jak tak latwo odpada to juz znaczy,ze reflektor do regeneracji.

on u mnei nie odpada! nie luszczy sie! on sie sciera - ale to normalne bo to tylko naparowana warstwa alu ktora trzyma sie tylko dzieki adhezji..podobnie jak luminofor na kineskopie lub swietlowce czy innej bance choinkowej ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Gru 20, 2008 12:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mie chce sei wdawac w polemike bo nie zglebilem tajnikow metalizacji tworzyw. mialem jednak wiele do czynienie z refletorami aut uzywanych w tym glownie z odblysnikami z tworzyw sztucznych. powloka na nich trzymala sei jak chrom na metalu,jak podobne powloki na niektorych czesciach pseudochromu w ozdobach samochodowych i nie tylko. kiedy jednak byla wygrzana i stara rzeczywiscie scierala sie pod naciskiem palca. obawiam sie ,ze jesli mozna "pochromowac" nakladne na lusterko czy klamke auta-elementy ktore sa dosc brutalnie traktowane-to dlaczego wnetrze reflektora mialo by byc delikatne jak skrzydlo motyla. my swoje reflektory (jedi_v tez) mylismy mechanicznie i poza miejscem centralnie polozonym nad zarnikiem swiatel mijania nic nie bylo uszkodzone,zmatowione,zarysowane ,a tymbardziej nie schodzilo sreberko. dodam,ze reflektory byly z tworzywa ,a klosze ze szkla. znam warsztat z tradycjami ,ktory regeneruje reflektory wszelkich typow. nie poznalem dokladnie procesu technologicznego( a maja kilka sposobow) ,ale rozmawialem kiedys z wlascicielem i "bawilem" sie odblysnikami po regeneracji przygotowanymi do klejenia. byly jak bombki choinkowe-sreberko bylo nie do zarysowania!!! zarowno metalowe jak i plastikowe. popalcowane lustra poszyly na myjke i do sklejania/skladania/zgrzewania.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
fanatico
*
*


Dołączył: Dec 19, 2008
Posty: 4

PostWysłany: Sob Gru 20, 2008 13:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a co myslicie o takim specyfiku http://www.allegro.pl/item492559818_berner_99_5_czystego_aluminium_800_c.html Zastanawiam sie czy nadawal by sie on do pokrycia odblyskow i czy dal by jakis efekt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Gru 20, 2008 14:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

troche nie ten polysk:) tym by mozna pomalowac ew. odblysniki lamp tylnych czy kierunkowskazow.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Gru 20, 2008 15:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
mie chce sei wdawac w polemike bo nie zglebilem tajnikow metalizacji tworzyw.
obawiam sie ,ze jesli mozna "pochromowac" nakladne na lusterko czy klamke auta-elementy ktore sa dosc brutalnie traktowane-to dlaczego wnetrze reflektora mialo by byc delikatne jak skrzydlo motyla.
>nie poznalem dokladnie procesu technologicznego( a maja kilka sposobow) ,ale


ja sie bawilem na uczelni i wiem na czym proces polega..jak kogos interesuje w szczegolach o moge napisac...
PS.napylanie warstwy to nei to samo co elektrolityczne nakladanie chromu/niklu na metalowa klamke....inne tez niz elektrolityczne nakladanie chromu/niklu na tworzywa sztuczne stad roznica w trwalosci mechanicznej..
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
fanatico
*
*


Dołączył: Dec 19, 2008
Posty: 4

PostWysłany: Sob Gru 20, 2008 16:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mnie to interesuje ale napisz na forum moze jest wiecej osob ktorych to zainteresuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Gru 20, 2008 20:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

technologia napylania wyglada mniej wiecje tak :
rozmontowujemy reflektor, uzupelniamy ew.wzery, braki w odblysniku za pomoca wypelniaczy itp, nastepnie czesc ktora ma isc do napylenia odtluszczamy i mocujemy w uchwycie napylarki. teraz na wolframowy żarnik bedacy na wyposazeniu napylarki kladziemy material ktory ma byc napylony(w tym przypadku cienki pasek aluminium- ale moze byc srebo, zloto, miedz, a nawet wegiel - z tym ze wegiel napyla sie elektroiskrowo ), przykrywamy wszystko kloszem. za pomoca pompy rootsa, a nastepnie np. pompy dyfuzyjnej wytwarzamy proznie odpowiedniego rzedu(niestety dokladnej wartosci nie pamietam, w kazdym razie to cos kolo 1*10^-2? Pa ), teraz zalaczamy zarnik i pod wplywem temperatury zarnika ok.2000stC i na skutek obnizonego cisnienia aluminium zaczyna nam parowac i osadzac sie na wszystkim co jest pod kloszem, łacznie z kloszem..i tyle z grubsza..potem zeby utrwalic(bo latwo sie sciera) warstwe powinno sie ja wymalowac specialnym lakierem. i to wszystko.

Inna metoda jest "chromowanie" plastikow - kiedys robilo sie to tak ze juz na etapie ksztaltowania(wtryskiwanie,wyciskanie itp) do tworzywa dodawalo sie dodatkow przewodzacych prad - np. pył miedziany - to warunek niezbedny do elektrolitycznego nakladania! potem element wkladalo sie do kolejnych wanien i chromowalo podobnie jak stalowe elementy, z tym ze proces osadzania rozpoczynal sie od dodanych do tworzywa drobin metalicznychi dopiero po tym warstwa "rozlewala" sie na calosc, mialo to wady bo powloka trzymala sie "punktowo".
Jak to sie robi teraz niestety dokladnie nie wiem, ale podejrzewam ze plastykowy element zanurza sie w czyms w rodzaju kleju przewodzacego(np. na bazie srebra, cos jak preparat do klejenia sciezek ogrzewanej szyby)i jak juz pokryjemy przednim warstwa przewodzaca to jestesmy w domu! chromuje sie jak kazda inna stal...taka powloka jest odporna na paluchy i jest bardzo trwala mechanicznie - ma jednak wade! jest klopotliwa i droga! naparowanie jest moze delikatniejsze, ale jesli ktos nie grzebie w reflektorze srubokretem to nic sie nie dzieje..no i jest proste i tanie i "jednoprocesowe" czyli szybsze:-)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob Gru 20, 2008 20:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
.... znam warsztat z tradycjami ,ktory regeneruje reflektory wszelkich typow. .....


A możesz podrzucić namiar? Wink

Pozdrawiam
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Gru 20, 2008 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.mapy.pkt.pl/f,12400363000770584,,,,.html

robia tez w technologii o ktorej pisal marcys.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob Gru 20, 2008 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Smile
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Gru 22, 2008 23:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wracająć do technologii napylania odbłyśników.
Wszystko można zrobić w skali od super przez tak sobie do byle jak.
"Tak sobie" nie oznacza wcale żle. Wzystko zależy tego czemu to ma służyć. W technologii metalizacji próżniowej robi się i plastikowe słuchawki pryszniców wannowych i odbłyśniki reflektorów samochodowych. Wiadomo w jakich warunkach pracuje bateria wannowa a w jakich odbłyśnik klosza, w nim nikt nie przwiduje grzebania palcem lub mycia. To jest element wymienny. I pogratulować tym którzy mają go wykonany w technologii bliżej do super.
A co do bombek choinkowych to:
a- są one srebrzone
b- od wewnątrz
c- kożystająć z okresu świątechnego propinuję test. Wlac do bombki troche wody, detergentu czy akloholu. Na efekt nie trzeba długo czekać Laughing
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Gru 23, 2008 20:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>W technologii metalizacji próżniowej robi się i plastikowe słuchawki >pryszniców wannowych

mylisz sie!te robi sie galwanicznie! wez taka stara sluchawke i ja zlam - gwarantuje ci ze w reku zostanie ci odprysk ktory jako podklad ma mosiadz/miedz.

>Wlac do bombki troche wody, detergentu czy akloholu. Na efekt nie trzeba >długo czekać

z babka nie chodzilo mi o sam proces (bo faktycznie sa one srebrzone od srodka) ale o trwalosc powloki! rozbij banke i przejedz palcem i zobaczysz jak "trwale" sie trzyma ta warstwa - dokladnie tak samo sie trzyma warstwa na napylanym reflektorze Smile
PS> reki sobie nie dam uciac ale roztwor srebra sluzacy do srebrzenia jest chyba na wodzie wiec denaturat bedzie go rozpuszczal =>powloka sie zmyje..za to napylone Al z woda w zaden sposob sie laczy wiec i zmycie nie nastapi...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Luki_Krk
*
*


Dołączył: May 29, 2007
Posty: 67
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Sty 28, 2009 15:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podlacze sie pod ten temat i zapytam...
Czy szklo (w tym przypadku akurat szklo plastikowe;) ) reflektora ma byc dokladnie, dookola uszczelnione wzgledem obudowy, czy moze od dolu nie uszczelniac, zeby ewentualna woda mogla wyciekac? Skladam lampy, a nie chce sie po ich zamontowaniu przekonac ze paruja.
_________________
Ford Windstar 3.8 1995
Dodge Grand Caravan 3.3 2004


Ostatnio zmieniony przez Luki_Krk dnia Sro Sty 28, 2009 16:02, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Sty 28, 2009 15:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szkło musi być dokładnie przyklejone, na całym swoim obwodzie, do korpusu lampy. Gdziekolwiek będzie niedoklejenie, masz gwarancję parowania. Ja swoje euroświatła kleiłem 3 razy a i tak za 3 parowały. Ciągle sie gdzieś dziurka znalazła.
Odpowietrzniki są fabrycznie umieszczone w górnej części korposu, najczęsciej mocno osłonięte od wody, czasem nawet z filtrem.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Luki_Krk
*
*


Dołączył: May 29, 2007
Posty: 67
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Sty 28, 2009 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki za info. A czym najlepiej kleic, sylikonem?
_________________
Ford Windstar 3.8 1995
Dodge Grand Caravan 3.3 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Sty 28, 2009 16:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

2x silikon i efekt beznadziejny. Za 3 razem (wtedy nie dokleiłem jednego miejsca i było już za późno..) użyłem uszczelniacza dekarskiego. Jest bardzo elastyczny, jakieś 20-30zł za tubę.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Sty 28, 2009 19:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj napisał:
Szkło musi być dokładnie przyklejone, na całym swoim obwodzie, do korpusu lampy. Gdziekolwiek będzie niedoklejenie, masz gwarancję parowania. J


to zalezy od konstrukcji! lampy ktore nie maja fabrycznych odpowietrznikow (np. metalowe) nie sa dokladnie klejone bo wlasnie tymi szparami lampa "oddycha"
PS. lampy najlepiej klei sie klejem do wklejenia szyb Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
CiSek
*
*


Dołączył: Jan 26, 2009
Posty: 3
Skąd: Tychy

PostWysłany: Nie Cze 14, 2009 17:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

może lekki odkop ale mam jeszcze kilka pytań

kupiłem papier na mokro 2000 i 2500
kupiłem paste polerską lekko ścierną
kupiłem krążek filcowy taki na wiertarke

i teraz tak:

-od którego papieru zaczynać 2500 czy 2000 ?
-jak długo machać tym papierem ? do jakiego mniej więcej efektu ? chodzi też o to jak długo machać np. 2500 i nagle zacząć tym drugim ?
- czy wkrętarka wystarczy ? czy to musi być wiertarka ?
- Paste nakładać na reflektor czy na filc ?
- i jak długo polerować tą pastą ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Cze 14, 2009 22:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zacznij od papieru 2000 i na nim poprzestan Smile nie badzmy aptekarzami Smile papier 2500 jest tak "szorstki" jak kartka w kratke Smile
zrob tak - wloz papier do wody na kilka/kilkanascie minut zeby dobrze nasiakl(inaczej szybko "zgubi" scierniwo). czysc lampe tak dlugo az bedzie cala matowa od papieru i "wolna" od warstwy "utlenionego/starego" plastiku...bedzie widzial bo stary poliweglan jest bialy, a jak sie przetszesz do swierzej warstwy to bedzie ona tylko matowa, ale przezroczysta..no i papier bedzie sie po niej "slizgal" i nie bedzie juz jej praktycznie zbieral.
paste polerska nakladaj i na filf i na lampe - ale nie przesadzaj z iloscia i pamietaj o tym by obficie polewac woda zebys nie przypalil i zeby sie latwo polerowalo! no i raczej rob to recznie lub jakas wolnoobrotowa maszynka - bo bez wyczucia szybkoobrotowa polerka przypalisz szklo!. poleruj do momentu az bedzie jak nowe. na mazy z pasty nie zwracaj uwagi - usuniesz ja na koncu benzyna ekstrakcyjna lub jakims woskiem/plastmalem...i chyba tyle Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Lut 23, 2011 17:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja tam nie chcę się mieszać, ale niedawno potrąciłem sarnę Sad bidulka.
W związku z tym smutnym zdarzeniem, rozbiłem przednią lewą lampę i powstał dylemat: kupić nową z serwisu aukcyjnego, czy używkę. Po namyśle zdecydowałem o zakupieniu nowej, wersja USA i ku mojemu zdziwieniu spostrzegłem, że nie powinno mnie dziwić to, że tę sarnę potrąciłem.
Różnica w świeceniu nowej i starej lampy jest nie do opisania.Tylko wyraźny, niestety brak gotówki, pows3muje mnie przed zakupem nowej prawej lampy.
Jak poruszamy na tym forum problem świecenia lamp USA do naszych voyków, to stwierdzam, że my chyba porównujemy ciągle stare lampy, a jak przykład wyżej, wiem, że należy porównać starą i nową.
Polerowanie reflektorów może zmienia nieco wgląd w temat, ale moje były po polerce i różnica świecenia między nową, a starą i polerowaną, jest ogromna.
Nie dyskutuję tu o tym, że lampy USA są niehomologowane.

Ps. Pisząc "my" mam na myśli tylko i wyłącznie siebie, moje auto i własne doświadczenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lut 24, 2011 21:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On - nie jestes pierwszym ktory twierdzi ze lampy USA w wojku swieca o niebo lepiej niz z wersji EUROPY! i to tyle nt bezpieczenstwa ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
tango780
*
*


Dołączył: Jul 10, 2011
Posty: 11
Skąd: Warszawa - okolice / Mazowieckie / POLAND tel.601290960

PostWysłany: Nie Lip 10, 2011 16:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Jestem posiadaczem Voyagera i także od niedawna fascynuje mnie ten samochód.
W związku z powyższą informacją Kolegi powyżej o zamontowaniu nowego reflektora / USA mam do Was istotne pytanie.
Czy można mieć zamontowane w swoim aucie (Voyager) takie lampy poruszając się po Polsce?
Czy na przeglądzie wyjdzie że są z innego obszaru i nie przepuszczą przez diagnostykę?
Czy to tylko chodzi o homologację (czyli stempelek - opłatę / podatek)... ;/ ?
Pozdrawiam
"Tango" Wink


P.S.
Właśnie przejechałem tym samochodem na raz ok. 3,5 tys.km (Warszawa-Chorwacja- Warszawa) i nabieram szacunku do Amerykańskich produktów. Mam Voyagera z 1999/2000r, benzyna+gaz.
Wyśmienite auto ! Europejczyki nie się chowają.... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Lip 10, 2011 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak dokladnie,chodzi o stempelek,podatek,bo nie przemawiaja do mnie argumenty symetryczne,asymetryczne.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
tango780
*
*


Dołączył: Jul 10, 2011
Posty: 11
Skąd: Warszawa - okolice / Mazowieckie / POLAND tel.601290960

PostWysłany: Nie Lip 10, 2011 21:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj
Do mnie także nie przemawia praktyczny motyw asymetrii oświetlania ale tu chodzi o przepisy oraz praktykę.
Z fizycznego punktu widzenia światła (klosze) stosowane w produkcie "USA" są pewnie nawet i skuteczniejsze.
Pytanie brzmi:
- czy Panowie w punktach diagnostyki (uprawnieni) mogą się przyczepić i na tej podstawie nie dopuścić samochodu do dalszego ruchu w Polsce? Chodzi o pragmatyczny aspekt zagadnienia. Czy przez zastosowanie lampy przedniej (świateł mijania i drogowych) USA można mieć nieprzyjemności typu mandat karny lub nie przepuszczenie przez tzw.diagnostykę?
Sam widzę na ulicach wiele aut które posiadają lampy USA i szczerze powiem że lekko zmatowiałe już lampy EURO" zastąpił bym chętnie wersją USA zamiast polerować... Niestety Polskie (dzikie) realia mnie ograniczają, a jednoznacznej odpowiedzi nadal brak...

Ciekawostka:
Jakiś czas temu przy drobnej kolizji drogowej (przytarta z boku lampa w wersji EU - szkoda nie z mojej winy) komercyjny Zakład Ubezpieczeniowy (pt. na razie - piiiiiii.....) nie naliczył z OC sprawcy / w kosztorysie przyznania wypłaty za lampę w wersji z homologacją "PL" (droższej) tylko z systemu "Audatex" w wersji dużo tańszej (USA?) Mimo że oponowałem, odwoływałem się. Prosiłem o podanie źródła cen. Podano system "Audatex" gdzie ceny są w wersji mini, a o jakiejkolwiek homologacji PL nie wspomina nigdzie

To jak to w takim razie jest...?


P.S.
Co ciekawe, jadąc niedawno po Austrii (EU) widziałem parę aut
Amerykańskich które na pierwszy rzut oka posiadały klosze/ lampy w wersji "USA". I co teraz, tam wolno a nam Polakom (także EU) nie?
W Austrii mandaty są słone...?

Pozdrawiam
"Tango" Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Lip 11, 2011 9:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli masz wersję USA reflektorów, ale z przerobionymi kierunkami i białymi postojówkami, to policja się nie przyczepi. Nie sprawdzają na drogach, bo nie mają do tego urządzeń, a mało który wie co to logo z homologacją i gdzie go szukać. Na stacji diagnostycznej oczywiście mogą odmówić, bo jest to niezgodne z przepisami PL - reflektor występuje w wersji Euro i można go wymienić. Ja miałem wersję Euro i nawet po regeneracji nie świeciły tak dobrze, jak tajwańskie nówki w wersji USA. Przejeździłem na takich dwa lata bez problemów.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group